/spanien/barcelona/forum/12912.aspx/spanien/barcelona/forum/12912.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-02-26 22:09
Rambla

Av den enkla anledningen att Thiago har mer potential än Montoya och redan är lovad A-lagskontrakt gör det för mig obegripligt varför Pep valde att byta in den senare. Visst, jag köper det argumentet att han ska få känna på spel i högsta divisionen, och det glädjes jag för, men detta var ett ypperligt tillfälle att låta Thiago få mer speltid med A-laget som han ändå ska vara en del av nästa säsong.

Dessutom var Iniesta i större behov av vila än Adriano som ändå aldrig får spela.
Barcelonistas
2011-02-26 22:07
Ride_The_Big_One

haha sant,, dom kollade säkert på marca ;)
Barcelona Tritranquilo
2011-02-26 22:07
en applåd till depor publiken ;)
Barcelona De Goda
2011-02-26 22:06
Tack Rambla
Barcelona 1.70-ligan.
Nej, hur kan man kritsera Pep ikväll?
För två timmar sedan hade vi en ruggigt svår bortamatch framför oss, mot laget som släpper in minst mål hemma i La Liga. Dessutom utan 4st nyckelspelare. Nu kan vi se tillbaka på en 3-0 seger där Pep fick ut det vi ville ha och lite till utav dem han gav förtroendet, samt att han utnyttjade alla tre bytena (två av dem redan efter 70min). Vad kan man mer begära?

Enligt mig var det klokt att sätta in Montoya. Thiago har redan gjort många sådan inhopp och det betyder inte särskilt mycket för honom längre.. men det gör det för Montoya. Varför inte ge honom den glädjen? Det var ju inte direkt så att man riskerade att tappa matchen... DÅ hade man säker satt in Thiago istället, vilket säkerligen Pep berättade för honom.
Vips så fick man två nöjda små junisar.
Barcelona Abbe.
Hela Riazor skanderar "ese portugues, hijo puta es" efter bara 4 minuter :-).
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-02-26 22:05
Barcelonistas

De måste skylla på något. Till deras ursäkt tror jag inte de såg matchen, utan de kolla väl på marca.es bilder om händelsen. Vi alla vet hur de tänjer på sanningen.

:)
Barcelonistas
2011-02-26 22:05
Cataloniaboy

cdr semin där sevilla BÅDA matcherna gör 2 regelrätta mål som dömsbort. Och utvisningen som valencia fick på bernabeu!

Visca Barca y fuck madrid
Barcelona westinho
2011-02-26 22:04
1.70-ligan.

Håller med angående Busi. Var på plats och såg FCB-Athletic förra helgen, och köpte samtidigt en Sergio-tröja i FCBotiga. När jag sa till killen i kassan att jag ville trycka "Sergio 16" på ryggen såg han förvånad ut och frågade var jag kom ifrån... tror inte det är så många som har en Sergio-tröja :).
Barcelona Rambla~
2011-02-26 22:03
Visca_Barca

Samma här. Jag tror nog att Keite i kväll fått tillbaka en hel del av sin status här på forumet med sin insats. Han ritkigt stabil med framspelningen till Messi som grädden på moset.
2011-02-26 22:02
Andreas - V.V [Barney S]

Räknas Udinese,Napoli som topp lag?
Med tanke på hur mycket de satsat så börjar de etablera sig som ett stort lag, nu fattas titlarna. Men de har väl bäst form?

Övriga lagen är ju sjukt ojämna.
Barcelonistas
Madridfansen verkar ha dåliga minne, dom verkar redan glömt Valencia,Villarreal,Sevilla matcherna....
elbraco
Språkpolisen informerar om att det stavas afeLLay och inte aFFelay.
Barcelona Visca_Barca
Måste erkänna att ja fick äta upp alla mina negativa ord om Keita när jag såg han från start . Han va riktig bra idag
Barcelona Cataloniaboy
2011-02-26 22:01
Valdanos plånbok kommer bli lite tunnare i pausen...
Barcelona Rambla~
2011-02-26 22:01
De Goda

Kanske du hittar något som passar här?
Barcelonistas
2011-02-26 22:00
Mierdas gnäller nu över att Messi och Villa är offside?

Snälla nån ingen där verkar kunna offside regeln...
Barcelona Abbe.
2011-02-26 21:58
Håller med. Inte mer än rätt att låta Montoya få känna på det. Sådant är nyttigt för dem här unga spelarna. Begriper inte heller kritiken mot Pep i det här fallet.
AndreD

Med så många random fans ikädd i barca tröjan för att driva, kan man aldrig vara för noga.

:)
Barcelonistas
Blaugrana91

Tro mig det finns inget att hoppas på, då domaren kommer hämta sin check av perez efter matchen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Andreas

Udinese och Inter går som tåget. Juventus är väl inte så bra längre.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-26 21:57
Underbar seger! En svår bortamatch är avklarad och vi visade dessutom idag att våra reserver håller god klass. Skönt att MVP fick ett mål var. Och Villa, vilken form han är i...
Förresten, satt och fascinerades av Busquets idag. Han är en unik spelare. Spelar så enkelt och klokt hela tiden. Dessutom klarar han av att slå passningar alá Xavi. Idag blev hans storhet väldigt påtaglig för mig. Inte för att det var den bästa matchen han har gjort, men för att jag studerade honom så noga. Han är fantastisk och Barca vinner nästan alltid med han på planen. Grande Busi!

Nu blir det att ladda om batterierna till en sjuhelvetes svår bortamatch mot Valencia som för närvarande är i toppform. Vår vana trogen ska vi alltid lyckas pricka in lagen i deras absoluta peak. Nåja, den dagen den sorgen.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-26 21:56
Härlig vinst!!! :)
Trodde det skulle bli en tuffare match men tycker vi spelade på riktigt bra, känns som att vi börjar komma igång igen!
MVP levererar som alltid, vilken anfallstrio vi har alltså!

Gällande Affelay så tycker jag inte man ska gnälla så mycket på honom, spelsystemet är fortfarande ganska nytt för honom, men jag tycker ändå att han klarat sig hyffsat bra hittils. Hans djupledsboll till Iniesta var riktigt fin bland annat!

Nu hoppas vi att Real tappar poäng! Heja Deportivo!
Barcelonistas
2011-02-26 21:56
härligt med 3 nya poäng! 8 puntos före det vidriga skitlaget.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-26 21:55
Juventus - Bologna, 0-1

Hahahaha

Satte 200 kr på Bologna till oddset 10, vafan händer med topplagen i Italien?
Var det inte Roma som tappade typ 3-0 till 3-4 senast? Seriöst?
Finns det nåt lag i Italien som är riktigt bra? och säg nu inte Milan för då flabbar jag ur..
Barcelona Cataloniaboy
Mallorca misslyckades totalt med att ställa Messi och Villa offside vid de två första målen. Dålig coachning av Laudrup. Kanske inte ska köra med ett högt försvar mot ett så pass bra lag som Barcelona...
Barcelona De Goda
Har en mac dator och vill streama matcher, tyvärr verkar det som att det inte finns program till en macdator, inte sopcast eller veetle i alla fall.

någon som vet viken man kan använda ?
Barcelona Rambla~
2011-02-26 21:54
Varför gnäller ni på Pep för att Montoya fick lite speltid och känna på hur det är att spela i förstaligan? Det var hans debut i ligan, det är stort för de unga talangerna. Thiago behövdes knappast i den här matchen och dessutom så kommer han att få sina chanser i framtiden.
Barcelona Sam
Abbe.

Mycket möjligt men man måste hålla med om att spelarna inte spelade särskilt fult. Om det beror på vårt +75% bollinnehav eller fair play vet jag inte.
bara jag som tycker att Abidal är MOTM?

Poysson
Hans tid kommer, tar tid att anpassa sig efter deras sätt att spela. Psv spelar en annorlunda fotboll, sen så kan han inte språket så värst bra så det gör ju det hela lite svårare.

Med lite tid så växer han säkert
Annons: