/spanien/barcelona/forum/12815.aspx/spanien/barcelona/forum/12815.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh - Remuntada!
2011-03-06 19:01
Hetfield

Du verkar tro att klubben är gjort av pengar. Vågar inte ens tänka på vad van der Wiel, Coentrão, Fábregas & Cavani skulle kosta.

Tror för övrigt Iniesta fortfarande är ganska given i startelvan om 3-4 säsonger då han bara är 26 år.
2011-03-06 18:56
Lider med Málaga som var betydligt bättre än Osasuna ikväll men släpper in ett snöpligt mål på tilläggstid. Nu vill det till otroligt mycket för att kustlaget ska hålla sig kvar i Primieran. Jag tror de åker ur och får sällskap av i alla fall Hércules.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-06 18:53
Di Natale har gjort 22 mål i ligan. Smaka på den :P
Di Vaio gjorde mål igen.

Onödigt ämne, men jag tror att Barcelonas startelva om 3-4 år kommer att se ut såhär: Valdes-Van Der Wiel-Pique-Fontas-Coentrao-Busquets-Fabregas-Thiago-Pedro-Cavani-Messi

Gåshud.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-06 18:51
Jag gillar faktiskt Madridfansen här på SF mer än Arsenalfansen..
De sistnämnde är ju de äckligaste som finns, finner inte ens ordet för att beskriva dom..

Notera att jag pratar överlag nu, det finns ju vissa undantag i Madridforumet som är totalt "lost" ..
Barcelona Barcadinho.
2011-03-06 18:42
Det går också att ha båda Adriano och Maxwell från start.
Ungefär samma elva som mot Valencia, men med Maxwell på plan istället för Pique.
För att göra det klart - Alves, Busqi, Abidal, Maxwell och i mittfältet Xavi, Mascherano och Adriano.

Adriano spelade i mittfältet mot Valencia, vilket gjorde att Iniesta hamnade som vänsteranfallare. Pedro var då på bänken.

Adriano som ytterback är en risk. Jag tycker inte att han är så stabil i defensiven. Det är dock bra att ha speed med Adriano på plan. Maxwell är däremot långsammare och sämre i offensiven. Han har slarvat väldigt många pass igår mot Zaragoza och gjorde mig sur för det.

Det som jag gillade med att ha Pedro på bänken mot Valnecia var att man hade en liten jocker att slänga in.

Att ha båda Adriano och Maxwell är bara en variant. Vi får väl se hur Pep väljer. Oavsett hur vi startar så är det viktigt att markant höja effektiviteten. Det kan ni redan ni som följer laget..

På tal om matchen som Arsenal hade mot Sunderland igår. Jag drar inga slutsatser alls av matchen. Sunderland ställde med en jäkla försvarsmur under hela matchen. Tuffare och värre mur än vad t ex Zaragoza gjorde igår. Arsenal kommer att få betydligt större ytor mot oss, där de kan utnyttja båda sina snabba samt tekniska spelare.

2011-03-06 18:32
Vet inte om jag redan nämnt de men jag var i Milano här i veckan, tog mig en sväng förbi Giuseppe Meazza..

Var dock jävligt mörkt men av vad man kunde se var det en rätt cool arena, väldigt annorlunda.
Atlético Deion (red)
2011-03-06 18:31
Att mötena mellan Arsenal och Barcelona alltid ska förstöras av av skador. Barcelona har en knapp duglig backlinje att ställa på benen medans Arsenal kanppt kan slänga upp en haltande offensiv linje. Jämnar det ut sig?
Barcelona Blaugrana91
2011-03-06 18:29
Gällande nyförvärv så har jag länge velat att en ny mittback köps in i sommar, men som vissa nämner så kanske det är bättre att köpa en ny vänsterback istället, då kan Fontas flyttas upp och Abidal fortsätts användas som mittback.

Samtidigt säljer vi:

Milito-€5 miljoner
Maxwell- €12 miljoner
Jeffren- €4 miljoner
Keita- €15 miljoner, Jag gillar Keita, men skulle någon klubb erbjuda det priset så tycker jag att man ska sälja, tror dock inte Pep går med på det. ;)

Men skulle vi sälja dessa så skulle vi få in lite drygt €36 miljoner som kan läggas till vår nuvarande transferbudget på €45 miljoner, då har vi €81 miljoner i transferbudget.

Sen vet jag inte om vi får några pengar för Zlatan, någon sa härinne att Milan kommer betala oss i omgångar? Någon som vet hur mycket vi kommer få per omgång då? Jag trodde vi skulle få hela summan nu i sommar.

2011-03-06 18:25
Jag tänker inte dra några hypoteser men absolut, några "fans" hade säkert spårat ur här också.
Tänker som jag redan nämnt inte gissa hur andra reagerar.
Jag lever efter mottot : Efter regn kommer solsken och man kan inte vinna hela tiden.
Spanien Rivaldo!
2011-03-06 18:22
Andreas - V.V [Barney S]

Läste fel. Frågan kvarstår.
2011-03-06 18:18
Rivaldo!

Alla? Sen när förvandlades 75% till 100%?

Sluta läs mellan raderna om du skall besvära dig med att svara.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-03-06 18:18
Det vi vinner genom att spela med Busquets som back riskerar vi förlora i bolltempo på mittfätet.

Masch gjorde en bra match mot Zaragoza, men med tanke på den lilla aggressivitet som de visade blev det en rätt tacksam uppgift för argentinaren - utan att för den skull ta nåpgot ifrån honom. Man kan ju bara prestera efteer förutsättningarna.

Nyckeln att skydda försvaret sitter i ett bra bolltempo på mittfältet och en bra press från anfallarna. Kan vi få till dessa saker spelar det mindre roll vem vi har i backlinjen.
Att Milito luftades igår betyder att han har en match i kroppen och därmed, förhoppnngsvis, prestera ännu lite bättre (eller mindre dåligt) i nästa match?!

Det absolut viktigaste är dock att vi är effektiva i avsluten. Det är framåt vi ska vinna matchen, både försvars- & anfallsmässigt.
Barcelona Frodo
2011-03-06 18:14
Rambla~

Filipe Luis var klockren men tyvärr var Deportivos president oresonlig.
Barcelona Hyder
2011-03-06 18:14
maradomessi

Håller med om Adriano. Det skulle vara synd om Maxwell startade matchen. Han bevisade om inte annat borta mot Arsenal att han inte riktigt kan hantera så snabba spelare som Arsenal har. Visst blir det otroligt offensvit med både Alves och Adriano men jag ser inte det som en jätte mycket större skillnad mot vad Maxwell och Alves skulle bli.

Sedan så måste jag säga att Maxwell gjort det mer än väl i Barcelonatröjan. Han har faktiskt varit en bidragande spelare. Men i just en sådan här match som mot Arsenal anser jag att han inte är material nog. Adriano kan i alla fall komma att bli det.
Spanien Rivaldo!
2011-03-06 18:12
Andreas - V.V [Barney S]

Du drar alla i Arsenal's forum över en kam men kan inte dra en enkel gissning om hur det hade blivit här? Du verkar vara en mästare på att undvika frågor du inte vill svara på...
Barcelona maradomessi
2011-03-06 18:08
Hoppas att Pep startar med Adriano på vänsterkanten mot arsenal. Jag blev väldigt imponerad när han fick spela mot Valencia. Hans kanske bästa prestation i barca tröjan. Maxwell BÖR sitta på bänken. Han är otroligt långsam och är dålig i offensiven. Visst, Arsenal kommer till Camp nou utan walcott men Arshavin skulle peta och springa förbi Maxell 8 av 10 ggr. Ser helst att Adriano får spela som vänsterback även om vi har två offensiva yterbackar på planen. Adriano är ingen säkerhetsrisk, enligt mig är han lika bra offensiv som deffensiv.
2011-03-06 18:02
Rivaldo!

Jag kan bara tala för mig själv, hade inte uppträtt annorlunda än vad jag gör nu.
Spanien Rivaldo!
2011-03-06 18:00
Andreas - V.V [Barney S]

Det var inte det jag sa. Hur tror du det här forumet hade sett ut om ni hade blivit utsatta för liknande motgångar som Arsenal nyligen hade?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-06 17:58
Bayern Munchen ville väl betala 15 miljoner euro för Keita?

Yeah right, finns ingen chans att man säljer honom.
Coentrao får kosta vad han kostar, bra ytterbackar växer inte på träd.
2011-03-06 17:58
Rivaldo!

Nej, för jag orkar inte ens diskutera med någon som inte tror att vi Barcafans upplevt motgångar..

Alla blev inte Barcafans 2006 vet du.
Spanien Rivaldo!
2011-03-06 17:56
Andreas - V.V [Barney S]

Du svarade inte precis på frågan...
elbraco
2011-03-06 17:55
Rambla

Vill Zenit ha Maxwell för 12m euro?? Får man ett sånt överpris bud så hoppas jag verkligen Pep & Rosell gör det rätta.
2011-03-06 17:52
Rambla

Coentrão kommer garanterat bli dyr då många klubbar är ute efter hans underskrift. Som jag skrev tidigare anser jag därför att vi borde lägga alla korten på portugisen och istället satsa på en lite billigare anfallare.
2011-03-06 17:51
Viasat hockey grabbar!

VIK mot ES!
Mora åker på pisk.

Rejält med OT men finns ju inte så mycket annat att se just nu..

Edit: 2-2 fan :P
Barcelona Rambla~
2011-03-06 17:49
Jag ansluter mig till de som anser att det bästa vore att låna ut Bojan. Fast absolut inte sälja, och heller ingen köpoption. Han ska få chansen att komma tillbaka. Speciellt med tanke på all tålamod han tills nu visat utan att någonsin beklaga sig. Det är så uppenbart att han behöver få mycket mer speltid. Han måste få känna förtroende från tränaren och känna att han ses som ordinarie i startelvan. Så bygger han upp sitt självförtoende bäst.

Jag stör mig fortfarnde att Filipe Luis spelar i fel klubb. Vi hade chansen att värva honom, Coentrão känns väl annars helt rätt. Risken är nog bara att det blir en dyr historia.
2011-03-06 17:47
Barca4eva

Det stod förvisso bara 1-0 till Genoa i halvtid men Inter gjorde en riktigt bra andra halvlek.
Barcelona Barca4eva
2011-03-06 17:45
Inter vände 0-1 till 5-1 på en halvlek innan Genoa reducerade till 5-2...otroligt starkt!
2011-03-06 17:44
I sommar borde vi sälja Milito & Maxwell och satsa alla kort på att få Fabio Coentrão. Det vore det bästa som kunde hända i mina ögon. Då kan Abidal användas alltmer som mittback och vi kan även flytta upp Fontás utan att pressen blir för stor på honom.

På mittfältet vill jag inte se några förändringar alls i stort sett, mer än att Thiago kommer komplettera vårt redan starka manskap.

I anfallet lär Jeffren försvinna, Bojan kan möjligen bli utlånad. Hur det än blir ser jag helst att vi värvar en ytter. Har länge tjatat om Alexis Sánchez och det vore fantastiskt att få honom, det enda som talar emot är hans prislapp som garanterat kommer vara skyhög. Rambla nämnde Piatti förra helgen och det är en spelare jag gillar skarpt och jag tror han skulle passa in bra i Barça på alla sätt och vis. Vi skulle inte behöva betala i närheten lika mycket för Piatti som för Sánchez så jag föredrar faktiskt argentinaren och att klubben istället går all in för att få Coentrão.
Barcelona Trippeln
2011-03-06 17:42
Hjärta.

Det är det man mister när vår fantastiske kapten inte spelar men jag vill att han går in i omklädningsrumemt på tisdag och kollar alla in i ögonen och berättar för de vad matchen betyder.

Gör han det lär vi fullständigt slita isär Arsenal.
2011-03-06 17:41
Rambla~

+1
Annons: