/spanien/barcelona/forum/12876.aspx/spanien/barcelona/forum/12876.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hunting Bears
2011-03-02 20:13
Messidinho_10

Det är nog bättre om du spelar FM.

Barca får ungefär 1.5 miljarder att köpa för efter första säsongen. Då kan du leva ut alla dina fetisher kring att köpa spelare för överpriser och sälja alla truppspelare.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-02 20:10
addeh

Om man köper Sanchez så är chansen att Bojan kan utvecklas nästintill obefintlig, detsamma gäller Afellay. Det är redan tufft som det är nu, det blir än mer tufft om man köper in en 30 miljoners värvning som är en ytter.

Det jag säger är att det är dumt att köpa en ytter för det priset när man har så många spelare som kan spela där, det vore smartare att köpa spelare som BEHÖVS. Du fattar väl att Kanoute är tänkt att användas som en joker (target spelare) och inte som en kantspelare? :P

Heywood

Så länge Navarro inte väljer att slå in Messis näsa så klarar vi nog oss :P
Atlético addeh
2011-03-02 20:08
Heywood Jablome

Hehe, vi får väl hoppas Pep har så pass ont att Tito får vikariera som huvudtränare ikväll då. ;-)
Barcelona Messidinho_10
2011-03-02 20:06
Får vi dessa spelare sålda, så skulle vi kunna få typ 600-700 totalt: kanske lite mer. Och sen köpa Alex Cesc och nån till.

UT: Henrique, Martín Cáceres, Víctor Sánchez, Alexander Hleb, Keirrison, Zlatan Ibrahimovic, Javier Mascherano, Gabriel Milito
Atlético addeh
2011-03-02 20:05
Vill bara poängtera att jag inte är helt besatt av Sánchez även om många säkert tror det. Skulle inte tacka nej till en lite äldre spelare, bara han är bättre än våra nuvarande anfallsreserver, som skulle lämna klubben ungefär vid samma tidpunkt som Villa. Då lär Deulofeu vara redo.
Barcelona Heywood Jablome - Sal del banquillo
2011-03-02 20:00
Elva raka matcher utan förlust för Valencia. Guardiola har aldrig vunnit på Mestalla.

Vi kommer inte att få någonting gratis i kväll.
Atlético addeh
2011-03-02 19:59
Hetfield

Jag har inte hakat upp mig på honom, men en ytter som är bättre än Afellay och Bojan tycker jag borde prioriteras i sommar. Att jämföra Sánchez med Afellay, Bojan & Adriano är ju helt vansinnigt. Ingen av dem trivs som bäst som ytterforward. I Sánchez skulle vi få en vindsnabb ytter som helt skulle kunna ändra matchbilden. Varken Afellay eller Bojan gör knappast några märkvärdiga avtryck i deras inhopp nu.

I Kanouté skulle vi få en spelare som verkligen inte skulle klara av att spela på kanten särskilt bra. Cesc/Pastore vore bara dumt med tanke på att Keita är "untochable" och vi har en oslipad diamant i Thiago på väg upp till nästa säsong.

elbraco

I Bojans fall handlar det ju bara om en utlåning i sådana fall, inte en försäljning. Det stämmer att han skrev nytt kontrakt med klubben för några veckor sedan.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-02 19:58
Addeh

Det finns många fler spelare, som vi kommer göra oss av med hoppas jag. Alla som är på lån borde säljas och några till. Kolla här:

Zlatan, Hleb, K9, Casceres, Milito, Maxwell, Masken kommer inte på fler det är så många..

2011-03-02 19:57
Vad styrelsen just nu försöker göra genom att värva Cesc för kaffepengar kommer väl aldrig att ske.

Vi kan lika gärna sälja: Maxwell och Milito. Fast för de får vi väl inga större summor. 10 miljoner euro? 15?

Alexis Sanchez är ett hett namn och kan vi bara lägga 20 miljoner, finns det säkert klubbar som är villiga att lägga 30-35 som presidenten vill ha.

Men vi behöver trots allt en ersättare till Villa om tre säsonger kanske.

Förresten, fan att vi inte kunde köpa David Luis.
Barcelona Bacelona
2011-03-02 19:57
http://www.fotbollprogram.com/apps/blog/entries/show/6298929-dagens-matcher-

vinner
elbraco
2011-03-02 19:48
Addeh

Med tanke på att vi alltid har en budget på 50 milj euro varje sommar så är det väl rätt lite att förvänta sig 60-65 om man säljer några a-lagsspelare och b-lagspelare?

Skrev inte Bojan ett nytt kontrakt senast i vintras som förlängde det med typ 4 år?
2011-03-02 19:48
addeh

Man kommer att få småsmulor för B-lagsspelarna och Nolito lär gå gratis. Jeffren, Milito och Maxwell kan dra in max 15 miljoner för, men du kan glömma att Pep släpper Bojan :P

Varför har du hakat upp dig på Sanchez, det vore vansinnigt att köpa en ytter när man kan spela med Afellay, Adriano, Bojan och Iniesta där. Jag vill ha en anfallare (stor targetanfallare), vänsterback och en kreativ mittfältare.
Kanoute (5-10 miljoner), Coentrao (20 miljoner) och Cesc eller Pastore (35-45).
Atlético addeh
2011-03-02 19:45
Hetfield

Läste i Mundo Deportivo för några veckor sedan att Barça, vid försäljning av två-tre A-lagspelare och ett par B-lagspelare, kan uppnå en transferbudget på €60-65 miljoner i sommar. Känns väldigt tveksamt om klubben vill lägga alla pengar på Cesc istället för att sikta in sig på lite vettigare värvningar. Om detta stämmer, och om Fábregas inte värvas, utesluter jag ingenting.

Känns ju som Milito och Jeffren är självklara spelare som kommer säljas, eller möjligen lånas ut i den sistnämndes fall. Maxwell & Bojan ligger nog också i farozonen. Från B-laget lär Nolito lämna, likaså Benja och möjligen ytterligare någon, samt att Rochina redan försvunnit till Blackburn.

Om jag fick välja och vraka med €60 miljoner att handskas med hade jag siktat in mig på, hör och häpna, Alexis Sánchez och Fabio Coentrão. Värvningen av Coentrão skulle göra att Maxwell får flytta på sig och pröva lyckan någon annan stans medan Abidal börjar användas allt mer som mittback. Thiago och Fontás tar klivet upp från B-laget.

Vilket jävla lag det vore. Helt sinnes.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-02 19:38
Blaugrana91

Ahh vi får se vad som händler längre fram, för just nu tror jag inte Barca bryr sig så mycket om värvningar.

Det kommer bli jävligt tufft ikväll, kan sluta hur som helst. Jag är glad om vi slipper skador på viktiga spelare, för annars kan det bli bye bye på tisdag i CL.
Barcelonistas
2011-03-02 19:33
vore jag guardiola så skulle jag påminna denne mou om detta och att han ska hålla sin käft.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-02 19:31
Messidinho_10

Barcelona är ju intresserade av honom, så vi får se hurvida vi lägger ett bud eller inte.

Hetfield- Megan Fox is a dude

Haha den där presidenten är lite rolig, så sent som igår sa han att Sanchez var värd 20-25 miljoner euro, hur ska han ha det? :P

2011-03-02 19:30
Jag dödar väl härmed ryktet med Sanchez:

– Två bud har kommit in på Sanchez. Engelska och italienska lag vill ha honom, säger klubbens president Franco Soldati till italienska Sky Sport.
– Jag kan inte säga vilka, men ett italiensk, och ett engelskt bud har kommit. Han är värd mellan 30-35 miljoner euro och jag jämför honom med Cristiano Ronaldo och Lionel Messi.

Det finns ingen chans i världen att Barcelon tänker betala så mycket för Sanchez.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-02 19:30
Fan också jag skulle vilja ha Alex Sanchez i Barca, men frågan är då vem han ska peta?
2011-03-02 19:27
Jag är glad att folk inom klubben (Real Madrid) verkar ta avstånd från Mourinhos uttalande, det visar klass och stil. Det gick att bete sig som ett svin i ett köpelag som Chelsea och Inter där klass och integritet inte spelar någon roll, men jag hoppas att Mourinho förstår att det är annorlunda i Spanien.
2011-03-02 19:19
Vi glömmer ju Barcelonas kamp mot klockan när de skulle resa till Pamplona.

Hur skötte sig förbundet då? Fick vi några fördelar då?

Han yrar i nattmössan.

Kommer ni ihåg hans 13 punkter där domaren hade gjort fel? Här märker man hur patetiskt han är när vissa punkter som han hade tagit upp handlade om inkast som domaren hade dömt fel.

Sedan har vi såklart hans utspel om att domarna skyddar vissa spelare mer än andra (Messi kontra Ronaldo). Fast sanningen är att spelare som: Capel, Munitis, Cazorla och Reyes för att nämna några blir tacklade fler gånger per minut än vad Ronaldo gör. Messi som Mourinho talar om är inte på top 20 listan. Kanske för att han inte faller lika ofta som Ronaldo.
Barcelonistas
2011-03-02 19:17
Mou redan glömt detta?

eller åttondelen 04/05 mot oss där en viss carvalho håller i valdes på en hörna ( borde vart frispark till oss) och terry nickar i mål. Ett mål som aldrig borde godkänts!
Barcelona Man1
2011-03-02 19:10
Matchen ikväll slutar 2-1. 1-0 Soldado, 1-1 Villa. 2-1 Messi.
Atlético addeh
2011-03-02 19:07
Tummen upp till Canal+ som visar två matcher på Sport 1 ikväll. Muchas gracias! Synd bara att det inte var Villarreal - Hércules.

Heywood Jablome

Alla som inte är trångsynta och är helt okunniga vet att Real Madrid håller på med något fiffel. Så enkelt är det. Alla upphävda gula kort är bara en liten del. Angående spelschemat vill jag mig minnas att förbundet lade måndagsmatcher för Atlético två veckor i rad när de mötte Real i cupen senare samma vecka och fick mindre vilodagar.
Barcelona Rambla~
2011-03-02 19:06
Det är så typiskt Mourinho. Han hittar något tillfälle där kanske spelschemat har gynnat Barcelona. Vips ska han göra en stor sak av det och antyda att det alltid är och har varit så. Minns de senaste säsongerna hur ofta Madrid alltid gynnades efter alla CL-matcher då de alltid fick flera vilodagar. Det var ingen som yttrade sig då. Men nu ska det givetvis rivas upp himmel och jord över det.
Barcelona Frodo
2011-03-02 19:05
Det finns folk inom Real Madrids organisation som också är trötta på Mourinhos ursäkter och klagomål. Mourinho brukar skicka en matchdelegat för att ständigt klaga och sätta press på fjärdedomaren under matcher. Till slut blev den här matchedelagaten så trött och sa emot Mourinho med typ "så här gör vi inte i Madrid". Den här matchdelegaten har förövrigt kommit upp genom Real Madrids cantera och spelat i a-laget så han ville behålla klubbens värdighet.

Valdano är ju en annan som inte gillar att klaga på domarna då han vill att Real alltid ska visa klass. Det finns nog rätt många även inom Real som är trötta på Mourinhos sviniga beteende där han attackerar folk. Det får deras klubb att se pinsam ut.
2011-03-02 19:01
Barcelonistas.

Precis. Sport visade ju sex tillfällen då Real Madrid faktiskt hade mer fördelar än vad Barcelona hade tack vare kalendern. Hans påstår saker utan att ha belägg för de.

Till exempel: Inför El Clasico. Han säger att domaren kommer att gynna Barcelona och att han inte var nöjd med det valet.

Antagligen ville han väl sätta press på domaren innan matchen hade börjat. Vad tänker domaren efter att han får höra en sådan sak? Han kanske tvekar döma till Barcelonas fördel fast det hade varit det korrekta beslutet.

Äh, jag gillar inte honom och kommer aldrig att göra. Skönt dock att han inte får lika mycket utrymme i media som han har fått i Chelsea och Inter. Det kan vi tacka Guardiola för som inte ens tittar åt hans håll - det måste verkligen störa Mou.
Barcelonistas
2011-03-02 18:58
Heywood

att mou har mage och klaga på förbundet, den människan verkar ha väldigt dåligt minne. Deras avancemang till cdr finalen där real hade otroligt mycket flyt med båda domarna. Och Valencia matchen där en halvblind människa kunde se att de inte var någon utvisning som che borde haft.
Barcelona UT Clásico
2011-03-02 18:56
kan nån skicka highlights barcelona vs madrid 5-0 med engelsk kommentater
tack
2011-03-02 18:50
Kan inte Guardiola gå ut i media och beklaga sig över hur många gula kort förbundet upphäver för Real Madrids spelare?

Allvarligt talat, jag är trött på Mourinhos ursäkter. Det är inte tack vare förbundet som Real Madrid ligger sju poäng efter.

Jag ska försöka leta efter artikeln som Sport skrev där de visade sex tillfällen där Barcelona inte blev gynnade av kalendern. Klagade någon från oss då?
Barcelonistas
2011-03-02 18:43
Annons: