/spanien/barcelona/forum/12857.aspx/spanien/barcelona/forum/12857.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mrfaariis
2011-03-03 20:40
elbraco
Neee dem bestämde för några månader sen att Szczesny är deras första målvakt, Fabianski som andra och almunia som tredje.
Barcelona Trippeln
2011-03-03 20:23
Det enda jag oroar mig för är att det blir som förra året mot Inter att Barca inte får första målet snabbt och blir depserata..
elbraco
2011-03-03 20:06
Är det inte Fabianski -> Chesney -> Almunia? Fabianski är väl skadad?
Barcelona El Soap
2011-03-03 20:03
Enligt AB vill Arsenal ha Victor Vazquez, och enligt samma tidning gjorde han mål på Shakthar i årets CL-slutspel. Synd att vi inte mötte Shakthar då, utan Rubin. Inte förvånad att det är Patrik Sjögren som skrivit det.
AndreD
2011-03-03 19:55
Fille s

Szczesny är Arsenals första målvakt, inte tredje. Han tog över för några månader sen om jag inte minns fel.
Barcelona Mrfaariis
2011-03-03 19:46
Jag tror att Puyol vilas men får hoppa in när det är 20 min kvar.
Barcelona Cataloniaboy
2011-03-03 19:27
Någon som har highlights från gårdagens match? Såg nämligen bara 1/3 av matchen.
Barcelona Fille s
2011-03-03 19:19
Addeh

Tack, konstigt att de är bara Malaga som sålt sitt Arena namn än :0 men bra för spanien antar jag.
Atlético addeh
2011-03-03 19:17
Fille s

Barcelona - Camp Nou
Espanyol - Cornella-El Prát
Real Madrid - Santiago Bernabéu
Atlético Madrid - Vicente Calderón
Getafe - Alfonso Pérez
Valencia - Mestalla
Villarreal - El Madrigal
Levante - Ciudad de Valencia
Racing - El Sardinero
Sporting - El Molinón
Deportivo - Riazor
Athletic - San Mamés
Real Sociedad - Anoeta
Osasuna - Reyno de Navarra
Zaragoza - La Romareda
Sevilla - Sánchez Pizjuan
Málaga - La Rosaleda
Mallorca - Iberostar (bytte från ONO-Estadi inför den här säsongen)
Hércules - José Rico Pérez
Almería - Estadio de los Juegos
Barcelona Fille s
2011-03-03 19:15
Coliseum Alfonso Perez, är Getafe därför Jag tänkte madrid liknande.
Barcelona Fille s
2011-03-03 19:13
ja men jag tänkte mer om det fanns någon här som kan det utantill, de klart att på Wikin hittar jag ju de ganska lätt
Barcelona Fille s
2011-03-03 19:13
Hunting Bears

Ja nu när man läser dom kommer man ju genast ihåg, tack men kommer du på fler?
tror att Getafe också har något med Bernabeu i sitt Arena namn men hittar inte rikitgt ordet.
Hunting Bears
2011-03-03 19:09
Fille s

San Maimes - Bilbao
Ramon Sanchez Pizjuan - Sevilla
La Madrigal - Villarreal
Vicente Calderon - Atletico
ONO Estadi - Mallorca
La Romareda - Real Zaragoza

Wikipedia har ju förövrigt samtliga arenor. Sök bara på klubbarna. Nog enklast.
Barcelona Abbe.
2011-03-03 19:05
Hetfield- Megan Fox is a dude

Det är möjligt, men om jag inte har drömt det så läste jag att Perez inte skulle följa den överenskommelsen eftersom han suktar så groteskt efter Iniesta. Kan även ha förvrängt sanningen då det var ett tag sedan.
Barcelona Fille s
2011-03-03 19:03
Någon som har koll på vad de spanska arenorna heter? och vilket lag som spelar där? kanske smeknamn också som "katedralen".

Här är väl det jag kan tänka på först
Camp Nou- Barca
Santiago Bernabeu- Real
Mestalla-valencia
Sanches pijuan-Athletico madrid, sevilla?
La romanada?

Någon här som har koll?
Atlético addeh
2011-03-03 19:02
LAM Nr 10

Jag förstod exakt vad du menade och det var inte meningen att du skulle ta det som en tillrättelse eller dylikt, för det var inte alls min mening.

Håller med att det kan vara lite vanskligt att låta honom spela mot fullvuxna spelare i Segundan, men va fan, Bojan gjorde en utomordentlig första säsong i A-laget som 17-åring. Ser inte varför Deulofeu inte skulle klara av att spela i andradivisionen.

---

Frågan är hur mycket speltid Puyol kommer få mot Zaragoza. Känns ju som ett par ordinarie spelare kommer vilas. Troligt vore att Puyol fick åtminstone en halvlek medan Piqué finge vila en. Vore nog bra om Xavi slapp spela 90 minuter också.
Barcelona Fille s
2011-03-03 19:00
L.A.M Nr 10
Skulle gissa på att Puyol blir vilad imorn mot Zaragozza men det är bara en gissning.
Sen att vi har både Valdes och Hästsvansen borta är nog inte så jätteilla egentligen eftersom Arsenal också spelar med sin tredjemålvakt.

Szcezeny...SZcseny, schznez, han iallafall.
Barcelona De Goda
2011-03-03 18:56
Vet någon var man kan ladda hem Barcas europacupfinal från wembley 19992?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-03 18:54
Abbe.

Jag tror faktiskt att dealen gäller än idag, som alla vet så lägger Real Madrid bud på allt och alla som kan sparka på en boll, men de har inte gjort seriösa försök med oss (än).

Nu var det förvisso innan Laporta, men jag tror att dealen kom fram efter Figo-gate, man ville undvika liknande affärer där det görs i smyg och skapar trubbel.
Barcelona Abbe.
2011-03-03 18:50
Hetfield- Megan Fox is a dude

Hade inte Laporta och Calderon en sådan "deal"? Jag vill minnas att Perez bröt den när han kom till makten för Real Madrid igen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-03 18:36
Puyol är alltså tillbaka i träning, kommer han kunna spela redan mot Zaragoza? Det skulle vara nyttigt för honom att få åtminstonde 20 minuter mot dem så att han verkligen blir redo inför Arsenalmatchen. Men det spelar väl ingen roll hur skadad han är, han kommer antagligen ge 1000 % ändå:)

Valdés skada då? Om nu både han och visslaren är skadade så måste vi ju som 1.70-ligan säger, ställa upp med Mino mot the Gunners. Vilket inte känns så säkert.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-03 18:32
addeh

Jag sa aldrig vad jag tyckte om situationen, jag bara sa att antingen flyttas han upp eller så stannar han kvar i Juvenil A för att LEDNINGEN anser att det blir bäst så.

Om vi går över till vad jag tycker så kommer han troligen gå in rakt i startelvan i Barca B, mest p.g.a. att vi just nu inte har någon vidare generation på gång på anfallssidan, innan Deulofeu. Det enda problemet är att han, som endast sjutton år, kommer att spela i den andra högsta divisionen i Spanien mot vuxna män, som kommer gå på allt vad de har mot den lilla ynglingen.

Men trots det tycker jag att det är bäst om han blir uppflyttad. Hoppas han kan göra två riktigt bra säsonger med B-laget så att han sedan kan slussas in i A-laget, och kanske bli Villas arvtagare.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-03 18:32
Rambla

Jag är nästan säker på att Laporta och Perez kom överrens över att ingen av klubbarna ska röra varandras spelare, jag vet inte om detsamma gäller idag, men jag ser inte varför det skulle ändras.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-03 18:11
Härligt att Puyol är tillbaka! Antar att han startar mot Arsenal. Vad som dock oroar mig jävligt mycket är Pintos skada... tänk om vi tvingas ställa upp med Mino mot Arsenal
Atlético addeh
2011-03-03 18:10
Hur mycket det än går att klaga på Messi som ego och att han borde spelat bollen flertalet gånger igår istället för att ta egna avslut måste man ge honom en stor eloge för hans attityd och inställning. Han sjönk inte ner genom marken för att han missade ett par chanser, han kämpade istället ännu mer för att sätta dit bollen. Till slut gav det utdelning. Han stod dessutom väldigt sällan still och såg på när medspelarna pressade som han gjort stundtals på sistone.

Utöver avsluten i den första halvleken tycker jag Messi gjorde en riktigt bra insats.

LAM Nr 10

Jag tror inte en uppflyttning till B-laget skulle stoppa eller skada Deulofeus utveckling, snarare tvärtom. Med tanke på att Nolito och Benja lär försvinna, samt att Rochina redan lämnat, finns det gott om plats för Deulofeu att till och med gå rakt in i startelvan.
Barcelona Rambla~
2011-03-03 17:54
Pep har aldrig försökt locka till sig någon Sarabia, det kan du vara helt säker på. Han uttalar sig dessutom så gott som aldrig om andra klubbars talanger i Spanien.
Real Madrid "Granero Y Higuain" - Dani Parejo
2011-03-03 17:41
L.A.M Nr 10 y Barca4eva
Tack för infon gällande Deulofeu.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-03 17:35
"Granero Y Higuain" - Dani Parejo

Även de två är väldigt talangfulla så vore det egntligen inte så nödvändigt av Barcelona att locka hit andras talanger a lá Arsenal, då vi har världens bästa talangfabrik. Jag tror det bara är rykten helt utan sanning.

Angående Deulofeu spelar han i Juvenil A. Han är den yngsta i laget, född 94, men ändå lagets största stjärna tillsamans med Rafa Alcantara samt att han öser in mål. Antingen flyttas han upp nästa år till Barca B, eller så väntar man ett år för att inte stoppa hans utveckling, vi får se. Han är i alla fall grymt talangfull och troligen våran största talang just nu.
Barcelona Barca4eva
2011-03-03 17:31
"Granero Y Higuain" - Dani Parejo

Deulofeu tillhör Juvenil A, men han var väl med i Barca B truppen senast.
Real Madrid "Granero Y Higuain" - Dani Parejo
2011-03-03 17:26
Varför är det en självklarhet? de bägge är två av Spaniens största talanger, Morata framför allt, Morata har även rivit ner intressen från en hel drös med storklubbar som Man u, och Arsenal(som i övrigt går på alla unga spelare).

Pep har förövrigt hyllat Sarabia och enligt rykten också försökt locka till sig honom, så ryktena är ju inte så lösa som, dessa rykten om att Ramos ska till er till exempel..

Sen har jag en fråga om Deulofeu, tillhör han Barca B eller Juvenil A?

Såg han nämligen i något u-17 mästerskap, han såg minst sagt intressant ut.
Annons: