/spanien/barcelona/forum/12822.aspx/spanien/barcelona/forum/12822.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid "Granero Y Higuain" - Dani Parejo
2011-03-06 13:17
Heywood Jablome - REMUNTADA 8 MARS

Wilshere har också dragit å sig en fotskada, han är också osäker. Vilka spelare missa returen för er, Puyol?
--
Hetfield- Megan Fox is a dude
Hmm, han gjorde väl även Arsenasl 0-1 mål. Men håller annars med om att han är en riktigt usel spelare.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-06 13:15
addeh - Remuntada!

Drar från Arlanda 8 mars 06.05.

Tifot mot Madrid var bland det coolaste jag upplevt "live" ..
Svårslaget men det lär väl bli något i samma klass..

Personligen skulle jag vilja att dom testade något annat är "keramik" ;)

95 000 små flaggor skulle vara ballt!
Atlético addeh - Remuntada!
2011-03-06 13:13
Andreas - V.V [Barnley S]

När ska du åka ner?

Hoppas det blir ett mäktigt tifo i alla fall.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-06 13:11
Jag tror att Bendtners största ögonblick i hans karriär var när han fick skaka hand med Messi efter förnedringen i Camp Nou med 4-1. Maken till dryg och överskattad anfallare har jag aldrig sett.

Det är lite synd att båda lagen får spela med trötta och skadade/avstängda spelare, det hade varit roligt om både lagen kunde spela med de bästa spelarna.
2011-03-06 13:07
Abbe.

Vad tror du? Hur är detta jämfört med El Clasico?
Ska sitta bakom klacken igen och jag hoppas denna match slår El Clasico i "mäktighet"

Så sjukt jävla taggad så det finns inte på kartan!!
2011-03-06 13:07
CuléAK (F.d Robin.)

Motivationen lär vara det minsta vi bör oroa oss för. Är det någon som vet hur man motiverar spelare att ge hundra procent är det Pep Guardiola, och kommer han inte närvara är jag övertygad om att spelarna kommer ge järnet för honom ändå.

Dessutom har Messi gått mållös i en match nu. Han lär vara sugen på nätrassel.
2011-03-06 13:05
Att van Persie är borta måste vara det som känns allra tyngst för Wenger och Arsenal-supportrarna. Holländaren är lagets överlägset bästa målskytt och egentligen enda riktigt duktiga striker. Att Bendtner går in och gör hattrick mot Leyton Orient i FA-cupen skrämmer knappast någon, i alla fall inte mig.

Det närmar sig...
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2011-03-06 13:05
Det finns två saker som är oroande inför matchen. Den första är ineffektiviteten. Vi måste ta vara på varje chans, det går inte låta dem komma undan pga våra misstag.

Sen motivationen. Om det är som förra året mot Inter så är det bara packa och dra.
Jag hoppas Barca lever upp till förväntningarna.

Avancemang! :)
Barcelona el Maestro!
2011-03-06 12:59
"A win for the ladies (1-0)"; "Una señora victoria (1-0)"

Jag gillar rubriken på rapporten på Barças hemsida.

Visserligen saknar Arsenal några viktiga spelare men Arsenal har en beredare trupp än Barca å andra sidan. I förra året saknade Barça de två ordinarie mittbackarna och ordinarie anfallaren plus Iniesta som var skadad(han kom in i sista på kvarten). I år saknas Pique och Puyol är osäker och kan mycket väl missa matchen.

Vad jag vill säga är att avstängningar och skador är en del av fotbollen. Det vet både Wenger och Pep. Det gäller att täcka frånvaron på bästa sätt och motivera dem som ska spela matchen.
Jag tror på att det kan gå hur som helst. Det är 50-50 läge.

Intressant match att se framemot, hur som hest.
Drömläget vore om matchen slutade 3-1. För Arsenal gör Cesc målet i slutet av matchen och han hyllas av en fullsatt Camp Nou med applåder. Det vore bra om det skulle hända.
Barcelona Heywood Jablome - REMUNTADA 8 MARS
2011-03-06 12:47
På Arsenals skadefront ser det ut på följande sätt:

Cesc Fabregas är skadad och kommer att testas på måndagen och se om han kan spela.

Van Persie är definitivt borta.

Alex Song är tveksam inför spel. Har en liten knäskadad, men precis som Cesc så kommer han att testas på måndagen.

Theo Walcott är garanterat borta.

Vermaelen är högst osäker inför spel. Han har varit skadad ett tag.
Barcelona Abbe.
2011-03-06 12:45
Heywood Jablome - REMUNTADA 8 MARS

Helt korrekt! Stämningen på Camp Nou kommer vara enorm.

Är minst lika spänd som du :-).
Barcelona Heywood Jablome - REMUNTADA 8 MARS
2011-03-06 12:42
På tisdag behövs det en remuntada.

Jäklar, vad spänd jag är.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-03-06 12:26
Om jag har fattat det hela rätt så har Arsenal en del spelare som är osäkra för spel mot Barcelona. Walcott, van Persie, Fabianski och Vermaelen är definitvit borta medan de osäkra är Cesc, Song och Wilshere. Nu vet jag i och för sig inte exakt hur skadorna på dessa ser ut men det måste vara en balansgång för Wenger om det är så att skadorna riskeras att förvärras vid spel. Jag menar att en åttondel i Champions League där man har hyfsat utgångsläge att avancera väger ju naturligtvis tungt men samtidigt är man ju även med bra i Premier League och även kvar i FA-cupen.

Nåja, jag tror nog ändå att Wenger gå all in och spelar dessa från start om inget förvärras innan tisdag.
Barcelona Denyo
2011-03-06 11:57
Låt Bojan gå till en klubb där han kan säkra speltid , och pricka i en återköpsklasul!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-06 11:06
Nu vill Juventus ha Bojan.

Han verkar vara populär bland klubbarna trots hans mediokra insatser. Back off bitches, vi vill behålla Bojan.
2011-03-06 10:19
Gud så jävla taggad man är tills matchen på tisdag!
PedroRodriguez
2011-03-06 10:17
1.70-ligan.

Glaslirare hela högen i Arsenal. van Persie är ju värst, han måste verkligen långtidsskadas minst en gång under en säsong, synd för jag tycker han är duktig. Sen har de Rosicky och ett par mer stolpskott som skadas bara man blåser på de. Det är något med Arsenal och skador.
AndreD
2011-03-06 02:38
addeh

Det laget är verkligen en stor gåta. De har material att komma topp tre och har en högstanivå som garanterat hade tagit dem långt i Champions League. Men så kommer en förlust mot ett bottenlag och sen flyttar det på. De har stora problem med att hålla en jämn nivå en hel säsong. De kan slå lag som Inter och nu Villarreal, men samtidigt förlora mot ett random bottenlag på hemmaplan. Hawaiilag, minst sagt.

Sorry för ot...
Barcelona Barca4eva
2011-03-06 02:36
Skönt i alla fall att jag bara behöver gå igenom två tråkiga dagar i skolan innan mötet. Overexcited!
Barcelona Julinho
2011-03-06 02:34
Bra att vi tränat på hur man spelar 1 - 0 de senaste matcherna, skulle se fint ut på tisdag :)
Barcelona Blaugrana91
2011-03-06 01:05
Trippeln

Håller med, det vore en skandal om Barcelona åkte ut i åttondelsfinal...Vore inte rättvist heller med tanke på den fotboll som Barcelona spelat hela denna säsong!

Jag hoppas verkligen vi går vidare!
Barcelonistas
2011-03-06 00:54
Trippeln

Håller med i allt du säger!
Atlético addeh
2011-03-06 00:53
AndreD

Jag såg inte matchen, men hörde från flera håll att Atlético verkligen spelade ut hela sitt register och både Agüero och Forlán var bra. Förstår inte hur de kan ha så låg lägstanivå, det är nästan skrämmande. Samtidigt som de kan spöa vilket lag som helst när de verkligen spelar bra. Hawaiilag.
Barcelona Trippeln
2011-03-06 00:40
Problemet med Arsenal matchen är att Barcas heder och respekt för hela denna fantastiska era står på spel.

Vinner vi inte har vi slösat en säsong av dessa briljanta fotbollspelare.. det är viktigt,oerhört!
AndreD
2011-03-06 00:26
Snacka om att förvränga sanningen á la Patrik Sjögren. Spansk media är fan värre än aftonblaskan.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-06 00:24
Wilshire riskerar att missa matchen mot Barca efter att ha skadat fotleden. Vad är Wengers spelare gjorda av? Nu tror jag dock att det är överdrivet och att han återfinns på planen på tisdag, men ändå. Något fel är det ju

Godnatt!
Barcelona Barca4eva
2011-03-06 00:11
Dock har Villarreal haft det riktigt svajigt på sistone.
Barcelona Pep the King
2011-03-06 00:11
1.70-ligan.
Sami skrev det precis haha.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-06 00:07
Insag just att vi har Villarreal borta efter matchen mot Sevilla. Snacka om tufft schema...jobbigt med så många svåra matcher i rad! Det är nu serien avgörs känns det som. Eller det gör den inte, men mycket står på spel framöver. Fyfan vad det hade suttit fint med 6p i dem båda matcherna.
AndreD
2011-03-06 00:04
Ett tips är att kolla in Atleticos tre mål idag. Vilket spel de hade mot Villarreal, imponerande.
Annons: