/spanien/barcelona/forum/12848.aspx/spanien/barcelona/forum/12848.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-03-03 15:12
Hur kan det vara en felaktig offsideavblåsning när han bevisligen var offside?
elbraco
2011-03-03 15:09
Riktigt gott att Puyol är tillbaka.
Det lilla jag har sett av Oier är när han stod mot Sevilla och det gjorde han bra, man hade inget att klaga på åtminstone. Klasskillnaden mellan Barca och Zaragoza samt det faktum att Oier är en godkänd målvakt gör att man ändå bör känna sig rätt lugn.

Undrar hur Valenciared tänkte när de skrev att resultatet var orättvist. Visst, dom gör en bra match (som alltid mot oss) och höjer sig men inte tillräckligt för att de ska anses vara bättre. Hade Valencia vunnit hade det inte varit orättvist men bara för det så är det inte orättvist när vi vinner. Räknar man chanser så hade vi bättre lägen, och den felaktiga offsideavblåsningen kompenserades ju senare då Stankevicius fick bollen på handen i eget straffområde och armen var inte intill kroppen). Riktigt jämn match men har man Messi i laget så...
Ibrahim Afellay #20
2011-03-03 15:01
Är Valdes tillbaka mot Arsenal?
Barcelona NoGo™
2011-03-03 14:52
Mrfaariis

Se länk :)
Barcelona Mrfaariis
2011-03-03 14:49
Nogo ??

Kan du länka ??
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-03 14:47
Självklart känns Puyol - Abidal mycket bättre än Busquets - Abidal. Men jag hoppas verkligen att Adriano får chansen istället för Maxwell på vänsterkanten. Puyol är den självklara ledaren i vårt lag och med hans pondus fungerar resten av backlinjen mycket bättre.

Sen måste jag nämna Iniestas spel som har blivit allt mer ojämnt. Mot Arsenal var han ganska dålig, mot Bilbao var han underbar, mot Mallorca var han bra och igår var han nog Barcas sämsta spelare på plan. Låt han vila mot Zaragoza.

Skönt med skadefri trupp, bortsett från Valdes som lär vara tillbaka inom några dagar.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-03 14:40
Jag hoppas att Puyol får speltid mot Zaragoza på lördag för att på så sätt komma in i matchrytm för att kunna lira mot Arsenal í returmötet. Trots att han har varit borta ur spel under en längre tid anser jag att hans ledaregenskaper och rutin är oersättlig i en så pass viktig match som den på tisdag.
Barcelona NoGo™
2011-03-03 14:36
Jag hoppas nu att Pep tar det lugnt ett par dagar och vilar ut, det behöver han. Underbart att Puyi är tillbaka i träning också.
2011-03-03 14:33
En dålig nyhet och en bra.

Vi börjar med den dåliga. Guardiola har diskbråck och är inlagd på sjukhuset för tillfället.

Bättre nyheter: Puyol är tillbaka i full träning och är redo för spel.
Barcelona Frodo
2011-03-03 14:09
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Jag håller med om att man måste låta Messi vara Messi men jag är övertygad om att han kan snitta 1 mål och 1 assist varje match om han inte hade varit så himla målkåt vid vissa lägen. Ibland slår han ruskigt svåra målgivande passningar från ingenstans (se Villas andra mål i el clasico) och ibland slår han inte den självklara passningen som troligtvis hade resulterat i mål.
Barcelona Rambla~
2011-03-03 14:07
Jag blir också förbannad på Messi, men det är bara för stunden, just i det ögonblicket han kanske missar eller ger fan i att passa en medspelare, som jag svär lite.

Annars håller jag fullständigt med Pep - El Mister, Messi är ingen diva eller superegoist. Han är en blyg och ödmjuk kille, som även han som andra ibland tar fel beslut och kanske tänker för mycket på sig själv i vissa lägen. Visst, den senaste tiden kanske det har blivit lite väl mycket felbeslut och missar, men vi råkar vara inne i sådan period nu. I det långa loppet är jag inte orolig över Messi.

Fast självklart ska han ha kritik och skäll precis som alla andra när han är på det humöret. Han är inte skyddad från att kritiseras.
2011-03-03 13:56
Finns ingen anledning att kritisera Messi. Hade han inte tagit så många avslut så hade inte vårt lag varit där de är nu. Villa får så många assist från Messi så det räcker gott och väl.

Man måste låta Messi vara Messi, låta honom spela sitt spel. Gör vi inte det så utnyttjar vi inte hans fulla potential. Han ska få missa lägen, han lär sig av de missen. Och så länge han ändå avgör matcherna, speciellt stora matcherna, och gör över 40, 50 mål per säsong så accepterar jag att han inte passar i vissa lägen.

Jag älskar Luis Enrique, Guardiola, Cocu, Rivaldo. Puyol, Xavi, Iniesta, Ronaldinho osv. Men undrar om Messi inte är den största i Barcas historia...
Barcelona Rambla~
2011-03-03 13:46
Okej att det var en jämn match som ett tag kunde gå lite hur som helst, men att kalla det fruktansvärt orättvist är ju bara tramsigt. Valencia klarade ju knappast av att kontrollera matchen mer än högst 10 min i taget ett fåtal gånger under matchen. Två tafata skott på mål och två halvfarliga skott utanför. Det var allt de skapade förutom offsidemålet. Efter den intensiva kvarten i inledningen av matchen tog ju Barcelona över totalt. Pressade sönder Valencias mittfält vilket ledde till många bolltapp och omställningar. Det var bara Messis slarv och nonchalans som räddade Valencia från att ligga under med ett par mål i första halvlek.
Barcelona IlTriplete
2011-03-03 13:19
Vänta, va? Påstår Valencias redaktion att våran seger var orättvis? Herregud..
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-03 13:12
43 mål på 38 matcher, det mina herrar och ev damer är HELT SJUKT.
Barcelona Pep - El Míster
2011-03-03 12:13
Man kan självklart tycka vad man vill om Messi och hans, på senare tid, missar/divalater. Dock skall man ju komma ihåg att han vanligtvis faktiskt sätter dessa lägen. Det går inte att komma ifrån. Läs Nivas artikel i blaskan idag så förstår ni. Han spelar inte med samma villkor som alla andra spelare, så jävla bra är han faktiskt. Och det beror inte på att han är lagets största stjärna eller att han vill vinna skytteligan. Det tror jag ni alla förstår som "känner" Messi att han inte är en spelare som tänker på sig själv och skytteligan. Han är en spelare som jobbar för laget stenhårt, gör assist, skapar chanser men som också gör en väldans massa mål. Han hade aldrig gjort dessa målen om han inte spelar som han brukar, igår t.ex. Det är en ren slump att han inte sätter bollarna igår.

Tittar man på situationen igår som folk vill få till att Messi skall passa Villa. Möjligt, lätt att vara efterklok. I den situationen och när det är just Messi som har bollen är det för honom nästan enklare att gå vidare och försöka avsluta själv än att faktiskt lägga en riskabelpassning i sidled som nästan alla spelare hade gjort i det läget. Chippen går halv meter över igår, mot Arsenal går den nog i mål.

Men visst, en vanlig dag skall Messi sätta dessa. Men att han är ego eller diva stämmer inte. Det vet de flesta här inne. Det är snarare hans ego som gör honom så fruktansvärt bra. Efter hans missar igår förstod man nästan att han blir förbannad på sig själv och bestämt sig för att till slut avgöra matchen.

GRANDE!
Barcelona Katalano
2011-03-03 11:43
comprende

Jag anade ett sådant svar och fokuserade därför helt på det offensiva spelet. Defensivt har han en del att förbättra, men killen har talang och har kapacitet att utvecklas riktigt mycket närmaste året. Tycker ändå att han borde gjort ett antal mål på de lägen han haft och det skulle stärka hans ställning i truppen mycket om han lyckats med det.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-03 11:41
Jóse Felicano

Han har gjort 43 mål hittills.
3 i supercupen, 27 i ligan, 7 i cupen och 6 i CL - på 38 matcher.

Förra året gjorde han 47 mål - på 53 matcher.
Celta Vigo Jóse Felicano
2011-03-03 11:35
Hur många mål har Messi gjort i år? Och hur många gjorde han förra året?
2011-03-03 11:26
Peps rygg har blivit värre och han befinner sig på sjukhuset. Han hade i morse svårt att stå på benen och klubbens läkare ansåg att det bästa för honom vore att åka till sjukhuset.

Klubben kommer att hålla en presskonferens inom några timmar angående Pep och hans hälsa.

Pep måste ta det lugnt, ingenting är viktigare än hans hälsa. Jag byter bort alla titlar laget har tagit med honom som tränare mot hans hälsa.
Barcelona comprende
2011-03-03 11:26
Katalano

Du kan inte förvänta dig mål från en spelare som Adriano. Men riktigt bra gjorde han det igår, fint förspel till Messi.

När jag såg han i startelvan så var jag riktigt chockad, men det visade sig vara rätt drag från Peps sida! Skönt att han har koll på vilka som är i form och som kan göra det bra.

Jag vet inte vilket som är skönast att vi kan vinna trippeln igen eller att Real Madrid kan bli titellösa igen( anser att ligan är avklarad). Just nu så är mitt hat mot madrid lika stort som min kärlek för Barcelona
Barcelona Katalano
2011-03-03 10:34
Adriano gjorde en riktigt bra match igår. Skönt att se. Tycker att han ofta varit bra offensivt och fått många farliga lägen. Han är dock en riktig målsumpare hittills, hoppas att det släpper snart.
s.eto
2011-03-03 09:51
B-Guden

Han menar inte säsongen 08/09 utan 05/06 då det blev 1-2 på Stamford bridge, då mou var tränare för Chelsea.
Barcelona B-Guden
2011-03-03 09:34
Heywood Jablome - Sal del banquillo

vi vann inte vi fick oavgjort och gick vidare på borta mål...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-03 09:07
Jag tror inte att Messi "divar" föratt han tycker att han är störst, bäst och vackrast. Det handlar nog mer om att han vill vinna skytteligan före C.Ronaldo, det är nog hans vinnarskalle som står i vägen.

Men jag måste dock ifrågasätta hans prioriteringar, han kunde lätt ha dödat matchen mot Arsenal och Valencia tidigt i matchen men istället så ville han göra mål, vad är då viktigast? Laget eller hans personliga framgångar? Det var samma sak med Eto'o när han tävlade med Forlan, då var det Eto'o show där han skulle försöka göra mål på allt.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-03-03 08:54
Mourinhos uttalande var ju kanske världens mest väntade. Ronaldo har för närvarande svårt att göra mål och Real Madrid hamnade i och med poäng-tappet mot Deportivo 7 poäng bakom Barça. Sina vana trogen gör nu Mou dessa uttalande och flyttar fokus från sina spelare till sig själv. Och man måste ju säga att det fungerar ganska bra. Vi har diskuterat väldigt mycket Mou här inne till exempel och även i media har mycket fokus hamnat på Mourinho istället för spelarna.
2011-03-03 04:44
VInst över Mallorca och Valencia på bortaplan inom några få dagar är fruktansvärt starkt.

Jag trodde inte mina ögon när jag precis såg Madrids schema. Barca hemma, Atl. Madrid, Valencia, Bilbao, Sevilla och Villareal borta? Ska bli intressant att följa ett lag som ska spela dom matcherna utan att ha råd att tappa poäng. Ju mer Madrid tänker på Barca, desto mer poäng kommer de att förlora.

Faktum är att Barca inte behöver titta ner i tabellen längre, men Madrid med Mourinho är besatta av Barca just nu. Mourinho försöker med fulspel och spelarna pratar bara om hopp men svårigheten att nå Barca.

Underbart.
Barcelona Hyder
2011-03-03 01:30
Kvällens vinst rankar jag som en av de absolut viktigaste i år. Det ger oss lite ro och Pep kan vila någon/några spelare mot Zaragoza. Med tanke på att Zara saknar en hel del viktiga spelare så ska det inte vara några problem även om man aldrig ska underskatta dem. Sett till den haltande tabellen ligger vi 10p före (blir väll 7p imorgon kväll) och en av de tuffaste bortamatcherna avklarad och vunnen. Peps första vinst på Mestalla dessutom. Förstår inte hur det inför varje säsong kan bli bättre och bättre även om man vann trippeln den första säsongen.

Matchens lirare är utan tvekan Busquets. Säker som mittback och briljerade sedvanligt som Pivote. Gillar även att han visar lite känslor då och då. Annars var Alves och Adriano väldigt bra också. Dem har inga problem med konditionen om vi säger så. Messí missar mycket men drygar ändå ut ledningen i skytteligan, det är så en stjärna agerar. Det är även skönt att Piqué gör en jättematch. Han behövde det även om det fanns lite småsaker som kommunikationen med Pinto man skulle kunna klaga på. Det nonchalanta spelet var som bortblåst ikväll.

Jag tror nog att det här var det stora testet för Busquets. Han klarade av att spela mittback utan problem mot ett klasslag som Valencia. Om jag skulle sätta mina pengar på ett eventuellt mittbackspar mot Arsenal skulle jag lägga det på Busi-Abidal.

Även om vi har Milito att tillgå så har Pep get klara indikationer om att argentinaren inte är något material för större matcher. Kanske skulle han kunna få spela mot sitt forna lag i helgen. Vore kul om Thiago fick chansen då också, ett perfekt tillfälle för ungtuppen att få lite erfarenhet och speltid i A-laget.

Bona nit!
Barcelona Trippeln
2011-03-03 01:29
Gabriel

Det roligaste är också när han skäller ut Villa sekvensen efter att han varit ego..
Barcelona Heywood Jablome - Sal del banquillo
2011-03-03 01:28
Jo, vi alla tycker nog att Messi kanske borde passa mer.

Att han leder assistligan visar ju att Guardiola är nog på honom om att han borde passa oftare.

Däremot så hade Messi aldrig blivit den spelaren han är i dag utan divalaterna.
Annons: