/spanien/barcelona/forum/12813.aspx/spanien/barcelona/forum/12813.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-08 04:41
Bara man inte möter på en Arsenal mobb xD
Fulla engelsmän, fifan..

Edit: Är ju å andra sidan rätt snabb, men med 10kg ryggsäck vettetusan, hehe..

Det är cirka 15 timmar till match, helt sjukt.
Barcelona Trippeln
2011-03-08 04:33
Andreas - V.V [Barney S]

Lycka till mannen !
2011-03-08 04:29
Atleast I made It to Arlanda..:)

Redan 10 pers som kommenterat min barcelona jacka, verkar som alla vet att det är match =P (notera då att klockan är tidigt, även för Arlanda xD
Barcelona Denyo
2011-03-08 02:40
alla pratar om maxwell att ni är oroliga killen var en av dem stabilaste i början säsongen alla gör väl misstag men att se han som en säkerhets risk är väl att ta i då han stått för många fina insatser,

i 3 veckor har man väntat är så laddad inför imorgon
tror de blir jämnare en många tror men hoppas jag har fel :)
Barcelona westinho
2011-03-08 02:21
Stämmer att det var Bendtner som gjorde målet på Camp Nou sist, inte Walcott. Dessutom kommer Sagna med största sannolikhet starta istället för Eboue då Sagna är förstavalet. Även Diaby lär kliva in på mittfältet och inte Denilson. I anfallet tror jag att Wenger mörkar lite med RVP och att denne kommer starta matchen, istället för dansken.

Sergio kommer utan tvekan starta som mittback imorgon, det råder inga tvivel om det. Mascherano är en världsklasspelare och kommer definitivt inte göra bort sig på mittfältet, så det känns bra där. Det enda jag är orolig för är Sergios snabbhet, eller brist på snabbhet rättare sagt, då Arsenal ställer om väldigt fort. Abidal är stensäker, inga problem där. Maxwell från start är inte heller optimalt, men nu slipper han möta Walcott och det blir lättare då.

Detta är Messis match, det är han som ska göra det. Han vet om det.

3-1 till Barcelona...VAMOS!
Barcelona Frodo
2011-03-08 01:52
Fridh

Busquets är mer eller mindre det enda alternativet. Militio har varit bedrövlig i år och dessutom är både Milito och Abidal vänsterfotade. Pep gillar inte att spela med två vänsterfotade mittbackar tillsammans. Busquets har vikarierat där förut med blandade resultat. Personligen är inte han min största oro utan snarare Maxwell om han får starta.
Atlético Fridh
2011-03-08 01:47
Angående inför-rapporten; det var väl ändå Bendtner och inte Walcott som gjorde Gunners mål på Nou Camp förra året? Och den där Arsenalelvan lär inte stämma särskilt väl. Men Sergio går alltså ner och spelar mittback, det förväntade jag mig inte. Brukar han vikariera där bak, är han komfortabel med situationen, är det rätt val på förhand av Guardiola?

Väl mött imorgon, förmodligen och förhoppningsvis blir det en lika fantastisk match som senast och med lite tur kanske Gunners kan gneta sig vidare ;)
Barcelona Frodo
2011-03-08 01:35
Götze är "the real deal". Jag har följt Dortmund en hel del den här säsongen och killen är klass men han är knappast någon efterträdare till Xavi eller Iniesta. Vissa spelar bara för mycket FM och slänger fram nya namn efter behag.

Anledningen till att han inte är en efterträdare till Xavi och Iniesta är hans position. I Tyskland spelar många 4-2-3-1 och Götze är mer av den klassiska tian precis som Özil och detta hade inneburit att han snarare konkurrerat med Messi. Götzes situation är något lustig dock. Både i Dortmund och det tyska landslaget har man bättre 10:or för närvarande i Kagawa och Özil som båda är väldigt unga. Däremot kan han spela på kanten också så speltid lär inte bli några problem för honom i varken klubblaget (när Kagawa är tillbaka) och landslaget.

Han är egentligen inte ens på Barcelonas radar så det finns inte mycket att diskutera. Dessutom tycker jag att Thiago är är en större talang och Barcelonas framtid på mittfältet.

addeh

Du har rätt. My bad!:D
Cigge
2011-03-08 01:18
Hyder

Det har ju varit en del lösa rykten om att han och hans far vill spela att Thiago själv ska får spela mer regelbundet i en annan klubb. Finns det någon sanning i det tror du eller rättar han in sig i ledet till att vara reserv tills Xavi går i pension?

Jag är inte lika säker som du på att Thiago är en blivande startspelare, men jag har ju heller inte lika bra koll på er. Xavi har väl kontrakt till 2014 om jag inte är galet ute, rätta mig om jag har fel, och i så fall kommer Thiago vara reserv eller utlånad under den tiden eller hur är det tänkt? För det ska ju mycket till för att han ska peta Busquets eller Iniesta.
Barcelona Hyder
2011-03-08 01:06
Cigge

Värvning eller inte, Thiago kommer att spela på vårt mittfält som startspelare när Xavi och Iniesta trappar ner. Kanske kan han till och med komma att bli omskolad till högerytter, en tanke som jag skulle gilla skarpt.

Kommer inte Cesc finns det i stort sett en garanti att Thiago kommer att slå igenom som startspelare på mitten hos oss.
Cigge
2011-03-08 00:59
Hyder

Hehe, absolut håller med om överlägset topplag och europas tredje bästa liga. Tror inte heller att Götze är en spelare ni kommer värva framöver. Är dock något tveksam på om Thiago är rätt spelare för den rollen, som de flesta av er verkar vara relativt säkra på. Personligen tror jag att det blir en värvning på den fronten. Cesc eller inte, någon värvning tippar jag på.
Barcelona Barca4eva
2011-03-08 00:58
B-Guden

Nej då, han förblir nog defensiv...likt Pique.
Barcelona B-Guden
2011-03-08 00:55
Ang startelvan tror jag vi kommer anfalla med en 3 back linje.

Alves Abidal Maxwell
Busquet
Iniesta Masken Xavi.

jag tror Busquet kommer få en offensivare roll när vi har boll men går ner på backen när vi tappat.
Så tycker jag det sett ut tidigare gånger han spelat iallafall
Barcelona Hyder
2011-03-08 00:55
Cigge

Övertygad om att Thiago hade presterat liknande vid kontinuelig speltid. Därmed ska man inte ta ifrån Götze någonting. Han har varit en ung ledare i ett överlägset topplag i europas tredje bästa liga (var tvungen att få med det lite smidigt). Han är med andra ord en blivande superstjärna men ingen arvtagare till Iniesta eller Xavi.
Cigge
2011-03-08 00:50
Hyder

Tror dock inte att många, om någon, är på nivå med Götze. För att konstatera, jag är inte här inne för att provocera.
Barcelona Hyder
2011-03-08 00:47
Hetfield- Megan Fox is a dude

Jag vet mycket väl vem spelaren i fråga är och vad han går för. Jag antydde mer på "Messidinhos_10" "titta, här har jag hittat"-formulering av Iniestas arvtagare.

Sedan att det är löjligt och osannolikt att en tysk pojkspoling ska efterträda Iniesta när vi har en hel akademi full av lovande mittfältare är en helt annan femma.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-08 00:43
Andreas - V.V [Barney S]

Höll dig borta från Camp Nou då ;)
För åker Barca imorgon så avgår jag minst 1år, helt seriöst.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-08 00:41
Det går inte att bortse från att det är ett oerhört avbräck att ha våra båda ordinarie mittbackar borta. Men Abidal är en av världens bästa mittbackar just nu, så problemet är bara den andra mittbacksplatsen och att vänsterbacken blir försvagad.
Fördelen om Busi tar steget ner är att vi får ett passningsskickligt mittbackspar och att Mascherano får plats i startelvan. Han har egenskaper som ingen annan i Barca har och som vi kan ha nytta av imorgon. Gillar honom skarpt! Även om jag helst hade sett Busquets på den positionen framför ordinarie backlinje kan detta bli okej det med. Jag menar, man får försöka se det positivt. Det är 10 (nej, Maxwell är inte riktigt där) spelare av yttersta världsklass som Barca lär ställa upp med imorgon. Alla spelar inte på sina favoritpositoner och det ska bli intressant att se hur bra man löser sina nya uppgifter. Lyckas man fullt ut med det bör det kunna gå vägen imorgon.

Godnatt!
2011-03-08 00:38
Det är fan bra rätt sjukt att mina 3 senaste besök på Camp Nou har slutat..

4-0, 5-0 och 5-0..
Snacka om att välja "rätt" match.
Bara för det så blir det väl torsk nu, ju fler vinster desto närmare förlusten :P
Barcelona .Sami.
2011-03-08 00:35
Blaugrana91
Bra elva. Men jag hade gärna sett Adriano istället för Maxwell.
Cigge
2011-03-08 00:34
Hehe, Götze är ruggigt bra och är väl tillsammans med Wilshere och Neymar de tre bästa 92:orna i världen just nu. Mycket lovande talanger. Jag skulle även vilja säga att Nuri Sahin ligger bakom en del i det offensiva spelet för det ungdomliga Dortmund.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-08 00:32
Sport skrev tidigare ikväll att vi antagligen kommer starta så här:

Valdes
Alves-Abidal-Busquets-Maxwell
Xavi-Mascherano-Iniesta
Pedro-Messi-Villa

Dock kan jag inte hitta den på deras hemsida längre...
Men just Sport tycker jag brukar vara "trovärdiga" i sina nyheter (Oftast allafall) så det lär nog stämma.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-08 00:28
Andreas - V.V [Barney S]

Jo det sant, det är inte många här i Sverige som inte känner till honom. Men ute i europa är han känd, tror att alla stor klubbar har koll på Götze.

Barca4eva

Ja men nu vet jag inte exakt vilka posistioner Götzl har, det behöver inte vara Iniestas. Han kan ta över Pedros t o m..
2011-03-08 00:23
Götze är riktigt bra, han kommer nog ha en rätt dyr prislapp om han fortsätter så här som han gjort.
Det är ingen direkt "okänd" spelare även om många säker inte vet vem det är men det beror väl säkert på att ni inte följer Tyska ligan isåfall, jag följer inte ligan speciellt seriöst men har sett några matcher med Dortmund och killen har talang, helt klart.

Bara en Youtubestjärna - Nja, knappast =P
Barcelona Barca4eva
2011-03-08 00:23
Messidinho_10

Som Hetfield precis sade...Thiago for fu*** sake! Samma spelare som förmodligen flyttas upp nästa säsong.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-08 00:20
Barca4eva

Säg vem då? Vi har ingen next Iniesta i Cantarian..
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-08 00:19
Hyder

Goetze är en av Dortmunds bästa spelare, och kanske den bästa unga spelaren i Bundesliga. Han är endast 18 år och äger typ mittfältet i det laget som kommer att vinna ligan.
Det är knappast en youtube sensation, det är en riktigt bra spelare.

Men trots det så har vi redan en arvtagare till Iniesta och han heter Thiago. Enough said.
Barcelona Barca4eva
2011-03-08 00:18
Messidinho_10

Inte fan bryr jag mig om en tysk spelare när vi har grymma, egna produkter samt Afellay?

Och nej jag har inte hört talas om honom. Är det någon som ryktas i 3:e klassen?
Barcelona Hyder
2011-03-08 00:17
Messidinho_10

Du har uppenbarligen "hittat" honom på YouTube och arvtagare till Iniesta och Xavi för den delen har vi gott om i Canteran.
Barcelona Pep.G
2011-03-08 00:16
Han må vara lite småkort men Marcherano hade nog gjort mittbacksjobbet minst lika bra som Busquets. I sådanna fall kan vi dessutom säkra med Sergi i mittfältet.
Annons: