/spanien/barcelona/forum/12879.aspx/spanien/barcelona/forum/12879.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-04-01 19:08
addeh

"Rossi är som klippt och skuren för oss, men av någon anledning så har jag inte riktigt fastnat för honom. "

Det vill säga att han är en bra spelare, men jag vill inte se honom i laget. Sen ska vi inte sitta här och hyckla, vi har också värvat stora namn i spanska ligan, det är inte bara Real Madrid som plockar.
Ja, vi behöver en duktig målgörare som kan göra mål på få chanser.
Hombre - Go[al]nzalo Es Un Rey!
2011-04-01 19:08
Addeh

"Det brukar vara Madrid som värva övriga spanska lagens bästa spelare, inte vi."

Det är väl inte hela sanningen väl?

Värvningar dem 2-3 senaste åren från spanska lagens spelare.

Barca: Villa, Adriano, Alves, Caseares och Keita

Real Madrid: Albiol, Canales, Pedro león och Garay

5-4 till Barcelona som du ser. Det är nog bäst att du håller koll på vad lagen värvar innan du yttrar dig.
Atlético addeh
2011-04-01 19:06
Andreas

Min polares farsa vände sig om och sade till honom. Han spillde inget mer, men han var fortfarande allmänt störig och gapig.

En spansktalande, gråhårig gubbe var det, hans namn fick vi aldrig reda på. Förmodligen en släkting till Mourinho...
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-01 19:05
Frodo
Visste jag inte. Så gjorde väl inte Laporta under sin tid i Barcelona? Dock väldigt smart gjort av Rosell! Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, jag vill inte jämföra Laporta med Rosell, men Rosell har gjort ett väldigt bra arbete hittils i klubben, även om det där uttalandet om afrikaner i klubben var väldigt fult och klantigt gjort. Sen var det jävligt dumt också att gå ut i media igår och säga. "Vi vinner med 5-0 igen mot Real". Även det jävligt klantigt, då det är tändvätska för marängerna.
Men som sagt, han har gjort ett väldigt bra arbete.

1.70-ligan
Nu kommer ju Nolito lämna med största sannolikhet, men OM han skulle stanna tycker jag att han ska få ett A-lagskontrakt. I mina ögon har han gjort sig förtjänt av det. Jag tycker åtminstonde att han i sommar ska få chansen i många träningsmatcher med A-laget och få vara med på varenda träning. Om han gör bra ifrån sig tycker jag att man ska erbjuda honom ett A-lagskontrakt, annars en försäljning för på så sätt få in ytterligare med pengar. Enligt mig finns det bara en sak som gör att han ska få stanna här, och det är att visa att han platsar i A-laget. I B-laget gör inte en 25-åring nytta, då han kommer stanna flera ynglingars utveckling, bla Deulofeu, som spelar på samma position som Nolito.

Afellay? Ja, vad ska jag säga. Jag tror att klubben endast köpte in Afellay pga att han var så pass billig, annars skulle inte han spelat i världens bästa klubblag. Pep visar tydligt att Afellay inte är en spelare han kommer att satsa på så länge han är kvar i klubben. Jag säger som många av er andra, Afellay är inget "Barca-material". That's it!

Men varför känns Coeñtrao orealistisk? Förstår inte hur du tänker där, det är ju värt att slänga ut 250 miljoner för honom, då vi saknar en riktigt bra vänsterback. Abirey har visat att det är i mittlåset han ska spela, och Maxwell håller inte. I B-laget saknar vi ett riktigt framtidsnamn på vänsterbackspositionen, så en ny vänsterback av klass behöver vi.
Atlético addeh
2011-04-01 19:02
Hetfield

Du säger att vi skall värva en äldre, mer rutinerad anfallare som har ett stort målsinne, hur kommer då Rossi in i bilden då han är 24? Det är inte det att jag är strängt emot en anfallare, mest just Rossi då jag inte kan se honom i Barça. Det brukar vara Madrid som värva övriga spanska lagens bästa spelare, inte vi.

Hade inte tackat nej till en billig anfallare som ändå håller klass, men någon crack vill jag inte se.

Angående Bojan så vet vi att han är en duktig målskytt bara han kommer igång.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-01 19:00
Addeh //

Öl i huvudet? Fan vad lack jag hade blivit..
Ni fick aldrig reda på vem det var eller?

Barcelona Barca4eva
2011-04-01 18:57
Andreas - V.V [Barney S]

Aja, man får hoppas på det bästa
2011-04-01 18:55
Barca4eva ..

Ha inte för höga förhoppningar på de, det är ju en klubb som ägs av medlemmarna och det kommer förmodligen avgöras genom röstning och jag tror rökarna är av större andel än icke rökarna men jag vet dock inte säkert ..
Barcelona Hetfield
2011-04-01 18:54
addeh

Vi har fortfarande ingen målgörare av rang i laget bakom de tre herrarna (V-M-P), och nej, vrid och vänd på det men varken Bojan eller Afellay är strikers av klass.
Barcelona Gonzalez_Barca - Anims Abidal
2011-04-01 18:54
Andreas - V.V [Barney S]

Jävlar! :/

Aja tack för informationen iaf! Får satsa på att fixa biljetter till en eventuell CL-semifinal.. Om det inte blir då så får det bli nästa säsong.

Tänker ju att med tanke på att de kan bli 7 clasicos i år så är nog detta det bästa året att gå på en clasico, med tanke på att priserna nog kommer kommer vara lägre med tanke på antalet matcher.

Tack igen. :)
Atlético addeh
2011-04-01 18:52
1.70: "Skippa honom och sätt upp Afellay på topp vid behov!"

Låter bättre. Inte för att jag tycker Rossi är dålig, absolut inte, men vi har redan ett gäng unga spelare som om inte den här säsongen, så i alla fall om 2-3 säsonger kommer bli intressanta för A-laget. Afellays insatser i EM-kvalet nu senast imponerade verkligen på mig och jag hoppas han får ut sin kapacitet även i Barcelona, då slipper vi nog slösa pengar på en ny anfallare i sommar.

Hetfield

Jag håller inte med dig, varför är vi i så extremt stort behov av anfallare? Afellay har spelat utomordentligt som ytter i landslaget och Bojan vet vi alla är riktigt bra när han själv tror på det. Jeffren är väl egentligen inte så mycket att ersätta. Hellre att vi emellanåt sätter upp Iniesta i vänsteranfallet och lirar med Thiago bredvid Xavi.
2011-04-01 18:52
addeh

Ja, det känns ibland som att man är den enda som inte röker inne på Camp Nou, har alltid haft en rökare i närheten.
Under El Clasico hade jag 2 stycken personer från Frankrike men som tur va rökte de bara 3 gånger under matchen, det kan man ju stå ut med men när man hamnar bakom en som röker som jag vet inte vad.. suck =(

Skönt att jag inte är nötallergiker mera, då fick jag i princip sitta med halsduken för mun och näsa hela matchen då nötter OCKSÅ är populärt på Camp Nou!
Barcelona Barca4eva
2011-04-01 18:51
Andreas - V.V [Barney S]

Det gäller inte bara Camp Nou, jag har varit och kollat på Superettan-matcher här i Sverige. T.o.m då får jag nog av rökarna som håller på i timmar...

Som du sade är det riktigt sjukt hur mycket de röker. Hoppas det går igenom då, rökförbudet.
2011-04-01 18:50
Gonzalez_Barca

Hade du varit lite tidigare med Copa Del Rey final önskan så hade jag kunnat ansöka om biljetter åt dig men ansökningstiden var mellan 10 och 14 mars..

Det enda sättet nu är i princip svarta marknaden, alternativt ligga på och ringa barcelona ticket office varje dag och kolla läget där, a long shot men kan löna sig.

Som sagt, lite sent nu =/

Viagogo tar 5000 kr för de sämsta platserna på hela arenan, 26.000 kr för de dyraste..

Via Barcelona hade det kostat mellan 60 och 250 euro med 250 euro de allra bästa platserna, dvs dom som kostar över 20k på svarta..

Blir äcklad personligen av dessa svin..
Atlético addeh
2011-04-01 18:47
Andreas

Håller med dig, det är vidrigt att hamna bakom eller bredvid en person som röker stup i kvarten på Camp Nou. Min polare fick en öl i nacken för några år sedan så det är inte bara cigaretterna som ställer till problem på arenan...
Barcelona Hetfield
2011-04-01 18:46
Vi behöver ha en anfallare, det tror jag att de flesta här inne kan enas. Det håller inte med att ha endast Bojan som renodlad striker bakom de tre herrarna, vi behöver en rutinerad herre som kan göra mål.

Rossi är som klippt och skuren för oss, men av någon anledning så har jag inte riktigt fastnat för honom. Jag håller fast vid att Cavani är den perfekta anfallaren i ett lag som Barcelona, sen kan man spekulera om hans pris.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-01 18:46
addeh

Nej, Rossi var inte gentomtänkt. Menade egentligen inte att jag villl ha honom ens. Tog med honom bara för att Cataloniaboy nämnde honom :P Skippa honom och sätt upp Afellay på topp vid behov!
2011-04-01 18:44
"Under the slogan ‘Also in health, more than a club’, FC Barcelona has unveiled its ‘Smoke-free Camp Nou’ campaign on Monday whose two objectives are to raise awareness of the dangers of tobacco and to encourage people not to smoke in the stadium."

Stod i senaste Barca mailet, detta är det bästa jag någonsin läst..
Fifan för när man hamnar bakom en som röker var 5e minut! Nej, jag skojar inte.. vissa röker 20 per match, helt jävla otroligt sjukt och det är sånna där cigariller som luktar förbannat starkt .

Hoppas det blir olagligt och böter på 500E om man röker, vore nåt för oss icke rökare =)
Atlético addeh
2011-04-01 18:39
Cataloniaboy

Hur kan du vara så säker på att Botía skulle haft så svårt att ta en startplats hos oss? Jag tror inte vi kommer köpa tillbaka honom, men att han är en fruktansvärt talangfull försvarare som imponerat under sina säsonger i Sporting råder inga tvivel om. Om han hade lyckats hos oss skulle det likväl kunna vara han som i framtiden står bredvid Piqué i mittförsvaret.

1.70

Förstår inte riktigt hur du resonerar med tanke på att du är en av de största fantasterna av Afellay. Om Rossi värvas & Bojan blir kvar, då kommer holländaren vara sjätte, möjligen femte, val i anfallet. På mittfältet lär han inte få alls mycket speltid då Keita blir kvar och Thiago flyttas upp.

Rossi är en mycket begåvad fotbollsspelare, men varför värva honom egentligen? Enligt mig förstör det bara ligan att värva honom till Barcelonas bänk istället för att njuta av honom i Villarreal.

Vill verkligen inte se någon crackvärvning i sommar. Nåja, skulle inte gråta om Alexis Sánchez en vacker junidag stod poserande i en blåröd-tröja på Camp Nou, men egentligen borde vi spendera pengar på något annat.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-01 18:28
Cataloniaboy

Nolito har ingen framtid i Barcas A-lag, det är jag ganska säker på. Afellay hoppas jag verkligen inte ska behöva lämna efter bara en säsong. I övrigt ser det OK ut, även om Coentrao är väldigt orealistiskt. Men man får väl drömma :)

Den store grejen med sommaren Silly Season ska enligt mig vara att rensa bland reserverna och göra truppen som helhet bättre. Öka konkurrensen.
Rossi hade utan tvekan förbättrat anfallet. Ett upplyft jämför med skadedrabbade Jeffren.. på mittfältet behöver vi inte köpa någon alls utan bara flytta upp Thiago, tycker jag. På backsidan anser jag att vi behöver köpa in en utifrån utöver uppflyttade Fontas. Milito och Maxwell kan lämna och ersättas av Fontas och en köpt back - helst Sakho, men Botia eller Vertonghen kanske är mer troligt.

Då skulle vår trupp tills nästa år se ut på följande vis:

Anfallare: Messi, Villa, Pedro, Rossi, Bojan
Mittfältare: Xavi, Iniesta, Busquets, Mascherano, Thiago, Afellay, Keita
Backar: Alves, Pique, Puyol, Abidal, Fontas, Sakho, Adriano (plus ev Botia)
Målvakter: Valdes, Pinto

En trupp på 20-21 man. Idealiskt med tanke på att det finns en näve spelare att plocka in från Barca B som breddar truppen ytterligare. Tänker främst på Bartra, Sergi Roberto, Muniesa, plus Rafinha och Gerard Deulofeu som jag tror flyttas upp nästa år.
Barcelona Barca4eva
2011-04-01 18:20
Dessutom, att bli av med Afellay är ett av det värsta man kan göra.
,Sami
2011-04-01 18:19
Andreas - V.V [Barney S]
What are you saying ?shame on you:)
Barcelona Frodo
2011-04-01 18:19
Cataloniaboy- Anims Abidal!

Botia tillhör Sporting. Vi har en återköpsklausul på 2 miljoner euro. Bjuder vi den summan så finns det inget Sporting kan göra. Det är den taktiken Rosell vill använda i framtiden för unga spelare. Istället för att låna ut spelare gratis ska vi sälja de med en återköpsklausul så att vi kan köpa tillbaka de med en låg summa om de lyckas.
Barcelona Riiio!!
2011-04-01 18:17
Cataloniaboy- Anims Abidal!

Llåter bra men ha kvar Afellay och Keita samt in med Kanoute eller något som reserv som tycker om o sitta på bänken (men som man kan slänga in o bryta lite mönster när det låser sig) =)
Barcelona ardan
2011-04-01 18:15
Gonzalez_Barca - Anims Abidal
Det är jävligt svårt o fixa biljetter till finalen mannen
2011-04-01 18:06
Gonzalez

Etterkommer, sitter på pizzan..(obs, ej ordagrant)

;)
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-01 18:06
Angående Botía tycker inte jag att han har en framtid i Barcelona. Manolo Preciado har sagt att han tror att vi avbryter lånet i sommar och tar tillbaka honom, men det känns väldigt långsökt. Om jag vore Sporting skulle jag satsat på att köpa loss honom. I Botía har de en back med en stor utvecklingspotensial, som de kan bygga sin framtid kring, för en framtid har han som sagt inte här. Han kommer aldrig kunna ta en plats i vår startelva som det ser ut just nu. Kanske en bänkplats som bäst, men det är ju inte på bänken man blir en bättre fotbollsspelare.

Det snackas om att vi skulle kunna få 20-30 miljoner kronor för Botía, vilket skulle ge oss mer värvningspengar. Klubbens mål i sommar är ju först och främst att bli av med de utlånade spelarna, för att på så sett få en större transferbudget. Den enda utlånade spelaren som jag kan se ha en framtid i Katalonien är Martín Cacerés. Samtidigt är han nog den utlånade spelare, tillsammans med Hleb, som vi kan få mest pengar för i sommar, så en försäljning även där kanske vore det bästa för båda parter.

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. I sommar vill jag se följande förändringar i truppen:
UT- Milito, Maxwell, Keita, Afellay, Jeffren och alla de utlånade
IN- Fontás(uppflyttad), Coeñtrao, Thiago(uppflyttad), Nolito(om han blir kvar) och Giuseppe Rossi

Vad tycker ni?
,Sami
2011-04-01 18:05
Mourinho: "Si digo lo de Rosell, me llevan a la cárcel" Vad betyder det?
Barcelona Mrfaariis
2011-04-01 17:55
Kan någon översätta piques intervju ??
Ibrahim Afellay #20
2011-04-01 17:49
Heywood Jablome - Xavi

Riktigt saftig :P

Annons: