/spanien/barcelona/forum/12905.aspx/spanien/barcelona/forum/12905.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2011-03-06 21:11
Truth and nothing but the truth.

han syftar på länktips.
Hunting Bears
Duger inte Benchema som smeknamn?
Barcelonistas
skojar domaren med mig hur fan kan han inte blåsa straff där? detta är fotboll inte volleyball....
Barcelona Éluc
2011-03-06 21:10
Pedofilema? Är det någon patetisk nedvärdering?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-06 21:10
Missad chans?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-06 21:06
Pedofilema missade målet..jag är chockad.

Eluc

Skämt, take a chill pill.
Barcelona Barca4eva
Där höll de på att faila! Och Benzema måste ju vara världens största målsumpare...
Barcelona 1.70-ligan.
addeh

Men Pique är ändå en blivande världsback, om han inte redan är det. Dock håller jag med om att han inte varit särskilt bra på sisitone, vilket är oroande. Hoppas verkligen han blir den försvarsjätte han verkligen såg ut att bli. MEN enligt mig ska han fortfarande få starta nästa år. Vad händer med honom om han petas tror du? Jag tycker det är bättre att satsa på honom och ge honom fortsatt förtroende. Han är fortfarande den back med kanske mest kvalitéer och framförallt - mest framtid. Ska Abi starta får det isåfall bli på Puyols bekostnad. Fast egentligen borde man kunna rotera runt på alla tre...
Barcelona Éluc
2011-03-06 21:03
Racing ser förövrigt riktigt taggade ut!
Barcelona Éluc
2011-03-06 21:02
Jag skulle aldrig tänka mig att bänka Puyol.
Atlético addeh - Remuntada!
2011-03-06 21:00
1.70

Varför skulle Piqué vara given bara för han är ung? Borde inte de som är bäst spela?

Enligt mig är Abidal och Puyol det bästa alternativet. Piqué har verkligen inte rosat marknaden den här säsongen mer än vid ett fåtal tillfällen. Abidal har varit helt utomordentlig varje match och Puyols vinnarskalle går inte att blunda för. Om el capitán håller sig skadefri måste nog Piqué börja prestera på allvar. Om nu en ny vänsterback värvas och Abidal börjas använda mer centralt.

Sedan tror jag Abidal även kommer användas som vänsterback i flera viktiga matcher om Piqué och Puyol håller sig krya.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-03-06 20:59
Rubrik i Aftonblaskan i kväll;

Rosenberg sänker Real Madrid - Kennedys hår växer igen!
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-06 20:53
Kom och tänka på en sak...

Om Barca nu köper in en ny vänsterback av riktigt hög klass tills nästa säsong och Abidal tar steget in som mittback... vilka kommer starta då? Pique känns given eftersom han är ung. Men ärligt talat, petar Puyol verkligen Abidal? Jag ställer mig den frågan. Visst han är vår kapten, vårt hjärta och pådrivare, men så bra som Abidal har varit i vår var längesedan jag såg en mittback vara i Barca. Han har varit helt osannolikt bra.

Det är inte lätt att peta Puyol. Men vad vore egentligen bäst för Barca? Vill inte se en startelva utan Abidal sålänge han finns tillgänglig och håller den form han visar upp för tillfället. Ingen känns så säker och stabil som Abirey
2011-03-06 20:50
Stackars Sevilla, inget går deras väg.

Barcelonistas

No harm done, det är bara vad jag trodde. Jag kan ha fel.
Barcelona Barca4eva
2011-03-06 20:48
Barcelonistas

Först respekterar du hans åsikt för att sedan fråga, om inte påstå, om han är galen?
-facepalm-

Och någonstans i Spanien fick ett lag precis straff, Bilbao.

Barcelonistas
2011-03-06 20:46
Hetfield

Jag respekterar din åsikt men är du galen?

Iniesta kommer fortfarande vara bra runt 30, och dessutom är han en stor legend.

nej tack till fabregas
elbraco
2011-03-06 20:43
Måste även tillägga att den enda anledningen som jag tror att Cavani ryktas till Barcelona är helt enkelt för att folk gillar honom. Att han skulle komma till Barcelona ser jag som väldigt osannolikt. Det är bara Hetfield som eldar på Cavanibrasan så att säga :P Lavezzi ser jag som ett troligare köp och då tror jag inte han kommer heller (tyvärr).
Barcelona Blaugrana91
2011-03-06 20:42
.Sami.

Alves-Abidal-Busquets-Maxwell/Adriano

Tror jag blir bra! :)
Barcelona Barca4eva
2011-03-06 20:42
.Sami.

Alves - Abidal - Busquets - Maxwell/Adriano

Inte så illa som det låter.
Barcelona .Sami.
2011-03-06 20:40
Loggar in och läser att Puyol missar matchen mot Arsenal. Fan också! Hur ska backlinjen se ut nu då?
Barcelona Barca4eva
2011-03-06 20:37
Självmål gav Bilbao ledningen o.O
2011-03-06 20:36
Hetfield

Men nu snackade vi om ytterbackar och inte om Bojan. Montoya, Dalmau, Muniesa & Planas. Fyra talangfulla ytterbackar som någon mycket väl kan ta en plats i A-laget om ett par säsonger.

Bara för att ytterbackar inte varit La Masías bästa signum genom åren betyder inte det att ingen kan lyckas i framtiden.
Barcelona DM1982
2011-03-06 20:32
Ser ut som om Fabiano skadade sig rätt svårt matchen mot Bilbao som pågår just nu.
Barcelona Barca4eva
2011-03-06 20:30
Om någon hittar ett klipp på när Eto'o erkänner att det inte skulle vara straff, från dagens Inter-match, skulle det vara jäkligt snäll om ni delar med er!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-06 20:22
elbraco

Valdés; Montoya, Pique, Fontás, Muniesa; Busqets, Thiago, Iniesta; Messi, Bojan, Pedro

Vore drömmen iaf, 100% la masia :) Då alla spelar enligt sin potential (syftar främst på Bojan). Sen så har jag för att vara ärlig inte sett Montoya spela men eftersom han debutera i veckan samt varit med i truppen ett par gånger, och att han var den enda ytterbacken jag kom på från Barca B så fick han vara med :P
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-06 20:20
Barca4eva

Resa är livet helt enkelt.
Jasså? Då är det på tiden :P
elbraco
2011-03-06 20:17
addeh

"Spelare som van der Wiel, Coentrão & Cavani är vi tvungna att köpa inom de närmaste 1-2 åren annars är de redan uppköpta av andra storlag och då skulle de bara kosta en hel förmögenhet."

Cavani och Coentrao lär ju redan kosta en större respektive mindre förmögelse. van der Wiel är den som jag tror man kan få för ett hyfsat lågt pris.

Jag har svårt att föreställa mig vilken elva vi kommer ha om några år. Iniesta kommer vara kvar, Xavi likaså även om han är hyfsat gammal, förhoppningsvis Thiago och man kan nog räkna med Cesc. Busquets är kvar med. Hur ska man få in ens 4 av dessa samtidigt i en elva? Ingen är en bra kantspelare (nej, inte Iniesta). Busi kommer vara def mitt, Xavi lär inte vara ordinarie. Då har vi Thiago, Iniesta och Cesc att välja på på mittfältsplatserna. Och det är ett stort OM Xavi inte är ordinarie.
Ett scenario är att Thiago inte lyckats slå sig in i elvan än och det är Cesc o Andres som huserar på mittfältet men med tanke på att Thiago redan nu kan platsa i ett mindre spanskt lag så tvivlar jag på det. Hur tror ni laget kommer formeras om, säg, 3-4 år?
Barcelona Barca4eva
2011-03-06 20:16
Andreas - V.V [Barney S]

Fan vad ofta du reser! Önskar själv att jag kunde resa så ofta...har inte ens rest till Barcelona än, besvikelse...
2011-03-06 20:16
addeh

Om vi ska sitta här och hoppas på att La Masia ska lösa ytterbacksproblemen i laget så kan vi lika gärna ge titeln till Real Madrid och ge en kindpuss till Perez.

Bojan är det bästa La Masia har producerat(strikers), då har man antagligen problem.
2011-03-06 20:14
Hetfield

Att du ens kan tro på det själv att Fábregas kommer peta Iniesta är bara absurt. Så länge Don Andrés presterar som han gjort de senaste 3-4 åren kommer ingen flytta på honom.

Ja okej, så du tycker vi ska skita fullständigt i alla talangfulla ytterbackar och strikers i akademin just nu bara för att La Masia inte producerat några världsspelare på dessa positioner förr? Skön logik.
Annons: