/spanien/barcelona/forum/12840.aspx/spanien/barcelona/forum/12840.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2011-03-06 15:36
Rambla~
Jag håller på med andra saker på datorn förutom matchen så jag kanske missade hur allvarlig den var live så reprisen kanske "förvrängde" den. Allting brukar ju se värre ut i repris så jag tänker alltid att det inte var så farligt och kommentatorerna blev inte så upprörda heller :P men i rest my case eftersom ni andra verkar vara så övertygade om att det var rött.

Däremot tycker jag att sättet Rafael gick in i tacklingen mot Skrtel förtjänade ett rött. Hans agerande efteråt visade ju bara hur uppeldad han var. Riktigt idiotiskt.

edit: "Det där är nog en av de fulaste tacklingarna för säsongen...." taget från Pools forum, syftar på Carras tackling. Får väl erkänna mig fel :)
Barcelona Rambla~
2011-03-06 15:31
Gonzalez_Barca

Du har rätt, jag ändrar mig när du överbevisar mig. Bra reprisbilder där.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-06 15:31
Nej fyfan kapningen Carragher gjorde var vidrig. Borde såklart ha fått RÖTT direkt.
Barcelona Rambla~
2011-03-06 15:28
elbraco

Du kan inte på fullaste allvar försvara den tacklingen? På vilket sätt försöker han ta bollen med foten uppe i den höjden? Han tar ju sats när han går in i situationen. Solklart rött, det finns inget att diskutera ens.
Barcelona Vampíro
2011-03-06 15:27
Gonzalez/elbraco:

Ok, jag har själv alltid sagt MaSHerano, vilket de flesta spanska kommentatorerna också säger så det var därför jag undrade. Men det låter jävligt fult med masken, hans officiella smeknamn är ju mycket snyggare "el Jefecito" :D.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-06 15:27
Rambla~

Kuyt var ju bakom bollen när Suarez avlöste skottet?

Ser man tydligt på 1:15 på länktipset
Barcelona Éluc
2011-03-06 15:26
Nu när Puyol inte spelar, vilket leder till att Abidal och Busquets med största sannolikhet bildar mittlås, så måste Mascherano ta ett mer defensivt jobb än vad Busquets hade gjort i hans situation. Detta med tanke på att Arsenals snabba anfallare lätt kan springa ifrån Busquets som inte är mer än ok på den positionen. Dessutom är Mascherano en väldigt bra bollvinnare vilket kommer att vara otroligt viktigt med det mittlåset. Alternativet är att Alves tar ett mer defensivt ansvar så att Mascherano kan fungera mer offensivt, men Alves offensiva kvaliteter är otroligt behövliga så det kanske inte är det mest optimala?
Coach pep
2011-03-06 15:25
Det är fullkomligt sinnessjukt hur de spelar i PL. Om jag hade barn skulle jag aldrig låta dem titta på den där ligan. Våld i var och varannan match. Sånt hör fan inte hemma i fotboll. Underhållande match iaf, Suarez räd var "Messi-style". :P
Barcelona Rambla~
2011-03-06 15:25
Fina dribblingar av Suarez vid första målet, men det är solklart offside. Det ska vara två spelare bakom bollen i motståndarlaget när passningen slås. Det var det inte, van der Saar var långt ute när han försökte skära av passningen.
Barcelona westinho
2011-03-06 15:24
elbraco sluta skämta okej? Carragher går fan in för att knäcka benet, vem fan kommer in med dubbarna först i knähöjd? Vilket svin, borde bli avstängd flera matcher.
Barcelona Rambla~
2011-03-06 15:23
Hetfield

Det jag menade var knähöjd. Visst, strax under men trots allt en farlig tackling. Bollen är aldrig där uppe i den situationen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Jag gillar inte PL (förutom Tottenham och Liverpool), men den här matchen är bland det bästa jag har sett i år.
PedroRodriguez
Imponerad av Liverpool i första halvlek. Suarez är delaktig i båda målen och spelar felfritt.
elbraco
Rambla

Tycker han inte går in så hårt i tacklingen, Rafael däremot gick in för att skada no doubt. Lite hårt hade det varit med rött för Carragher, och då ska jag säga att jag tycker Carragher är en av de mest överskattade spelarna i världen.
Hade Carra fått rött borde Rafael fått rött med. Antar att det är en smaksak helt enkelt :P

Sett från ett neutralt perspektiv så är detta en sjukt underhållande match! Hoppas på att den är lika laddad i andra halvlek!
2011-03-06 15:22
Rambla

Det träffade inte knäet, det var smalbenet (vilket också är fult). Det var rött, men att Nani ska göra rena "jag har blivit skjuten" scenen är ju lustigt.

Barcelona Rambla~
2011-03-06 15:21
elbraco

Såg du tacklingen eller? Om inte det är rött på Carragher så är inget rött. Sätter man dobbarna i knäet ska man ut.

Det är typiskt PL och väldigt ofta Carragher. Det är macho att spela brutalt. Carragher är långsam ofta sen in i situationer men trots det går han in brutalt och verkar inte bry sig om han träffar boll eller spelare.
elbraco
2011-03-06 15:20
Vampiro

Vissa säger ju MasKerano (vilket låter asfult det med) istället för MaSCHerano. Därav Masken :)
edit: haha, uppenbarligen tycker inte jag och Gonzalez likadant :P själv säger jag maSCH.

Rafael ska ha rött! Satan vilken fysisk match, riktigt underhållande!!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-06 15:20
Vampiro

Man uttalar ju hans namn "Maskerano", så det låter logiskt att kalla honom för masken, hur fult det än låter :P
Hunting Bears
2011-03-06 15:19
Tacklingen är dock helröd.
Barcelona Vampíro
2011-03-06 15:18
Måste bara fråga vem som har kommit på smeknamnet "masken"? Måste nog vara det fulaste namnet någonsin. Som att kalla Messi för typ "musen" lol.
elbraco
Tro fan Nani nämns som nya Ronaldo när han lägger sig ner igen efter att ha ställt sig upp. Lame...
Och årets Oscar går till....Nani.
Barcelona Barca4eva
2011-03-06 15:11
Lite kul hur kommentatorn sjöng vid båda målen =p
Hunting Bears
2011-03-06 15:11
Skön bakåtnick av Nani där. Det är fan dödsstraff på en sådan.
Barcelona Barca4eva
2011-03-06 15:10
Mål igen av Kuyt!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-06 15:10
Puyol borta, aja..

Han är ju inte matchtränad så det är väl lika bra.

Alves - Busquets - Abidal - Maxwell/Adriano

Då får vi nog se Masken :)
PedroRodriguez
2011-03-06 15:07
addeh

Seriously? Man såg ju fram emot att se Kaptenen lira i denna match där han verkligen behövs. Busquets får göra sin bästa match som mittback.
Barcelona Barca4eva
2011-03-06 15:07
Liverpool ser ut att må bättre med Daglish och utan Torres. Att de förlitade sig på en så pass skadebenägen spelare som dessutom inte var i form var ju riktigt dåligt.
Barcelona Android
2011-03-06 15:06
Fy fan vilket mål av Suarez. Tråkigt att Kuyt blev tvungen att pilla in den.
Hunting Bears
2011-03-06 15:06
Luiz Suarez har lekstuga.
Annons: