/spanien/barcelona/forum/12896.aspx/spanien/barcelona/forum/12896.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-27 17:41
Arsenal är så dumma alltså, dom spelar en halvt trasig RVP och nu blev han skadad, jösses..

1-1 nu iaf
Barcelona Tritranquilo
2011-02-27 17:39
Sanchez kan visst hantera press spelet. Det är bara nu på senare tid Udinese så har han blivit "friad" utav det defensiva arbetet i Udinese. I landslaget under Bielsas ledning så var han som två spelare. Det skulle vara en bra värvning så att Pedro och villa får mer konkurrens. Dock så är det inte särskilt troligt att Sanchez kommer till Barca.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-27 17:16
Om jag fattat artikeln rätt så kommer Barca imorgon att träna i de tröjor med Qatar Foundation-sponsorn på som kommer bli nästa års matchtröja, eller möjligen träningströja?

Isåfall är det en stor nyhet och vi slipper månader av spekulationer och åter spekulationer om hur tröjorna ska se ut
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-27 17:14
addeh

Kom igen nu, jag ogillade Inters Mourinho, men att påstå att det var tur är bara felaktigt. Vi gjorde ett mål i slutminuterna mot Chelsea under det året vi vann CL, är inte det tur då? Man vinner inte trippeln tack vare tur.

Jag tycker bara att det är tråkigt när alla i hela världen vet att från omgång 1 så är det två lag som ska kämpa om hela bytet medan resten av lagen får småsmulor. Sure, La Liga har sina sköna stunder, men alla prioriterar olika saker.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-02-27 17:08
addeh/

Ja, du har nog rätt om Dongou. Han gör nog bäst i att få regelbundet speltid för Juvenil A även nästa säsong. Det som fick mig att höja på ögonbrynen är att han har spelat för tre lag inom akademin denna säsongen och nätat för samtliga; Cadete A, Juvenil B och A. Senaste gången en spelare från La Masia hann representera tre juniorlag under en och samma säsong var självaste Leo Messi.

Däremot Etock kommer hinna fylla 18 den kommande säsongen och då tycker jag det vore kul ifall han fick chansen i B-laget, Många av Luchos anfallare är relativt gamla och här finns en utrymme får någon slags föryngring.

Sen ska det även bli intressant att se om Luis Enrique väljer att stanna kvar på sin post. Han har kontrakt till 2012, men för några dagar sen spekulerades kring vem som kan komma att ersätta honom ifall han väljer att gå efter säsongs slut. Det ryktas om att några klubbar från högsta divisionen är ute efter honom.

De två namnen som nämndes som potentiella ersättare var Carreras, en förre detta blaugranaspelare och nuvarande tränare för Sabadell. Han kör med en 4-3-3 och hans sätt att hantera spelare och uttalanden ska påminna mycket om Guardiola. En a Carreras assistenter är dessutom Roger García, som också har ett förflutet i Barça som spelare och vars bror är Oscar García, tränaren för Juvenil A.

Den andre kandidaten är Albert Ferrer som tränar holländska Vitesse. Barcelona B lånade under vinteruppehållet ut unge Riverola till just Vitesse, som för närvarande har lyckats ta sig ur nedflyttningsplatserna i ligan.
Atlético addeh
2011-02-27 17:03
Hetfield

Inter vann CL tack vare en rejäl dos tur och José Mourinho.

Att Madrid inte tagit sig längre än åttondelsfinal de senaste sex åren medan flertalet andra spanska lag har gjort det bevisar väl bara att La Liga har fler än två bra lag? Valencia har varit i två finaler under 2000-talet och tagit sig till slutspel nästan varje år de medverkat, Deportivo var i semifinal 2003/04 & Villarreal likaså 2005/06.

Det är som du säger, allt är en smaksak, men jag tycker media är den största boven i att folk har den tråkiga uppfattningen om att det bara finns två bra lag i Spanien.
Barcelona haeger
2011-02-27 17:02
Hetfield- Megan Fox is a dude

Jo jag vet att han inte kan ta en plats i startelvan, inte direkt så att jag dreglar efter Sanchez men jag skulle inte tacka nej till honom.

"Lägg till att ALLA topplagen i Serie A är ute efter Sanchez, så prislappen kommer att vara skyhög."

Du tror inte att Cavani (som du vill ha) har en större prislapp än Sanchez? :P
Plus att han inte heller skulle kunna peta någon från startelvan.
Och med tanke på att Messi lirar centralt så förlorar vi rätt så mycket av det Cavani kan bidra med som ingen annan i laget gör just nu om han ska härja ute på en kant.

När Villa lägger skorna på hyllan eller börjar bli lite långsam, då skulle jag vilja se Cavani i laget.
Men när den tiden kommer så lär Cavani redan spela i ett annat storlag.
Barcelona Culliford
2011-02-27 16:59
Bra stream till Kalle Anka-cupsfinalen Arsenal - Birmingham som börjar nu.
PedroRodriguez
2011-02-27 16:56
Di Natale är helt otrolig. Han är 34 men levererar fortfarande och sprutar in mål för sitt Udinese. Där är en spelare som alltid gör mycket mål i Serie A.

Han leder nu skytteligan före Cavani på 21 mål.
elbraco
2011-02-27 16:54
Såhär mycket offside var Villa och Messi igår.
Nu kanske pajasen Pedro Leon lär sig att öppna ögonen innan han öppnar munnen.
2011-02-27 16:51
addeh

Ehm, Inter vann trippeln förra året? Milan vann CL i 2007 typ. Hur många spanska lag har tagit sig långt i CL de senaste åren? 2:an i ligan (Real Madrid) har väl inte kommit förbi 8-delsfinalen på runt 5-6 år.

Sen är det ju än mer märkbart när 1:an och 2:an i ligan är finalister i CdR, hur roligt är det att kolla på en sådan liga? Hell no.
Men det är smaksak :P
Barcelona Android
2011-02-27 16:49
Masken måste nog vara det fulaste smeknamnet :)
Atlético addeh
2011-02-27 16:48
Hetfield

Serie A är ungefär som allsvenskan. Alla lag kan slå alla, och det kan väl i och för sig kul, men det finns tyvärr inget lag som tillhör den absoluta världstoppen. Ingen tillfällighet att samtliga italienska lag ligger under inför CL-returerna.

Detta om tvålagsliga kan man älta i evigheter, men det är påtagligt att du inte sett nånting av La Liga den här säsongen utöver Barcelonas matcher när du uttalar sig som du gör. Jag tycker både Villarreal, som nyss slog ut Serie A-tråan Napoli i Europa League, och Valencia, som imponerat i Champions League, motsatsen till Serie A-lagen det vill säga, är bättre och minst lika sevärda som topplagen i Italien.

el Flaco

Jag tänkte också på Dongou, men grabben är 15 år och jag undrar om han verkligen är redo för spel i B-laget ännu? En säsong i Juvenil A skulle nog vara nyttigt för honom. Speltid är viktigt.
Barcelona comprende
2011-02-27 16:47
En annan spelare jag gillar skarpt i Udinese är Inler. Hade varit en perfekt back-up till Sergio. Då jag tycker att masken är för bra för att sitta på någon bänk!
Barcelona comprende
2011-02-27 16:37
Asså varför envisas folk med att vi behöver en striker? Om det är något vi inte behöver så är det en striker! Vi har för fan messi som öser in med mål
2011-02-27 16:35
haegar

Vem ska Sanchez peta? Han är ingen striker, så han kan inte direkt ersätta Villa, då är det bara Pedro kvar och Messi är ju untouchable.
Lägg till att ALLA topplagen i Serie A är ute efter Sanchez, så prislappen kommer att vara skyhög.

Nä, det är bättre att köpa Cavani som kan ersätta Villa och som dessutom ger oss flera dimensioner.
Barcelona comprende
2011-02-27 16:34

Jag tror nog Pep kan få Sanchez att pressa, men samtidigt så kan få trolla. Själv så saknar jag lite sån magi sen Ronaldinho lämna.
Atlético addeh
2011-02-27 16:33
haeger

"Och ni som pratar om att Sanchez inte pressar, ni har inte tänkt på att Pep kan införa det hos honom?"

Exakt. I PSV var Afellay ganska lat men i Barcelona har han sprungit som en katt på vatten varje minut han har fått. Ser inte varför Pep inte skulle få Sánchez att göra detsamma.

Tyvärr angående Sánchez så skrev Mundo Deportivo häromveckan att klubben inte är intresserade av chilenaren längre. Men va fan, mycket kan ändras fortfarande.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-27 16:32

Kolla Cesena - Chievo, har aldrig varit med om värre sömnpiller..
Bara för att 1 match är underhålande kan visa vara totalt värdelösa.
Barcelona haeger
2011-02-27 16:31

Det där tror jag också kan avta med tiden, att han blir en mindre "trollgubbe" ju mer han anpassar sig till laget.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-02-27 16:30
addeh/

Precis som du tror även jag att Sergi Gómez blir den som tar Fóntas plats när/om denne flyttas upp till A-laget. Sergi Gómez har redan rutin från B-lagsspel i samband med play-off matcherna förra sommaren.

Deulofeu känns på förhand den mest given att få speltid under Luis Enriques ledning nästa säsong. Hans utveckling ser minst sagt lovande ut. Sen om vi gör oss av med några av de lite mer äldre anfallarspelarna i Barça B, som ändå inte räknas få chansen i A-laget i framtiden, skulle jag vilja att man ger chansen till Etock och Dongou.
2011-02-27 16:29
addeh

Napoli är ju också underhållande att kolla på. Jag tittar hellre på Serie A än "skotska ligan version 2" La Liga :P

comprende

Nu är Sanchez långt ifrån Ronaldinhos nivå, och nu spelar vi med 3 anfallare som konstant pressar motståndare.
Barcelona comprende
2011-02-27 16:29
Hetfield

Du vet väl att Ronaldinho har spelat i Barcelona va?
Barcelona comprende
2011-02-27 16:28
haeger

Det är samma människor som sa att Afellay har problem med attityden och inte kämpar heller! Dom förstår inte att dom anpassar sig efter klubben, speciellt när dom kommer från mindre klubbar.
haegar

Sanchez är en bra spelare, men han är för mycket av en trollgubbe föratt passa in i Barcelonas mentalitet. Jag må ha fel, men det är vad jag tycker och tror.
Atlético addeh
Hetfield

Hehe, så länge du inte börja påstå att hela Serie A är en underhållande liga är jag nöjd. Udinese är dock fantastiska. Framför allt Di Natale och Sánchez. I Italien verkar det räcka att ha två-tre bra spelare för att hålla till i toppen.
Barcelona haeger
2011-02-27 16:27
Vilken jävla sjuk match alltså. Haha

Och ni som pratar om att Sanchez inte pressar, ni har inte tänkt på att Pep kan införa det hos honom? Han är nog inte inkompetent som inte kan pressa motståndarlaget bara för att han inte gör det i Udinese.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-27 16:24
Vår fantastiska anfallstrio har tillsammans gjort fler mål än vad hela Real Madrid gjort! Haha :)
2011-02-27 16:23
Haha jag sa ju, om ni vill kolla på underhållande fotboll så ska man följa Udinese. Otroligt roligt lag att titta på, de spelar med enormt press och snabbt passningsspel.

Kolla in Isla, en av de bästa högerbackarna som finns idag.
Barcelona comprende
2011-02-27 16:22
Fyffaaan helt sjukt ! Udinese måste va årets lag!
Annons: