/spanien/barcelona/forum/12865.aspx/spanien/barcelona/forum/12865.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Gunnerguy
2011-03-09 01:06
Rambla~//

Målvaktsbytet påverkade antagligen en hel del. Men Fabregas var SÅ dålig att han ändå skulle ha bytits ut innan matchen mer eller mindre var avgjord. Han gjorde ingen nytta vare sig offensivt eller defensivt och skadan kan ju sedan givetvis förvärras av vidare spel. Innan van Persies utvisning skulle han ha bytits mot Denilson, efter utvisningen Arshavin eller Bendnter. Han fick spela vidare just för att det var Fabregas:(
Barcelona Dani Alves=The King
2011-03-09 01:05
Alltså alla påpekar att de är mycket ljud på Camp Nou. Visst de sitter 95 000 men jag tycker stämmingen va si sådär...

Boix Nois är ju avstängda av rätta skäl, men har vi ingen annan supporter grupp. För stämmingen på arenan blir sämmre för varje år känns de som.

Alves sa i en intervjue att de är väldigt svårt att försöka elda upp fansen på Camp Nou, jag förstår han idag.

Pep försöket men stämmningen blev inte mycke bättre.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-09 01:05
Gunnerguy

Vad anser du då om Van Persies stämpling där han gick in med dobbarna före? Var ju inte helt olik Carraghers och Rafaels stämplingar i helgen som båda resulterade i gula kort.
Gult där, sen ett gult för hans slap to the face, och han hade varit utvisad i den första halvleken istället för i den andra.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-09 01:04
Kan säga så här.

Utvisningen var hård men ARSENAL VAR TOTALT utspelade.

Hade Barca varit effektiva hade detta utan problem kunnat sluta 5,6-0.

Jag skämdes för Arsenalfansens skull stundtals, betala så dyra pengar och sen få se sitt lag bli, ja vet inte vad..

Är så hypad nu så jag återkommer imorgon istället, ha´de boys.
Atlético kun'g
2011-03-09 01:01
Barcelonito / Lucho Enrique 21

kan tyvärr inte hitta klippet, men som jag minns det var det inget snack om offsiden. även om en grym korpdomare kanske skulle döma till din, läs barcas, fördel.

och att säga att v.persie är en lögnare känns svagt, då det är tydligt, att det är 1 sekunde från domarens vissla till avslut, och om du varit anfallare hade väl du reagerat på en domarvissling inbäddat i 85000 busvisslingar och stannat i din benpendling?. Som nämnt tidigare, barca förtjänade att gå vidare, synd att domaren avgjorde dock, skulle vara kul att se highlights på målchans när det var 11 mot 11, kan du fixa det?
Gunnerguy
2011-03-09 00:59
Även om van Persie vet att det är offside är det onödigt att varna honom (vet att reglerna säger det men skulle de följas till punkt och pricka skulle alla lag drabbas av tre utvisningar per match). Han skjuter ju inte Valdes i huvudet med full kraft.

Om signalen sedan verkligen går en sekund innan så är det ju sjukt, då hinner man ju inte reagera. Annars så tror jag som sagt att han vet att han är offside, avslutet är enligt mig inte "på allvar". Tror att han gjort något mer av det läget än att bomba bollen två meter utanför istället för att försöka få bättre vinkel.

Med tanke på att första kortet inte heller är helt självklart så blir ju varning nummer två än mer onödig:( Det är iaf min analys av utvisningen. Tror att den påverkade matchen men inte avgjorde den...
Barcelona LaSagradaFamília
2011-03-09 00:58
@Barcelonistas: varför håna arsenal och real? njut istället!
Barcelona Manita
2011-03-09 00:57
addeh

Word, hoppas nu Lyon slår ut Mourinho så är vi kvitt två av världens största whiners, Mourinho och Wenger.
Barcelonistas
2011-03-09 00:56
MADRID CABRON SALUD AL CAMPEON!
Om det är några diskussioner om straffen så är det bara att lägga ner, det var "straffområdesdomaren" som vinkade för straff.
Satt dock på andra sidan och han kan ju ha fel men då lär han inte jobba som just straffområdesdomare.

Utvisningen på RVP känns hård, antar att han får den för att han sparkar iväg bollen men sånt jävla ljud på Camp Nou alltså, inte lätt o höra.
Riktigt hård var den.
Barcelona Rambla~
elbraco

Precis, de kunde inte slå 3 pass i rad, hålla bollen inom laget och lugna ner spelet. Det gjorde ju att Barca kom i våg efter våg. Sådant är jobbigt att försvara sig mot, även om man är 11 på planen.

Jag tycker också att utvisningen var onödig och väldigt petig från domaren. Fast jag är övertygad om att Barca klarat av det ändå till slut.
Atlético addeh
2011-03-09 00:54
Puh, Shakhtar vore en mardrömsmotståndare. Håller på Abidal, Lyon vore fint att möta. :-)
Barcelona Gonzalez_Barca
elbraco

Ja, de hann inte slå tre passningar förens bollen var tillbaka i Barcas ägo.
TJAAAA!!

Sitter på flygplatsen och gråter glädjetårar fortfarande.
Detta var det bästa jag upplevt på mina 20 år, vilken match. Väldigt grisig men trycket på arenan och allt runt omkring, WOW.
Slår helt klart El Clasico 5-0 med hästlängder.
Barcelona Rambla~
Gunnerguy

Du tror inte att det tidiga målvaktsbytet gjorde att Cesc fick vara kvar. Det är våghalsigt att så tidigt göra två byten i en sådan viktig match? Annars förstår jag inte hur man kan spela vidare med en skadad spelare. Hans defensiva insats var ju nästan obefintlig, han hängde inte med.
elbraco
2011-03-09 00:53
Rambla

"Fact is we prevented them from giving 3 passes.”

Vad syftar han på här? Menar han att vi förhindrade dem från att slå tre passningar..?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-09 00:53
Van Persie är helt vänd mot linjedomaren och ser klart och tydligt att det är offside och Barcaspelarna slutar springa, domaren blåser. Jag tror inte på Van Persie för fem öre.
Barcelona Rambla~
2011-03-09 00:52
kun'g

"offside målet i första matchen, menar du då pedro skjuter på Szczesny för att sen få den på sig igen och iom den touchen försätta messi i offside?, se det igen och ta av dina "mes que en club" glasögon. "

Jag tycker att du istgället ska ta på dig ett par glasögon för du verkar behöva det. Om du tar och tittar igen (lova att sätta på glasögon nu) så ser du att Messi är bakom boll när bollen studar på Pedro efter att först ha träffat målvakten. Det är inte offside, det kan tom varje korpdomare förklara för dig.
Barcelonistas
2011-03-09 00:51
fuck you wenger sug en fett bolle!

Den gubben är helt jävla dum i huvudet, har han så dåligt minne att han redan glömt första mötet?
Barcelona Manita
2011-03-09 00:49
Jag är så glad att jag har lust att dansa som gubben på mitt länktips. Tyvärr kan jag inte movsen.
Barcelona Rambla~
2011-03-09 00:49
Ohh, Pep verkligen kör över Wenger. Vilka kommentarer.

“Wenger says referee killed game? In the first leg also a lot happened. Fact is we prevented them from giving 3 passes.”

“I can understand Arsenal’s complaints. The rules are like that, but I understand it.

“I can perfectly understand Wenger’s complaints. Frustrating red. If he after that wants to talk football, welcome.”
elbraco
2011-03-09 00:48
Rambla

jag tror nog han hörde den men chansade ändå. Oavsett vilket är det hårt att ge honom rött kort för det. Hade han inte haft gult sen tidigare så kanske, men nu...domaren visar brist på känsla helt enkelt.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-09 00:47
Frodo/

Jag vill absolut inte möta Shaktar i kvartsfinal. De känns som ett väldigt fysiskt lag, snabba kontringar och dessutom hade det varit svårt att förberedda sig att möta de eftersom man inte vet så mycket om de. Minns när vi mötte de i den europeiska supercupfinalen 2009 var de en väldigt sår nöt att knäcka och de lär säkert vara minst lika bra nu under våren. Dessutom har de Chygrynskiy. Bara en sån sak. :P
Gunnerguy
Klint//

Absolut, både Fabregas och Rvp var ju helt under isen (särskilt Fabregas). Det var fler än jag som tidigt kände på sig att van Persie skulle visas ut. Dock trodde man att det skulle handla om någon eftersläng/vårdslös tackling.

Wenger skulle ha tagit ut minst en av dem i halvtid men det gör han i regel aldrig. Klockrent exempel på det är helgens match mot Sunderland då både Denilson och Diaby är bedrövliga. Inga byten i halvtid trots att allt och alla ser hur jävla dåligt det fungerade på mittfältet.

Att sedan ta ut Fabregas tidigt skulle säkerligen väcka uppståndelse med tanke på att han är kapten, största stjärnan och motstånd m.m. Att starta med både van Persie och Fabregas tycker jag var rätt men visst skulle han ha tagit ut iaf en av dem i halvtid.
Atlético kun'g

offside målet i första matchen, menar du då pedro skjuter på Szczesny för att sen få den på sig igen och iom den touchen försätta messi i offside?, se det igen och ta av dina "mes que en club" glasögon.

och som jag sa i mitt första inlägg, Inget snack om att barca var bättre idag!. du kan läsa det om och om igen ifall det känns bättre. Hands i första, javisst, abidal rött i andra?, JAVISST?!, sen kan ju straffsituationen i första bero på att alla barca spelare lägger sig hela tiden?, och på så sätt även gå plus i domslut, men visst, hade inte klagat om det blåstes straff.

Det jag stör mig på är den obefintliga känsla domaren visar upp då han väljer att visa ut v.persie, och skulle vara kul att se highlights på riktigt farliga målchanses barca skapade innan dom fick en man mer på plan. Har du stats på det kanske?
Spanien Marc Overmars#11
2011-03-09 00:46
Barcelonito / Lucho Enrique 21 //

Det är FA Cup möte, men det kan påverka United mentalt vid en torsk ;-) vi har dom hemma på Emirates i ligan. Vi kan vinna ligan av egen kraft just nu men då måste botten nappen sluta komma.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-09 00:46

Det är FA cupen som spelas i helgen.
Barcelonistas
2011-03-09 00:45
Det känns som varje gång vi har lite tur med domslut så blir alla fullständigt galna, men när vi losar pågrund av domaren ( INTER FÖRA SÄSONGEN) så verkar det vara helt ok!? så känns det iallafall.

tex så är det ingen som nämner bortdömda målet i london ( handsituationen som går att diskutera!
Barcelona Dani Alves=The King
Faaaaaan vaaa skööööööönnt !!!

Daamn visst fanns de orosmoment, men denna SEGER va viktig för spelarna!!!

Barcelona LaSagradaFamília
Jag menade såklart 3-1, men det går tydligen inte att ändra kommentarer nu
Annons: