/spanien/barcelona/forum/12841.aspx/spanien/barcelona/forum/12841.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2011-03-04 00:20
Jag står fortfarande på mig. Chyg fick verkligen inte tid nog. Han ska banne mig fan inte säljas efter ett år om man redan har köpt honom för en kvarts miljard. Trots diverse felpass så kunde inte man inte undgå att han faktist hade fina fötter. Han försvann för snabbt helt enkelt. Ett år till borde han ha fått tycker jag. Vad tycker resten ?
Atlético addeh
2011-03-04 00:18
Hetfield

Du vet att jag gillar Cavani, jag vet att han är bra i presspelet och på förhand kan man tycka han borde passa alldeles utmärkt i Barça. Problemet angående honom är dock priset. Cavani var väl egentligen bara ett exempel på en spelare du vill ha som skulle kunna erbjuda en ny dimension, men eftersom hans styrkor förmodligen också skulle passa in i Barcelona var det ett ganska dåligt exempel. Dessutom vore han alldeles för bra att ha på bänken.

Jag ser Afellay mer som en panikvärvning, det var nog inte helt genomtänkt. Tror knappast han ingår i framtidsplanerna eller någon gång skulle kunna konkurrera om en plats i startelvan. Han får gärna motbevisa mig.

Ser tyvärr fortfarande inte logiken i att lägga 30 miljoner euro extra på Cavani istället för Piatti. Vi kan skaka hand på att uruguayanen är en bättre fotbollsspelare i nuläget, men Piatti har visat flertalet gånger den här säsongen att han kan prestera mot vilket lag som helst och han har också framtiden för sig. Eftersom vi redan har en anfallstrio där ingen går att peta är det väl bättre att ersätta Jeffren med en bättre backup än en spelare som helt enkelt är på tok för bra, och är för dyr för att sitta på bänken.
elbraco
2011-03-04 00:17
addeh
På pappret stod Afellay som AM/Winger i PSV men den bilden jag har av honom är att han ofta drog ut på rusher längst med kanterna, både i klubblaget och i landslaget. I Barca är det nästan uteslutande han har lirat på kanten.

Poängen var inte att jämföra hur bra Bojan och Piatti är, men köper man Piatti kommer Bojan längre bak i "the pecking order". Pep gillar som vi alla vet spelare som kan spela på olika positioner, och då vi redan har Bojan, Afellay och Adriano (Som ju senast mot Valencia fick en hel kant för sig själv, alltså på wingerpositionen) som konkurrerar om backup-platsen där så ser jag bara Piatto som överflödig.

Hade vi däremot sålt Adriano och flyttat upp/köpt en back som kan spela på högerkanten hade jag inte varit emot en värvning av honom. Jag har aldrig riktigt fattat vad Adrianos roll på mittfältet har varit.
Vill man ha någon offensiv kan man slänga in Afellay eller Thiago, vill man ha en defensiv så har vi redan Keita och Mascherano på bänken. Vad ska Adriano där och göra...?
Barcelona Rambla~
2011-03-04 00:16
Frodo

Bra, bortkastad resa ändå. :)
Barcelona Frodo
2011-03-04 00:14
Rambla~

Jag har för mig att både Messi och Valdes skippade att hämta Pichichin och Zamoran i Madrid förra året.:D
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-04 00:13
tikitaka

Jaa du ingen förstår nog varför Marca har gett Cristiano den där frisparksmålet som tog på Pepe. Varken alla expertkommentator jag lyssnat på, realmadrid.com, LFP, Liga BBVA, AS, Sport, EMD, ESPN, Wikipedia & domaren har gett Pepe målet. Det är _bara_ Marca som envisas med att Cristiano leder pichichi just nu.
Barcelona Frodo
2011-03-04 00:12
tikitaka

Jag vet att frågan inte var till mig men domaren gav målet till Pepe i sitt protokoll.
Barcelona Rambla~
2011-03-04 00:12
Hetfield

Läs mitt tidigare inlägg om Cavani. Det har börjat snackas om rekordbud på Cavani bla från City. Helt ärligt, kan du se Barca göra den värvningen?

Zlatan problem var inte mest attityden. Hans problem är att han måste känna att han tydligt är numero uno i omklädningsrummet, på träningsanläggningen och framför allt i tränarens ögon.
Barcelona Rambla~
2011-03-04 00:09
Förhoppningsvis vinner Messi pichichin och ger sen fan i att åka till Madrid och hämta priset. Då kan de stå där med dumstruten och sitt pris. :P
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-04 00:08
addeh

Nej, det var Rambla som drog upp Chyg. Nu är Cavani inte samma spelare som Zlatan då Cavani är mer som Eto'o dvs. rörligare och snabbare.
Det som är bra med Cavani är att han är rörlig och kan pressa, MEN han har också styrkor som inte finns i laget.

Let's face it, oavsett hur mycket vi ogillar Zlatan så hade Zlatan passat in om hans attityd hade varit bättre. Problemet med Zlatan var att han slutade springa när han inte tyckte att det var kul att spela.

Det spelar ingen roll om Afellay inte är en ytterforward, men det är nog där han kommer att husera med tanke på att Thiago lär ta steget upp och vi lär köpa Cesc, då är det överbefolkat.

Bara föratt förtydliga, jag påstår inte att man ska köpa dyra spelare bara föratt köpa dyra spelare, det jag menar är att det är bättre att lägga 30 miljoner på t.ex: Cavani än att köpa Piatti och ett par till för en mindre summa.
Barcelona tikitaka
2011-03-04 00:07
Gonzalez_Barca

Så jävla fult! Men domaren antecknade inte mål i sitt protokoll va? Hur har de försvarat sig angående detta då?
Barcelona Frodo
2011-03-04 00:06
tikitaka

Ronaldo leder Pichichin men delar europeiska Guldskon med Messi för närvarande. De enda som har Ronaldo på 28 mål är Madrid-baserade tidningen Marca som dessutom delar ut Pichichin. AS som är en annan pro-Madrid tidning har Ronaldo på 27 mål vilket även Real Madrids egna officiella hemsida också har. Med andra ord har alla Ronaldo på 27 mål förutom Marca som givit Pepes mål till Ronaldo.
Barcelona true_barca_fan
2011-03-04 00:04
bra nyheter el capitano tränade med laget idag kanske blir det comeback mot Zaragoza
Barcelona Rambla~
2011-03-04 00:04
Det snackas om världsrekordbud på Cavani om han lämnar Napoli. Det är bara att glömma en sådan värvning till Barcelona. En sådan spelare bygger något lag sitt anfallspel med, men knappast att Barcelona kommer göra det inom de närmaste 10 åren. Det är ingen bänkspelare. Kommer han in måste tex Villa troligtvis lämna och det kan jag inte se Pep gå med på.
Atlético addeh
2011-03-04 00:03
elbraco

Om du syftar på att Piatti spelar i en liknande position som Afellay hade i PSV så är du ute och cyklar. Piatti spelar antingen som ytterforward eller lite släpande bakom en ensam anfallare. Afellay lirade i PSV ungefär i en liknande roll som Xavi har i Barcelona.

"Din beskrivning passar dessutom redan in på Bojan, Adriano och Afellay"

Bojan är liten, inte alls lika kvick som Piatti, inte alls lika bra teknik, trivs inte lika bra som ytter som Piatti & har den här säsongen haft en målsinne i jämförelse med en kossa. Afellay och Adriano är knappast jämförbara med argentinaren då de egentligen spelar på helt annorlunda positioner. Förstår för övrigt inte varför vissa alltid ska dra upp Adriano när det diskuteras anfallare, han har spelat som ytterforward en gång.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-04 00:02
Tikitaka

Se länktips så får du svaret, omöjligt att missa.

Patetiskt av Marca föresten..
Länktips: www.marca.com/
Barcelona tikitaka
2011-03-04 00:00
Jag har för mig att LFP inte tillät Marca att godkänna ronaldos som som var felaktig. Är det sant eller Ronaldo leder nu pichichin?

Väldigt tacksam för svar :)
Atlético addeh
2011-03-03 23:58
Hetfield

Jag har aldrig sagt att Chyg var ett säkert kort. Angående Afellay så är han för det första ingen naturlig ytterforward, han gör sig inte bäst där. Därför ser jag inte att han ska "blomma ut" direkt. Snarare vara i klubben 1-2 säsonger för att sedan ta sitt pick & pack och dra någon annanstans.

Bojan kan jag hålla med om, hans utblomning väntar vi alla på men det räcker inte bara med honom som backup till övriga tre.

Cavani skulle absolut kunna bidra med någonting vi inte har, men eftersom vi är kvar i samtliga turneringar och leder ganska stort i ligaspelet ser jag inte varför vi måste värva spelare och söka efter nya dimensioner? Där passar Zlatan bra in i bilden, vi såg ju hur det gick med honom. En ny spelare som skulle agera bollmottagare och bita fast bollen i offensiv zon medan de andra kunde fylla på. Hur slutade det? Jo, han drog mest på sig frisparkar och orkade därefter inte anstränga sig för att jobba tillbaka bollen.
Barcelona Frodo
2011-03-03 23:58
Det finns inga säkra nyförvärv. Inte till Barcelona i alla fall med det komplexa system vi spelar med. En spelare som Zambrotta misslyckades ju kapitalt trots att man trodde att han skulle passa som handen i handsken i Barcelona. Dyrt betyder inte säkert och det borde vi veta med tanke på några av våra floppvärvningar de senaste åren.
Barcelona Rambla~
2011-03-03 23:53
Rivas05

Det var inget svar. Det var en motfråga.
elbraco
2011-03-03 23:53
addeh
Håller med om att en bättre bänk behövs men ska vi köpa in en spelare som höjer klassen så ser jag själv inte Piatti som ett bra tillägg. För det första spelar han typ ungefär (inte exakt) likadant position som Afellay, och för det andra är han inte i min åsikt tillräckligt bra för att höja klassen på bänken.
"Han är liten, kvick, bra teknik, kan spela på samtliga anfallspositioner och har ett helt okej målsinne." Din beskrivning passar dessutom redan in på Bojan, Adriano och Afellay :P
Piatto är en bra spelare men jag ser han inte som optimal för oss.
Barcelonistas
2011-03-03 23:52
Kolla puertan haha shit ( jag hoppas dom är fullt medvetna om att det är gubben pelllegrinis malaga som dom spelade mot ikväll och inte något valencia.

Pellegrini kommer nu få sin feta belöning av perez, några madrid h****.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-03 23:51
Rambla & addeh

Hur är Chyg "ett säkert kort"? Det var en dålig satsning av Pep helt enkelt. Hur smart är det att köpa en till osäker värvning när vi redan har Afellay och Bojan som väntar på att blomma ut?

Juventus har precis samma tankegång, de köper många mediokra spelare istället föratt köpa 2-3 bra men dyra spelare.
Poängen är att både Cavani och Kanoute erbjuder något vi inte har, medan Piatti inte skulle bidra med något som inte redan finns i laget, see my point?
Om man ska värva bara föratt bredda till truppen så kan vi lika gärna ge ligatiteln till Perez :P
Barcelonistas
2011-03-03 23:50
Marca är ett stort jävla skämt, ( om jag inte minns fel så manipulerade dom en match som vi spelade föra säsongen och ville få pedros mål till offside när det var solklarr onside.
Barcelona Trippeln
2011-03-03 23:48
AndreD

8 ungefär.

Alla vet att Messi är bättre än Ronaldo, tom madristas de själva inombords men de brinner hellre än att erkänna det.

Att Ronaldo har ägnat sig åt att göra straffmål och mål mot flopplag som Santander osv säger ingenting om hans storhet, medans Messi presterar mot alla storlag.
Real Madrid Rivas05
2011-03-03 23:47
Rambla~

Bra svar. Väldigt klokt.
Barcelona Barca4eva
2011-03-03 23:45
Nu har Cristiano gjort ett mål mer än Messi....enligt Marca <<<<< HAHA
AndreD
2011-03-03 23:45
Hur många straffmål har Mr. Fake gjort denna säsongen? 10?
Barcelona Rambla~
2011-03-03 23:44
Heh, erfarenheten av Zlatan borde räcka som en läxa att satsa på "säkra" kort. Bara det är dyrt så är det lika med succé? Knappast. Chygro är en annan dyr läxa. Köp smart, köp billigt, köp dugliga truppspelare som höjer bredden i truppen och ökar konkurensen.
Barcelona Trippeln
2011-03-03 23:41
7 poäng.

Det är avståndet mellan Barca och Real. Skönt.
Annons: