/spanien/barcelona/forum/12864.aspx/spanien/barcelona/forum/12864.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-04-26 12:15
Coach Pep

Villa har absolut inte varit dålig, eller ens medioker men det optimala vore om vi hade en naturlig kantslickare på kanten. Villa har tyvärr inte konditionen föratt pressa i 90 minuter, det är just därför han missar så pass många bra lägen i slutskedet av varje match. De flesta yttrar är byggda för att kunna spela sådär och de har konditionen.
Den mest optimala kantspelaren i Barcelona är Lavezzi.

Messi har ju den rollen i laget där vi måste spela utan en renodlad striker, det har ju varit lyckat hittills men frågan är om Barcelona inte blir ännu bättre om vi kan flytta ner Messi en aning och få en striker framför honom. Äh, det är så klurigt det här, men det är därför Pep får betalt för att lägga fram taktiken. In Pep we trust.
Barcelona Rambla~
2011-04-26 12:14
Varför har vissa fått för sig att Pep lämnar för Inter i sommar? Har folk utifrån Can Barca missat att han nyss förlängt sitt kontrakt till ännu en säsong? Pep är knappast den som sviker sitt ord eller bryter ett kontrakt. Visst, ledningen kan ju sparka honom och då är han ju fri att lämna men hur troligt är det? :P
Barcelona Riiio!!
2011-04-26 12:06
Boojan 11

Har du någon länk som visar att dem redan är på plats i Madrid?

Letar desperat efter bilder eller någon kommentar om det där med iniesta, så man kan sova lugnare ikväll =)
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-04-26 12:00
''A source of Barcelona's coaching's staff says Iniesta is doing fine.''

Från Barcastuff på twitter.
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 12:00
Vem tror Ni blir vänsterback i morgon? Puyol?
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 11:59
I moron smäller det mina vänner :-)

Kan ju säga att man är riktigt nervös,,, kul att läsa att Barcelona redan är på plats i Madrid
Barcelona Pep - El Míster
2011-04-26 11:22
Dessutom sa han inget om det på presskonferansen han höll efter träningen igår kväll! Iniesta spelar tycker jag vi utgår från!
Real Madrid BB
2011-04-26 10:59
Verkar ju inte jätteallvarligt eftersom han verkar vara med i truppen hur som helst.
Barcelona Pep - El Míster
2011-04-26 10:53
Jag får ändå än känsla av att Iniesta är med imorgon. Att han tränade vid sidan av gruppen idag(?) är nog en försiktighetsåtgärd. Men om han missar så är det bättre att han missar den i Madrid då vi behöver all kraft vi kan offensivt på Camp Nou.

Å andra sidan förlorar vi väldigt mkt utan Iniesta. Possession spelet påverkas nästan mest utan Iniesta men också han taktiska kunskaper defensivt och den trygghet han ger på mitten då både han och Xavi nästan aldrig går bort sig. Keita är ju tyngre och fysiskt bättre men just det där att ligga rätt hela tiden och håll ett lugn med bollen slår ingen Iniesta på i hela världen, inte äns Messi.
,Sami
2011-04-26 10:53
Här står det om Iniestas skada. If it were a final, Iniesta could force. The site would occupy Keita Iniesta in the starting Barca. .
Real Madrid BB
2011-04-26 10:47
Kan någon länka till en sida med iniesta nyheten?
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-26 10:36
Oerhört tråkigt. Iniesta har, för en gångs skull, hållit sig fit under hela säsongen och så drar han på sig en bristning i säsongens avgörande moment. Hoppas det inte är allt för allvarligt.
Barcelona DM1982
2011-04-26 10:32
Iniesta kommer nog missa matchen mot Real på onsdag, han har känningar av något. Nu börjar det bli lite för mycket med alla skador.
Cigge
2011-04-26 10:24
Coach pep -

Jag håller med Barca4eva, otroligt bra skrivet av dig Coach pep. Många verkar få det till att Villa har varit usel, när han istället är ny i laget och har anpassat sig bra på en relativt ny position. Villa är fortfarande en av världens bästa anfallare och har gjort 18 mål i ligan. Det är väl på ett ungefär vad han brukar göra varje säsong. Att Messi samtidigt kan slå Ronaldos rekord är bara helt sjukt.

Jag följer era matcher sånär lika mycket som våra och visst är han inte lika farlig ute på kanten, men jag skulle aldrig leta en ersättare till honom i dagsläget.

---

För övrigt undrar jag vilka som troligtvis får lämna till kommande säsong? Maxwell, Milito och Jeffren ligger nära till hands kan jag tänka mig. På inköpsfronten behövs väl framför allt en mittback som kan hålla när han väl ska spela och inte vara en säkerhetsrisk som Milito. Inter heller ni behöver väl leta något startmaterial egentligen?
Barcelona Barca4eva
2011-04-26 09:47
Coach Pep Ojoj där kom ett klockrent inlägg. Håller med om varenda punkt.
Coach pep -
2011-04-26 01:58
Intressanta diskussioner kring vårat anfall här i kväll. Jag håller med om att det kan vara på sin plats att utöka lungkapaciteten på vårat anfall med en ny värvning. Om vi ändå kunde roffsa åt oss Tevez, det vore som att tillsätta en V8 i maskineriet.

Angående Villa så värvades han med förhoppningen att utföra ett bra lagarbete på sin kant och samtidigt stå för en god målskörd. Även om spanjoren varit ur slag på sistone måste man se till helheten och då mäktar han också helt klart med godkänd statistik. Tar man sedan hans massiva lagarbete och goda samarbetsförmåga i beaktning så råder det inga tvivel om att Villa var rätt köp för klubben, åtminstone i mina ögon. Villa var alltid Guardiolas första prioritering, även då vi hade kvar Eto'o. Vi får inte glömma att processen att få hit Villa stått oss dyrt. Inget at älta och gräma sig över längre men bra att ha i åtanke innan man spyr galla över honom bara för att han råkat vara ur form. Även om han gått mållös länge så är det fortfarande förnedrande mot Villa att börja jämföra hans nedåtgående formkurva med den Zlatan visade upp. Villa har inte ens varit i närheten av Zlatans misslyckande.

Sedan så är det inte Villas målskörd i Barca vi ska använda som måttstock för hur bra han är, utan det bör vara lagarbetet som skall värderas högst. Messi är den som ska göra målen, och mål gör han mer än nånsin, mycket pga Villas uppoffring att slita på kanten. Med Villa har vi varit ännu bättre än föregående två säsonger. Om han själv sedan sitter och grämer sig över att inte ha levt upp till sitt rykte att vara en av världens vassaste målsprutor så får det stå för honom. Själv skiter jag i det, så länge som laget går bra.
Barcelona B-Guden
2011-04-26 01:18
Jag förstår inte hur folk kan vilja ha Iniesta i anfallet ? Killen är usel som anfallare och tar en mittfältsroll när han har anfalls positionen.
så det blir typ 4-4-2 när jam lirar forward.
Barcelona Éluc - Anims Abidal!
2011-04-26 00:42
Några nyheter angående Puyols medverkan på onsdag? Fick han inte grönt ljus från läkarteamet förra veckan men spelade inte CdR-finalen pga en ren säkerhetsåtgärd inför CL-semifinalerna?
Barcelona Blaugrana91
2011-04-26 00:20
Gällande nya anfallare så vill jag gärna ha antingen Neymar eller Rossi hit.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-26 00:12
el Flaco

Jag håller med dig, det optimala är utan tvekan att satsa på en forward till. Vi såg ju själva hur otroligt giftiga Barca var när M-V-P var i form samtidigt. Frågan är dock om Pep resonerar på samma sätt. I början av säsongen var jag säker på att han ville ha hit en mittfältare till nästa säsong, men nu är jag inte lika övertygad. Han kanske har ändrat sin uppfattning.
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-04-26 00:10
När ni väl är inne på anfallare. Hur går det för Keirrison och har han en framtid i Barca tror ni?
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-26 00:03
1.70-ligan/

Jag hade nog räknat bort alternativ nr. 2 direkt med tanke på att Iniesta, hur bra spelare han än må vara, är långt ifrån en utpräglad målskytt. Annars håller jag nog med om att vi bör förstärka anfallslinjen nästa säsong. Om det sen blir en kantspelare eller en mer centralare striker återstår att se.
2011-04-25 23:59
Vad vi behöver tills nästa säsong är helt enkelt en till anfallare av hög klass att sätta in. Någon bättre än Jeffren/Bojan, som kan avlasta MVP. Kanske främst Villa, som behöver vila emellanåt för att prestera på topp. Vi behöver ytterligare en offensiv pjäs som Pep vågar ställa upp med även i de lite tuffare matcherna, så att man slipper slita ut de spelare vi redan har.

Och då finns det som jag ser det två alternativa vägar att gå:

1. Köp en duktig en forward av god klass som tros passa in i vårt spelsystem.
2. Köp Pastore eller Cesc till mittfältet, så att Iniesta kan bli den där extra forwarden att sätta in.

Oavsett vilken väg man väljer bör man inte spendera mer än 30, max 35 miljoner kronor på denna spelare. Det är väl det som avgör om det blir alternativ 1 eller 2, om man kan få ned priset på Pastore/Cesc såpass mycket.

Men det är samtidigt värt att verkligen få hit sen spelare man vill ha. En spelare som är bra nog att spela mycket i Barca. Han behöver inte bli en bänkspelare för det. Vi behöver rotera mer! Vi behöver en lite bättre bänk..
Barcelona Hetfield
2011-04-25 23:59
Frodo

Jag menar inte att vi ska köpa Hazard eller Sanchez, menade bara att vi behöver ha en naturlig ytter som är bekväm och som har lungorna = t.ex: Silva.

Hazard och Sanchez är exempel på kantspelare.
Barcelona Frodo
2011-04-25 23:57
Hetfield

Såna som Hazard och Sanchez har inte visat ett piss i världsfotbollen. Sanchez har blommat ut den här säsongen men förra sommaren var han knappast på någon storklubbs radar vilket Villa var. Villa var det naturliga valet förra sommaren till ett bra pris. Vi behövde ytterligare en målskytt som kunde avlasta Messi och inte ytterligare en playmaker. Det är ganska tydligt att Pep vill ha 3 målgörare där framme. Även Henry fick spela på kanten så det är tydligt att Pep inte söker någon traditionell ytter utan ytterligare ett målfarligt hot.
Barcelona Hetfield
2011-04-25 23:51
Rambla

För det första så kommer Dzekos prislapp att ligga skyhögt med tanke på att flera klubbar är ute efter honom. Dessutom så är han seg och ganska loj.

Jag är övertygad att om vi hade haft Silva (eller en naturlig ytter) så hade Messi och Co kommit till fler lägen. Jag vill inte undervärdera det Villa gör, men återigen, det kändes klumpigt att betala den summan för en 29-åring.
Han är en kortsiktig lösning, det hade varit klokare att lägga den summan på en yngre ytter (Hazard, Sanchez osv).
Men det är som det är.

Ett stort problem med David Villa är att han blir ganska utmattad i slutskedet av matcherna, det är därför han missar så många chanser. Han har inte den där konditionen som en naturliga yttern har, då måste man fråga sig varför man betalade en sån stor summan för en spelare som lär bli tröttare och tröttare när han passerar 30 års åldern.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-25 23:50
Innan Pedrito slog igenom ville jag också ha David Silva och ha honom på kanten och där han även kan skifta plats med Iniesta under matcherna och söka sig in mer mot mitten. Sen med tanke på Pedros genombrott och hans givna plats i startelvan har mitt intresse för David Silva dött ut.

Han är en väldigt duktig spelare fortfarande naturligtvis, men det är samma situation som med Cesc; vi har redan en stark första elva så därför bör vi fokusera på att hitta duktiga komplementspelare som kan tänka sig sitta på bänken. Silva är i mitt tycke alldeles för bra för att vara bänkvärmare.
Barcelona Frodo
2011-04-25 23:47
Rambla~

Jag är inte särskilt imponerad av Dzeko. Han är långsam, klumpig och saktar ner spelet. I och för sig är jag en sån som inte gillar targets. De enda targetspelarna jag tror skulle passa i Barcelona är Llorente och Kanoute. Båda är intelligenta, bra med fötterna och rör sig konstant.
2011-04-25 23:46
Barca skulle lagt Ibrapengarna på Llorente för två år sen. Eller köpt Villa redan då. Jag tror knappt vi kan få en bättre spelare i Barca än dessa herrar, förutsatt att man hade fortsatt spela som man gjorde trippelåret med Messi på en kant.
Dock känns det som att han mer och mer börjar lämna över den centrala rollen och dra sig mer bakåt i banan, eller ut på kanten. Håller tummarna för att det blir så även nästa år för, som ni säger, Villa är inte optimal som ytterforward. Jag tror Barca som helhet hade mått bäst av att han och Leo bytte plats eller åtminstone turades om. Som de gjorde när Villa var som bäst i vintras. Trots allt, jag tror han bara kommer bli bättre och bättre för oss. Oavsett om Messi spelar centralt eller ej
Barcelona Rambla~
2011-04-25 23:44
Tevez ja, fy fan vilken värvning. Dock så hade inte heller han fått spela centralt för Pep så länge Messi finns i laget. En Tevez ute på kanten som Villa är lika med mindre målskörd även för Tevez. Dock hade jag gärna tagit honom, men han blir för dyr och lär säkert hamna i Inter som det ser ut.
Annons: