/spanien/barcelona/forum/12901.aspx/spanien/barcelona/forum/12901.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Oha789
2011-02-27 15:01
Kommentarer Efter Matchen!

Gerard Pique. Det var en tuff start på matchen men Messi satt 0-1 och pendeln svängde tydligt till vår fördel. När Villa satt 2-0 var matchen över. Vi åker till Valencia och det är bara tre poäng som gäller. Vi gillar att ha 2 matcher i veckan då är vi hela tiden redo.

Andres Iniesta. Mallorca borta är alltid lurigt. Lagkapten menar att det tog en viss tid före att laget fick ordning på spelet. Men vartefter målen kom coolade vi ner och rytmen blev bra. Vi håller nu distansen till Real Madrid men seger i Valencia ör det som gäller.

Jose Manuel Pinto. Jag är mycket glad över våra tre poäng. Och det är alltid underbart hålla nollan. Allt var inte till vår fördel före matchen men vi gick ut och gjorde ett mycket bra jobb. Till och med när vi är riktigt sårade före match går vi ut och visar vilka som är bäst.

Martin Montoya. Jag är överlycklig över att fått debutera och att göra det med detta fantastiska lag. Jag var väldigt nervös när jag gick in men det var ganska fort åter normalt med pulsen. Det var en tuff första halvlek Mallorca ville verkligen visa vad de kunde. I andra var vi bättre och målen kom och det blev en rättvis seger.

David Villa. Jag är mycket nöjd med tre poäng på en mycket svårspelad arena. Och naturligtvis nöjd med att göra mål. ((4 matcher i rad med mål)). Jag har goda minnen från Mallorca men oftast är det riktigt komplicerat att spela här.
Atlético addeh
2011-02-27 14:55
el Flaco

Jag läste det igår. Tråkigt att Adriano alltid får känningar när han spelar, men ändå skönt att där fanns en förklaring till bytet. Kul för Montoya att göra A-lagsdebut också, Thiago hade väl ändå inte fått så mycket uträttat på sex minuter.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-02-27 14:48
Såg igår att vissa här inne var upprörda över att Pep valde att byta in Montoya i slutet igår istället för Thiago. Det här har säkert redan nämnts tidigare, men anledningen till att Montoya kom in berodde på att Adriano hade skadekänningar. Man kanske bör avvakta och har mer tilltro för Pep när det gäller byten. Han kan inte alltid till fredställa oss genom att ge Thiago speltid
Barcelonistas
2011-02-27 14:43
kolla länk!!!

Guardiola haha
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-27 14:29
Någon som såg Catania - Genoa, den matchen hade fan allt..
Bara kolla livescore, lol
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-02-27 14:25
Abidal växer mer och mer i mina ögon för varje match är grymt imponerad över hans utveckling, han känns 3 x så säkrare i sig själv och i sitt passningsspel än vad han gjorde när han kom till barca hoppas ni håller med
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-02-27 14:24
Svar på tal ifrån keita igår haha!
Barcelona Barcaholic
2011-02-27 14:23
Oha789

Messi har 26 mål på 22 matcher i La Liga.

EDIT: Ronaldo har 25 matcher och 24 mål i La Liga.
Barcelona Oha789
2011-02-27 14:21
Lionel har 26 mål i La Liga på 22 matcher. Ronaldo har 24 mål på 24 matcher. I Champions League har Messi 6 mål Ronaldo 4 och toppar gör Eto”o på 7. I Copa del Rey har Messi 6 mål och Ronaldo 4 som några sköna och njutbara exempel.

Säsongen som gick den 22 februari hade Lionel 23 officiella mål. det var då efter 24 omgångar. Nu efter 26 omgångar finn 42 mål i officiella matcher. Noteringar som gör att många undrar vilken planet Lionel kommer i från. Förra säsongen tangerade han den riktige Ronaldo med 34 mål i La Liga. Och i alla turneringar med 47. Hur långt når Lionel Messi det är dryga tre månader kvar på säsongen
Atlético addeh
2011-02-27 14:20
L.A.M Nr 10

Tycker bara det är ruskigt fult, vissa fall värre än andra. Bojan tycker jag är okej, Sergio förskräckligt. Har dock hört att Busquets inte vill använda sitt efternamn då han tycker det är taskigt mot sin mor dom heter Burgos, därför valde han Sergio.

Kommer aldrig hålla med om att det är coolt att ha sitt förnamn på ryggen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-27 14:12
addeh

Varför är du allergisk mot det? Det är ju bara coolt när det står spelarens förnamn på ryggen.

Det är grymt skönt att ha en ligaledning med 7 poäng. Hoppas vi behåller en ganska säkerledning nu fram tills El Clasico, vinner vi då på Bernabeu så har vi väl vunnit ligan kan man säga.
Barcelona Siempre Barça
2011-02-27 14:11
är nån som vet hur många mål har soriano gjort i ligan och hur gammal han är
Barcelona Barcelona!!
2011-02-27 14:05
Skönt med sju poängs ledning igen :)
Atlético addeh
2011-02-27 13:43
el Maestro!

Man behöver inte tro, det är fakta att Marca försöker ge Real Madrid alla fördelar de kan. Väldigt löjligt och omoget av en tidning som är en av landets största sporttidningar, kanske till och med den största.

Andreas - V.V [Barney S]

Jag hade gjort detsamma om katalanen haft Busquets på ryggen istället för Sergio. Är extremt allergiskt mot sånt där. Gillar exempelvis inte heller att Villa har både sitt för- och efternamn på tröjan. Pedro börjar man vänja sig vid, men det funkar främst för att Rodriguez är ett så pass vanligt efternamn. Pedrito som han kallade sig i början av sin karriär hade varit ballt.
2011-02-27 13:34
Såg Busquets passning till Villa nu igen, fantastisk! :)

Busquets håller på bli en favorit hos mig, riktigt bra är han.
Blir nog en tröja med Busquets för mig nästa gång man besöker Barcelona.

Barcelona VizzlA^^
2011-02-27 13:33
Med tanke på att det är just marca som delar ut Pichichi priset så har det betydelse, klart dem vill att en real spelare vinner.
Barcelona el Maestro!
2011-02-27 13:20
Jaha, enligt tidningen Marca är Messi nu Pichichi i och med att han gjorde målet igår. Han har gjort 26 mål och leder därmed över Cristiano som har gjort 25 mål.

Enligt resten av fotbollsvärlden är Messi skytteledare sedan matchen mot Bilbao. Han leder skytteligan med 2 mål.

Lite konstigt att Marca inte är ett dugg självkritisk när de tilldelar ett mål till Cristiano. Ett mål som är egentligen Pepes .
Gör Marca fusket medvetet, tror ni? Jag vet inte vad man ska tro på, och om det har något betydelse egentligen.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-27 12:56
Nej, jag vet. Därför jag ställde mig frågan om det är möjligt. Jag vet att han varken är särskilt ung eller mest talangfull i Barca B, men han råkar ha något som ingen av de anfallarna andra har: fysik och längd. Om det är något Barca efterlyser tills nästa säsong skulle han ju vara det enda alternativet att ta från Barca B. Och Benja själv skulle förmodligen gladeligen göra det, trots väldigt lite speltid. Men som sagt, det var bara en tanke. Tror inte själv att det kommer ske
Atlético addeh
2011-02-27 12:49
1.70

Benja fyller 24 i år och får knappt om speltid i B-laget. Känns inte riktigt som han är något för A-laget va? Dessutom ryktades han vara på väg bort i januari så jag kan inte tänka mig annat än att han lämnar.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-27 12:46
Såg att Benja gjorde mål för Barca B igår. Jag har ingen jättebra koll på killen, men tror ni han har någon chans att flyttas upp till A-laget som truppspelare?

Han är trots allt en spelartyp jag efterlyser tills nästa säsong. En stor och stark (187cm, 83kg) forward som kan spela på alla positioner i anfallet. Precis en sådan spelare som vi behöver att ha i truppen och Benja skulle säkert gladeligen acceptera snålt med speltid. Frågan är ju bara om han håller måttet som backup...
Atlético addeh
2011-02-27 12:46
Hetfield

"Om Wenger skulle bli tränare för Barcelona så tror jag att gubben skulle få kåtrysningar och hjärtinfarkt när han får plocka upp ungdomar i La Masia utan problem"

Lol, det där är så sant. Det lär dock, skönt nog, aldrig hända.
2011-02-27 12:40
Mourinho tränare i Barca? Efter hans rusch ala Solbacken när vi mötte Inter i CL? Haha, I would not think so, no..
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2011-02-27 12:39
Haha lite off topic men vem minns vad Fernando "El principe" Redondo sa innan Mallorca matchen? Det var nåt sånt: Jag vill inte provocera men jag tror att ni förlorar mot Mallorca och vi vinner mot Depor, sen blir de bara 2 poäng kvar och vi vinner ligan. Haha jag vakna imorse och tänkte på det direkt. Han måste ju skämmas lite annars skulle han redan vi de här laget sätta kamp i ramblan! Härlig söndag indeed!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-27 12:38
Om Wenger skulle bli tränare för Barcelona så tror jag att gubben skulle få kåtrysningar och hjärtinfarkt när han får plocka upp ungdomar i La Masia utan problem :P
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-27 12:36
Mourinho: Vi spelade mot en målvakt och 10 backar.

Ganska komiskt att det kommer från Mourinho. Killen som alltid spelat den fotbollen mot Barca. Killen som gick och satte sig på bänken i 70 minuter efter 2-0 i den 20:e minuten och bytte in Lass och Arbeloa. Nu kan han minsann kritisera andra lag för defensiv fotboll.

De senaste veckorna har han bara spytt upp ursäkter. 5-0 matchen har satt djupa sår i gubben.
Atlético addeh
2011-02-27 12:34
I länktips finns målen från B-lagets smått sjuka match mot Numancia igår.
Barcelona el Maestro!
2011-02-27 12:32
Själv skulle gilla att få anställa Wenger eller Laudrup om Pep lämnar efter säsongen 2012. Jag ogillar Wenger egentligen, men jag tror att det som väger över är ändå hans syn på hur fotboll ska spelas. Wenger är en sådan tränare som skulle kunna tillföra ytterligare dimension i Barcas sätta att spela fotboll.
Jag hoppas dock att Pep stannar åtminstone 2-3 säsonger till.

Mourinho kommer aldrig att bli tränare i Barca. Det tåget har redan passerat honom.
Atlético addeh
2011-02-27 12:32
Luis Enrique är helt klart ett alternativ att ta över efter Pep, lite beroende på hur länge han stannar naturligtvis. Angående Lucho så ryktades det ju att han kommer ta över Sporting Gijón i sommar.

Xavi ser jag som en potential tränare i framtiden. Skulle inte förvåna mig om han går en liknande väg som Pep, dvs börja med att ta över ett ungdomslag och sedan jobba sig uppåt ända till A-laget.
AndreD
2011-02-27 12:23
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-27 12:22
Själv skulle jag vilja ha Mourinho den dagen Pep lämnar... NOOOT
Annons: