/spanien/barcelona/forum/12853.aspx/spanien/barcelona/forum/12853.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-04 10:54
L.A.M Nr.10

Villa håller i 1-2 år innan han lär dippa, vi ser redan nu att han inte klarar av 90 minuter med så mycket spring i benen, det är därför han oftast går ut tidigt i matchen.
Jag ser inte Cavani som ett köp just nu, men jag ser honom som en ersättare för Villa då jag anser att Cavani är som Eto'o i hans prime. Löpvillig, råstark, bra skott, snabb osv.

Jag tycker bara iden om att köpa en till osäker värvning i Piatti låter aningen dumt då vi redan har osäkra kort i laget, jag vill ha en spelare som kan prestera oavsett situation.

Hyder

Så ska man sluta värva cracks?
Cavani spelade som ytter i VM (Uruguay), så det argumentet håller inte. Om Villa kan spela på kanten så kan Cavani också göra det.

Den perfekta backup anfallare är Kanoute, jag har tjatat om det, men han är en perfekt joker. Klok, stark, bra huvudspel, bra skott, kan språket och kulturen, ödmjuk osv.
Atlético AnderssonTheOne
2011-03-04 10:50
Jag tror inte att det är någon fara med Pinto, tror att han är lite öm efter att ha spelat hela matchen trots att han hade ont, det är vanligt att målvakter får lov att göra så, speciellt i sådana situationer :)
Barcelona barcafan86
2011-03-04 10:35
En ny "Larsson" är en fantastisk ide, vi har tillräckligt med forwards som måste prestera. Köp in en gammal räv billigt med kanske två säsonger kvar i benen och inget att förlora. Köper vi någon för 50mil€ startar hela cirkusen igen, vi har redan tre forwards som förväntas göra mer än 20 mål var. Vi borde använda dom pengarna för att stärka upp försvaret. Vill se abidal tillbaka som vänsterback så en mittback hade suttit fint.
Barcelona DM1982
2011-03-04 09:46
Är det möjligen någon som har läst något argt uttalande från Mourinho om alla spelare som Malaga vilade?

För inte är han väl så skenhelig att han inte klagar när det går hans väg, det kan jag aldrig tro om honom.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-04 09:39
Hetfield

Om Cavani kommer, som du verkar vilja ska hända, ska han då direkt ta en startplats eller agera reserv? För jag jag tycker att han är på tok för bra för att inte vara ordinarie i ett lag, han kommer vara otroligt dyr och man betalar inte så mycket om han inte ska starta. Jag tror de flesta håller med mig om det.

Samtidgt tycker jag inte han petar någon i dagsläget. Han är i första hand central anfallare, och i nuläget spelar Messi där, dock lite släpande. Han kan säkert spela på en kant också, men jag tycker inte heller han petar Villa eller Pedrito.
Barcelona Hyder
2011-03-04 09:35
Skulle personligen inte vilja se Cavani i Barcelona-tröjan. Vart finns logiken i att värva en 40milj-spelare som inte ens platsar i startelvan. För i ärlighetens namn finns det inte många som kan peta Villa från sin position. Att David sedan spelar i en form att ytterroll mer än en central sådan gör ju bara en eventuell värvning av Cavani ännu mer osannolik och konstig. Jag hade inte tackat nej till en stor center som vet hur man löper, någon som kan sitta på bänken utan att klaga till ett hyfsat lågt pris. Alternativt en ny "Larsson" vars spelsinne gav oss nya dimensioner i spelet.
2011-03-04 09:16
Rambla

"Zlatan problem var inte mest attityden. Hans problem är att han måste känna att han tydligt är numero uno i omklädningsrummet, på träningsanläggningen och framför allt i tränarens ögon."

Ja, det är ju attitydsproblem. Om Zlatan hade varit ödmjuk och visat glöd så hade Zlatan som spelare passat in i Barcelona, vi såg ju hur bra han var under en kort period när Messi var skadad/dålig.

Men det är skitsnack, det säger de bara föratt höja priset på Cavani och att mer eller mindre säga "back off". Cavani är bra, men att prata om rekordsummor är bara absurt.
Barcelona Abbe.
2011-03-04 08:41
Läste att Pep's doktor heter Dr. Caceres. Tror ni han litar på honom? ;-).
Barcelona Abbe.
2011-03-04 08:31
Nu kanske det blir motsägelsefullt då Adriano spelade fram till målet mot Valencia, men den killen ska ha bollen så sällan som möjligt. Han gjorde en bra match senast, mest tack vare hans löpningar och ständigt offensiva position, han gör sig helt enkelt bättre utan boll.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-04 01:58
Canaletes

Haha! Fyfan så pinsamt, dock var det var ju ganska uppenbart!

Malaga är ju ett ganska dåligt lag i vanliga fall och när man sen spelar med reserverna är det ju inte så konstigt att Real lyckas vinna stort. Men men vi låter väl Realfansen vara glada för att dem slog ett reservbetonat Malaga...
Det var Malaga som var dåliga inte Real som var bra, så kan man sammanfatta det hela.

Och Mourinho gnäller på att alla lag spelar med sina reserver mot oss...
Barcelona Barca4eva
2011-03-04 01:51
Canaletes

Nothing to do about it tho.
Canaletes
2011-03-04 01:48
LOL!

Pellegrini erkänner att dem gav bort matchen. Han bänkade hela 6 startspelare inför. Och vilade dem insället matchen mot Osasuna hemma.
Barcelona Frodo
2011-03-04 00:39
På tal om Adriano undrar jag om det inte är fler härinne som blir oerhört frustrerade när han drar iväg sina långskott upp till läktaren?
elbraco
2011-03-04 00:30
addeh
Håller med dig, Adriano gjorde en bra match igår men ser man på hela hans tid i Barcelona tycker jag inte han har imponerat. Hans stenhårda skott har vi inte fått sett något av hittills. Hade inte gråtit blod om han hade lämnat direkt.

Känner att jag börjar svamla lite i skriften så här sent, så jag loggar :) bona nit.
Atlético addeh
2011-03-04 00:26
elbraco

Afellay har väl spelat ungefär 50/50 som mittfältare/ytter i Barça så här långt, han har i alla fall legat väldigt långt ner i plan och ofta centralt då han kommit in.

Jag vet att Bojan skulle få mindre speltid om Piatti värvades, men vad ska man göra? Vänta i evigheter på att han ska blomma ut? Jag gillar Bojan något otroligt och vill inget annat än att han ska lyckas i klubben, men det är inte rätt tid för honom nu. Vi måste ha en bättre backup som ytter, och där tror jag Piatti vore ett bättre alternativ.

Adriano värvades väl aldrig som en tänkt mittfältare, mer som en backup på försvarssidan. Det är ju han som fått speltid då Alves varit skadad/avstängd. Men han har väl inte gjort så mycket väsen ifrån sig. Bra match av honom igår dock.
elbraco
2011-03-04 00:23
Vill tillägga att en värvning av en ren ytter är något jag hade gillat, det jag inte tycker om nu är att vi har så många spelare som är så "versatila". Det är egentligen inte bara Piatti jag är emot, men köper vi en till ytter så kommer de andra spelarna som hade kunnat spela på den positionen få ännu mindre speltid.
En av få saker jag ogillar med Pep är att han vill ha spelare som kan spela på så många positioner som möjligt. Jag gillar spelare som har en viss spetskompetens, som man vet vad man får när de hoppar in. Kommer Afellay in istället för Pedro vet man ju inte om det är för att det ska bli ett mer centralt spel, mer defensivt, mer bollhållande etc.
Spelarna vet säkert om det men nja...
Barcelona Pep.G
2011-03-04 00:20
Jag står fortfarande på mig. Chyg fick verkligen inte tid nog. Han ska banne mig fan inte säljas efter ett år om man redan har köpt honom för en kvarts miljard. Trots diverse felpass så kunde inte man inte undgå att han faktist hade fina fötter. Han försvann för snabbt helt enkelt. Ett år till borde han ha fått tycker jag. Vad tycker resten ?
Atlético addeh
2011-03-04 00:18
Hetfield

Du vet att jag gillar Cavani, jag vet att han är bra i presspelet och på förhand kan man tycka han borde passa alldeles utmärkt i Barça. Problemet angående honom är dock priset. Cavani var väl egentligen bara ett exempel på en spelare du vill ha som skulle kunna erbjuda en ny dimension, men eftersom hans styrkor förmodligen också skulle passa in i Barcelona var det ett ganska dåligt exempel. Dessutom vore han alldeles för bra att ha på bänken.

Jag ser Afellay mer som en panikvärvning, det var nog inte helt genomtänkt. Tror knappast han ingår i framtidsplanerna eller någon gång skulle kunna konkurrera om en plats i startelvan. Han får gärna motbevisa mig.

Ser tyvärr fortfarande inte logiken i att lägga 30 miljoner euro extra på Cavani istället för Piatti. Vi kan skaka hand på att uruguayanen är en bättre fotbollsspelare i nuläget, men Piatti har visat flertalet gånger den här säsongen att han kan prestera mot vilket lag som helst och han har också framtiden för sig. Eftersom vi redan har en anfallstrio där ingen går att peta är det väl bättre att ersätta Jeffren med en bättre backup än en spelare som helt enkelt är på tok för bra, och är för dyr för att sitta på bänken.
elbraco
2011-03-04 00:17
addeh
På pappret stod Afellay som AM/Winger i PSV men den bilden jag har av honom är att han ofta drog ut på rusher längst med kanterna, både i klubblaget och i landslaget. I Barca är det nästan uteslutande han har lirat på kanten.

Poängen var inte att jämföra hur bra Bojan och Piatti är, men köper man Piatti kommer Bojan längre bak i "the pecking order". Pep gillar som vi alla vet spelare som kan spela på olika positioner, och då vi redan har Bojan, Afellay och Adriano (Som ju senast mot Valencia fick en hel kant för sig själv, alltså på wingerpositionen) som konkurrerar om backup-platsen där så ser jag bara Piatto som överflödig.

Hade vi däremot sålt Adriano och flyttat upp/köpt en back som kan spela på högerkanten hade jag inte varit emot en värvning av honom. Jag har aldrig riktigt fattat vad Adrianos roll på mittfältet har varit.
Vill man ha någon offensiv kan man slänga in Afellay eller Thiago, vill man ha en defensiv så har vi redan Keita och Mascherano på bänken. Vad ska Adriano där och göra...?
Barcelona Rambla~
2011-03-04 00:16
Frodo

Bra, bortkastad resa ändå. :)
Barcelona Frodo
2011-03-04 00:14
Rambla~

Jag har för mig att både Messi och Valdes skippade att hämta Pichichin och Zamoran i Madrid förra året.:D
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-04 00:13
tikitaka

Jaa du ingen förstår nog varför Marca har gett Cristiano den där frisparksmålet som tog på Pepe. Varken alla expertkommentator jag lyssnat på, realmadrid.com, LFP, Liga BBVA, AS, Sport, EMD, ESPN, Wikipedia & domaren har gett Pepe målet. Det är _bara_ Marca som envisas med att Cristiano leder pichichi just nu.
Barcelona Frodo
2011-03-04 00:12
tikitaka

Jag vet att frågan inte var till mig men domaren gav målet till Pepe i sitt protokoll.
Barcelona Rambla~
2011-03-04 00:12
Hetfield

Läs mitt tidigare inlägg om Cavani. Det har börjat snackas om rekordbud på Cavani bla från City. Helt ärligt, kan du se Barca göra den värvningen?

Zlatan problem var inte mest attityden. Hans problem är att han måste känna att han tydligt är numero uno i omklädningsrummet, på träningsanläggningen och framför allt i tränarens ögon.
Barcelona Rambla~
2011-03-04 00:09
Förhoppningsvis vinner Messi pichichin och ger sen fan i att åka till Madrid och hämta priset. Då kan de stå där med dumstruten och sitt pris. :P
2011-03-04 00:08
addeh

Nej, det var Rambla som drog upp Chyg. Nu är Cavani inte samma spelare som Zlatan då Cavani är mer som Eto'o dvs. rörligare och snabbare.
Det som är bra med Cavani är att han är rörlig och kan pressa, MEN han har också styrkor som inte finns i laget.

Let's face it, oavsett hur mycket vi ogillar Zlatan så hade Zlatan passat in om hans attityd hade varit bättre. Problemet med Zlatan var att han slutade springa när han inte tyckte att det var kul att spela.

Det spelar ingen roll om Afellay inte är en ytterforward, men det är nog där han kommer att husera med tanke på att Thiago lär ta steget upp och vi lär köpa Cesc, då är det överbefolkat.

Bara föratt förtydliga, jag påstår inte att man ska köpa dyra spelare bara föratt köpa dyra spelare, det jag menar är att det är bättre att lägga 30 miljoner på t.ex: Cavani än att köpa Piatti och ett par till för en mindre summa.
Barcelona tikitaka
2011-03-04 00:07
Gonzalez_Barca

Så jävla fult! Men domaren antecknade inte mål i sitt protokoll va? Hur har de försvarat sig angående detta då?
Barcelona Frodo
2011-03-04 00:06
tikitaka

Ronaldo leder Pichichin men delar europeiska Guldskon med Messi för närvarande. De enda som har Ronaldo på 28 mål är Madrid-baserade tidningen Marca som dessutom delar ut Pichichin. AS som är en annan pro-Madrid tidning har Ronaldo på 27 mål vilket även Real Madrids egna officiella hemsida också har. Med andra ord har alla Ronaldo på 27 mål förutom Marca som givit Pepes mål till Ronaldo.
Barcelona true_barca_fan
2011-03-04 00:04
bra nyheter el capitano tränade med laget idag kanske blir det comeback mot Zaragoza
Barcelona Rambla~
2011-03-04 00:04
Det snackas om världsrekordbud på Cavani om han lämnar Napoli. Det är bara att glömma en sådan värvning till Barcelona. En sådan spelare bygger något lag sitt anfallspel med, men knappast att Barcelona kommer göra det inom de närmaste 10 åren. Det är ingen bänkspelare. Kommer han in måste tex Villa troligtvis lämna och det kan jag inte se Pep gå med på.
Annons: