/spanien/barcelona/forum/12908.aspx/spanien/barcelona/forum/12908.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B-Guden
2011-02-25 22:28
Blejs

Men Barca erbjuder skola och utbildning, fotbollsskola, dom går inte bakom ryggen på klubben och erbjuder ett proffs kontrakt med en fet lön.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
På tal om högerbackar, jag tycker att det är dags för Zubi att kolla på Abate. Ja visst, han är väldigt rå och virrig defensivt, men han har utvecklats otroligt mycket och jag vågar påstå att det är världens snabbaste högerback på distans.

En annan spännande högerback är Isla från Udinese som påminner mig om Cafu då han springer konstant på högerkanten, han kan även spela centralt om det skulle behövas.
Barcelona el Maestro!
yobarca:
Tror du verkligen på att det om står i artikel speglar verkligheten?
Att spelaren ville komma till England och tagit kontakt med Arsenal själv? Var lite källkritisk för gud skull. Det är hälsosamt.
Wenger ville värva honom under en längre tid tillsammans med ett antal andra talanger i Barca. Han haft scouter på plats. Nu lyckades han med det. Grattis!
Barcelona Rambla~
2011-02-25 22:27
yobarca

Nej jag förstår att du tycker att Barcelona ska utbilda spelare under många år för att din klubb sen ska kunna skörda frukterna utan att göra rätt för sig. Där tycker vi helt enkelt olika.
Blejs
2011-02-25 22:26
"Det finns vad jag vet inte någon storklubb ute i Europa som beklagar sig över att Barcelona varit där och gått bakom ryggen på klubben och erbjudit lukrativa kontrakt. " Sags som sagt att Ni forsokte varva Aneke samt Afobe fran Arsenal, ar sakert andra "mindre" klubbar som tappat spelare till Barca

"Arsenal har sin sk akademi, se till att utbilda de talanger som finns där istället för att hela tiden fiska hos Barcelonas." Man skulle lika garna kunna saga att ni ska sluta varva spelare. Kor vidare pa era egna spelare istallet. Saken ar trots allt att varje person vill att det ska ga sa bra som mojligt for sin klubb. Nu har klubbar mojligheten att norpa spelare innan de fyllt 17ar fran Spanien. Forstor sjalvklart att man som Barcelona supporter blir irriterad/arg nar klubbar forsoka/varvar era talanger.

Men samtidigt ar Barcelona en valdigt storklubb, och manga blir lockade av att spela for Er. Men det betyder inte att alla andra lags supporters inte blir arga nar de tappar spelare till Er. Hleb, Henry for namna 2st. Ar flera Arsenal spelare som gatt till er. (dock fick vi ersattning for dessa, men hade dock hellre velat ha kvar de langre).

Hoppas att alla last lanktipset citerar "A glance at the Cadete A side, which Toral played for, shows 7 non-EU players and the Cadete B side shows 9 non-EU players.". (sjalvklart forsoker aven Arsenal locka till sig spelare fran hela Varlden)

Players in Barça’s 1st team who were signed as teenagers:

Busquets- signed from Unió Jabac at age 17
Iniesta- signed from Albacete Balompié at age 12
Jeffrén- signed from CD Tenerife at age 16
Messi- signed from Newell’s Old Boys at age 13
Pinto- signed from Safa San Luís at age 19
Pedro- signed from CD San Isidro at age 17
Puyol- signed from Pobla de Segur at age 17
Sánchez- signed from CE Europa at age 18
Valdés- signed from CD Tenerife at age 13
Barcelona Rambla~
2011-02-25 22:25
el Flaco

Camp Nou lär knappast sjunga "Wenger, vete al teatro" vid mötet. Snarare lär det väl bli något i stil med, Wenger, ge fan i att hänga på La Masia, eller något liknande. :P
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
Någon som ska ner på Arsenal matchen? Jag vet att det var många som sa att dom skulle ner när datumen bestämdes :O
Barcelona B-Guden
Thiago

Sluta använd, msn språk jävligt drygt att läsa
yobarca
2011-02-25 22:22
// Rambla~
såg att du "ändrat" till lite så ska även svara på den delen. här håller jag faktiskt med dig om barcelona bör ha rätt till någon sorts kompensation, vilket de också har. barca har fått €350 000 för Toral.

nej det går nog inte att övertyga mig. du tycker ni av automatik ska kunna plocka spelare hur ni vill från obetydliga klubbar och endast kunna förlora de spelare ni inte vill ha. oavsett om spelaren själv vill lämna och inte skrivit på proffskontrakt. det tycker inte jag.
Barcelona Thiago
2011-02-25 22:18
Ja men dt har ju inte med saken att göra, dt handlar om och va duktig inte sympatisk lr hur?
Barcelona LaSagradaFamília
2011-02-25 22:16
Keita är väl en av våra absolut mest sympatiska spelare, så jag har inget emot att han startar. Jag hoppas bara att han gör det bra..
Barcelona Thiago
2011-02-25 22:13
Pinto
Adriano Pique Abidal Maxwell
Thiago Busquets Iniesta
Pedro Messi Villa

Men Pep kmr inte våga som vanligt! Keita lär lira som vanligt eftersom han är en favorit hos Pep. Även fast han inte varit lika duktig som förgående säsong. För mig har han aldrig varit ngn favoritspelare men han har aldrig gjort bort sig. Problemet är att han är bara just dt, stabil! Han kan inte göra dt där extra som Thiago kan som är så viktigt, visst han har rutin men inte mkt mer än så! Thiago har potentialen till att bli en världsspelare och då måste Pep verkligen ge honom en chans i en sådan här match! Hur dåligt kan dt bli, dt är ju inte så att han kmr förstöra för laget, men har han sin dag så kan han göra bort vem som helst och slå den så viktiga avgörande passningen som Keita och därför ska han spela img. Han behöver ju rutin som alla säger, att han inte är mogen osv. Hur ska han någonsin få dt om han inte får spela en sådan här match? Våga Pep!

Tkr för övrigt att Pep är väldigt dålig på att göra rätt byten för Barca och gör dom alldeles för sent i vissa matcher som redan är avklarade! Utom dt så är han så klart den perfekta tränaren för Barca!

Visca el Barca!
Barcelona Rambla~
yobarca

Jag inser att det nog aldrig går att övertyga dig. Ställ dig själv frågan. Pedro, som tillhör en liten klubb på Tenerife som harvar långt ner i seriesystemet. Han får chansen att komma till en av världens mest berömda akademier och utvecklas som fotbollsspelare. Han värvades inte med något fett proffskontrakt som lockbete, utan han valde att trots det ta det steget. Klubben fick åtminstone betalt för honom, och inte någon tvångskompensation som Uefa fastställt. Jag förstår verkligen inte hur du kan jämföra denna lilla klubb med fallet Arsenal vs Barcelona.
yobarca
// el Maestro!
var vänlig läs artikeln jag länkar. hur har arsenal gått barca bakom ryggen? kontraktet är ju inte ens påskrivet ännu. han vill till england och arsenal har visat intresse, det är inte krångligare än så.
Atlético addeh
2011-02-25 22:09
el Flaco

Jag skriver under på det du nämner i första stycket, Piqué och Puyol kompletterar varandra oerhört bra och behöver varandra precis på samma sätt som Xavi och Iniesta.

Är faktiskt beredd att hålla med Hetfield angående Keita. Hade vi stött på Mallorca på Camp Nou hade jag hellre sett Thiago från start, men med tanke på omständigheterna känns det som maliern blir nyttig imorgon. Egentligen är det väl så att jag redan vet att Keita kommer starta och därför resonerar som jag gör. Innerst inne vill jag att Thiago startar, vore fantastiskt att se honom tillsammans med Iniesta i en match där det verkligen gäller någonting.

Hur som helst så hoppas jag, och tror, att Thiago får minst en halvtimme imorgon, oavsett resultat.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-02-25 22:08
Varför hetsa upp sig över Jon Toral-affären? Killen ville testa vingarna i England, hade inte Arsenal värvat honom hade han väl gått till 'pool. Som Wenger hade jag inte precis tackat nej till en ung lovande la masia-spelare
yobarca
2011-02-25 22:08
// Rambla~
jag har inte diskuterat någon akademi.

men hur som helst verkar det på dig som att pengar är den avgörande faktorn här. anledningen att jag drog upp pedro var att han inte kostat sin gamla klubb så mkt pengar men garanterat tid. han lär ju knappast börjat spela fotboll samma dag han kom till er i typ 15 års åldern eller hur? ska man inte tycka lite synd om hans gamla klubb då eftersom all den tiden hjälpt er och han själv ist för dem?

sen kan man ju vidare spekulera i att om de hade kunnat behålla honom hade de ju säkert kunnat sälja honom bara ett par år senare för en ganska stor summa från deras sätt att se det... men vi struntar i det.

det intressanta här var dock att Toral ville till england och skulle knappast få chansen i barcas a lag på minst 6-7 år om han stannat. har han rätt att gå dit utan att ses som "otacksam"? ska arsenal strunta i han bara för att han tidigare spelat hos er?
Barcelona Rambla~
2011-02-25 22:05
Cigge

Måste erkänna att jag aldrig hört talas om honom. Alltid kul med intressanta spelare från ligor som tyvärr inte uppmärksammas så mycket i Sverige som tex den turkiska. Turkiet brukar alltid vara roligt och intressant att följa i mästerkapen som tex i senaste EM i Österrike/Schweiz, där de var fantastiska.
Barcelona el Flaco
2011-02-25 22:03
Nästan så att det man är mer rädd att Wenger kommer ta en sväng till La Masia än för själva laget Arsenal inför returmötet. Personligen befarade jag att det skulle uppstå flera diskussioner på forumet om såpan med Cesc när vi lottades mot Arsenal och det hela blev inte mycket bättre när Wenger plockade åt sig ännu en av våra talanger.
Cigge
2011-02-25 22:01
Rambla~

Han skulle nog kunna vara ett alternativ och passa in rätt bra hos er. Bra lungor och en offensivlusta likt Alves. Intressant spelare tycker jag.
Barcelona el Maestro!
2011-02-25 21:57
yobarca:
Du kan inte jämföra Pedro och Toral. Har du någon aning om hur Pedro värvades? Tror du att Barca har gått bakom ryggen om San Isidro?

Visst har Toral rätt att göra ett val när hans kontrakt går ut som alla andra men tror du att Wenger hade gett sig på honom om han hade ett kontrakt?
Det tror jag inte. Wenger är bra på att fiska. Hans filasofi är inte att köpa spelare från ungdomakademier utan att värva kontraktlösa eller övertala om att inte skriva på kontrakt då han erbjuder ett bättre kontrakt. Tycker nästan syn om gubben. Stackare.

Ni kommer aldrig att förstå skillnaden.
Barcelona Rambla~
2011-02-25 21:57
Cigge

Svårt att svara på. Tidningarna har nämnt det i alla fall. Fast hur mycket man kan lita på alla rykten? De menar att man håller koll på honom och då ser honom som ett alternativ om Alves mot all förmodan inte förlänger sitt kontrakt.
Cigge
2011-02-25 21:54
Ligger det någon sanning i att ni, lite löst, ska vara ute efter Gökhan Gönül?
Barcelona Rambla~
2011-02-25 21:52
Rogge:

"Det är ni ju inte direkt ensamma om"

Har vi påstått motsatsen?

yobarca

Jag ifrågasätter mer Arsenals beteende inte huruvida Toral har rätt att göra vad han vill eller inte, även om det kan tyckas att han uppträder väldigt otacksamt. Arsenal har sin sk akademi, se till att utbilda de talanger som finns där istället för att hela tiden fiska hos Barcelonas.

Pedro? Från vilken stor akademi har Barcelona lockat honom ifrån? Upplys oss gärna är du vänlig.

Du kanske kan svara på den här frågan? Varför kan inte Wenger som den gentleman han påstår sig vara, istället ta kontakt med Barcelona och höra sig för om dessa talanger och erbjuda en skälig ersättning för dom som kompensation för det kapital och arbete klubben faktiskt lagt ner på dessa spelare?
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-25 21:49
Rambla//

Tydligen så verkar Wenger tro att Barcelona producerar talanger åt honom. Marca skriver att han även gjorde ett försök att ta Cadete As målvkat Pol Ballesté men att målvakten nobbade.
yobarca
2011-02-25 21:47
jag skrev tidigare ett inlägg men fick inget svar så testar igen...

har pojken Toral rätt att välja sin egen framtid när han inte är bunden av något som helst kontrakt, oavsett hur mkt tid och pengar han kostat barcelona?

hade Pedro rätt att välja sin framtid oavsett hur mkt tid han kostat San Isidro?
Rogge
2011-02-25 21:46
Det är ni ju inte direkt ensamma om
Barcelona Rambla~
2011-02-25 21:43
Rogge

Du kanske skulle sätta dig in i hur mycket pengar och arbete Barcelona fakiskt lägger ner på sin ungdomsakademi. Tror du de gör det för att producera fram talanger åt de andra storklubbarna i Europa?

Dessutom, när ungdomarna ansluter vid ung ålder lär de bli införstådda i någon gång under resans gång att det förväntas av dem att de ska försöka komma till klubbens A-lag någon gång i framtiden. De får en fantastisk möjlighet till utbildning både på det sportsliga planet som är få förunnat, samtidigt som de även får en bra och trygg skolgång. Allt detta utan att betala någonting ur egen ficka.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-25 21:36
el Flaco

Hehe, nu tar vi det lugnt.
Nej men det handlar väl snarare om brist på alternativ, annars hade jag aldrig valt Keita. En dag blir inte klar utan en Keita diss :P

Rogge

Det är skillnad, det är som när bonden tar hand om kon, ger den mat, tar hand om den när den är sjuk osv. sen så kommer en person och dricker mjölken utan att tacka eller betala.

Barcelona lägger ner enorma pengar på att utveckla och utbilda talanger, det sista man vill ha är att en klubb kommer och tar de. See?
Rogge
2011-02-25 21:31
Varför är det bättre att värva från småklubbar än från andra storklubbar? Barca betalar väl inte direkt några astronomiska summor för talangerna de hämtar in. Lär väl handla om liknande summor som de Arsenal nu betalar. Tycker i och gör sig att Wenger kan strunta i barcatalangerna men förstår ändå inte skillnaden och vad som gör det ena bättre än det andra.
Annons: