/spanien/barcelona/forum/12909.aspx/spanien/barcelona/forum/12909.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-02-26 23:20
Okej nu såg jag sekvensen, depor spelaren gick med bollen antagligen för att fördröja spelet?

Man blir ju frustrerande när sånt händer, vet inte om en putt framför domaren är det smartaste men ganska befogat ändå.
Barcelona Barca-nist
2011-02-26 23:19
Pepe håller på få damp igen verkar det som !!!
Barcelona DM1982 [Runtime Error]
2011-02-26 23:19
Det roliga är ju att Real skulle köra ett byte så han kunde ändå inte ta frisparken tidigare. Skön fail.
Barcelonistas
2011-02-26 23:18
haha psykopaten pepe. here i come!
elbraco
2011-02-26 23:18
Pepe flippar.

edit: hahaha, två portugiser men inte fan kan dom kommunicera med varandra. Vilken frisparksvariant!
2011-02-26 23:17
Di maria vinner matchen för Madrid, han avslutar varje tillfälle han får, sen så springer han rätt mycket. Özil är inte känd för att göra en massa mål, han lär bytas ut.

Hoppas jag har fel dock
=)
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
Psykpepe i farten igen :D
Barcelona Abbe.
Pepe psykar ut igen.
Barcelonistas
Ajj angelina maria ska spela, nu blir det ett jävla skådespeleri.....
2011-02-26 23:16
Mourinho to Di Maria:

Now, you go in there.. you dive, you hear me? you dive! In the penalty box.
2011-02-26 23:15
Adebayor och Di Maria (filmarn) på väg in.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2011-02-26 23:13
Canaletes

Inte för att verka pessimistisk men Madrid-laget har lagt in en högre växel nu i andra och verkar komma närmre målet för varje anfall.
Så ha inte för stora förhoppningar.

elbraco
2011-02-26 23:12
I landslaget ser jag Casillas som någon slags länk mellan katalanerna och resten, ingen aning varför jag gör det. Min uppfattning är att man inte vill ha en katalan som kapten, men jag kan ha fel. Det hade nog blivit ett rätt spänt läge i laget.

Om man räknar bort Puyol ser jag nog ingen annan än Iker att ens vara kandidat till kaptenen. Det vore väl isf Raul som är pensionerad, eller Marchena som borde pensionera sig från landslaget. Casillas förstår relationen mellan Barca och Real, samtidigt som spelarna från de andra lagen litar på honom. Dessutom är han god vän med flera av Barcaspelarna, så jag trivs med honom som kapten.

Angående Barcelonas "kaptenskap" så är det lite lustigt att om någon hade sagt för två år sedan att man ser Messi som framtida vicekapten så hade man nog blivit utskrattad. Trots att han fortfarande är en tyst, blyg person så finns det ändå en ledare i honom som kan skälla ut både domare och spelare. Dessutom har han en så pass viktig roll i laget så att rent taktiskt sett hade kaptensbindeln gynnat honom med. Får jag välja hade jag nog sett Pique som första, Messi som vice och Iniesta som tredje. Busquets känns inte som en ledarfigur ännu men det är mycket troligt att det har ändrats om några år.

edit: Busquets defensiva roll i kombination med hans enorma spelförståelse hade antagligen gjort succé det med, men ändå kan jag inte se honom dela ut order och skrika på spelare. Lite mer glöd och kommunikation på plan tror jag behövs för hans del, men som sagt. Om några år kan jag lätt se det framför mig.
Barcelonistas
2011-02-26 23:11
Canaletes

ja absolut, deportivo har verkligen spelat bra, men det stora problemet är domaren.
2011-02-26 23:10
300 spänn på Deportivo nu (odds: 13ggr)

Jag blir ändå besviken om Real Madrid vinner så småpengar kommer knappast hjälpa den trösten.

KOM IGEN DEPOR, gör så att Barca leder med 8 poäng!
Canaletes
2011-02-26 23:09
Hur ser "el madridismo" matchen ut??

Kan Deportivo hålla resultatet?
Atlético addeh
2011-02-26 23:09
Hetfield

När det gäller Madrid ser jag ingen annan värdig kapten än Casillas då han är själen i laget och den enda spelaren jag gillar. Varför han är det i landslaget är väl mer vrickat. Gaska vanligt att målvakter är kaptener i sina landslag dock.

Är det ingen mer än jag som ser Busquets som en av framtida kaptener? Kanske till och med förstekapten. Hans ledaregenskaper går inte att ta miste på och han spelar så pass långt ner i banan att det skulle passa riktigt bra. Håller för övrigt med elbraco om att Iniesta är lite för lugn och försiktig för att vara förstekapten.
Barcelona Trippeln
2011-02-26 23:03
Jag tycker att Casillas är en perfekt kapten för landslaget.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-26 23:02
elbraco

Jo, Iniesta är nog för lugn och snäll så Pique kan gärna få ta över.

addeh

Den enda målvakten jag gillade som kapten var Oliver Kahn, och det var föratt han var galen. Jag gillar Casillas, men jag ser inte varför han ska vara lagkapten i landslaget, jag är verkligen allergisk mot sånt.
Återigen, innan en maräng attackerar igen, jag gillar Casillas men jag gillar inte när målvakter är lagkaptener.
Atlético addeh
2011-02-26 23:00
Hetfield: "Jag är otroligt allergisk mot målvakter som har bindeln."

Håller med dig där, gillar inte alls när en målvakt bär kaptensbindeln. Han kan aldrig styra och ställa som en utespelare.

När både Puyol och Xavi lagt skorna på hyllan hoppas jag Iniesta, Busquets & Piqué blir de som främst bär kaptensbindeln. Rangordning spelare mindre roll. Valdés som är nuvarande tredjekapten lär väl dock vara kvar som minst det, även Messi är en kandidat att vara en av vicekaptenerna. Intressant fråga det där, men skönt att den inte är högaktuell än.
2011-02-26 22:58
Länktips.

Underbart mål av Zlatan.
Ralf Edström, världens torrast människa?
Zlatan gör ett fucking drömmål och Ralf sitter där som ingenting.
elbraco
2011-02-26 22:58
Hetfield

Själv ser jag Pique som nästa kapten. Bindeln ska vandra från en backgigant till en annan enligt mig :P det vore det mest naturliga om Pique fick den! Vi behöver någon med hjärtat och den oändliga kämpaglöden, och det ser jag mer av i Piquenbauer än i Iniesta.
Lilla lugna Iniesta känns för diplomatisk för min smak, även om det egentligen är en bra sak.
2011-02-26 22:56
Ride_The_Big_One(6)

Det hoppas jag inte ;)
Men vi drar ett streck där om SOTB ;)

Jaha, dags att återgå till Riazor då!

Vamos Deportivo!
Barcelona Blaugrana91
2011-02-26 22:55
CESC <33

Men är du här igen, är det inte läggdags för dig? Jag menar klockan är ju snart 11. Marsch ut härifrån nu!
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2011-02-26 22:54
Barcelonistas

Men det betyder inte att vi måste klanka ner laget. Det finns två sätt att visa sin styrka: en är att trycka ner, den andra är att dra upp.
2011-02-26 22:54
Andreas - V.V [Barney S]

Haha vi kommer nog bli bannade för off topic snacket om son of the beach.
Ska tanka ner serien, tack för tipset.

=)
Barcelonistas
2011-02-26 22:53
CESC

Han har Barca DNA och ska bara spela för Barcelona vare sig ni vill det elr ej.

och snälla kan du sluta länka den där BS sidan.
Atlético addeh
2011-02-26 22:52
Ride_The_Big_One(6)

Ja absolut. Pep har ju flera gånger uttalat sig om att Keita är en exemplarisk spelare att ha som tränare då han ger hundra procent vad det än gäller, klagar aldrig, och fungerar bra i laget. Kan bara tycka det är lite hårt mot de andra spelarna att säga att Keita vann matchen åt Barcelona idag.
CESC <33
2011-02-26 22:50
så säg inte att vi tog han från er!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-26 22:49
elbraco

Även om Valdes är tredjekapten så hoppas jag på att lagkaptensbindeln går till antingen Pique eller Iniesta. Jag är otroligt allergisk mot målvakter som har bindeln.
Annons: