/spanien/barcelona/forum/12888.aspx/spanien/barcelona/forum/12888.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-02-28 20:29
Frodo

Jag hade nog också valt Agüero och Tevez tillsammans med Messi om jag varit i Batistas skor. Dessutom är Kun en riktigt bra ytterforward då han allt som oftast söker sig utåt vänsterkanten i klubblaget där han kan använda sin speed och teknik. Tevez är väl den som i första hand skall göra målen.

Jag håller Argentina som stora favoriter i turneringen. Brasilien har ett alldeles för mediokert mittfält för att vinna enligt mig. Uruguay är nog de största konkurrenterna. Jag ryser när jag tänker tillbaka på vad Forlán, Cavani och Suárez fick uträttat förra sommaren. Skillnaden från då är väl att Cavani blommat ut till en världsstjärna medan Forlán tyvärr inte alls presterat som tidigare säsonger. Hur som helst tror jag den sistnämnde kommer höja sig när det vankas landslagsspel och med en allt stabilare målvakt i Muslera, och ett försvar lett av Lugano tror jag Uruguay kan bära långt.

---

Higuain en av världens bästa avslutare? Oh dear. När han börjar göra mål regelbundet mot kvalificerat motstånd kan jag köpa det, men inte nu.
Real Madrid "Granero y Higuain"
2011-02-28 20:22
Kolla på alla Higuains mål från förra säsongen, de flesta är alltid hårt placerade in till stolproten. Han är väldigt kylig framför mål, naturligtvis inte som Messi som är en utav de bättre avslutarna genom alla tiderna, men det finns verkligen inte många anfallare i modern tid som avslutar bättre än Pipita.

Så skratta på du bara..
Barcelona comprende
2011-02-28 20:20
[RealMadrid - R9 Ronaldo]

Och vi "väntar" på Gagos genombrott :) !
Hunting Bears
2011-02-28 20:18
Tror jag kan nämna 8-10 som jag anser vara bättre.
elbraco
2011-02-28 20:18
jag co-signar Hunting Bears åt det påståendet.
Hunting Bears
2011-02-28 20:17
"Granero y Higuain"

Okej, jag skrattar lite åt att Higuain ska vara en av de bästa avslutarna i världen.

Real Madrid "Granero y Higuain"
2011-02-28 20:14
Ezequiel är en fantastisk anfallare, tekniskt håller han väldigt hög nivå lägg där till ett garanterat häst jobb i defensiven varje match. Tycker inte jämförelsen med Higuain är speciellt bra då de är anfallare som har olika spetskompetenser, och som bidrar med helt olika saker.

Man behöver dock inte vara en raketforskare för att kunna räkna ut vem som är den bästa målskytten eller bästa avslutaren.

Higuain är förövrigt i mina ögon den bästa avslutaren i världen tillsammans med Messi och Villa.
Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
2011-02-28 20:14
Barcelonito / Lucho Enrique 21

"Till skillnad från Canales så är ju Afellay en respekterad spelare som är ordinarie i Hollands landslag och var lagkapten i Hollands bästa klubblag."

Så pass. Och jag som fortfarande väntar på hans genombrott..
Barcelona Frodo
2011-02-28 20:09
Higuain, He Knows How To Score! - "Hombre"

Varför ser du allt som en personlig attack mot dig? Lugna ner dig och läs det jag skriver istället för att läsa det du vill tro att jag skriver.

Varför han ska kopiera Barcelona? Batista vill spela som Barcelona och han vill få ut max av Messi för att kunna göra det. Det är något som han själv har sagt.

På svar på om han har materialet för att spela som Barcelona så är svaret enligt mig nej. Backarna är inte tillräckligt skickliga med bollen för att det ska gå bra. Däremot kan han implementera vissa delar av Barcas spel så som pressspelet och med tanke på att han har flera bra forwards så kan han säkert fixa ett bättre offensivt spel.

Din favorit Higuain har inte en säker plats även om du vill tro det. Argentina har flera anfallare av absoluta världsklass och bara en av de är garanterad en startplats. Den personen är inte Higuain.
Hunting Bears
2011-02-28 19:56
Har jag sagt något om Messis roll i Argentina?

"Vad i Lavezzi har gjort er Cules så imponerade? Målsumpare av rang är han."

Maränger i ett nötskal. Det är ganska svårt att göra mål utan framspelningar. Vad är så bra med Higuain kan jag säga då? Assistsumpare av rang är han.

1 månad för att komma tillbaka i form efter 8 månaders frånvaro. Och det är gott om tid? Haha humor.
2011-02-28 19:53
Hunting Bears

Du tror inte Messi behövs som framspelare?

Frodo

Varför ska han kopiera Barca? Har han materealet till det?

Alla måste inte kopiera Barca för att fullända sin taktik.

Higuain hinner bli frisk och kommer spela matcher fram till Copa America, kom ihåg att det föregås av träningsmatcher och han har gott om tid att visa upp sig.

Vad i Lavezzi har gjort er Cules så imponerade? Målsumpare av rang är han.

Sedan så handlar allt inte om hur mycket man ska få ut från Messi, han har tio andra spelare som han måste pussla ihop på rätt sätt. Messi är så skicklig så att det inte är nödvändigt att anpassa laget efter honom. Dem måste istället satsa på hur dem ska balansera laget på rätt sätt.

Räkna inte bort Ecuador, dem är alltid farliga! Även CHile och Uruguay!

Barcelona Rambla~
2011-02-28 19:48
Hm, och jag som läste att någonstans att Hiquain tränar som en galning för att hinna bli spelklar till CdR-finalen 20 april. Det ska man inte räkna med då eller? :P
2011-02-28 19:46
addeh

Du är du, jag är jag och det är Batista som gör sitt val. Vi får se vem han väljer i slutändan.
Hunting Bears
2011-02-28 19:43
Tevez gör ju typ lika mycket mål som Higuain. Ha Tevez längst fram och Messi och Lavezzi där bakom och helt plötsligt har du (hör och häpna) TRE spelare som kan slå en passning och inte skjuter varje gång de får bollen.
Barcelona Frodo
Higuain lär med största sannolikhet inte tas med till Copa America. Hans säsong är mer eller mindre över.

Messi lär vara Argentinas centrala anfallare i sommar. Batista vill kopiera så mycket av Barca som möjligt och därmed lär Messi säkerligen spela som en falsk nia precis som i klubblaget. Vilka anfallare som kommer att flankera honom beror på hur väl de kan anpassa sig till honom och spelsystemet. Kun Aguero är den enda anfallaren som kan hänga med Messi vad gäller spelintelligens men han jobbar inte lika hårt som Tevez, Di Maria och Lavezzi. Personligen hade jag spelat Kun och Tevez bredvid Messi.

Pastore måste på något sätt in i startelvan då hans och Messis samarbete inte går att ta miste på. De har hjärnan de andra saknar.

Jag tror däremot inte att Argentina vinner. Brasilien lär ha ett ramstarkt försvar med Thiago Silva och David Luiz som mittbackspar med Alves och Bastos evigt löpande på kanterna.
Atlético addeh
Hunting Bears

Jag har väl aldrig påstått att Ronaldinho-Eto'o-Messi var bättre än vår nuvarande trio?

Hetfield

Skulle Sánchez värvas vore det ju inte bara för att utöka bredden i nuläget, utan även för att i framtiden tänkt använda honom som startspelare.

Kan hålla med dig om att Messi inte hade varit den han är idag om inte Ronaldinho lämnat, det var tack vare det han började ta lite mer eget ansvar. Faktum kvarstår dock att Messi var riktigt bra även då och det funkade alldeles utmärkt med han och Ronaldinho på varsin kant. Nu spelar vi på ett helt annorlunda sätt och det går inte jämföra dagens Barça med det från de tiden.

Jag har aldrig sagt att det vore tur om Di María blev uttagen, bara att han borde vara väldigt nöjd med det. Har sett de flesta av Madrids matcher i år och han ligger mest ner och käkar gräs. Okej, han har gjort några fina aktioner och några mål, men rent spelmässigt är jag inte alls imponerad av honom.

Jag skulle valt Tevez, Agüero och Lavezzi före Di María alla dagar i veckan.
2011-02-28 19:41
elbraco

Oj, det missade jag. Men viktig är han skälvklart!

Higuain är ingen som skapar lägen åt motståndarna, han är mer en spelare som skapar lägen åt sig själv. Dessutom är hans rörelsemönster väldigt viktigt för Messi och Tevez då dem får med tid med bollen genom att han drar med sig en försvarare.

Finns ingen som kan ersätta hans kvalitéer i dagens Argentina fullt ut.

Hunting Bears

8 månader?

Han opererades i början av Januari för sina ryggproblem och doktorn sa då att det tar upp till 3-4 månader tills han skada är läkt. Argentinas läkarteam bevakar hans återhämtning dag för dag. Han kommer starta om han är frisk, dessutom hinner han få några matcher i säsongslutet.
Hunting Bears
2011-02-28 19:39
Han är definitivt inte vital i juli om han är frisk i juni efter en 8 månader lång skada. Ska nog mycket till för att han startar matcher i Copa America.
elbraco
2011-02-28 19:38
Higuain vet hur man gör mål men han skapar inte mycket för spelarna omkring sig, vilket jag tror kan vara bra i Argentinas fall då man redan har Messi och Tevez lite bakom som gör detta åt anfallaren. Jag menar inte att Higuain är dålig men han är inte oersättlig i Argentinas landslag.

Hombre
Ljug inte, du skrev följande: Argentina kommer aldrig lämna en frisk Higuain hemma oavsett matchform, han är vital för dem och är den forwardstypen dem har saknat sedan Gabriel batistutas och Hernan Crespos glansdagar.

Alltså skrev du att han är vital, något som jag och de flesta inte håller med om.
Hunting Bears
2011-02-28 19:31

Det är ett ganska standard snitt för en anfallare. Allbäck hade ett liknande snitt i landslaget ett tag.

Jag är medveten om hur man räknar ut ett snitt, tyckte bara det var rätt komiskt att ni försökte komma undan det faktum att 50% av målen var gjorda i en och samma match.

2011-02-28 19:29
Hunting Bears

För att vara landslag så är det verkligen ett bra snitt, speciellt när man är så tidigt in på landslagskarriären. Higuain debuterade sent 2009 och med Maradona som tränare vilket gör det ännu mer imponerande av honom.

Du förstår inte att Ruud blev ersatt har med att göra att han hade stora skadebekymmer under nästan 2 års tid. Det är väl självklart att andra kliver fram i hans frånvaro.

I CL har väl Real Madrid haft storabekymmer och det har inte med att göra att han räcker till utan att Real Madrid varit fullkomligt usla. I La liga har han nätat mot alla lag han har spelat mot och han leder Real Madrids interna skytteliga i mål mot Barca med sina 2 mål.

Man räknar antal mål som en spelare gjort kontra hur många matcher och då får man fram målsnitt. Enkel matematik.

AndreD
2011-02-28 19:26
Valencia nu på onsdag, Zaragoza i helgen.
Hunting Bears
2011-02-28 19:26

Higuain fyller en funktion och även där är han ganska bristfällig när det verkligen gäller något.
Rogge
2011-02-28 19:25
Vet att jag är lat, men hur ser spelschemat ut fram till Arsenal?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-28 19:22
"Hombre"

Jag tycker personligen att Higuain är given i landsaget, men jämför aldrig Higuain med Batigol. Jämfört med Batigol så är Higuain en fjärt i rymden.
2011-02-28 19:20
Hunting Bears

Hehe lugn i stormen, Lavezzi har 10 assist.

PedroRodriguez

"Om Tevez tas till nåder så bänkar han DI Maria"

Så skrev jag, kallas Tevez in så lär han starta på bekostnad av Di Maria.

addeh

Om Tevez kallas in så lär han starta före Di Maria. Men Lavezzi och Aguero kommer inte peta Di Maria då han är mer ytter än vad dem båda är.

Di Maria har inte alls varit bänkad på sistone, han vilade i helgen då Mourinho ville låta Kaká spela. Annars är han väldigt given och håller alltjämt Kaká utanför startelvan.

Att säga att Di Maria har "tur" om han blir uttagen är att ta i. Han har vad jag minns startat varenda landskamp i snart två års tid, så han sitter ganska säkert. Sedan har han en hel del kvalitéer som du valt att förbise.

Lavezzi och Aguera är mer offensiva mittfältare/ Släpande anfallare så det är inte alls idioti av batista att han startar Di Maria på vänsterkanten.
Hunting Bears
2011-02-28 19:16
cvblol

Klart det är mål, men det ger ett skimmer av ett annat målsnitt. Kan vara värt att tänka på när en spelare totalt endast spelat 13 matcher och gjort totalt 7 mål.

Vi säger om jag spelar 10 matcher och gör 8 mål i en match, varför då säga att jag gjort 8 mål på 10 matcher när jag kan säga att jag gjort 8 mål i en match?

Det är iallafall en grej man ganska ofta gör i den matematiska värden för att räkna ut medianer etc, inte sällan tar man bort det högsta respektive det lägsta värdet då dom kan skapa tal/ekvationer som skiljer sig hemskt mycket från medianen.

Således tog jag bort ett hattrick som var ett specialfall.
Real Madrid cvblol
2011-02-28 19:15
Hunting Bears

Haha varför ska du ta bort hatricks? Är de inga mål?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-28 19:14
addeh

Jo men det är inte så att Sanchez kommer att komma hit om Rosell ger honom en puss på kinden, vi kommer att behöva betala minst 25 miljoner euro för honom. Hur smart är det att ha en 25 miljoners värvning som bänkis? Det räcker med att vi hade Chyg :P

Jo, men då var Messi en yngling utan ego. Jag kan garantera att om Ronaldinho hade haft samma nivå och stannat kvar i klubben så hade inte Messi fått samma explosivartade utveckling. Messi har blivit såhär bra tack vare att det har varit vattenbärare på andra kanten (Henry, Villa).
Hunting Bears
2011-02-28 19:12
addeh

I mitten av 2000-talet var Messi först inte ordinare och sedan inte i närheten av så bra som han är nu. Förstår inte allt snack om dåtiden, den trio vi har nu är bättre än nånsin.

Messi är bättre än Ronaldinho var
Villa och Eto'o håller väl samma klass
Pedro slår ju Giuly och även Messi när han precis debutera.

Han har spelat 13 matcher, och gjort 7 mål. Det är inte direkt något hejdundrande snitt. Messi spelar mer eller mindre mittfältare i Argentina och står väl antagligen för ungefär lika mycket assist som han gör mål.

Om nu Ruud var svår att ersätta men Higuain lyckades så väl, varför kan inte Higuain bli ersatt av någon annan? Vad är det exceptionella med Higuain förutom att han är världsbäst på att vika ner sig i viktiga matcher, speciellt i CL.
Annons: