/spanien/barcelona/forum/12824.aspx/spanien/barcelona/forum/12824.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Marc Overmars#11
2011-03-07 17:14
1.70-ligan. //

Jag kan inte ta ditt inlägg på allvar vad är det för fult Arsenal har gjort nu då? Alla lag ska väl förbereda sig för matchen på bästa sätt och inte räkna med att vissa spelare saknas.
Peshmerge
2011-03-07 17:13
Backlinjen borde se ut så här

Alves-Fontas-Abidal-Maxwell

Fontas är faktiskt bra. Okej vi möter Arsenal WOW, och? Det är inte så att han är ensam i backlinjen. Han har Alves Abidal och Maxwell bredvid sig. Och han spelar lugnt och bra tycker jag. Min åskit, men det är inte vi som ska lära Pep:=)
Barcelona Blaugrana91
2011-03-07 17:11
Barcelonistas

Jag tycker vi ska ställa upp så här:

Valdes
Alves-Abidal-Busquets-Maxwell/Adriano
Xavi-Mascherano-Iniesta
Pedro-Messi-Villa
Barcelonistas
2011-03-07 17:06
1.70-ligan

På vilket sätt är det dåliga nyheter att van presly är med? jag tycker det bara är positivt. Sen vadå reservbetonad elva? Det är bara backlinjen som vi inte är ordinarie i.

Anfallet Villa--Messi--Pedro

Mittfältet Iniesta-Busi-Xavi

Backlinjen Alves Abidal (?) Maxwell

Nej jag och hela världen förväntar sig att vi ska gå vidare, det vore ett stort fiasko om vi inte går vidare imon. Alla inklusive mig själv förväntar mig att Barcelona ska vinna Cl iår.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-07 17:00
1.70
Vår reservbetonade elva?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-07 16:56
Riktigt dåliga nyheter att van Persie är med. Nu blir man betydligt mer rädd för vår reservbetonade backlinje*. Fult av Wenger att mörka skadan på det sättet, men det tyder ju bara på att Arsenal är rädda för oss när de tar till fula knep som kan störa Barca...

Desto roligare dåmed nyheten om Pastore som Rambla skrev om. Om det nu stämmer vill säga... jag gillar han skarpt och det råder ingen tvekan om att han skulle passa i Barca. Bästa valet om Cesc-affären inte går i hamn. Tror för övrigt inte han blir så vansinnigt dyr
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-07 16:56
Allt annat än vinst imorgon är ett FIASKO. Vi har varit fantastiska så här långt , gör vi inte en bra match så så finns det inga ursäkter. Vi gjorde två jävligt usla matcher mot The Special Fives lag förra året , men iår måste det bli bättre. Jag hoppas spelarna är taggade till max och jag hoppas att vissa spelare höjer sig också , det är inte Almeria vi möter , det är Arsenal!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-07 16:48
Man ska inte underskatta Van Persie, det såg vi allra minst när vi spelade mot de sist. Han har en vänsterbössa som tillhör bland de bästa, och Valdes är inte världens bästa målvakt när det gäller skott.

Rambla

Intressant situation med Pastore, det verkar som att Pastore är nr.2 ifall Cesc inte kommer till oss.
Otroligt intressant.

Barcelona Essienesque
2011-03-07 16:48
Jag förstår inte, ska vi Barca fans vara rädda för Van Persie? Känns som att det spelar absolut noll roll om han spelar mot oss eller inte, i alla fall för egen del.
elbraco
2011-03-07 16:45
"Genidrag av Wenger att mörka skadan om van Persie spelar imorgon då absolut ingen räknat med det."

Hahaha, vilket GENI!! Han måste bara få Nobelpriset då han är den förste tränaren i historien att mörka en skada, a.k.a. lira med en halvskadad spelare. Finner inga ord för den makalösa tankeverksamhet som måste ha legat bakom det beslutet.
Simply genious.
Barcelona Rambla~
2011-03-07 16:45
Rivaldo!

Är du OTBAG in disguise? Annars vad vill du?

BANG BANG osv...det är väl rätt så uppenbart vad syftet med det inlägget var. Du tror inte de flesta hade fått reda på den "chockerande" nyheten att van Persie är med i truppen inom kort ändå? Han var väldigt ivrig att få informera det så snabbgt som möjligt.
Barcelona tarrak
2011-03-07 16:42
Förstår inte vad Arsenal har att vinna på en mörkning av van Persies skada. Barcelona är ju ändå inte ett lag som anpassar spelet efter motståndaren, så det är ju betydelslöst om man får reda på att han är spelklar idag eller om ett dygn. Visst kan det skilja i små detaljer för mittbackar och pivote, men det är nog inte värre än att man klarar att förbereda sig för två scenarier.

Rent generellt så tycker jag inte att det är så intressant vad Arsenal ställer upp med. Den här matchen kommer handla om ett lag som spelar konstruktiv fotboll och ett som gör sitt bästa för att förstöra och hoppas på att vara lyckosamma med sina konrtingar. För det senare, är inte spelarmaterialet överdrivet viktigt, även om det självklart är en fördel att ha bästa möjliga manskap.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-07 16:40
Håller med om att det är otroligt desperat av Wenger om han nu skulle spela med Van Persie, killen lär väl skada sig igen och då lär Arsenal få det svårt i ligan...

Personligen så kvittar det om han spelar eller inte, han gjorde väl inget större avtryck i förra matchen, visst han gjorde ett turmål men i övrigt inget speciellt.

Jag känner på mig att det kommer komma en urladdning från Barcelona, som mot Real! Jag hoppas min "feeling" stämmer! ;)
Athletic kung fabregas
2011-03-07 16:39
vart kan man se eran trupp inför CL-matchen imorn?
Spanien Rivaldo!
2011-03-07 16:39
Rambla~

Vad i hans post skulle framstå som "skrämmande"?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-07 16:38
Det skulle inte förvåna mig om Van Persie är frisk och spelbar. Wenger är en usel råtta, varken mer eller mindre, det skulle inte alls förvåna mig om han har försökt dölja det.

Nummer 1 imorgon är att Messi har en bra dag, då klarar vi oss. Om Messi ska börja chippa vid varje måltillfälle eller att inte passa så blir det svårt.
Barcelona Heywood Jablome - REMUNTADA 8 MARS
2011-03-07 16:36
Rambla~

Haha. I'm shaking in my boots.

Busquets och Abidal ska väl tillsammans kunna sköta det i morgon? Abidal är vår bästa försvararen och Busquets och bekväm med bollen.
Barcelona Rambla~
2011-03-07 16:35
OTBAG

Haha, du är verkligen lustig. Tror du att du skräms när du kommer med dina nyheter?
Barcelonistas
2011-03-07 16:34
Rivaldo, och otbag

Underbara nyheter, hoppas även ni får song tillbacks.

Inte mycket kvar graggar... VISCA BARCA
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-07 16:32
Skönt att van Persie är med, en ursäkt mindre för Arsenal vid en eventuell förlust :)
Atlético addeh - Remuntada!
2011-03-07 16:32
Känns något desperat av Wenger om han spelar med en halvskadad van Persie. Lite dumt att riskera då Arsenal har både ligaspelet och FA-cupen att tänka på. Utan att låta för självsäker tror jag inte van Persies medverkan spelar så stor roll.
Barcelona Heywood Jablome - REMUNTADA 8 MARS
2011-03-07 16:29
van Persie kommer att bli isolerad i morgon precis som Ronaldo brukar bli isolerad mot Barcelona.

Har vi bollen så vinner vi.
Spanien Rivaldo!
2011-03-07 16:28
RvP med i truppen... Mörkning eller oväntat snabb återhämtning? Genidrag eller skadar sig Robin igen? Första alternativet säger Arsenal-supportrar och det andra säger Barca-supportrar.
Spanien OTBAG
2011-03-07 16:25
Bang bang, van Persie med i truppen.

Länktips.
Barcelona Rambla~
2011-03-07 16:20
El Kaiser

Jag känner mig precis lika osäker som du. För jag inser att det är mycket som måste klaffa om vi ska få se Barca spela så fantastiskt som de kan i sådana här matcher. Det snackades för mycket om Remuntada mot Inter att när matchen väl kom igång så verkade allt som bortblåst. Jag är glad att det inte har varit en likadan kampanj nere i Barcelona inför den här matchen. Det är bättre att allt släpps loss ute på planen istället för inför uppsnacket om matchen.
Atlético addeh - Remuntada!
2011-03-07 16:18
Vet inte om någon har nämnt det här inne tidigare men det är nu helt klart att Song missar matchen imorgon. Hur det blir med van Persie verkar ännu oklart.

För övrigt tror jag Iniesta är riktigt taggad inför morgondagen. Han är den ende som spelat samtliga ligamatcher den här säsongen och fick börja på bänken för första gången i lördags. Pigga ben och rätt inställning på Don Andrés så blir det åka av för Arsenal-försvaret imorgon. Det kan jag lova.

Messidinho

Varför i hela friden skulle publiken på Camp Nou ge Cesc stående ovationer?
Peshmerge
2011-03-07 16:10
Visst Messi är Messi. Men håll ögonen på vår kvicke Pedro och David Villa framför målet. Och där back kolla noga på Abidal. Herregud va bra han är.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-03-07 16:08
Barcelonito / Lucho Enrique 21 & Heywood Jablome - REMUNTADA 8 MARS //

Önskar att jag kunde dela er optimism men jag känner mig jävligt osäker inför imorgon. Med eller utan RvP och Cesc så är Arsenal ett grymt bra lag som dessutom har ett mål upp på oss.

Försöker tänka positivt, vi vet ju vad säsongens Barça kan göra när allt klaffar (läs 5-0 =)).
Barcelona Rambla~
2011-03-07 16:06
Det känns som om Messi och Iniesta framför allt, har gått och laddat för den här matchen. Det är bara att hoppas det stämmer för spelar Messi som i förra mötet på Camp Nou för nästan ett år sen spelar det ingen roll vad Arsenal ställer upp på planen.
PedroRodriguez
2011-03-07 16:03
Messi har gått mållös i en match nu, kan tänka mig att han exploderar mot Arsenal imorgon. Xavi och Iniesta förlorar förhoppningsvis inte mittfältsfighten, och Pedro ger Arsenal-försvararna stresssjukdomar med sitt galna presspel.

Det måste bli vinst nu.
Annons: