/spanien/barcelona/forum/12836.aspx/spanien/barcelona/forum/12836.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-03-05 16:17
1.70-ligan.

Nej, men han kommer inte spela ikväll, antar att man sparar honom till matchen mot Arsenal.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-05 16:11
Har precis kommit hem från jobbet. Fan, har Puyol skadat sig igen?
elbraco
2011-03-05 16:07
2.50 i odds för Milan mot ett uselt Juve ikväll. Där kan man tjäna en hacka...

Valdes,
Alves, Pique, Abidal, Maxwell
Xavi, Sergio, Keita
Pedro, Messi, Bojan

Tror på denna elva ikväll, likt LAM nr 10. Möjligt att Pep ändå väljer att starta med Iniesta.

Förresten, om Ronaldo missar matchen mot Lyon kan jag ge mig fan på att Lyon går vidare. Isåfall saknar Real en naturlig målskytt (om någon nämner Benzema här kommer jag börja garva). Isåfall är det upp till typ Özil att avgöra det.
Eller Di Maria om han har en bra dag, och det vet man ju aldrig.
PedroRodriguez
2011-03-05 15:46
Xavi kommer att spela, för att vara helt matchtränad inför Arsenal. Iniesta däremot skulle behöva vila med tanke på att han medverkat i samtliga matcher. Jag hoppas att Busuqets och Keita får spela tillsammans ifall Iniesta inte är med och inte Masken före den förstnämnda.
Atlético addeh
2011-03-05 15:44
Hunting Bears.

Kunde inte hålla med mer. Jag personligen hoppas att Fontás blir uppflyttad till A-laget nästa säsong och då vore det ett ypperligt tillfälle att spela in sig lite mer om ligatiteln nu vore säkrad med en eller ett par omgångar kvar, vilket vi kan hoppas på. Även Thiago borde få speltid då.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-05 15:36
Enligt Sport kommer Pep med all säkerhet "sitta på bänken" ikväll, personligen tycker jag att han borde stannat hemma och vilat, för att sen vara tillbaka inför matchen mot Arsenal, men men Pep är lika envis som Messi. ;)

Inför ikväll så tror jag att vi kommer spela så här:

Valdes
Alves-Pique-Abidal-Maxwell
Xavi-Mascherano-Keita
Pedro-Messi-Afellay
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-05 15:30
Milito ska inte spela mer i Barcatröjan. Han har den här säsongen visat att han inte klarar av den här nivån längre, till skillnad från förra då han var en säker första reserv. I sommar hoppas jag och tror att man gör sig av med argentinaren så snabbt som möjligt, jag tror flera småklubbar i La Liga skulle vilja köpa för ett inte så högt pris. Som Hunting Bears säger så ser jag hellre att Fontás startar matcherna efter vi säkrat ligasegern, om vi har gjort det.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-05 15:28
Hoppas Abidal ikväll bildar mittlås med Piqué. De två har tillsamans varit stabila och med tanke på att spanjoren är svtängd mot Arsenal så behöver man inte vila honom ikväll. Som ytterbackar får Maxwell och Alves spela. På mittfältet vill jag att anitngen Xavi eller Iniesta börjar på bänken, vi behöver en av dem för att spelet inte ska bli statiskt. I anfallet får gärna Messi vila, även om jag inte tror på det.

Startelva hur jag VILL:

Valdés
Thiago, Sergio, Iniesta
Pedro, Bojan, Afellay

Hur jag TROR:

Valdes,
Xavi, Sergio, Keita
Pedro, Messi, Bojan/Afellay
Hunting Bears
2011-03-05 15:25
addeh

Om/när titeln är säkrad ser jag ju hellre att Fontas får den speltiden.
Hunting Bears
2011-03-05 15:23
addeh

Om/när titeln är säkrad ser jag ju hellre att Fontas får den speltiden.
Atlético addeh
2011-03-05 15:20
Gonzalez_Barca

Den gode argentinaren klarade ju inte av att spela mittback mot Betis på ett övertygande sätt, och Zaragoza är bättre än Betis, så startar han ikväll är det en stor säkerhetsrisk.

Hade jag fått bestämma hade han inte spelat en minut till den här säsongen. Möjligen om vi redan har säkrat ligatiteln innan 38 omgångar, då kan han få spela resterande, inte annars.

Det enda argumentet som håller för att Milito skall få speltid ikväll är att Abidal kan behöva lite vila inför CL-returen på tisdag. Jag gillar det dock inte.
Barcelona Frodo
2011-03-05 15:19
Jag vet att Zaragoza har 7 ordinarie spelare borta och att vi spelar på hemmaplan. Men jag vågar inte spela Milito som mittback idag. Vi måste plocka 3 poäng idag med tanke på att vi har flera svåra bortamatcher kvar.
Barcelona Abbe.
2011-03-05 15:18
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Jag tror absolut att man hade tänkt spela Puyol åtminstone ett par minuter ikväll, men att man gjorde bedömningen att han inte var kry nog. Jag tror han är redo för Arsenal-matchen, men jag hade hoppats på att få se han redan ikväll då han är helt matchotränad.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-05 15:07
addeh

Med all respekt för Zaragoza men klarar inte Milito av att spela mittback mot dem så borde han ta sitt pick och pack och dra härifrån. Ska man spela honom är det just ikväll då man måste vila några spelare pga CL i veckan.
Atlético addeh
2011-03-05 15:02
Jag hoppas Pep och Tito kommit överens om att vila Villa ikväll. Han har spelat väldigt mycket på sistone och jag ser gärna att Bojan eller Afellay får starta, helst den förstnämnda.

De flesta tidningar förutspår för övrigt att Gaby Milito kommer spela ikväll. Damn.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-05 14:55
Det har inte varit meningen att Puyol ska delta i den här matchen efter ett par träningar. Han förbereds bara inför Arsenal-matchen. Och han kommer med stor sannolikhet spela matchen på tisdag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-05 14:39
Jobbigt om Puyol inte kan vara med mot Arsenal. Piqué är ju sedan tidigare avstängd vilket betyder att Busquets troligen får gå ner i backlinjen. Inghet ont mot Sergio, men han känns inte alls lika säker som mittback och vi behöver hans passningsspel på mitten.
Barcelona Abbe.
2011-03-05 14:24
Dessvärre var inte Puyol med på den sista träningen innan matchen ikväll, så han står utanför matchtruppen. Det som tidigare såg ljust ut inför Arsenal-matchen blir allt mörkare.
Barcelona el Maestro!
2011-03-05 14:21
Jag blev glad när jag läste om att Deulofeu Gerard är kontrakterad till 2014 med en klausul på 20 million euro.
Det tror jag skrämmer både Wenger och övriga som är intresserade av att fiska runt La Masia.

AS skriver en artikel om honom. De menar på att han är en spelare som sticker ut från mängden och som har stor framtid.
Barcelona Android
2011-03-05 14:14
Hombre kommer ständigt in hit, sprider sin skit och sedan lämnar utan att svara. Obvious troll..

Var det inte samma person som skrev detta inlägget i länktips?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-05 14:13
Pep har diskuterat problemet med Zlatan 1 gång och det räckte med det. När Zlatan kallade honom för "Filosofen" för första gången så sa Pep att det är iaf Zlatan själv som pratar den här gången. Och Pep syftade på att Zlatan pratar genom sin agent. Maxwell har samma agent och inte fan hör man honom prata genom sin agent hela tiden.

Sen har Pep erkänt att det var ett misstag att köpa Zlatan och att det var hans fel. Det är uppenbart att Zlatan vill ha någon sorts bekräftelse efter att han blev utsparkad från Barca. Han fortsätter med sitt snack om Pep men får inte det lilla minsta tillbaka, vilket måste verkligen störa honom. Pep kör samma taktik mot Zlatan som han kör mot Mourinho. Arroganta idioter dumförklaras genom tystnad.
Barcelonistas
2011-03-05 14:11
Hombre

tror du ens på det du skriver själv?

Jezuz man...
Barcelona Zamboza
2011-03-05 14:01
Ztatyn sa det tydligt i en intervju att han inte är motiverad om han inte är nummer ett och det visade han tydligt i barca. Pep har åtminstone erkänt att värvningen var hans fel. Sen hjälpte det knappast ztatyn och hans pajas till agent förolämpade pep mitt under slutstriden i ligan. Det märktes ganska tydligt vem som har klass och vem som saknade det.
AndreD
2011-03-05 13:52
Hombre

En fråga angående din "teori". På vilket sätt försökte Messi "göra allt för att trycka ner Zlatan"? Har du "säkra källor" som Kåmark? Om du tror på det du skrev själv är det allvarligt talat synd om dig.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-05 13:47
Hetfield //

Du sa det.
Jag har varit i Spanien mer än 10 gånger och hela tiden när man pratar fotboll med folk så får man inte känslan av att det pratas speciellt mycket Ibra, visst de flesta vet vem det är? Konstigt vore ju annars..

I Italien och Sverige är Ibra gud (bland de flesta) men det är inte så konstigt.
Jag är svensk och jag gillar INTE zlatan, har aldrig gjort och kommer aldrig göra.

Han är inte en dålig spelare men han platser inte i Barcelona.

Nu ska jag inte dra ett visst folkslag över en kam men Bosnier, Kroater osv har DÄR JAG BOR alltid varit lite "jag är bättre än dig" och jag är "starkare än dig".

Vart är ordet jag söker? Självgod kanske? .. Ibra är självgod enligt mig.
(finns dock flertalet andra spelare som är det)

Tack för mig.
Barcelona tarrak
2011-03-05 13:44
"Han respekterar alltid sina medspelare och ledare"

Sagt om spelaren som bråkat sig igenom hela sin karriär. Fast det är väl Peps fel att helylle Zlatan hamnat i ett flertal fullskaliga slagsmål med sina egna lagkamrater.

Helt sinnessjukt att vi fortfarande måste dras med Zlatan-käbblet. När han spelade i Barca var marängerna galna över skönmålningen och fokuset som låg på Zlatan. Nu är det helt plötsligt de själva som dag ut och dag in försöker övertyga världen om vilken fantastisk fotbollsspelare och stor människa detta oskyldiga offer är.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-05 13:43
"När han blev större än Messi så gjorde Messi allt för att trycka ner honom. Zlatan höjer inte upp sig till skyarna, omgivningen gör det och det klarade inte Messi av."

Det här måste vara bland det mest korkade jag läst på år och dar!
Vem nu som än skrev det har inte alla hästar i stallet, verkligen inte.
Hahaha, skrattade så jag fick ont i magen! tack för det =(
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-05 13:37
Ska även tilläggas att Zlatan passar bäst i en fri roll, som han har i landslaget och i Milan, samt hade i Inter. I Barcelona har Messi den där fria rollen, och två i samma lag kan inte ha en fri roll. Pep köpte Zlatan för att han skulle agera target, vilket inte passar svensken. Det var ett stort missatg att köpa Ibra redan från början.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-05 13:32
Hombre

Varför är det Peps fel att inte Zlatan hade bra attityd och kämpade lite för laget? Det är tur att Pep insåg sitt egna misstag och sålde honom. Målmässigt var han bra första halvan av säsongen, men spelmässigt var han aldrig godkänd. Oftast såg han ut som en stillastående staty som väntade på bollen, och när det andra laget hade den väntade han på att lagkamraterna skulle jobba tillbaka den.

Såhär i efterhand kan man ju se att alla parter vann på en försäljning. Zlatan får ha en fri roll och göra vad han vill i Milan, och där glänser han och har varit deras bästa spelare. Barcelona har fått in Villa som är passningsskickligare samt mer målfarlig, och Barcelona har blivit ett rörligare lag.
Barcelona Siempre Barça
2011-03-05 13:30
asså kan ni inte slut och diskuterar om zlaran
paaaaaaaaaaaaaaaaaaaala
Annons: