/spanien/barcelona/forum/12860.aspx/spanien/barcelona/forum/12860.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Fille s
2011-03-03 19:03
Någon som har koll på vad de spanska arenorna heter? och vilket lag som spelar där? kanske smeknamn också som "katedralen".

Här är väl det jag kan tänka på först
Camp Nou- Barca
Santiago Bernabeu- Real
Mestalla-valencia
Sanches pijuan-Athletico madrid, sevilla?
La romanada?

Någon här som har koll?
Atlético addeh
2011-03-03 19:02
LAM Nr 10

Jag förstod exakt vad du menade och det var inte meningen att du skulle ta det som en tillrättelse eller dylikt, för det var inte alls min mening.

Håller med att det kan vara lite vanskligt att låta honom spela mot fullvuxna spelare i Segundan, men va fan, Bojan gjorde en utomordentlig första säsong i A-laget som 17-åring. Ser inte varför Deulofeu inte skulle klara av att spela i andradivisionen.

---

Frågan är hur mycket speltid Puyol kommer få mot Zaragoza. Känns ju som ett par ordinarie spelare kommer vilas. Troligt vore att Puyol fick åtminstone en halvlek medan Piqué finge vila en. Vore nog bra om Xavi slapp spela 90 minuter också.
Barcelona Fille s
2011-03-03 19:00
L.A.M Nr 10
Skulle gissa på att Puyol blir vilad imorn mot Zaragozza men det är bara en gissning.
Sen att vi har både Valdes och Hästsvansen borta är nog inte så jätteilla egentligen eftersom Arsenal också spelar med sin tredjemålvakt.

Szcezeny...SZcseny, schznez, han iallafall.
Barcelona De Goda
2011-03-03 18:56
Vet någon var man kan ladda hem Barcas europacupfinal från wembley 19992?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-03 18:54
Abbe.

Jag tror faktiskt att dealen gäller än idag, som alla vet så lägger Real Madrid bud på allt och alla som kan sparka på en boll, men de har inte gjort seriösa försök med oss (än).

Nu var det förvisso innan Laporta, men jag tror att dealen kom fram efter Figo-gate, man ville undvika liknande affärer där det görs i smyg och skapar trubbel.
Barcelona Abbe.
2011-03-03 18:50
Hetfield- Megan Fox is a dude

Hade inte Laporta och Calderon en sådan "deal"? Jag vill minnas att Perez bröt den när han kom till makten för Real Madrid igen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-03 18:36
Puyol är alltså tillbaka i träning, kommer han kunna spela redan mot Zaragoza? Det skulle vara nyttigt för honom att få åtminstonde 20 minuter mot dem så att han verkligen blir redo inför Arsenalmatchen. Men det spelar väl ingen roll hur skadad han är, han kommer antagligen ge 1000 % ändå:)

Valdés skada då? Om nu både han och visslaren är skadade så måste vi ju som 1.70-ligan säger, ställa upp med Mino mot the Gunners. Vilket inte känns så säkert.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-03 18:32
addeh

Jag sa aldrig vad jag tyckte om situationen, jag bara sa att antingen flyttas han upp eller så stannar han kvar i Juvenil A för att LEDNINGEN anser att det blir bäst så.

Om vi går över till vad jag tycker så kommer han troligen gå in rakt i startelvan i Barca B, mest p.g.a. att vi just nu inte har någon vidare generation på gång på anfallssidan, innan Deulofeu. Det enda problemet är att han, som endast sjutton år, kommer att spela i den andra högsta divisionen i Spanien mot vuxna män, som kommer gå på allt vad de har mot den lilla ynglingen.

Men trots det tycker jag att det är bäst om han blir uppflyttad. Hoppas han kan göra två riktigt bra säsonger med B-laget så att han sedan kan slussas in i A-laget, och kanske bli Villas arvtagare.
2011-03-03 18:32
Rambla

Jag är nästan säker på att Laporta och Perez kom överrens över att ingen av klubbarna ska röra varandras spelare, jag vet inte om detsamma gäller idag, men jag ser inte varför det skulle ändras.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-03 18:11
Härligt att Puyol är tillbaka! Antar att han startar mot Arsenal. Vad som dock oroar mig jävligt mycket är Pintos skada... tänk om vi tvingas ställa upp med Mino mot Arsenal
Atlético addeh
2011-03-03 18:10
Hur mycket det än går att klaga på Messi som ego och att han borde spelat bollen flertalet gånger igår istället för att ta egna avslut måste man ge honom en stor eloge för hans attityd och inställning. Han sjönk inte ner genom marken för att han missade ett par chanser, han kämpade istället ännu mer för att sätta dit bollen. Till slut gav det utdelning. Han stod dessutom väldigt sällan still och såg på när medspelarna pressade som han gjort stundtals på sistone.

Utöver avsluten i den första halvleken tycker jag Messi gjorde en riktigt bra insats.

LAM Nr 10

Jag tror inte en uppflyttning till B-laget skulle stoppa eller skada Deulofeus utveckling, snarare tvärtom. Med tanke på att Nolito och Benja lär försvinna, samt att Rochina redan lämnat, finns det gott om plats för Deulofeu att till och med gå rakt in i startelvan.
Barcelona Rambla~
2011-03-03 17:54
Pep har aldrig försökt locka till sig någon Sarabia, det kan du vara helt säker på. Han uttalar sig dessutom så gott som aldrig om andra klubbars talanger i Spanien.
Real Madrid "Granero Y Higuain" - Dani Parejo
2011-03-03 17:41
L.A.M Nr 10 y Barca4eva
Tack för infon gällande Deulofeu.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-03 17:35
"Granero Y Higuain" - Dani Parejo

Även de två är väldigt talangfulla så vore det egntligen inte så nödvändigt av Barcelona att locka hit andras talanger a lá Arsenal, då vi har världens bästa talangfabrik. Jag tror det bara är rykten helt utan sanning.

Angående Deulofeu spelar han i Juvenil A. Han är den yngsta i laget, född 94, men ändå lagets största stjärna tillsamans med Rafa Alcantara samt att han öser in mål. Antingen flyttas han upp nästa år till Barca B, eller så väntar man ett år för att inte stoppa hans utveckling, vi får se. Han är i alla fall grymt talangfull och troligen våran största talang just nu.
Barcelona Barca4eva
2011-03-03 17:31
"Granero Y Higuain" - Dani Parejo

Deulofeu tillhör Juvenil A, men han var väl med i Barca B truppen senast.
Real Madrid "Granero Y Higuain" - Dani Parejo
2011-03-03 17:26
Varför är det en självklarhet? de bägge är två av Spaniens största talanger, Morata framför allt, Morata har även rivit ner intressen från en hel drös med storklubbar som Man u, och Arsenal(som i övrigt går på alla unga spelare).

Pep har förövrigt hyllat Sarabia och enligt rykten också försökt locka till sig honom, så ryktena är ju inte så lösa som, dessa rykten om att Ramos ska till er till exempel..

Sen har jag en fråga om Deulofeu, tillhör han Barca B eller Juvenil A?

Såg han nämligen i något u-17 mästerskap, han såg minst sagt intressant ut.
Barcelona Rambla~
2011-03-03 17:21
el Flaco

Oj, glömde visst länken. Ja, de var den du länkade jag menade.

Nej, jag överdrev så klart om agenten Carvajal. Han verkar mer måna om att sina klienter får ett så bra kontrakt som möjligt. Självklart har inte Barca varit intresserade av de där casillaspelarna. Om de vore, tror jag knappast de hade försökt något i smyg a la Wenger style. Det lutar nog mer att Floro vill åt vår blivande crack.

Hetfield:

Jaså? Perez har ju själv nästan drygt sagt i någon intervju att någon sådan överenskomelse inte gäller längre. Skulle han få chansen hade han värvat Delulofeu redan i morgon bitti innan du och jag ens hunnit stiga upp. Ja, det gäller även Iniesta. :P
Barcelona Barcamartin
2011-03-03 17:19
Tja! Jag åker ner till Barcelona imorrn för att avnjuta de två nästkommande matcherna på plats. Har vart nere två gånger tidigare och då setat på 2a respektiva 3e "graderia" på ena långsidan. Jag har vart väldigt nöjd med platserna båda gångerna. Men innan jag bokar biljetter så tänkte jag bara höra om det är någon som provat att stå på kortsidan tillsammans med klacken? Vore jäkligt kul att prova, men är det värt det med tanke på sikt osv? Är det svårt att få biljetter till klacksekionen, alltså typ att bara medlemmar kan få biljetter dit? MVH Martin
Barcelona Éluc
2011-03-03 16:54
Ser att Puyol och Jeffren är tillbaka i full träning, men hur står det till med Valdés skada? Hinner han tillbaka till Arsenal-matchen?
Barcelona Android
2011-03-03 16:49
Minns ni inte under 08-09 att Pep var helt svarthårig och hade väldigt mycket hår och vägde mer? 09-10 säsongen så började han tappa hår, började få grått hår och började gå ner i vikt som fan och nu har han ryggproblem. Hans liv är verkligen Barca.

Hur länge tror ni den gode Pep orkar?
Barcelona Pep - El Míster
2011-03-03 16:10
Hetfeild-Megan Fox../

Helt ärligt tror jag inte Messi har en endaste tanke på C. Ronaldo och skytteligan. Hans spel ser likadant ut vare sig han leder skytteligan eller inte. Så pass bra "känner" vi nog Messi. Speciellt när det ändå är ganska långt kvar av ligan. Enda möjliga situation Messi skulle ägna tanke på skytteliga och sig själv är om vi skulle vara klara ligasegrare och det bara är skytteligan som finns kvar att "vinna". I dagsläget prioriterar Messi Barça till 100% och det gör han på bästa sätt, att göra mål, missa mål och assistera mål.

GRANDE MESSI!
Barcelona Blaugrana91
2011-03-03 15:45
Stackars Pep, hoppas han blir bättre snart! Han borde vila några dagar nu och förhoppningsvis kan han vara tillbaka och träna laget i nästa vecka inför matchen mot Arsenal.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-03 15:43
Frodo/

Det stämmer, Carvajal är Valdés agent. Han sa ju bl.a. att Valdés förtjänade att tjäna lika mycket som Casillas, en annan av hans klienter, i samband med de långa förhandlingarna.
Barcelona Frodo
2011-03-03 15:37
Är inte Carvajal Valdes agent också? Har för mig att det tog väldigt lång tid för Valdes att skriva på sitt senaste kontrakt.
elbraco
2011-03-03 15:36
Rambla
Tycker det är ytterst tveksamt till att han stod offside, på de bilder jag har sett så är han minst i linje med backen.

El Flaco
Jaha, då blandade jag ihop de båda. Hursomhelst så känner jag mig inte alltför orolig :P
edit: Eller nej fan, jag menade Miño, jag skrev bara fel!
2011-03-03 15:33
Lite konstigt om Perez och Rosell skulle jaga varandras talanger, jag tror att det finns en muntlig överenskommelse mellan klubbarna att : "Du rör inte oss, vi rör inte er."

Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-03 15:30
Om du syftar på den här artikeln från MD (länktips) så har jag läst den och ja, det hela verkar mest som att Florentino försöker utnyttja det hela för att försöka sno åt sig Deulofeu. Att artikeln sen är skriven av Miguel Rico gör att nyheten får mer trovärdighet dessutom.

Däremot anser inte jag att Carvajal är på samma äckliga nivå som Raiola. Även om han har en bredd kontaktsverk i Madrid har han inte skapat några problem för t.ex. Muniesa när han höll på att förhandla om ett förlängt kontrakt. Läste dessutom att det var Ginés Carvajal som förnekade att Barça var intresserade av Jesé.
2011-03-03 15:26
Pep El Mister & Rambla

Det handlar inte om att Messi är en diva, det handlar nog mer om att han vill vinna skytteligan, det är hans vinnarskalle. Eto'o är långt ifrån en diva, han löper alltid för andra och passar när han ska passa, men även Eto'o blev lite av en diva när han kände Forlan passera honom i skytteligan.

Slutsatsen är att jag tror att Messi känner att C.Ronaldo flåsar honom i nacken, det är nog därför han väljer att skjuta istället föratt passa.
Barcelona Rambla~
2011-03-03 15:17
el Flaco

Läs det här, då förstår man det "påstådda" intresset Barca för castillaspelarna Jese och Morata. Vilket gjorde att Valdano förnyade Jeses kontrakt omgående. När det i själva verket är Perez och Madrid som är så jävla sugna på att sno Deulofeu. Det är knappast en tillfällighet att de alla delar samma agent, Ginés Carvajal. Den där agenten är fan en spansk version av Raiola.
Barcelona Barca4eva
2011-03-03 15:16
Lite kul från och om gårdagens match:

* Missade laguppställningen så det tog mig runt en kvart att komma på hur laget var uppställt. What up Pep?

* Internet pajades de sista 25 minuterna så jag fick kolla livescore genom Iphone.

* Valenciaredaktionen.
Annons: