/spanien/barcelona/forum/12826.aspx/spanien/barcelona/forum/12826.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2011-03-06 20:46
Hetfield

Jag respekterar din åsikt men är du galen?

Iniesta kommer fortfarande vara bra runt 30, och dessutom är han en stor legend.

nej tack till fabregas
elbraco
2011-03-06 20:43
Måste även tillägga att den enda anledningen som jag tror att Cavani ryktas till Barcelona är helt enkelt för att folk gillar honom. Att han skulle komma till Barcelona ser jag som väldigt osannolikt. Det är bara Hetfield som eldar på Cavanibrasan så att säga :P Lavezzi ser jag som ett troligare köp och då tror jag inte han kommer heller (tyvärr).
Barcelona Blaugrana91
2011-03-06 20:42
.Sami.

Alves-Abidal-Busquets-Maxwell/Adriano

Tror jag blir bra! :)
Barcelona Barca4eva
2011-03-06 20:42
.Sami.

Alves - Abidal - Busquets - Maxwell/Adriano

Inte så illa som det låter.
Barcelona .Sami.
2011-03-06 20:40
Loggar in och läser att Puyol missar matchen mot Arsenal. Fan också! Hur ska backlinjen se ut nu då?
Barcelona Barca4eva
2011-03-06 20:37
Självmål gav Bilbao ledningen o.O
Atlético addeh - Remuntada!
2011-03-06 20:36
Hetfield

Men nu snackade vi om ytterbackar och inte om Bojan. Montoya, Dalmau, Muniesa & Planas. Fyra talangfulla ytterbackar som någon mycket väl kan ta en plats i A-laget om ett par säsonger.

Bara för att ytterbackar inte varit La Masías bästa signum genom åren betyder inte det att ingen kan lyckas i framtiden.
Barcelona DM1982
2011-03-06 20:32
Ser ut som om Fabiano skadade sig rätt svårt matchen mot Bilbao som pågår just nu.
Barcelona Barca4eva
2011-03-06 20:30
Om någon hittar ett klipp på när Eto'o erkänner att det inte skulle vara straff, från dagens Inter-match, skulle det vara jäkligt snäll om ni delar med er!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-06 20:22
elbraco

Valdés; Montoya, Pique, Fontás, Muniesa; Busqets, Thiago, Iniesta; Messi, Bojan, Pedro

Vore drömmen iaf, 100% la masia :) Då alla spelar enligt sin potential (syftar främst på Bojan). Sen så har jag för att vara ärlig inte sett Montoya spela men eftersom han debutera i veckan samt varit med i truppen ett par gånger, och att han var den enda ytterbacken jag kom på från Barca B så fick han vara med :P
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-06 20:20
Barca4eva

Resa är livet helt enkelt.
Jasså? Då är det på tiden :P
elbraco
2011-03-06 20:17
addeh

"Spelare som van der Wiel, Coentrão & Cavani är vi tvungna att köpa inom de närmaste 1-2 åren annars är de redan uppköpta av andra storlag och då skulle de bara kosta en hel förmögenhet."

Cavani och Coentrao lär ju redan kosta en större respektive mindre förmögelse. van der Wiel är den som jag tror man kan få för ett hyfsat lågt pris.

Jag har svårt att föreställa mig vilken elva vi kommer ha om några år. Iniesta kommer vara kvar, Xavi likaså även om han är hyfsat gammal, förhoppningsvis Thiago och man kan nog räkna med Cesc. Busquets är kvar med. Hur ska man få in ens 4 av dessa samtidigt i en elva? Ingen är en bra kantspelare (nej, inte Iniesta). Busi kommer vara def mitt, Xavi lär inte vara ordinarie. Då har vi Thiago, Iniesta och Cesc att välja på på mittfältsplatserna. Och det är ett stort OM Xavi inte är ordinarie.
Ett scenario är att Thiago inte lyckats slå sig in i elvan än och det är Cesc o Andres som huserar på mittfältet men med tanke på att Thiago redan nu kan platsa i ett mindre spanskt lag så tvivlar jag på det. Hur tror ni laget kommer formeras om, säg, 3-4 år?
Barcelona Barca4eva
2011-03-06 20:16
Andreas - V.V [Barney S]

Fan vad ofta du reser! Önskar själv att jag kunde resa så ofta...har inte ens rest till Barcelona än, besvikelse...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-06 20:16
addeh

Om vi ska sitta här och hoppas på att La Masia ska lösa ytterbacksproblemen i laget så kan vi lika gärna ge titeln till Real Madrid och ge en kindpuss till Perez.

Bojan är det bästa La Masia har producerat(strikers), då har man antagligen problem.
2011-03-06 20:14
Hetfield

Att du ens kan tro på det själv att Fábregas kommer peta Iniesta är bara absurt. Så länge Don Andrés presterar som han gjort de senaste 3-4 åren kommer ingen flytta på honom.

Ja okej, så du tycker vi ska skita fullständigt i alla talangfulla ytterbackar och strikers i akademin just nu bara för att La Masia inte producerat några världsspelare på dessa positioner förr? Skön logik.
Barcelona Zamboza
2011-03-06 20:12
Xavi är faktiskt den som springer mest eller näst mest i varje match. Jag såg en statistik på det för några månader sen, men tyvärr har jag ej länken.
Barcelona Frodo
2011-03-06 20:08
Hetfield- Megan Fox is a dude

Många blir lurade av Xavis rörelse. Han är oftast den som löper mest efter Alves.

Dessutom är Iniesta fotbollsvärldens bästa kameleont. Tappar han någon egenskap så kommer han att kompensera det med sin briljanta hjärna på något sätt. Vi pratar om en spelare som har spelat både som offensiv och defensiv mittfältare, både till höger och vänster som ytter i 443 och 442 system och utöver det har han även vikarierat som ytterback. Han lär anpassa sig när han är 30 år gammal vilket inte är en farlig ålder för en mittfältare.
2011-03-06 20:01
Hyder

Xavi och Iniesta är två olika spelare, det är inte garanterat att båda har samma livslängd. Xavi kan stå stilla i 90 minuter och äga mittfältet medan Iniesta är betydligt rörligare och lever mycket på kvicka fötter.
Jag tror att Fabregas har lättare att axla rollen som tempospelare/playmaker, men prata om överflöd av bra spelare.
Fan, nu känns det som att jag dissar Iniesta, man får typ dåligt samvete :P

Nej, jag tänkte med hjärnan och inte hjärtat den här gången. Jag kommer inte på någon annan anfallare som kan ersätta Villa om ett par år, om du har ett förslag så är jag väldigt nyfiken på att höra.

Frodo

Jag menar inte att han är Zlatan, jag menar bara att hans arbetsradie (rätt ord?) inte är så stor, han klarar sig bra på små ytor.
Formulerade mig klumpigt.
Barcelona Hyder
2011-03-06 19:53
Hetfield- Megan Fox is a dude

Iniesta om 3-4 år är med största sannolikhet fortfarande en av världens absolut bästa spelare. Han blir som Xavi är idag. Fabregás kommer aldrig peta don Andrés så länge han presterar.

Sedan så tror jag inte att det där är elvan som du "tror" kommer spela om 3-4 år utan den du "vill". Med tanke på att du har Cavani som central anfallare :-)
Barcelona Blaugrana91
2011-03-06 19:53
Äsch varför sitta och tänka på vilka som spelar i Barca om si och så många år, varför inte njuta av det laget vi har i dag istället som är världens bästa lag! Xavi håller många säsonger till, likaså Iniesta!
2011-03-06 19:50
addeh

Iniesta lär vara runt 30 år och Cesc lär vara runt 26 år och i hans prime..jo tjena, god morgon.
Nog föratt jag älskar Iniesta men man måste se vad som är bäst för laget, inte bara av nostalgiska skäl.

Jo, La Masia har ju en underbar trackrecord av att producera ytterbackar och strikers....

Det är ju inte givet att han kommer, men Barcelona har jagat honom i tillräckligt många år föratt man ska fatta att han tillhör oss (snart).
Men startelvan är bara vad jag tror och spekulerar bara, inget är skrivet i sten.
No harm in that ;)
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-06 19:47
Canalates //

Sitter här och undrar samma sak :P
2011-03-06 19:44
Hetfield

Fábregas? Varför räknar du så iskallt med att han kommer? För övrigt är Cesc inte i närheten så bra som Iniesta och jag tvekar på att han kommer vara det om några år då Andrés bara byggt på sin rutin.

Jag både tror och hoppas att vår mittfält om några år kommer se ut så som LAM Nr 10 skrev, det vill säga Busquets som defensiv, Thiago och Iniesta som kreatörer.

Förresten, varför skulle vi köpa van der Wiel? För det första vet vi inte hur det blir med Dani Alves i framtiden och vi har även gott om högerbackar i canteran.
Barcelona Frodo
2011-03-06 19:44
Man kan inte se in i framtiden och avgöra vem som kommer att peta vem. För några år sedan var alla övertygade om att framtidens anfall skulle bestå av Messi, Bojan och Giovani. Däremot har jag svårt att se någon flytta på Iniesta de närmaste 3-4 åren. Killen må ha varit med ett tag och vunnit mycket men han är trots allt bara 26 år gammal.
Canaletes
2011-03-06 19:42
Vad fan ska vi med Cavani till?!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-06 19:36
addeh - Remuntada!
Jag bryr mig egentligen inte om andra lagen i ligan förutom Barca så klart. Men varje gång Espanyol får spö och Real likaså så är jag glad. Sen Levante spela 0-0 mot Real också och ikväll vann de Espanyol ;)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-06 19:36
Om tre år hoppas jag Thiago och Iniesta bildar par på mittfältet. Iniesta blir nog mindre kvick med åldern och kanske kan bli en ny Xavi, medan Thiago tar Iniestas nuvarande roll. Sen har vi framtidens bästa defensiva mittfältare i världen också, Sergio Busquets.
2011-03-06 19:35
addeh

Vem skulle Iniesta peta då (om vi räknar med elvan jag räknade upp)? Han petar aldrig Fabregas, inte heller Pedro eller Messi på kanterna.

Coentrao lär vi köpa väldigt snart, Van Der Wiel och Cavani lär komma om 2-3 år.
2011-03-06 19:31
Hetfield

Jag tror också Thiago kommer ta en ordinarie plats om ett par år, men inte på Iniestas bekostnad.

Spelare som van der Wiel, Coentrão & Cavani är vi tvungna att köpa inom de närmaste 1-2 åren annars är de redan uppköpta av andra storlag och då skulle de bara kosta en hel förmögenhet.
Barcelonistas
2011-03-06 19:30
marcelo best player of the league hahaha

tisdag närmar sig !!!
Annons: