/spanien/barcelona/forum/12837.aspx/spanien/barcelona/forum/12837.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-06-07 18:14
basaric - Say no to Fabregas!
30 miljoner????????? WTF
Barcelona basaric - Say no to Fabregas!
2011-06-07 18:12
Alexis Sanchez är överens med Barcelona. Det bekräftar Udineses president Franco Soldati.

Affären är dock inte klar. Franco Soldati betonar att klubbarna inte är överens om övergångssumman gällande 21-åringen, som jagas av flera europeiska storklubbar.

Sanchez har accepterat ett kontrakt som ger honom en årslön på 3 miljoner euro.

- Det betyder inte nödvändigtvis att han sticker, men det är vad spelaren vill, säger Franco Soldati till La Tercera.

Prislappen på chilenaren uppges ligga på cirka 30 miljoner euro.

- Sanchez ja till Barcelona innebär inte ett ja från Udinese, säger Franco Soldati.

- Vi hoppas att infria hans önskning, men förhandlingarna blir nog inte klara förrän i slutet av juni.
Barcelona F_C_B
2011-06-07 18:11
Blaugrana91

Finns många anledningar till varför en spelare väljer ett lag framför ett annat. Har jag en säker plats i laget, lönen, miljön, chans att vinna titlar, familjens önskan.

Nu vet jag inte vad Sanchez önskan är, att spela regelbundet och ha en säker plats eller spela mindre men lite större chans att vinna titlar?
Barcelona basaric - Say no to Fabregas!
2011-06-07 18:09
DavMessi

Jag har sett en hel del matcher med City sedan Dzeko anlände, och jag kan inte hålla med dig om att Silva dominerat matcherna direkt.

4 mål i Premier Leuge är inget o hänga i julgranen. 6 assist är inte heller något stort.
Barcelona Sentuary
2011-06-07 18:07
Madrid måste verkligen hata Guardiola..
Barcelona Rambla~
2011-06-07 18:07
Blaugrana91

Får jag svara? Jag tror inte att det bara är upp till honom. Om Inter bjuder 30m men Barca bara är villiga att betala 20m. Vi säger att Sanchez vill till Barca. Tror du att Udinese då säger, ja men killen, det är klart att du får din vilja fram. Tror du att de kastar 10m euro i sjön bara så där?
Barcelonistas
2011-06-07 18:05
Oleguer Presas-King of Barcelona

Snälla överdriv inte nu, Inter är en klubb som vunnit titlar sedan 06. Hur fan kan man vara dålig då? Du kan inte jämföra Barcelonas prestationer ( ett utav tidernas bästa lag, kanske tom det bästa mot Inter.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-07 18:04
F_C_B

Du verkar vara ett Interfan?

Vill inte verka arrogant eller nåt, men ärligt om både Barcelona och Inter vill ha Sanchez, vilken klubb tror du Sanchez väljer?...
Barcelona Rambla~
2011-06-07 18:01
Nej så klart inte, men det innebär knappast att Barca får köpa honom för peanuts.

Det samma gäller Rossi, han vill till Barca. Är han en barcaspelare? Nej, det är han inte. Varför? För att Villarreals president Roig står fast vid att man ska ha €30m för honom, inga spelare vill de ha. Bara pengar. Barca vill endast ge €20m. Det fattas en del för att uttrycka det milt.

Det samma gäller Sanchez. Om Udinese kan få bra mycket mer betalt från annat håll kan ni vara säkra på att de kommer att kräva av Barca att höja sitt bud. Budet €30m + Bojan tror jag inte ett ögonblick på. Det är påhittat av pressen. Jag tror inte ens Barca har lagt något officiellt bud på Sanchez.
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-06-07 18:00
Tror knappast Sanchez vill gå till ett skrotgäng som Inter. Visst, de "vann" CL för ett år sen men lär knappast vinna CL på typ 45 år. De har ett riktigt dåligt lag med flera spelare som är över 30.

Innan var det Inter som vann Serie A varje säsong. Nu lär det bli Milan som kommer dominera Serie A.
Barcelona F_C_B
2011-06-07 17:59
Blaugrana91

Okej, du har aldrig funderat på varför Udineses president säger så eller om det ens är sant? Är det kanske för att sätta press på andra klubbar så att han kan få lite bättre bud? Tiden får visa, men just nu känns det som Barcelona en stor fördel om Sanchez vill dit.
Barcelona Hetfield
2011-06-07 17:56
Usch, vem vill gå till Inter....

Det spelar väl ingen roll om vem som vill ha Sanchez, i slutändan så är det Sanchez som bestämmer. Udinese kan ju inte sälja honom till en klubb som han inte vill gå till.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-07 17:55
F_C_B

Du har ju redan nämt det där tidigare?....Och det är bara skitsnack.

Det är ju för tusan Udineses president som gått ut och sagt att Alexis är överens med Barca om ett kontrakt.
Barcelonistas
2011-06-07 17:53
Knappast vi kan redan nu räkna Sanchez som en Barca spelare.

Barca vill ha Sanchez, Sanchez vill till Barca. = bara en tids fråga innan allt är klart. En sådan affär som denna kan inte stoppas Rambla, då klubben vill ha spelaren och spelaren vill komma till klubben.
Barcelona Rambla~
2011-06-07 17:48
Korkade Sport. Vad är annorlunda nu än tidigare? Fortfarande ska Barca och Udinese förhandla och komma överens. Ni kan räkna med att detta kommer att dra ut på tiden. Innan allt är klart kan United, Chelsea, City och Inter ha lagt flera bud de också.
Barcelona F_C_B
2011-06-07 17:48
Blaugrana91

Ja, det är ingen direkt källa men sen säger samtidigt "Studio Sport" att Sanchez och Inter har kommit överens om 3.8€. Hoppas att han skriver på för nått lag(Hoppas Inter) så att vi får slut på lidandet.
Barcelonistas
2011-06-07 17:44
Helt klart den bästa värvningen vi kunde göra.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-07 17:41
"Total agreement with Alexis" Sport.es
Barcelona Hetfield
2011-06-07 17:40
Messi och Pedro är rätt så givna, det är då Villa som lär petas ifall Sanchez gör succé eller om Villa floppar.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-07 17:36
Ingen, backup till anfallarna.
Spanien TheNExTDeLPieRo
2011-06-07 17:31
Vem ska Sanchez peta?
Real Madrid BB
2011-06-07 17:29
Senaste nytt är att sanchez kommit överens med barca vilket bekräftats av udineses president, kolla goal..com
Culé - Messi
2011-06-07 17:22

"From what we were told by the player's agent Fernando Felicevich, Alexis Sanchez has an agreement with Barcelona for a contract worth €3m a season. This does not necessarily mean he will go, but it is what the player wants," Soldati said, according to Chilean source La Tercera.

"We hope to fulfil the player's wish, but I don't think negotiations will be finalised until at least the end of June."

Hoppas att Soldati släpper Alexis, som bekräftar att Sanchez vill spela för Blaugrana! SLÄPP HONOM!

"Sanchez's yes [to Barcelona] does not mean a yes from Udinese," he disclosed.

Jaha...

Barcelona tikitaka-GOOL
2011-06-07 17:18
Aldrig att Sanchez väljer att gå till Juventus, finns inte på kartan ens! Han spelar redan nu i ett bättre och roligare lag som dessutom kanske får spela CL nästa år.
Nää skulle det ligga någon sanning bakom ryktet om Juventus så är det enbart för att höja priset.
Dem lagen jag tror kan råna oss på Sanchez är främst Inter och United. Inter för att dem är i Italien, har cashen och har visat intresset!
United för att dem är kåta på snabba tekniska kantspelare och dem ser honom som en ny cristiano, plus att de också har cashen.
City vet vi kan flippa ur med miljard belopp.

Men i slutändan så kommer han skriva på för oss. Jag är helt säker på att vi kommer få se honom i blått och rött nästa säsong. Och han kommer inte göra någon besviken, det kan jag nästan garantera! Han har tekniken, speeden, spelförståelsen och det allra viktigaste viljan att bli bäst och vinna titlar!

Sen tackar jag inte nej till fabregas i heller. Vi kommer kunna spela med så många olika formationer, topplagen kommer ha mycket svårare att läsa av vårt spel.

Till er som inte vill se några cracks.
Det är svårt att bli bäst i världen, det är vi nu. Ännu svårare är det att förbli bäst, det är där Sanchez och fabregas kommer in i bilden.
Med dem kommer hela laget höja sig för att konkurrensen blir så mycket större. Hur oroliga tror ni att pedro eller villa är över att mista sin plats till bojan eller jeffren? Xavi, iniesta- keita, thiago?
Nää ett mer konkurrenskraftigt lag leder till att spelarna inte slappnar av lika mkt som dem gjort ibland under säsongen.
Messi hade väl haft 40+ assist om villa varit mer koncentrerad framför mål..

Jaja nu har jag klyddat tillräckligt, hoppas ni förstår min tanke bara!

Visca El Barcaaaa
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-07 17:08
Låter som en Aftonbladet formulering för att kunna koppla in Inter i racet om Sanchez återigen. Föga troligt att det har sagts. Snarare ett knep från någon tidning för att kunna skriva om Inters jakt på Sanchez trots Barcelonas uppenbara försprång.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-07 17:05
F_C_B

"Enligt källor nära Sanchez"

Jag började tvivla redan där....:P

Sacnhez har själv gått ut och sagt att han vill till Barcelona och hans agent ska tydligen vara i Barcelona idag. Dessutom är det mer eller mindre officiellt att Sanchez redan är överens med Barca om det personliga kontraktet, det enda som återstår är att Barca och Udinese ska komma överens.

Så det där känns ganska påhittat.

Men men återstår att se.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-06-07 17:02
blaugrana91

Håller med, spelarna såg helt slitna ut (eller om det nu var taktik av Guardiola) runt Februari-April och våra 5-0 målkavalkader uteblev. Den sista blev väl mot Shakhtar i CL. Jag vet att vi inte kan vinna 5-0 varje match men det var flera matcher där vi bara vann knappt. Nästa säsong kommer Madrid vara extremt taggade och deras spelare kommer vara mer samspelta, därför krävs det att våra spelare håller sig skadefria, och skulle någon bli skadad så skulle det inte spela sån stor roll då vi har klasspelare som kan ersätta.
Real Madrid BB
2011-06-07 17:00
Något jag tycker barca behöver är en spelare som kan komma in och ändra en matchbild, en kille att slänga in sista kvarten och mata bollar på. Typ kanoute, han är rutinerad och kan nog acceptera tat vara bänkspelare i barca i slutet av sin karriär, jag menar alltså attvi skulle behöva en forward och visserligen är rossi på väg men han är inte en sån som ändrar matchbilden han smälter mer bara in i spelet.. Inte helt olik pedro, kanske mer en blandning av villa och pedro
Barcelona emilio___
2011-06-07 16:58
Förstår inte varför man hör alltid om att spelare ska klaga om de sitter på barca bänken. Ja hör ingen i madrid klaga! Om man vill spela för barca ska man förstå att det krävs och vara bäst. Annars är inter, milan perfekt för de.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2011-06-07 16:53
B-Guden

Ja du inget, men eftersom vi har en så pass stark startelva så blir det ju dessvärre så isåfall. Men samtidigt måste man tänka att man måste ha spelare som kan ersätta nyckelspelarna på bästa sätt. Dessutom är ju alla 3 rätt unga och vore väl värvningar för framtiden.

Sen så tror ju jag som sagt att vi skulle rotera ganska ordentligt om dessa spelare skulle köpas. Så skulle ju knappast vara bänken hela tiden för dem isåfall.

Men återigen visst det vore onödigt att slösa så mycket, men om det skulle bli så att klubben köper dem så kan jag ändå förstå lite hur dem tänker.
Annons: