/spanien/barcelona/forum/12831.aspx/spanien/barcelona/forum/12831.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2011-03-06 14:33
Dagsfärska odds från Bet365 om vilket lag som går vidare från åttondelen:

Barcelona 1.33

Arsenal 3.25

EDIT: Det finns inte en chans att Busquets petas på tisdag. Möjligtvis att han får spela i backlinjen, vilket jag tror är den bästa lösningen.
PedroRodriguez
2011-03-06 14:33
Puttas Busquets till förmån för Mascherano ska jag personligen beställa ett flyg till Barcelona och förvärra Peps ryggskada. I så fall får han spela mittback tillsammans med Abidal ifall Puyol inte är med.
Hunting Bears
2011-03-06 14:31
GoGunnersGo

lolololololol

Oddsen ändras hela tiden din dumma jävla åsna.
Spanien GoGunnersGo
2011-03-06 14:30
Andreas - V.V [Barney S]

För att dem satte dem oddsen innan matchen spelades.
Barcelona Frodo
2011-03-06 14:30
GoGunnersGo

Ni spelade på Highbury 03/04.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-06 14:28
GoGunnersGo

Du har fortfarande inte förklarart varför spelbolagen erbjuder:

3 gånger pengarna på Barca som CL vinnare.
14(!) gånger pengarna på Arsenal.

Tror du att det är amatörer som sätter oddsen? [facepalm #5]
Barcelona Frodo
2011-03-06 14:28
GoGunnersGo

Du vet att Arsenal har de dyraste biljettpriserna i Europa? Tror du att den lokala befolkningen går på alla matcher eller? Du tror inte att turisterna på Emirates bidrar till att tifon hålls upp?
Hunting Bears
2011-03-06 14:27
Maradona gör hattrick på er.

Spanien GoGunnersGo
2011-03-06 14:25
addeh - Remuntada!

Nej det gör jag inte. Men dem spelarna har säkert lärt de nuvarande spelarna lite om försvarsspel. Vi kanske inte har lika bra försvarsspel som under den magiska säsongen 03/04 (obesegrade) då vi hade kanske världens bästa försvarsspel och Henry på topp med Fabregas som assisterade men det är fortfarande världsklass.

Emirates är kanske inte samma skräckarena för motståndare som det var under den säsongen men vi slog ju ändå er på den arenan. Så att ni är värsta favoriterna håller jag inte med om. Ni kanske är favoriter att vinna matchen men vi är nog favoriter att gå vidare. Förstår ni mig?
2011-03-06 14:22
Heywood Jablome - REMUNTADA 8 MARS

Inte alls omöjligt att Mascherano startar, dock vill jag ha med Busquets också.
Som sagt, riktigt imponerad av Masken igår.
Atlético addeh - Remuntada!
2011-03-06 14:21
Abbe

Nej, verkligen inte. Är ett uttryck som används ganska ofta i de trakterna jag bor och kan väl definieras ungefär "ibland undrar jag vad som finns innanför pannbenet på folk". Utan att låta alltför jävlig.
2011-03-06 14:20
GoGunnersGo

Bengaler? Barcelona är en stor klubb med ett stort globalt intresse vilket gör att mycket av publiken består av turister och äldre människor.
Man kan säga att fotboll i Spanien är en samlingsplats för släkt och vänner.
Jag satt bredvid några senaste mot Sociedad och dom hade gått på varje match, dom var där hela släkten. (Hade säsongskort allihopa) ..

Fotboll i Spanien är annorlunda, vill du se bengaler och skit? Åk till Östeuropa eller Stockholm.
I Barcelona är det fotbollen som är viktig..

Dessutom finns det massvis med flaggor, Penya Almogavers vid Gol Sud håller igång rätt bra.
Tyvärr hörs det inte bra ut i tv apparaterna så jag hatar när folk uttrycker sig om Camp Nou som "tyst" när dom aldrig varit där.

När jag blev Culé? - Ungefär när du föddes, cirka 2 år efter.
Barcelona Abbe.
2011-03-06 14:19
"Diggar att du använder ordet "varit" och på något sätt grundar det på att ert försvarsspel vore bra enbart för att Vieira och Campbell varit i klubben. Ibland blir jag mörkrädd.."

Det var ingen rasistattack mot Vieira och Campbell va? ;-).
2011-03-06 14:17
CuléAK (F.d Robin.)

Jag är inte alls orolig att matchbilden blir som mot Inter förra säsongen. Milano-laget hade en defensivt inriktad Mourinho som härskare över laget och som enda syfte att försvara ledningen från första mötet. Jag säger inte att Arsenal inte kommer gå in för att försvara sin 2-1 ledning, men Wengers manskap är ett offensivare lagt lag som inte kan annat än att styra matcher likt det Barcelona brukar göra. Problemet är bara att Xavi & Co är snäppet bättre vilket gör att Arsenal kommer få inrikta sig på försvar, något de i stort sett aldrig behöver göra annars.

När lag som inte är vana att bli tillbakatryckta blir just det brukar det sluta illa. Jag tror och hoppas det gör så även denna gång.

GoGunnersGo

Haha, du var mig en lustig prick. Diggar att du använder ordet "varit" och på något sätt grundar det på att ert försvarsspel vore bra enbart för att Vieira och Campbell varit i klubben. Ibland blir jag mörkrädd.
Barcelona Heywood Jablome - REMUNTADA 8 MARS
2011-03-06 14:17
Andreas.

Ja, jag har hört att det är saftiga pengar. :) Du har varit ju varit på en hel del matcher den senaste tiden. Du har ju varit en lyckoamulett också ;-)

Jag undrar hur vi kommer att starta. Jag har en känsla av att Masch kommer att spela.
Spanien GoGunnersGo
2011-03-06 14:15
Oj jag menar givetvis Kolo Toure. Hans brorsa.

Andreas - V.V [Barney S]

Asso kostnaden står givetvis klubben för. Och sen förstår jag också att det skulle ta för lång tid att anordna tifon som Barca brukar ha. Men jag menar flaggor, bengalar och sånt.

Och sen varför kommenterar du min ålder? Får man inte vara 15 år och heja på ett lag? När blev du själv en cule?
2011-03-06 14:15
GoGunners bla bla..

Det enda resultatet ni går vidare på är 0-0 för Barcelona har aldrig släppt in ett mål när jag varit på Camp Nou om man bortser från Shakhtar Donetsk när vi redan var klara och spelade med B-laget..
*Peppar - peppar* ;)
Barcelona tarrak
2011-03-06 14:13
Fantastiskt underhållande att Arsenals försvar ska bedömas efter de spelare som lämnat klubben.

Jag tror att vi vinner med 7-0 vi har ändå haft Maradona, Rivaldo och Ronaldinho i anfallet. Nä, nu slutar vi att mata trollet.
2011-03-06 14:11
GoGunnersGo

Intressant att du grundar ert favoritskap på dina egna subjektiva åsikter. Även om Arsenal hade haft ett intakt lag utan skador skulle nog Barcelona ändå vara favoriter.
2011-03-06 14:10
Heywood Jablome - REMUNTADA 8 MARS

Kör lastbil och har en snäll chef som låter mig åka iväg på fotbollsresor :)

Tror det eller ej men man tjänar rätt hyfsat på att köra lastbil med allt traktamente osv, sen har jag ett stort fotbollsintresse överlag och lägger 60% av lönen på resor, 30% på elektronik och 10% på övrigt såsom krog, käk osv..
Det fina i att bo hemma är att man får pengar över :)
Barcelona Abbe.
2011-03-06 14:09
Jag börjar bli alltmer övertygad om att den där Gunners-grabben är på låtsas.

"Vi har ju haft spelare som Vieira, Yaya toure och Campell i klubben."

När var Yaya hos er? :-).

Tycker även det är komiskt att han verkar leva efter; "en gång bra försvarsspel, alltid bra försvarsspel."
Barcelona Heywood Jablome - REMUNTADA 8 MARS
2011-03-06 14:08
Jag har svårt att se matchbilden bli precis som Inter.

Arsenal är inte lika starka defensivt och vi har majoriteten av våra offensiva spelare friska. Det enda som kan stoppa oss på tisdag är högmod.

Andreas. Vad jobbar du med? Fan, du verkar gå på spektakulära matcher vecka in och vecka ut. :-) Hoppas du har trevligt!
2011-03-06 14:08
Vi har ju haft spelare som Vieira, Yaya toure och Campell i klubben. Och dem har varit i toppen bland defensiva spelare.

Yaya Toure i Arsenal????, snälla gå bara härifrån. Du skämmer ju ut dig totalt.
2011-03-06 14:06
Higuain, The Special Player! - "Hombre"

Hallå, han tror att det är Jorge 17, Kylian 18 och Gonzalez 20 som sitter och målar 95.000 a4 papper röda, blåa osv..

Fan, lär ju ta bra med tid alltså! Och för att inte tala om kostnaden för färg och papper, starkt av fansen att ta den kostnaden ur egen ficka!
Spanien GoGunnersGo
2011-03-06 14:05
Andreas - V.V [Barney S]

Nej kanske inte Kalle 17 år men olika lags ultras. Har nämligen sett på några dokumentärer om hur olika ultras fixar med tifon innan matcherna.
Jag säger inte att Barcas tifon är fula men när man vet att något proffs har fixat dem och att det är massa turister som har blivit tillsagda att hålla upp dem.

Sen sa jag att vi var favoriter för att vi vann mot er i första mötet. Vi behöver altså inte för mål utan det räcker med 0-0. Och det är inte någon omöjlighet eftersom vi har ett av världens bästa försvarsspel. Vi har ju haft spelare som Vieira, Yaya toure och Campell i klubben. Och dem har varit i toppen bland defensiva spelare.
Barcelona Alvés
2011-03-06 14:04
Tror inte matchbilden kommer se ut som mot inter förra året, inter spelade defensivt och satsade inte ens på kontringar. Arsenal kommer spela sitt spel och deras defensiv är inte lika bra som Inter hade förra året. Vi får hoppas på att vi gör ett tidigt mål och det blir som en ketchupeffekt för vi har haft 1-0 1-0 de senaste matcherna kanske blir en 1+ nu.
Higuain, The Special Player! - "Hombre"
2011-03-06 14:03
GoGunnersGo

Till och med BlackArmy anlitar proffs när dem vill anorda ett tifo!
2011-03-06 14:00
Får kika på vad oddsen står i på 1-1, 1-2, 2-2, 0-2 och 3-2.

Kanske säkrar upp lite ;)
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2011-03-06 13:59
addeh - Remuntada!

Jo det vet jag. Men är orolig för att matchbilden ska se ut som mot Inter förra året. Det är de jag syftar på.

Men som sagt vi får hoppas på att Barca gör en jättematch och förhoppningsvis avancerar!

:)
Barcelona tarrak
2011-03-06 13:51
Andreas

Förvisso, men är han skrivkunnig är han förhoppningsvis läskunnig.

Bet365 har Barcelona som 70/30-favorit på att gå vidare till kvarten.
Annons: