/spanien/barcelona/forum/12903.aspx/spanien/barcelona/forum/12903.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2011-02-26 15:49
iHola!

Hoppas inte för mycket.
iHola!
2011-02-26 15:48
iHola! //

Haha, nu skrev jag till mig själv... Men du vet vem du är :P

Jag har aldrig i hela mitt liv sagt att Fabregas kommer att stanna i Arsenal hela sin karriär. Men jag tror och hoppas att det är möjligt. Grejen är att så många Barcelonafans tar det för givet att han kommer komma tillbaka.
Barcelona Trippeln
2011-02-26 15:48
Rivaldo

Jag skriver igen för att du ska svara men jag vet att du inte har något svar.

''Jag har inte gjort det i alla fall. Han är inte en Barca produkt heller för den delen. ''

Så han är inte en Arsenal produkt som du skrev,men han är inte en Barca produkt sen skriver du...

''Han är till största del fostrad i Barca, något annat kan man inte säga.''

Jag förstår inte,vad fan är han då?
Barcelona Trippeln
2011-02-26 15:45
Rivaldo

''Jag har inte gjort det i alla fall. Han är inte en Barca produkt heller för den delen. ''

Så han är inte en Arsenal produkt som du skrev,men han är inte en Barca produkt sen skriver du...

''Han är till största del fostrad i Barca, något annat kan man inte säga.''

Jag förstår inte,vad fan är han då?
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-02-26 15:44
Rivaldo!/

Det faktumet att de garanteras speltid med A-laget lär säkerligen också spela in när Cesc, Merida och nu Toral valde att flytta till London, men jag tror personligen att pengarna är nyckelanledningen. Läste för någon dag sen att en Cadete-spelare i Barça tjänar runt 20 000 euro om året, medan en spelare i motsvarande ålder i Arsenal får 300 000 euro. I Torals fall har hans mammas nationalitet säkert också påverkat hans beslut.

Sen finns det även vissa andra fall när spelarna har informerats om att man inte längre har några planer för de och då väljer de att ge sig av och klubben gör inte heller att försvåra det för de, som t.ex. Iago Falqué.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-26 15:43
Rivaldo!

Cesc är en La Masia produkt föratt han spelar som en sann La Masia produkt gör än idag. Du kan se på hans teknik, hans hjärna, hans snabba passningsspel osv. att det kommer från La Masia.

Sen att han har utvecklats i Arsenal är en helt annan sak.

Hola!

Tror du på allvar att Cesc kommer att stanna i Arsenal hela karriären, jag tror att den mest inbitne Cesc älskaren i Arsenal fattar att han kommer att återvända hem en dag. Om det inte bli i år så blir det nästa år osv.
Spanien Rivaldo!
2011-02-26 15:43
Trippeln

Han är till största del fostrad i Barca, något annat kan man inte säga.
Lugna ner dig med förolämpningarna, du har väl ingen anledning att vara arg när du är så säker på att du har rätt.
iHola!
2011-02-26 15:41
Essiensque //

Stal? Snälla...

Och Barcelona hade inga problem med att släppa honom alls och det var inte en MÄNNISKA som beklagade sig. Nu plötsligt, när alla ser hur otroligt bra han varit i Arsenal, så är det så oerhört viktigt att han ska "hem". Det värsta som finns är när folk säger att han VILL "hem". Har ni ens en tanke på hur Fabregas känner? Wenger och klubben har givit honom förtroende nästan från allra första början och fansen har älskat honom från start och stöttat honom och hyllat honom.

Kan rekommendera Cesc's egna Twitter, så kan ni se hur mycket han "längtar hem" till Barcelona. Han har otroligt många spelare och kompisar i samma ålder i Arsenal. Folk ser bara till det faktum att han kommer från Barcelona och som om han hade varit på en månads semester. Han har varit i London och Arsenal i över 7 år och har ett liv och vänner där. Han har även nyligen sagt att "Varför skulle jag vilja flytta? Jag trivs här och älskar Arsenal". Folk måste börja inse att ALLT inte handlar om att man för många år sedan spelat i sin moderklubb.

Hade varit lustigt om Halmstad BK's fans plötsligt börjat en moralvidrig jakt på Ljungberg när han gick till och utvecklades i Arsenal.
Barcelona Trippeln
2011-02-26 15:41
Rivaldo!

Han är inte en Barca produkt heller för den delen.

Vad är han då? Du är ett skämt.
Barcelona Trippeln
2011-02-26 15:40
Jag kan officiellt säga att jag hatar Arsenal mer än madrid,sjukt.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-02-26 15:39
gooner

Jag tror barca och dess spelare börjar bli rätt trötta på att frekvent få gå ut och dementera osanningar spridda av diverse (skit)media.
Ibland krävs det bara lite insikt och logik för att se igenom en "absolut sanning".
Spanien Rivaldo!
2011-02-26 15:39
Trippeln

Jag har inte gjort det i alla fall. Han är inte en Barca produkt heller för den delen.
Spanien Rivaldo!
2011-02-26 15:38
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"

Det låter som att pengar är enda anledningen till att spelare flyttar från Barca's ungdomsakademi, du tror inte det finns fler orsaker?
Barcelona el Maestro!
2011-02-26 15:38
Busquets och Puyol började träna i Barca C och tog sig uppåt i rankningen. Det tog ett antal år innan de klarade A-lagsspel. Cesc hade en så bra grundutbildningen att han redan efter några månader kunde debutera i A-laget.

Det är det som är skillnaden mellan att värva från en akademi som tillhör en storklubb och från små okända föreningar. Wenger är därför smart när han helst vill fiska i andras vatten.
Barcelona Trippeln
2011-02-26 15:37
Det är precis det ni har gjort.
Barcelona Trippeln
Jag skriver igen tills en patetisk Arsenal fans svarar!

''Det patetiska är att ni alla patetiska Arsenal fansen måste vända frågan mot oss när vi säger att Cesc är en egen produkt.

Låt mig ställa den här frågan och svara på den. Anser ni att Cesc som spelade i ert A lag efter en månad är en egen produkt,utveckla gärna. ''
Spanien Rivaldo!
Barca4eva

Förklara din.

Trippeln

Cesc är inte en Arsenal produkt. Tror ingen har sagt det heller.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-02-26 15:36
Jag stör mig oerhört mycket på Wenger och hans systematiska sätt att plocka talanger från La Masia, men i dagsläget väljer jag hellre att fokusera på det positiva. Som när en yngling som Sergi Samper har tillräckligt med klubbkänsla för att tacka nej till alla miljoner som Wenger lockar med och väljer istället att stanna kvar i Barcelona, trots att han kommer tjäna betydligt mindre än vad Toral kommer göra i Arsenal och att Barça inte garanterar honom att få spela i A-laget om några år. Ska även tilläga att Samper är långt ifrån den enda som har tackat nej till de stora summorna från England.

Om Toral nu vill spela i Arsenal pga det höga lönesumman som han har blivit erbjuden är det inte lönt att gråta över att han lämnade. Och personligen stör jag mig mer på dessa oändliga och meningslösa diskussioner här inne på forumet som har förkommit de senaste veckorna än på Wenger. Känns som att det är samma argument som dyker upp gång på gång och man kommer inte fram till någonting.
Barcelona Trippeln
2011-02-26 15:35
Rivaldo!

Som jag skrev så vill inte ni Arsenal fans beskriva vad som gör Cesc(barca produkten) till en Arsenal produkt?

Men ni vänder alltid frågan mot oss för att ni inte har något att komma med.
Barcelona Barca4eva
2011-02-26 15:35
Rivaldo!

Alla har sin egen syn, därför blir det bara värre om det diskuteras.
Spanien Rivaldo!
2011-02-26 15:34
Det är alltså ingen som vill upplysa mig om definitionen av vad en egen produkt egentligen är? Vart går gränserna? Väldigt nyfiken på det...
Barcelona Trippeln
2011-02-26 15:33
Det patetiska är att ni alla patetiska Arsenal fansen måste vända frågan mot oss när vi säger att Cesc är en egen produkt.

Låt mig ställa den här frågan och svara på den. Anser ni att Cesc som spelade i ert A lag efter en månad är en egen produkt,utveckla gärna.
Barcelona (Oooo to be aGooner)
2011-02-26 15:33
Kan ni som säger att Barca inte varit ute efter Aneke o Afobe vida en länk på en dementi eller liknande? Att jämfora med 30- årige targets och avfärda allt som strunt blir ju bara komiskt.
Barcelona Essienesque
2011-02-26 15:32
iHola!

Har nog inte med klubben att göra lika mycket som det har att göra med spelarens utveckling. Fabregas hade dominerat och blivit utnämnd till bästa spelaren i U-17 VM innan Wenger stal honom. Medan Puyol och Busquets, ja....
Barcelona Trippeln
2011-02-26 15:32
El Kaiser de Michoacán

Exakt, han kanske raketuvecklades på en månad
Spanien Rivaldo!
2011-02-26 15:31
iHola!

Huvudet på spiken, klockrent.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-26 15:29
Higuain, Más Que Un Jugador- "Hombre" //

Tycker du att Cesc är en Arsenal-produkt? Vill då bara påpeka att Cesc gjorde A-lagsdebut en månad efter det att han kom till Arsenal. Han anlände i september 2003 och gjorde A-lagsdebut i Arsenal oktober 2003. Men vad vet jag, Cesc kanske raket-utvecklades under den månaden...

Det ska dock påpekas att debuten skedde mot Rotherham i Ligacupen där Wenger brukar ge unga spelare chansen. Men det ger ju en fingervisning på hur jävla bra Cesc var redan 2003 när han kom till Arsenal.
iHola!
2011-02-26 15:29
Trippeln //

Det var ta mig FAN det dummaste jag hört. Spelaren måste tas från en OKÄND förening? Nej, fy fan... Där har vi svart på vitt ett fruktansvärt löjligt och genomskinligt argument för att göra Cesc till Barcelonaprodukt och Puyol & Co till egna produkter för Barcelona. Fy fan.
Barcelona Trippeln
2011-02-26 15:27
Ok, låt oss säga såhär. Hade en spelare som Busquets tex utvecklats som han gjorde om han hade spelat kvar i Unio Jabac? Nej. Tack vare att Barca tog upp han vid 16 års åldern så han han få sitt genombrott för att 3 år senare komma in i A laget, därför tycker jag att han är en egen produkt.
elbraco
2011-02-26 15:25
Enligt länken på totalbarca.com så lade Barcelona aldrig ett bud på vare sig Afobe eller Aneke? Eller gjorde dom det efteråt?
Annons: