/spanien/barcelona/forum/129.aspx/spanien/barcelona/forum/129.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2017-04-24 00:28
Det här var inte riktigt min typ av match, när Barca spelar. Som neutral åskådare så måste den här matchen vara helt otrolig, jag hade inte kunnat sova efter att ha sett den här matchen som åskådare. Men när det väl går din väg och när man gör mål i sista sparken så kvittar det nästan hur matchen såg ut, euforin är så stor att man glömmer bort sig själv lite och det är ok, jag känner att det är ok. Jag måste ge cred till spelarna och Lucho, man måste ge cred när cred förtjänas, det spelar inge roll vem det är. Även om vi inte var 100% dominanta så ville spelarna idag vinna, Lucho ville vinna, spelarna lyssnade på Lucho och laget FC Barcelona var ett lag igen. Den som ska ha mest cred i det här är naturligtvis tränaren, på samma sätt som när det skiter sig så är det tränaren som får mest kritik.

Ramos? Det talas ofta om mindervärdeskomplex från Madrids sida. Jag är inget stort fan av Piqués kommentarer någonstans men när dom kommer så får man höra olika kommentarer från Madrid fans, journalister men framförallt Ramos. Han är inte sen med att göra precis samma sak som Piqué, fast på ett annat sätt. Det här visar att Ramos tar åt sig väldigt mycket av det Piqué säger, det tar på hans professionalism. För mig så är det riktigt bedrövligt av en spelare som Ramos kaliber med alla meriter han har, att låtsas vara påverkad av vad Piqué säger men när man egentligen blir påverkad. Jag njuter. Ramos är en fantastisk mittback och det har funnits någon eller några lustigkurre som nämnt Ramos bland de bästa mittbackarna genom tiderna... Bara i Real Madrid.

Messi? Haha, sätt er ner. Lugn. Bete er. Uppför er korrekt. Va korrekt. Det gäller samtliga, ni fans och era spelare. Bete er.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-24 00:22
Var det bara jag som la märke till antalet Barcelona tröjor runt om på läktaren? Var ett ganska bra gäng som stolt bar Barcelona tröjan på bernaleo.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Fuerza
2017-04-24 00:18
Ramos är en flicka som tappade det helt. Han blev uppäten av Pique psykiskt och ville bara så gärna stå för en:

1. ...fantastisk brytning mot Messi för att visa att han är häftig.

2. En karriärhotande skada så att hans stora sked Ronaldo kan titulera sig (på ännu ett konstlat sätt) som världens bästa.

Personligen tror jag på det sistnämnda.

Istället gick han ut och applåderade åt Pique och pekade mot hedersläktaren trots att han hade gjort en BRUTAL satsning som han, med sina två hjärnceller, tyckte bara skulle vara gult kort. Vilken idiot men inte så konstigt med tanke på hur smutsigt Real Madrid spelar gång på gång helt utan reprimander. Det är inte första gången heller Ramos uppvisar sin osportslighet. Många minns mitt inlägg från söndagseftermiddagen med Ramos satsning på Messi 2011. Ikväll visade han samma avundsjuka.

Gerard Pique Bernabeu - jag älskar dig!
Barcelona Soko
2017-04-24 00:17
Ronaldo visade solidaritet med Neymar och därför inte spelade idag.
Barcelona Fuerza
2017-04-24 00:11
Messi.

Lionel Messi.

Hur länge ska det pågå? Har jag fastnat i en dröm som bara loopar om och om igen? Får gåshud bara jag tänker på honom.

De borde sätta upp en jävla staty utanför Bernabeu. Vi såg ju hur arga alla Real-fansen blev när han sträckte ut tröjan så att de kunde känna vindpusten av den. Men de fick den inte. De fick ett minne som kommer jaga dem RESTEN AV LIVET.
Barcelona Caz
2017-04-24 00:10
Tar tillbaka det jag sa om att fotbollen var en skitsport, den är inte så dum ändå. Som Martin Tyler sa efter Messis mål mot Bayern: "Only football can make you feel like this".

Helt sjukt vilka ikoniska insatser Messi stått för, Ronaldo är absolut bland de bästa men oavsett hur många mål han gör kan han inte stå för såna här insatser för Messi dominerar spelet på alla nivåer. Redan vid hans första bolltouch kände man att det kunde bli något speciellt.

Undrar förövrigt vad de som hellre ville se Casemiro än Busquets känner en sån här dag? För medans Casemiro jagade skuggor och befann sig på fel ställen var Busquets kylan själv på mittfältet.
Barcelona Ribohn Fan
2017-04-24 00:08
Känns fy jävligt om vi skulle missa liga guldet, med så klara pluss poäng mot topplagen. Men det kan vara lättare att spela mot topplagen, som försöker spela fotboll mot oss, ytorna blir större för MSN.
Ärligt talat så var det väldigt nära ett jättefiasko, vi bara rasar ihop sista 10 minutrana, där har vi tur. Vi får tacka Roberto för prestationen.
Barcelona Carles5
2017-04-24 00:03
[QUOTE=NoGo™ ]Här är den hahah :D [/QUOTE] Hahaha klockrent!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-04-24 00:02
Sidan som man brukar kolla på matcher *i efterhand och highlight* är offline!
http://www.fullmatchesandshows.com/

Någon som har en hemsida man kan kolla på matchen!
Kom nyss från jobbet..
Barcelona NoGo™
2017-04-24 00:01
@neymar JR || Cillessen #1:

Här är den hahah :D
Barcelona II Barça II
2017-04-23 23:57
Förväntar mig att Ramos blir avstängd i tre matcher då han applåderade när han fick det röda kortet.
Barcelona Romelu Umtiti
Tycker Paco förtjänar en liten hyllning. Tycker att han gör är helt klart godkänd match trots omständigheterna.
Bara det att Messi FaceTime med Neymar efter matchen och håller upp telefonen för att även Neymar ska vara med på lagfotot haha!
Barcelona Barcelonistas
2017-04-23 23:52
Tw Bayern: "Congratulations to Lionel #Messi for joining our Gerd Müller in the 500 club!

Märks att relationerna mellan Barca och Bayern är bra. Dom grattade oss även för ligaguldet. Bayern är en klubb jag gillar och jag hoppas detta blev som en liten revansch för dom även om det givetvis fortfarande är sjukt tungt.
Barcelona Fuerza
2017-04-23 23:48
"You could drop a tarantula in his shorts and he'll still be cool!"

- Ray Hudson om Messi's andra mål

HAHAHA
Barcelona Carles5
2017-04-23 23:47
[QUOTE=Pep - El Míster]Carles5 Jag tror Davids3 var lite sarkastisk där ang. Messis firande och eventuell avstängning. [/QUOTE] aha ok hahaha sorry jag missade det sarkastiska. är fortfarande uppe i varv och ska upp om 6 timmar
Barcelona Barcelonistas
Haha Ray Hudson, WAAAAAAAAAAAAAAAHHHHAAAAAAAAA.
A good coach Gått runt och dansat till den låten hela veckan, den passar perfekt.
Barcelona Carles5
2017-04-23 23:46
Pep - el Mister De sitter väl och grämer sig att de missade denna grymma och viktiga match.
Barcelona Josep Guardiola
2017-04-23 23:45
Barcelona jonis
2017-04-23 23:45
@NoGo™:

Tre saker: Marcelos desperata försök att få tag på Roberto kolla på honom hur han springer hahaha. Sedan hur Suarez täcker Nachos väg och slutligen hur Roberto bara drar åt sidan för att göra plats åt Messis skott
Barcelona A good coach is everything!
2017-04-23 23:44
French Montana - Unforgettable ft. Swae Lee Bästa låten för kvällen för denna match är oförglömlig hur den än går. För att Barca synnerhet Messi visa Madrid råttorna att när vi vill vinna så gör vi det och med stil ! Messi kommer vara oförglömlig, vi kommer nog aldrig uppleva en sådan spelare i vår livs tid. Galet mycket glädje den lillen har gett oss !!!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2017-04-23 23:43
Ronaldos pojkbandsfrilla , strutsbenen i jakt på straffar och gnället på sina lagkamrater. Kontra Messis skägg , sönderslagna käke fullt av blod , blåtiran och en magishow med en rund vit boll. Det är bilderna i mitt huvud när jag avrundar denna match. TACK
Barcelona petersays
2017-04-23 23:42
Vilken jäkla spänning. Fan vad jag älskar fotboll!
Barcelona Pep - El Míster
2017-04-23 23:42
Carles5 Jag tror Davids3 var lite sarkastisk där ang. Messis firande och eventuell avstängning.
Barcelona Pep - El Míster
2017-04-23 23:41
Messis 500e mål i Barcatröjan. Rätt skapligt läge att göra det. Jag såg han på Camp Nou live hösten 2014 när han gjorde hattrick mot Sevilla och hans då 300e mål i La Liga. Ordet legend räcker inte till. Och ja, vart är ni som inte skulle kolla matchen ikväll? Kollade ni inte remontadan mot PSG heller? Men nu vågar ni krypa fram nu och fira? Minns inte vilka nicks de va som skulle bojkotta ikväll men inte var det några troll eller nytillkomna forummedlemmar.... Detta är belöningen man får för att följa sitt lag i vått och torrt. Hoppas ni lärt er en läxa.
Barcelona Carles5
2017-04-23 23:40
[QUOTE=Davids3]Jag hoppas Messi inte blir avstängd. Att fira framför en realspelare sådär är inte schysst. [/QUOTE] dock så satt väl oavsett barcapubliken på den kortsidan där Messi firade? fick Carvajal någon avstängning när han räckte fingret till publiken på Camp Nou? Eller när Di Maria gjorde detsamma i CL? Messi firade. han räckte inget finger åt någon så kan inte tänka mig någon avstängning
Barcelona Soko
2017-04-23 23:40
@neymar JR || Cillessen #1:
Spelarna kan inte alltid rädda Lucho. Obegripligt att hans okompetens var återigen nära att avgjora ligan. Vi har en man.mer och ändå släpper vi kvitteringen med bara 5 min kvar och bjuder sedan Real på ytterligare chanser. Men en Roberto med farten och Messi med avslut räddar Lucho igen .
Barcelona Vampíro
2017-04-23 23:38
Deja vu.
Barcelona Carles5
2017-04-23 23:37
[QUOTE=NoGo™ ]Ray Hudson :P [/QUOTE] hahahahaha Ray hudson: "you can drop a tarantula in Messi's shorts and he would still be cool" hahahaha herregud vad jag skrattade
Annons: