/spanien/barcelona/forum/12817.aspx/spanien/barcelona/forum/12817.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-21 19:18
L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!

Som du skriver så går det inte att starta med Puyol mot Villarreal och Shaktar. Däremot så skulle det vara viktigt med speltid i dessa matcher för att få igång honom till de 4 el classicon (Om vi och Real går vidare)

Busquets har än så länge inte gjort bort sig som mittback (om man inte räknar med tur självmålet) och tycker att både han och Mascherano ska spela som mittback respektive pivote. Gillar att Pep brukar rotera mellan dessa herrar och det såg vi senast mot Arsenal. Busquets flyttades upp och vi gjorde 2 mål. Mascherano flyttades ner och rädda oss med sin fantastiska brytning.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-03-21 19:05
Allt för stackars Ibrahimovic. Det verkar som att svensk media med Aftonbladet i spetsen gör allt för att mörka hans äckliga form under våren genom att "misstolka" Lionel Messi.

Samme Messi som fick kritik av Pontus Kåmark inför el Clasico.
Barcelona Barca4eva
2011-03-21 19:02
Patrik Sjögren strikes again.
Barcelona Rambla~
2011-03-21 18:56
Lägg till den andra artikeln där han påstår att det var Messis krav att spela i mitten som gjorde att Zlatan tvingades lämna. Messi har spelat i mitten som falsk 9:a långt innan Zlatan kom till klubben. Någon som har glömt CL-finalen i Rom? Samu tvingades spela på en kant. 2-6 mot Madrid, samma scenario. Messis position i mitten är något som Pep och Tito Vilanova har tänkt ut och det är en process som har växt fram under en ganska så lång tid. Men nej, enligt Aftonbladet är det Zlatans formsvacka som gjorde att Messi fick spela i mitten.

Att Messi sagt i någon intervju att han trivs att spela i mitten, att ha mycket bollkontakt, har de nu fått till att Messi krävde att bara spela där och tvingade bort Zlatan. Jisses alltså.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-21 18:48
Rambla~

"Hur dessa journalister tänker och resonerar är för mig obegripligt. Antingen är de helt dumma i huvudet eller så är de bara ute efter att skapa chockerande nyheter. Kan de tänka logiskt?"

Det är Patrik Sjögren som skrivit artikeln...Behövs inte sägas mer...
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-03-21 18:47
Sen är det lite roligt att han också skriver att Messi var i Milano för att shoppa. Det låter ju helt dumt, varför ska han åka till Milano en dag för att shoppa? Sen var ju anledningen att han besökte staden att han har kontrakt med Dolce Gabbana, vilket alla verkar veta utom Patrik Sjögren. Konstigt.
2011-03-21 18:44
Aftonbladet måste vara den mest efterblivna tidning som finns och Patrik Sjögren måste vara den mest efterblivna journalisten som finns. Hoppas verkligen för hans egen skull att han inte trodde på det han skrev för då har han allvarliga problem. Tror dock inte man kan vara så dum i huvudet och allt som skitidningen skriver är troligen bara för att tjäna pengar.

Pajaser.
2011-03-21 18:40
Blaugrana són els colors!

Även om Puyi är kapten och hjärtat i laget så är han ingen maskin och alla spelare behöver träna upp sig innan de kommer upp i normal form. Vet att jag tyckte annorlunda inför Arsenalmatchen då det snackades om att han kanske skulle vara redo, men så här i efterhand var det rätt beslut att spela med Busquets & Abidal som mittbackspar och det hade det varit även om Puyol fått grönt ljus innan matchen. Vill inte att han precis blir friskförklarad och får hoppa in i en viktig match som mot Villarreal eller Shakhtar Donetsk.
Barcelona Rambla~
2011-03-21 18:38
Suck, vad trött jag blir på svensk press som ska vinkla allt.

- Ja, Messi var i Milano för han representerar modehuset Dolce & Gabbana.
- Ja, Galliani var på samma middag eftersom Milan har sponsoravtal med Dolce & Gabbana. De som tror att Messi och Galliani åt middag på tu man hand, borde ta sig en funderare. Snarare var det väl så att ormen Galliani ville passa på att skapa bra relationer med Messi som ev kan komma att bli nyttiga för honom och Milan i framtiden, och därför såg till att befinna sig på samma middag.

- Nej, de snackade knappast någon övergång. Det har Milan och Galliani inte tillåtelse att göra. Jag tror knappast att Galliani är så korkad att han skulle försöka förhandla med Messi helt öppet för resten av världen.

Hur dessa journalister tänker och resonerar är för mig obegripligt. Antingen är de helt dumma i huvudet eller så är de bara ute efter att skapa chockerande nyheter. Troligen en kombination. Kan de ens tänka logiskt?
2011-03-21 18:37
Lol åt detta misslyckade försök att störa Barcelonaspelarna. Det kom som en nyhet i några dagar men har senare bara flugit bort med vinden och ingen kommer ihåg det mer. Man undrar ju hur långt Madridklubben kan tänkas gå för att få Barcelona ur balans då man bevisligen misslyckas grovt när det kommer till fotbollsplanen.

Fail.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-03-21 18:35
L.A.M

Vet inte om jag kan hålla med dig där, ja visst han har vart skadad ganska länge men det är Puyol vi snackar om, lagets hjärta. Jag tror att han har för mkt stolthet och för mycket kärlek för laget för att kunna spela dåligt haha. Jag tror, ifall att han startar så kommer det går bra. Det är som att cykla, du kan inte glömma hur man cyklar ;)
2011-03-21 18:33
Blaugrana91

Roliga nyheter, men jag tycker ämdå inte man ska chansa och spela honom direkt i den svåra bortamatchen mot Villarreal. Killen har varit borta i flera månader och behöver träna ett tag samt hoppa in i några matcher innan han är redo för att starta. Men när är Shakhtarmatchen? Om den är precis efter matchen mot ubåtarna så kan han väl troligen inte starta där heller.
LOTG - Cruijff #9
2011-03-21 18:32
el Flaco

Tycker inte man ska hålla nyheter som detta i det tysta, redaktionen bör överväga att skriva en artikel om händelsen för att klargöra för alla att anklagelserna var falska.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-21 18:24
Off-topic, men det är nu en vecka sedan radiokanalen COPE gick ut med de absurda anklagelserna om att Barça ska ha använt sig av doping och jag tycker att styrelsen har gjort ett bra jobb när det har gällt att försvara klubbens ära. Man var snabbt ute med en kommuniké på hemsidan och man tvingade fram en ursäkt från COPE där de tog tillbaka vad de hade sagt och dessutom avslöjade de att de hade fått sin info från Madrid. Skönt att se Rosell ilskna till och höja rösten, utan att låta arrogant eller förolämpande, det behövdes.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-21 18:05
Sport skriver att Puyol kan vara tillbaka till matchen mot Villarreal, men skulle han inte hinna tillbaka till den matchen så är det allafall säkert att han kommer kunna spela matchen mot Shakhtar Donetsk. :)
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-21 14:22
Messi, PIque och Keita i en kampanj emot rasism.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-21 14:16
Dr Rek

Ett tips bara även om du förmodligen inte bryr dig ett dugg men ändå, reklam är förbjudet.
AndreD - Anims Abidal!
2011-03-21 13:33
Ronaldinho fyller 31 idag. Grattis till honom.
Barcelona Rambla~
2011-03-21 13:32
Ni är medvetna om att Dolce & Gabbana också är en sponsor åt Milan? Det var knappast så att Galliani åt middag med Messi på tu man hand.
Barcelona Dr Rek
2011-03-21 13:24
Tråkigt med landslagsuppehåll nu. Man får passa på att spela på lite annat under tiden...
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-21 12:38
Messi var Italien för att göra ett uppdrag åt Dolce & Gabanna.

Lunchen/middagen med Galliani var önskad från hans sida. De pratade inte om någon eventuell övergång.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-03-21 12:12
Dubbel.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-03-21 12:11
Jag tror inte att landslagsuppehållet kom särskilt lägligt för Bojan, då han är i bra form just nu. Samtidigt kan det också vara skönt att ta ledighet och ha gjort mål i de två senaste matcherna, viket gör att Bojan inte är lika pressad längre, både av media och fansen.
Barcelonistas
2011-03-21 11:44
Jobbigt med alla dessa landskamper, mitt i en viktig period nu. Får hoppas att vi inte åker på fler skador.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-21 11:34
Fan vad jag älskar när måndagsjobbet är över :)
Veckans jobbigaste dag, hehe..nu känns helgen nära igen =P
Real Madrid RM King
2011-03-21 09:11
Blaugrana91//

Lugn, Messi är väl bara 23?

Då är det minst 7 år kvar tills de blir intresserade ;)
Canaletes
2011-03-21 07:21
addeh - iAnims Abidal!

Dem förhandlade säkert om en övergång när Messi fyller 35. Min teori :P
Atlético addeh - iAnims Abidal!
2011-03-21 01:51
Hey, man måste passerat 30 för att stå på Milans önskelista. :P
Barcelona Blaugrana91
2011-03-21 01:45
Canaletes

Läste något liknande i Sport...
Där stod det att han ätit lunch med Milans sportchef (?) Galliani...

Jag kanske överreagerar men jag gillar inte att han äter lunch med en annan klubbs sportchef...:P

Men som du säger han var säkert i Italien bara för att han är sponsrad av DG.

Canaletes
2011-03-21 01:25
Messi i Milan,

men det är säkert bara för att han är sponsrad av Dolce & Gabanna
Annons: