/spanien/barcelona/forum/12856.aspx/spanien/barcelona/forum/12856.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-03 23:08
Mini Estadi är arenan där B-laget spelar sina matcher. Har för mig att även A-laget brukade träna där för några år sedan, men sedan Peps intåg har man flyttat sina träningspass till Ciutat Esportiva som ligger i utkanten av staden.
Higuain, He Knows How To Score! - "Hombre"
2011-03-03 23:06
el Flaco

Vad är mini estadi då som jag trodde var Barcas träningsanläggning?
elbraco
Tycker också vi kan köpa in en någorlunda dyr bänkspelare. Afellay var väl lite av en chansning och jag tror han kan blomma ut men helst inte en till liknande spelare.
Har inte sett Piatti tillräckligt men han är inte ett tillräckligt starkt namn för att jag personligen skulle vilja ha honom. Sanchez däremot, till ett bra pris, hade varit kanon!

addeh
Hur kan du säga att du vill ha en bänk av nästan världsklass och samtidigt vilja ha Piatti? Ser inte logiken i det :P
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Jag tycker att det är dags att Pellegrini tar på sig en Real Madrid tröja.

elbraco

Du verkar vara med på noterna ;)
Barcelona Rambla~
2011-03-03 23:05
addeh

LIgans mest jämnaste lag sett till spelartrupp är faktiskt Valencia. De är det topplag som minst märker avsaknaden av ordinarie spelare. De som ersätter håller nästan samma klass som spelarna de ersätter. Det jag vill säga är, skillanden i klass märks inte så mycket då ersättarna gör ett likvärdigt jobb.

Titta på Barca och Real Madrid. Tar du bort en eller flera nyckelspelare går det inte att ersätta. Klasskillnaden blir för stor. Valencia spelar nästan lika bra och är nästan lika starka trots att de byter ut 4-5 spelare. De har bra alternativ på bänken.
Barcelonistas
Barca4eva

inte jag heller det är madrid med perez i spetsen vi snackar om.

Andreas

ehh ta chilla mannen, vi alla hatar real.
1.70-ligan./

Det som skiljer Pep från många av de tränarna som har hand om toppklubbar är att, precis som du är inne på, han är själv en culé och därmed tränar sin favoritklubb. Han är så känslomässigt investerat att varje seger betyder en enorm glädje för honom, men kontrasten är att varje förlust innebär mycket sorg. Kuriöst nog är det hans styrka, det faktumet att han tillbringar hela dagarna på träningsanläggningen för att finslipa på detaljer och studera motståndarna, som har lett till hans nuvarande fysiska situation.
Barcelona Barca4eva
2011-03-03 23:04
Förväntade mig inget annat än det som händer just nu med matchen.
2011-03-03 23:03
addeh

Vem bryr sig vad Fjällström tycker? Jag bryr mig mer vad kungen tycker om astrofysik än vad en överbetald "expert" tycker. Lägg till att Canal + studio suger åsneballe (och då är jag snäll).

Nej, jag ser inte hur Piatti skulle bli en långsiktig lösning, vi har redan två osäkra kort i Bojan och Afellay, det sista vi behöver är en till. Det vore helt korkat. Köp ett säkert kort istället och satsa på det.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-03 23:02
Barcelonistas

Ja, vi har hört det otaliga gånger nu.

Barcelonistas
2011-03-03 22:59
Hatar mandril, kom igen malaga!
Atlético addeh
2011-03-03 22:58
Rambla: "Ersättarna på bänken måste hålla bättre klass än i dagsläget."

Är helt inne på samma spår. Vi kan mycket väl ta trippeln i år med den trupp vi har, men vi måste komma ihåg att vi har varit förskonade från skador. En skada på Messi, Pedro eller Villa. Vem skulle då fått speltid? En halvseg Bojan? Flytta upp Iniesta där han inte gör sig allra bäst? Det är bara konstatera att vår nuvarande trupp saknar ersättare av klass. Startelvan är världens bästa, ersättarna långt ifrån världsklass.

Hetfield

Eftersom du själv säger att du aldrig kollar på La Liga utöver Barças matcher förmodar jag att du inte sett ett smack av Almería och Piatti den här säsongen. Argentinaren har varit helt outstanding vissa matcher och hade han spelat i ett lite bättre lag hade han förmodligen fått den uppmärksamhet han förtjänar. I studion i Canal+ har det pratats om honom flera gånger då det blivit lite av en favorit hos herr Fjällström.

Jag kanske har fel, det är möjligt att du har följt Piatti mycket den här säsongen, men ibland är det bättre att inte kommentera. :P
David Villa #7
2011-03-03 22:57
Real Madrid måste slå Malaga 28-0 för att matcha Barcas mål differens xD inte så mycket..
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-03 22:55
El Flaco

Har också tänkt på det. Pep ser ut som en man som håller på att bli utbränd. Tror dessvärre inte att han blir en ny sir Alex. Pep är annorlunda, mer nogrann in i minsta detalj. Att vara perfektionist och tränare inom världsfotbollen en längre period är helt enkelt en kombination som inte går ihop...särskilt inte när man brinner för klubben och på så vis aldrig kan koppla bort yrket helt och hållet
2011-03-03 22:51
I ? Real Madrid/

Barças träningsanläggning.
elbraco
2011-03-03 22:51
Har inte tänkt på det innan men Fiorentina är nog det lag med bäst målvaktsupsättning. Sebastien Frey och Artur Boruc :P Boruc hade enkelt kunnat vara förstaval i många andra lag.
Real Madrid I ♥ Real Madrid
2011-03-03 22:50
Vad är "la Ciutat Esportiva " för något?
elbraco
2011-03-03 22:48
Malaga spelar som ett lag utan balls, i dubbel bemärkelse.
Barcelona Android
2011-03-03 22:45
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"

Word, tror inte alls han blir långvarig i Barca. Man ser tydliga tecken på hur han har ändrats denna säsong samt förra. Gråhårig, smalare, tunnhårig, ryggont. Kroppen kommer säga ifrån.
Barcelonistas
2011-03-03 22:41
puta madridista
Barcelona Man1
2011-03-03 22:38
HAHAHA bra gjort malaga!
2011-03-03 22:37
Jag kan inte låta bli att tänka på att Guardiolas skada kan bero på att han tillbringar så mycket av hans tid på la Ciutat Esportiva att hans kropp börjar säga ifrån. Vi har ju alla redan sett de uppenbara tecknen att han ser inte likadant idag som han gjorde för bara 2,5 år sedan och nu har det gått så långt att han tvingas vara inlagd på sjukhuset över natten pga sina ryggbesvär.

Nej, jag är övertygad om att han inte kommer bli långvarig på vår tränarbänk. Det är helt enkelt inte fysiskt möjligt att hålla på som han har gjort och gör under en 8-10 års period. Naturligtvis önskar jag att han ska stanna flera år som tränare, men inte på bekostnaden av hans hälsa. Stannar han i fem år är det lång tid nog.
Barcelona Rambla~
2011-03-03 22:36
Ja. för truppen är ju verkligen så bred nu.
Barcelona Rambla~
2011-03-03 22:36
Allvarligt, så lätta mål får man bara inte släppa till.
2011-03-03 22:33
Piatti skulle kännas som en Afellay värvning, ungefär: "Låt oss värva bara föratt värva så att truppen blir bredare."

Jag ser hellre att man värvar en för 30 miljoner med garanterad framtid än en för 3 miljoner utan framtid.
Det vore bra om vi kunde köpa in en striker.
Barcelona Rambla~
2011-03-03 22:31
addeh

Jag tycker att Piatti är en klockren värvning. Han är heller inte rädd för att jobba arslet av sig i presspelet. Perfekt avbytare och även avlastare i vissa matcher för flera spelare i startelvan.

Det går inte att harva vidare med spelare som Jeffren eller faktiskt även Bojan om inte han höjer sig, ytterligare en säsong. Ersättarna på bänken måste hålla bättre klass än i dagsläget.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-03 22:30
In Vilanova we trust.
Atlético addeh
2011-03-03 22:29
Rambla

Piatti är ruskigt intressant, dels för att han kan spela både ytter och i Messis position strax bakom anfallarna, dessutom borde han inte vara alltför dyr. Inte i närheten av Sánchez eller Cavani i alla fall. :P

Även om Almería åker ur eller ej lär Piatti inte stanna kvar i klubben till nästa säsong.

Messidinho_10

Peps högra hand, Tito Vilanova, kommer ha ansvaret på bänken tills Guardiola är tillbaka. Ingen vet väl hur länge han kommer bli borta än så länge, vi får invänta och se de närmaste dagarna. Tror inte det skulle vara så farligt om han missade matchen mot Zaragoza.
Barcelona Myrran
2011-03-03 22:28
Kul, sätter igång stream på matchen. Ser en frispark bli slagen och troligt eller ej så är Benzema där och nickar in den...
Barcelona Rambla~
2011-03-03 22:28
Hetfield

Ingen rök utan eld? Nja, snarare flera mer pålitliga källor som ofta påpekar hur en viss person, minns inte hans namn nu, ofta kommer med fake stories från siten Caughtoffside. Han är ökänd.
Annons: