/spanien/barcelona/forum/12886.aspx/spanien/barcelona/forum/12886.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona UT Clásico
2011-03-02 18:56
kan nån skicka highlights barcelona vs madrid 5-0 med engelsk kommentater
tack
Barcelona Heywood Jablome - Sal del banquillo
2011-03-02 18:50
Kan inte Guardiola gå ut i media och beklaga sig över hur många gula kort förbundet upphäver för Real Madrids spelare?

Allvarligt talat, jag är trött på Mourinhos ursäkter. Det är inte tack vare förbundet som Real Madrid ligger sju poäng efter.

Jag ska försöka leta efter artikeln som Sport skrev där de visade sex tillfällen där Barcelona inte blev gynnade av kalendern. Klagade någon från oss då?
Barcelonistas
2011-03-02 18:43
Barcelonistas
2011-03-02 18:43
pep the king

Nej det är ju real vi pratar om med perez i spetsen...

Mou ska bara knippa sin käft då han slog ut oss föra säsongen i cl tack vare sin gode kompanjon Benquerenca.

Rambla

Mou hade all sorts marginal mot oss föra säsongen i cl, den 24h långa bussresan som Barca fick åka, och dom 2 horribla domarna som dömde bort oss.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-02 18:40
Ja fyfan vad gött Metallica kommer rocka sönder hela götet!!
Barcelona Rambla~
2011-03-02 18:39
Mourinho hade inget och säga förra säsongen när Barca tvingades åka buss i 48h inför mötet mot Inter. Varför kniper han inte bara igen? Gör ju bara bort sig.

Hyggligt att håna Pellegrini också.
Hunting Bears
2011-03-02 18:39
Gillar nog Hetfield :P
Barcelona Rambla~
2011-03-02 18:38
Uff, Metallica till Ullevi i sommar.
Hunting Bears
2011-03-02 18:36
Vad kommer härnäst, förbundet betalar Real Madrids läkarbesök och fixar fram behandling för att få tillbaka Reals spelare snabbare?

De kan ju börja ändra resultat i efterhand, de gjorde dom ju med Ronaldos mål som tillhörde Pepe.

Barcelona Blaugrana91
2011-03-02 18:35
"Mourinho fortsatte kritiken mot spelschemat som han menar är till fördel för lag som Barcelona och att alla som inte förstår det är bara hycklare, hävdade portugisen inför cirka 40 journalister.

– Om du vill vara en hycklare så är det ditt problem, jag är inte rädd för att säga sanningen, ska Mourinho ha slängt i ansiktet på en av de frågande.

Men portugisen bad kort därefter om ursäkt och menade att han bara var tvungen att visa sin poäng."

Mourinho fortsätter att skämma ut sig....
Barcelona Rambla~
2011-03-02 18:24
Pep the King

Nej. Tidningen AS presenterade tydligen bildbevis på att Pepe inte knuffade någon spelare utan slog ut med händerna rakt ut i luften. Bilden visar att det fanns ingen där. :P
Barcelona Messidinho_10
2011-03-02 18:22
Pep the King

Ähh skit i det ligan är avgjord, läs spelbolagen betalar redan ut vinsten..
Barcelona Pep the King
2011-03-02 18:10
Någon som är förvånad?
Ryo Miyaichi
2011-03-02 18:05
Song missar inte Barca verkar det som. Walcott och van Persie missar. Sen får vi väl se vad leyton och sunderland orsakar....
Barcelona .Sami.
2011-03-02 18:02
Vilka spelare har Arsenal skadade? Diaby Walcott Van Persie och Song?
Barcelona ferreira19
2011-03-02 17:50
Nu är tydligen Song också skadad, vilket skulle betyda en Denilson springandes på Camp Nous gräsmatta. Ser bra ut för oss, för det enda jag vill är att ta mig förbi åttondelen och möta real i kvartsfinal..

Visca Barca i Visca La Pulga
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-02 17:50
Pep.G

För det förstab är Arsenal ett helt annat lag än för ett år sedan när vi krossade dem, dessutom hade de också många på skadelistan, fler än oss. Sedan tror jag knappast Pep tänker starta med Milito, vi har på den senaste tiden sett att Pep fösöker göra allt för att inte argentinaren ska starta. Slår vad om att en skadad Jeffren hade gått före i Peps ordning om mittbacksplatsen...

Och till sist, Keita som mittback? Jag vet inte riktigt, men det låter bara inte bra. Är inte snabb, vilket är viktigare när man spelar back än när man spelar mittfältare. Han har heller inget passningsspel. Det låter bara dumt med maliern som mittback, då kanske vi trots allt kan ta Miltito istället:)
Hunting Bears
2011-03-02 17:48
Pep. G

Milito var i bättre form då.
Barcelona Pep.G
2011-03-02 17:27
Många glömmer att vi startade ju med Milito OCH Rafa senast vi mötte Arsenal på Camp Nou. Vi hade t.o.m Keita på mittfältet och Bojan startade den matchen. Förhasta er inte, jag tror nog Pep vet vad han gör. Själv hade jag hoppats på Keita-Abidal som mittbackar om Inte Puyol kommer tillbaka. Dumförklara mig inte nu.
Barcelona Cataloniaboy
2011-03-02 17:26
Jisses, vad Pep såg sliten ut när han steg av spelarbussen. Att han hänger med till Valencia, trots ryggproblemen, visar hur mycket han brinner för detta jobbet.

Minns själv när jag var i Barcelona för ett år sedan. Då stog fansen och hängde vid garaget, där spelarna parkerar sina bilar. Tro det eller ej, men den som drog till sig det största jublet var.... Milito(!).
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-02 17:07
El Kaiser

Mjo, du har kanske rätt. Kanske är det bara jag som hoppas på att man köper någon lite mer spännande spelare från Italien istället.. finns ju en hel drös intressanta namn där just nu och alla är garanterat billigare än Cesc
Barcelona Gabriel
2011-03-02 17:04
Milito mot Arsenal? Ja visst, om vi satsar på att åka ut så...
PedroRodriguez
2011-03-02 17:04
Blaugrana91

Kaptenen också? I sure hope so, det var en och en halv månad sen vi såg Puyi lira.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-03-02 17:03
1.70-ligan//

Jag tror fortfarande att Barcelona kommer att försöka värva Cesc igen denna sommaren. Var man så intresserade som man var förra sommaren så tror jag inte det intresset bara blåser bort. Dessutom, truppen är i stort sett densamma som förra sommaren när man försökte på Cesc (enda skillanden är Affelay). Det kändes väldigt medvetet att inte köpa in någon ersättare till Cesc när affären gick åt pipan. Mycket pekar mot en sommar med ny Cesc-gate.

Det jag vill säga med detta inlägget är att jag tror inte både Cesc och Sanchez kommer utan i så fall en av dom och jag tror att Pep ser Cesc som prio ett.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-02 16:58
Såg att ni diskuterade skadeläget, enligt Sport så kommer vi troligtvis ha alla spelare tillgängliga till lördagens match mot Zaragoza. Så alla (utom Pique då) kommer kunna spela mot Arsenal! :)
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-02 16:58
Synd att man var i Milano 20 timmar efter stormatchen Milan-Napoli :P

Gick 1 mil bara för att se hur San Siro såg ut i verkligheten, ganska mäktig även om det verkar som den är nedgrävd en hel del.

Milano, en fin stad men tror inte jag upplevt en stad med mer klotter =/
Speciellt klotter från när dom vann CL..
Fick mig att tänka att Barca borde ha vunnit, Bojans mål som blev bortdömt =(
http://img816.imageshack.us/i/imag0061k.jpg/
Barcelona IlTriplete
2011-03-02 16:56
Truppen till machen ikväll:

13 - Pinto
31 - Miño

2 - Alves
3 - Pique
18 - Milito
19 - Maxwell
21 - Adriano
22 - Abidal

6 - Xavi
8 - Iniesta
14 - Mascherano
15 - Keita
16 - Busquets

7 - Villa
9 - Bojan
10 - Messi
17 - Pedro
20 - Afellay

Min startelva och bänk:

Pinto
Alves - Pique - Abidal - Adriano
Xavi - Busquets - Iniesta
Pedro - Messi - Villa

Miño
Milito
Maxwell
Mascherano
Keita
Bojan
Afellay

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-02 16:49
Spelar inte Puyol så blir Busi ersättaren. Det är bra med tanke på hans passningsskicklighet. Arsenal spelar utan Walcott och Van Persie och en halvskadad Cesc. Det är inte många snabba spelare i deras anfall nästa vecka så jag tror att Busi kommer att klara sig fint om han spelar mittback.

Mascherano i mitten är nog bra med tanke på hans attityd, rutin och hårda spel mot Cesc och Wilshere. För våran del får vi hoppas att det inte blir några skador ikväll och under helgen.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-02 16:42
Hetfield

Men vem ska då spela? Isåfall är ju enda alternativet Busuqets, om man inte sätter in Fontas då, men det känns inte särskilt troligt
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-02 16:40
tikitaka

Villa är i Valencia nu. Han är klar med rättegången och har anslutit till resten av truppen. Han kommer garanterat starta ikväll.
Annons: