/spanien/barcelona/forum/1290.aspx/spanien/barcelona/forum/1290.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Flavia
2016-01-30 15:01
Atléticos startelva (4-5-1 formation):

Oblak
Juanfran - Godín - Giménez - Filipe Luís
Koke - Sául - Augusto - Gabi - Carrasco
Griezmann

Bänk: Moyá, Savic, Thomas, Jesús Gámez, Óliver, Jackson, Vietto.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-30 14:51
@Liunil Masse:

Helt rätt elva! Sjukt taggad för matchen!
Flavia
2016-01-30 14:48
Mycket tråkigt att vissa svenska Atlético-supportrar tycker att Arda är en svikare.

En person därborta ansåg t.o.m. att Ardas "svek" var exakt likadant som Figo :D
Barcelona Liunil Masse
2016-01-30 14:42
Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Pique Mascherano Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar #fcblive Gala XI
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-01-30 14:37
har en feeling av att vi kommer att se en messi som brinner på plan haha. han kommer vara sugen tror jag. KING LEO!!!!

så jävla taggad gubbar
Barcelona neymar JR
2016-01-30 13:45
Visste väl att Alves har lärt honom
Barcelona enkos
2016-01-30 13:42
"börja prata sanning, din dumer "
Barcelona Erik Satie
2016-01-30 12:43
@enkos:

ingen jinx.
Barcelona Katalano
2016-01-30 12:19
Thierry Henry Måste också tillägga att hur högt i banan Cesc spelat inte är intressant utan den roll han haft. Att styra spelet och vara en så kallad spelmotor är inte samma sak som att fördela djupledsbollar som ska ge målchanser. Men med ditt sätt att se på detta så måste ju Xavi vara en ytterst medelmåttig spelare då han sällan skapar målchanser.
Barcelona Katalano
2016-01-30 11:54
[QUOTE=Thierry Henry]Fabregas har spelat längre ner i banan under mourinho. Det va bara vid behov som han spela längre upp som en taktisk variant . Så ditt argument faller där I barca spela han högt upp för han va ur position. . I Arsenal va han även där långt ner i plan mestadels av sin tid. Först i ett 4-4-2 och sen pendla han mellan att spela på sittande position och framskjuten när dom bytte till 4-5-1 [/QUOTE] Du undviker att tala över huvudtaget om mitt argument, att du inte kan jämföra spelfördelande mittfältare på endast poängskörd då just det i fråga är totalt oviktigt. Så svåra gärna på mitt argument innan du påstår att det "fallerar".
Barcelona enkos
2016-01-30 11:26
Bara jag som tror på storseger idag? Barca spelar bäst mot bättre motstånd och MSN tror jag kommer vara på mål humör. .
Messi 2 mål
Suarez 1
Neymar 1
Barcelona I.Cuenca
2016-01-30 10:44
[QUOTE=Z_Z]Är väl fortfarande inte beslutat att de slipper straff helt utan bara att man upphäver det till och med att deras överklagan har behandlats? Såvitt jag läst har det bara skrivits så i alla fall, inget om att FIFA godkänd överklagan och sagt att Real/Atletico är frikända. [/QUOTE] iof det har du helt rätt i
Barcelona Z_Z
2016-01-30 09:42
@I.Cuenca:

Är väl fortfarande inte beslutat att de slipper straff helt utan bara att man upphäver det till och med att deras överklagan har behandlats? Såvitt jag läst har det bara skrivits så i alla fall, inget om att FIFA godkänd överklagan och sagt att Real/Atletico är frikända.
Barcelona I.Cuenca
2016-01-30 09:29
så jävla äckligt att Madrid klubbarna slipper straff!!!!!!
Barcelona the cameroonians
2016-01-30 08:11
[QUOTE=Junta Dimision]"Celta winger Nolito (29) is no longer hopeful of joining Barcelona, not even in the summer. He's now focusing on his recovery. [md]" Så enligt MD vill han inte komma till Barca längre? Logiskt... [/QUOTE] Kan ha att göra med att Rafinha och Denis Suarez kommer tillbaka, och de lär och kan även användas som anfallare. Plus att den summa pengar som finns tillgängligt i sommar i stor utsträckning kommer att användas till en mittback. Ett tredje skål är troligtvis också Nolitos klausul som jag har för mig kommer höjas nu när fönstret stänger och han förlänger sitt kontrakt. EDIT: Så Nolito har nog insett att loppet är kört, det var i detta fönstret det skulle ske, men Celta var såklart inte sugna på att låna ut sin bästa spelare gratis under 6 månader för att sedan först i sommar få pengarna. Det var egentligen en no-brainer. Celtas president hade blivit lynchad av fansen, de hade ju ingen möjlighet att fixa en ersättare utan hard cash.
Flavia
2016-01-30 05:13
Idag fyller Arda 29 år gammal, stort grattis på födelsedagen :)

Vore extra gött om han gjorde må/assist mot sitt gamla lag idag.
Barcelona Busquets
2016-01-30 03:28
Perez är inte ute efter Neymar. Han är ute efter att flytta fokus från Madrid som är en sjunkande skepp med väldigt ansträngda relationer. 4-0, Benitez skräp, Ronaldo sur och lär säljas till sommar oavsett vad Zidane vill, ingen vet vart Zidanes potential ligger och det för tidigt att döma honom, ut ur copa av misstag, Zidanes första kryss och om de åker ut cl är säsongen en fiasko. Flytta all stress och tankar genom att locka med Neymar. Perez vet att Neymar hade varit ekonomisk självmord. 2 miljarder euro till Barca och lönen han hade varit tvungen att ge Ney är verkligen inte hållbart. Det hade förstörd dynamiken i laget otroligt. Hade de andra varit glada med 35 miljoner euro per år för Ney? Kontraktsförhandlingar om två säsonger vad ska Ney kräva, 45-50? Den gamla gubben är piss rädd för att få sparken. Därför kommer han 100 procent värva pogba eller någon annan spelare av samma kaliber för att flytta fokus från hans avgång och misslyckande igen ännu en gång.
Barcelona Kröjff
2016-01-30 03:19
@Thierry Henry:
Thierry Henry har alltså under gårdagen bl a med bestämdhet hävdat att Fábregas till hör topp fyra i världen, vad gäller spelfördelande mittfältare med blick för att via pass kunna öppna upp för medspelare och skapa målchanser. Thierry Henry säger sig dessutom vara övertygad om att statistiken styrker hans påstående, Om än med reservation för att Chelsea denna säsong varit under isen på ett sätt, som gjort att Cesc Fábregas med flera medspelare inte alls fått förutsättningar att prestera i paritet med sitt faktiska kunnande. Redan där tycker jag mig dock finna en sanning med modifikation, utifrån dom matcher jag sett med Chelsea under pågående säsong. Under vilken Cesc på 22 matcher åstadkommit 3 assists och 1 mål. Statistiskt sett är Cesc därmed jämbördig med brassen Willian, som spelar i precis samma Chelsea FC, fast gjort två mål fler. Men av dom matcher jag följt, vill jag nog mena att den senare varit Fábregas ganska överlägsen sett till den spelmässiga aspekten. Men har jag förstått saken rätt, så menar Thierry Henry att det är Fábregas insatser under flera år, som gör det befogat att placera honom uppe bland dom fyra bästa spelfördelarna i världen,utifrån en mittfältsposition. Özil som så långt i år står på hela 16 assists trots färre spelade matcher räknas alltså inte, eftersom denne "parasiterar" på det faktum att Arsenal från skillnad till Chelsea, tillhör toppen i PL i år (ett resonemang som man i och för sig med lite illvilja skulle kunna vända på till tyskens fördel...) Men om vi håller oss till PL som nyligen blev rankade som den sjunde bästa ligan i världen, så finns det väl fler övermän i den serien att beakta även bakåt i tiden. För inte öveträffade väl Fábregas exempelvis förre barcamittfältaren Yaya Touré förra säsongen heller, ifrågan om att agera målchansskapande spelfördelare, trots att Chelsea vann ligan före Manchester City? I alla fall Inte enligt statistiken som Thierry Henry tycks tror sig veta, stödjer hans sak. Touré som trots tidvis massiv kritik från olika håll och kanter säsongen som pågår har så lång åstadkommit fem assists och lika många mål. Och förgående säsong tillhörde Yaya Touré från skillnad till Fábregas, den absoluta toppen i poängligan. Och spelmässigt är det nog ingen särskilt vågad gissning att han överträffade Fabregas med råge. Alldeles särskilt om man sen därtill dristar sig till att även lägga defensiven i vågskålen. Jag tror nog jag skulle kunna räkna upp några namn till med lite ytterligare betänketid på bekostnad av ytterligare en halvtimmes sömn, utan att behöva lämna England för att också ta en närmare titt på mittfältare i Tyskland, Italien, Frankrike, Portugal samt sist men inte minst Spanien, för att om inte bevisa så i vart fall stapla såväl statististiska som spelmässiga belägg för att Cesc Fabregas aldrig tillhört världens fyra bästa mittfältare, ifråga om blick för spelet och förmåga att skapa mål(tillfällen). Inte en chans. Åtminstone inte enligt mitt sätt att se på fotboll. Och då tillhör jag ändå inte Fabregas belackare, utan har tvärtom försvarat honom mot vad jag uppfattat som obefogad kritik. Men nån måtta får det väl ändå vara, även åt det motsatta hållet. Sängdags.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-01-30 01:43
Liunil Masse

jag kommer inte ens att hoppas, real kmr aldrig bli bestraffade.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-30 01:33
One BIG caveat: this is the ban put on hold pending appeal. But if they lose appeal BEFORE window opens, they will NOT be able to sign. Angående att Madridklubbarna får värva i sommar. Det är inte alls säkert.
Barcelona Thierry Henry
2016-01-29 23:26
@Katalano:

Fabregas har spelat längre ner i banan under mourinho. Det va bara vid behov som han spela längre upp som en taktisk variant
. Så ditt argument faller där
I barca spela han högt upp för han va ur position. . I Arsenal va han även där långt ner i plan mestadels av sin tid. Först i ett 4-4-2 och sen pendla han mellan att spela på sittande position och framskjuten när dom bytte till 4-5-1
Barcelona Fuerza
2016-01-29 23:24
Junta Dimision:

Tack för att du reder ut.

Katalano:

Syftade på att deras ban är tillfälligt upphävd och inte att man har lagt ned ärendena.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-29 23:22
"Celta winger Nolito (29) is no longer hopeful of joining Barcelona, not even in the summer. He's now focusing on his recovery. [md]"

Så enligt MD vill han inte komma till Barca längre?

Logiskt...
Barcelona Junta Dimision
2016-01-29 23:08
@Fuerza:
De fick ju värva det här fönstret då deras straff börjar gälla nästa transferfönster. Sen tror jag att du tänker på CAS överklagan, vilket var den som tog flera månader. Rambla Du har en stor poäng, men det är ju inte endast han som bidrar till hur marknadsmässiga löner ser ut idag (tänker främst på oljeshejker á la PSG y Man City), dock la han grunden för det med galacticovärvningarna i form av Zidane och Figo. Även om Perez kanske visar sin desperation av att värva Neymar extra tydligt med tramsiga rapporter, så tycker jag att klubben (främst vår kära ledning) har ansvar att minska denna eventuella oro som kan sprida sig bland supportrarna. Neymar gör det bra tycker jag genom sin snapchat att minska på den oron känner jag :).
Barcelona Katalano
2016-01-29 23:00
[QUOTE=Fuerza]Intressant att FIFA hinner upphäva Atletico's och Madrids precis lagom innan transferfönstret stänger. Det tog dem alltså 14 dagar att göra en bedömning. Två klubbar. 14 dagar. Hur lång tog det att hantera Barca's överklagan? Flera månader? Någon som har koll på det? [/QUOTE] alltså va? kan någon bekräfta detta med trovärdig källa. känns ju helt otroligt oavsett om det stämmer eller inte.
Barcelona Fuerza
2016-01-29 22:54
Intressant att FIFA hinner upphäva Atletico's och Madrids precis lagom innan transferfönstret stänger. Det tog dem alltså 14 dagar att göra en bedömning. Två klubbar. 14 dagar.

Hur lång tog det att hantera Barca's överklagan? Flera månader? Någon som har koll på det?
Barcelona Rambla~
2016-01-29 22:35
Junta Jag är inte speciellt orolig (det är bara störande hur han beter sig som en stalker) men det skapar oro i leden inom Barca och bland supportrarna. Det trissar ju dessvärre även upp lönenivån på våra cracks. Oavsett hur mycket de gillar och vara i Barca så måste klubben hålla marknadsmässiga löner, det är tyvärr så det fungerar.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-29 22:27
@Rambla~:
Äsch, låt gubben leva i villfarelse. Så länge spelarna är lojala till vår klubb så kommer de inte att gå någonstans oavsett hur många försök Perez gör. Om nånting så är det här tecken på desperation i och med att han prioriterar Crack-värvningar före byggandet av en balanserad trupp. Så för min del får han gärna fortsätta så här, då han endast försöker använda PR-värvningar för att täcka upp sprickorna i sitt fuskbygge vilket också gör så att vi har större chans på att vinna titlarna på spel. Go Perez Go!
Barcelona neymar JR
2016-01-29 22:23
Kröjff I dags läget i nuvarande trupp så tror jag faktiskt vi har för få spelare som klarar av det. På rak hand skulle jag säga pique, busken, iniesta och Alba Messi med ifall han verkligen bestämmer sig för det Nu är inte problemet att orken inte finns där utan kvalitén. För att vara helt ärlig så tror jag lucho vill åt det hållet, men med så raka spelare som neymar, suarez, rakitic så tar han den enkla vägen Här tänker jag ta upp en aspekt som verkligen har saknats men som sällan tas upp. Xavis tålamod, mer än så behöver jag inte fördjupa mig innan du förstår mig Men det är verkligen en egenskap som saknas i dagens Barcelona
Barcelona I.Cuenca
2016-01-29 22:20
vilken match det blir i morgon:) Visca Barca
Annons: