/spanien/barcelona/forum/12850.aspx/spanien/barcelona/forum/12850.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-03-05 00:02
Ryo Miyaichi

Inte ens Busquets simulerar smällar...whats ur point then.
Ryo Miyaichi
2011-03-04 23:56
Ogillar att chamakh faller lätt, men han simulerar inte smällar utan det är oftast kontakt... Gillar inte heller eboue, hatar Rooney, Ronaldo osv. Stor cred till Messi han vill inte ramla :-)
AndreD
2011-03-04 23:50
Pep gjorde inget fel. Solbakken sa något respektlöst, kommer inte ihåg vad, och Pep blir sur. Inget fel med det.

Ronaldo gjorde samma sak mot Pep i El Clásico, var det okej när han gjorde det? Vem som helst kan se att Pep slängde bollen till Alonso.

Ryo Miyachi

Busquets har inte filmat på väldigt, väldigt länge. Annat kan jag säga om Chamakh. Var inte han inne i en rejäl killing spree där han filmade till sig ca. fem straffar på en månad?
Ryo Miyaichi
2011-03-04 23:49
Men sen är väl inte busquets den vassaste kniven i lådan... Filmningen och "tittut" mot Inter har fått mig att hata honom något fruktansvärt!

Fan inför lite teknologi i fotbollen så man slipper massa felaktiga domslut och gnäll..... Hade varit så skönt....
Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
2011-03-04 23:44
AndreD

Nu menar jag att både Solbakken och Guardiola var dem skyldiga, skyller inte bara på Pep. Men jag ogillar när Busquets kommer in och ska puttar på Solbakken, det är ingen respekt.
Real Madrid "Granero Y Higuain" - Dani Parejo
2011-03-04 23:40
[RealMadrid - R9 Ronaldo]

Och Zlatan då?
Det är ju uppenbart att det är Pep som gjort fel, Zlatan säger ju att han inte vet, och Zlatan är inte direkt den som ljuger, han står för allt.

Gillar också Pep, men likt alla mänskliga gör han också fel, Zlatan är ett tecken på detta. Tycker det dock är direkt fult av Pep att inte kunna erkänna att det är han som gjort fel.
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-03-04 23:26
Vad gjorde Pep som du inte gillade? Men det var smart av dig att berömma honom först men ändå kritisera honom. Madrid fansen borde först kritisera Mourinho för de saker han gör i varje match innan de kritiserar vår tränare.
AndreD
2011-03-04 23:23

Vill inte starta något onödigt, men vad exakt gjorde Busquets och Pep mot FCK som fick dig att ogilla?
Barcelona Frodo
2011-03-04 23:11

Nej, han är varken klar eller aktuell i dagsläget. Några tyckte att han skulle vara intressant ifall Almeria skulle åka ut ur la liga.
Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
2011-03-04 23:08
Varför läser jag Piatti, Piatti och Piatti överallt? Folk här inne snackar som om han vore klar för Barcelona, så min fråga är han det? Har ju inte kommit upp något officiellt. Eller frågan blir, varför allt snack om Piatti?

Frodo
Tycker det är tragiskt att folket bara lyssnar på Zlatans version dvs att Pep en dag bestämde sig att helt enkelt bara sluta snacka med Zlatan. Men jag tycker det är stort utav Pep och inte anklaga Zlatan för något och att han säger allt är hans fel. Pep är verkligen en gentleman, mest gillar jag honom för att han hade så fina ord att säga om kung Raul.

Dock ogillade jag både han och Busquets beteende borta mot FCK, och även hans situation med Ronaldo i El Clasico, nu vill inte jag inte starta en diskussion om han gjorde fel eller rätt, för jag pallar inte diskutera det.

Barcelona Frodo
2011-03-04 23:07
Hatet mot Pep i Sverige verkar inte ta slut. Läser man på Aftonbladets kommentarer så ser man hur nöjda vissa verkar vara över att Pep ligger inne på sjukhus. Någon anklagar Pep för att ligga bakom knivöverfallet mot Mou och personen får över 100 "gilla". Rätt intressant att se hur mycket Pep har sårat det svenska folkets känslor.
elbraco
2011-03-04 23:00
Fan vad fint, då är allt som det ska vara!

I länktips har ni bra läsning om en gammal barcelonalegendar som blev kidnappad på 80-talet.
AndreD
2011-03-04 22:58
elbraco

Valdés fick grönt ljus idag. Om han inte lyckas skada sig igen så står han nog.
Barcelona Mrfaariis
2011-03-04 22:44
Det blir valdes imorgon. Vi har full trupp nu !!!
Barcelona Blaugrana91
2011-03-04 22:13
elbraco

Kan bli Valdes, han tränade med laget som vanligt idag! :)
elbraco
2011-03-04 22:12
Någon som vet om det blir Pinto eller Miño imorgon?
Barcelona ferreira19
2011-03-04 21:45
trött på jämförelserna mellan messi och cr nu..Messi är en bättre fotbollsspelare, gör statistik mer fler poäng än cr, och är en bättre spelare för sitt lag. Medan cr en är sån spelare man bara måste ha då spelet låser sig och det där magiska kan komma fram genom en frispark eller att göra 2-3 gubbar, å andra sidan gör messi 2-3 gubbar flera gånger om varenda match, så det enda jag ser som är skillnaden är att cr gör sjukt enklare mål än vad messi gör, vilket är en stor styrka det också.. visca la pulga
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-04 21:40
Hyder

Jag läste om att Villa bad både Del Bosque (VM) och Pep ett antal gånger om att bli utbytt pga. trötthet, så det är inget jag säger bara föratt säga det.

Både Pippo och Raul är fox in the box typer, dvs. de kan få ett läge och göra mål på det medan Villa är mer av en teknisk spelare som själv spelar sig fram till lägen så att säga. En Villa utan spring i benen och utan fart låter hyfsat mediokert för Barcelona, och det säger jag trots att jag gillar Villa.

Hehe kanske så, jag dagdrömmer om att Cavani springer runt med en blaugrana tröja en vacker dag.
Barcelona Hyder
2011-03-04 21:28
Hetfield- Megan Fox is a dude

Att Villa inte karar 90 minuter vet vi inte med all säkerhet. Visst har han blivit utbytt flera gånger rätt tidigt under matcherna (tidigt för att vara Pep åtminstone) men det kan ha andra orsaker. Jag tycker i varje fall inte att man märker på hans prestationer i matcherna att han blir slutkörd.

Sedan har Villa de där typiska egenskaperna som gör att man kan spela fotboll på toppnivå en bit över 30-strecket. Han är smart, löper alltid rätt och i timing. Han har ett målsinne som kan liknas med Raúl eller Pippo. En målmagnet. Det finns många exempel på spelare som "är för trötta" som ändå, jämnt och ständigt, levererar som startspelare.

Att ge prognosen 1-2 år är i överkant enligt mig i alla fall. Det känns som att du vill få hit Cavani så fort som möjligt :-)
Coach pep
2011-03-04 21:27
Higuain, The Special Player! - "Hombre"

"Ronaldo ägnar sig inte alls åt meningslösa finter, han fintar för att komma till skottläge/inlägg. Han har slipat bort dem där onödiga finterna i och med att han ständigt söker målet."

Okej, fair enough.

"Hans beslutsfattande har lite med hans egiosm att göra då han oftast råkar värdera lägen utifrån vad som är bäst för honom än vad som är bäst för situationen. "

Med andra ord är han ganska korkad.

"Han vinner tid, han drar på sig bevakning och om det vill sig sålyckas han med dem när han väl gör dem."

Han borde öva på passningar lite mer än de där skolgårds-finterna.

"Nu påstår jag inte att han är diva, men han litar mycket mer på sin individuella skicklighet än att försöka sig på slå dem passningarna som inte alls är lika självklara för honom."

Ja visst är det konstigt att han fortfarande jämförs med Messi.

"Du kan inte jämföra Messi med andra spelare, han är ett tekniskt under när det kommer till småytor. Han har sina kroppsfinter och sina riktningsförändringar så att han inte behöver mer fantasi när han utmanar."

Japp, ytterligare en anledning varför det är sorgligt att Messi vs. Ronaldo diskussionen fortfarande existerar.
Davvidsilva
2011-03-04 21:21
Sjukt var ordet, mordförsöket på the special one men varför stänger de sitt eget forum för? Ökar de säkerheten där med? lol
Barcelona Barca4eva
2011-03-04 21:04
Vet inte hur sant det här med mordförsöket på Mourinho är men hur som helst är det riktigt..vad ska man säga?Sjukt..dumt..synd..ja, ni fattar. Speciellt när det verkar som att en av vakterna är skadad.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-04 20:38
Frodo

It still doesn't make any sense :P

Plan A är att vi spelar "tiki-taka" fotboll, om det inte funkar, dvs. att vi möter täta försvar, hur skulle Plan B (kontringsfotboll) hjälpa oss då? Kontringslag mot ett lag som har backat hem är som att försöka kväva en eld med mer bränsle.

Kontringsfotboll och Barcelona rimmar illa, jag skulle som sagt hellre vilja en targetspelare som plan B.

Hyder

Nja, Pastore är kanske inte så nödvändig, jag skulle hellre föredra att ha Fabregas så han skulle kunna bidra med djupledslöpningar och avlasta Xavi.

Jag utgår bara från ren logik och fakta, om Villa inte klarar av 90 minuter nu, hur skulle han kunna klara av det om 1-2 år?
Higuain, The Special Player! - "Hombre"
2011-03-04 20:37
Coach pep

Man vet inte om det är Quearesma du pratar om eller Cristiano Ronaldo.

Ronaldo ägnar sig inte alls åt meningslösa finter, han fintar för att komma till skottläge/inlägg. Han har slipat bort dem där onödiga finterna i och med att han ständigt söker målet. Visst han passar åt helvette ibland, men det har med att göra att han inte har så speciellt känsliga fötter. Hans beslutsfattande har lite med hans egiosm att göra då han oftast råkar värdera lägen utifrån vad som är bäst för honom än vad som är bäst för situationen. Nu påstår jag inte att han är diva, men han litar mycket mer på sin individuella skicklighet än att försöka sig på slå dem passningarna som inte alls är lika självklara för honom.

Visst ibland fintar han och snyggt dessutom, men det är för att underhålla publiken eller ja skrapa ihop lite youtube klipp för hans fans;)

"speciellt om man kan kombinera artisteriet med att bidra effektivt i uppbyggnadsspelet"

Vad syftar du på då?

"Ronaldos latjolajban finter brukar dock inte leda någon vart"

Han vinner tid, han drar på sig bevakning och om det vill sig sålyckas han med dem när han väl gör dem.

Du kan inte jämföra Messi med andra spelare, han är ett tekniskt under när det kommer till småytor. Han har sina kroppsfinter och sina riktningsförändringar så att han inte behöver mer fantasi när han utmanar.

Btw ryggpassen heter Espaldina på spanska, Ronaldinho har också gjort den!
Barcelona Man1
2011-03-04 20:33
Nån som vet hur man öppnar en salsa burk?
Coach pep
2011-03-04 20:16
Higuain, He Knows How To Score! - "Hombre"

Det vet i katten. Ronaldo ägnar sig fortfarande åt meningslösa playstation finter, tar tokiga beslut och passar bollen åt helvete flera gånger per match. Jag påstår att han inte besitter en spelförståelse över genomsnittet. Han är ett beundransvärt fysiskt praktexemplar men om han vore så smart som du påstår så borde han kunna visa mer av det på planen också, med tanke på hur mycket han har bollen och hur mycket boll han har i sig. Men men, för er maränger räcker väl en ryggpassning och ni är helt sålda.

Visst, det är härligt med fotbollsartister, speciellt om man kan kombinera artisteriet med att bidra effektivt i uppbyggnadsspelet, som exempelvis Ronaldinho kunde. Ronaldos latjolajban finter brukar dock inte leda någon vart. Sen finns spelare som Messi som inte ens behöver använda sig av tricks. Varför skulle han, när han har sådan pass kontroll på bollen att han bara kan springa med den förbi 7 st.
AndreD
2011-03-04 20:12
Läste också det precis! Härligt o höra.

Vad jag vet har inte Puyol fått grönt ljus än.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-04 20:09
Valdes kommer kunna spela mot Zaragoza!!! :)
Dock så står det i artikeln (Har översatt med Google så det är lite otydligt) att Puyol fortfarande är skadad? Han tränade ju med resten av laget igår...Eller vadå?
Barcelona Sam
2011-03-04 20:03
Mordförsök på Mourinho, se länktips. Skedde i fredags.

Sorry för off topic men då jag inte kan posta i Real forumet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-04 20:02
Jag tycker precis som Frodo att vi borde köra mer på kontringar istället för att köpa in en stor anfallare. Tror inte det skulle lösa "problemen" vi har.

Förutom kontringar då, det finns helt enkelt vissa dagar där inte tiki taka stämmer helt. Istället för att då efter en match fundera på att köpa en lång superstjärna så fungerar det nog bättre att bara fortsätta nöta passningsspel. Vi är riktigt bra på det, om vi bara fortsätter och fortsätter med det så kommer det lossna i en match, för det mesta.

Alltså, för att summera. Vi behöver nog inte egnetligen en plan B. Det enda vi behöver är att förbättra vår plan A. I matcher där det inte funkar som det ska, då ska vi bara höja tempot ännu mer och röra oss ännu mer så kommer det funka.

Någon som håller med mig?
Annons: