/spanien/barcelona/forum/12805.aspx/spanien/barcelona/forum/12805.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh - Remuntada!
2011-03-07 19:08
Guardiola: "Van Persie travelled? Wenger always does it. Walcott and Song can still travel with private jets. May the best play."

Ryggont verkar inte besvära Pep ifrån lite humoristiska uttalanden. ;-)

Intressant match för Barça B borta mot Tenerife nu. Halvtaskig stream i länktips.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-07 19:04
Wilshere#19

Varför ska vi erkänna något sånt??
Han gjorde väl inget speciellt avtryck i matchen på Emirates, visst hade gjorde ett turmål, men i övrigt sköt han mest långt utanför...
Barcelona tarrak
2011-03-07 19:04
Wilshere

Jag kan med handen på hjärtat säga att van Persie inte skrämmer mig det minsta. Visst skulle han öka Arsenals segerchans något, men jag anser att det är så minimalt att det inte ens är värt att uppmärksamma. Han må vara ett något större hot när Arsenal kontrar, men jag tror inte att det är där matchen kommer avgöras.

Att Wengers agerande skulle förklaras med rädsla har jag däremot svårt att se. Snarare att man inte vill ge sin motståndare en tiondels millimeter än man behöver. Pep plockar ofta med sig för stora trupper och lämnar halvskadade spelare utanför i sista minuten.

Overmars

Om första matchen var böljande med viss Barcelona-dominans så kommer Barca, precis som själv hävdade, att ha ännu större bollinnehav. Detta kommer självklart att tvinga Arsenal till att i större omfattning ägna sig åt kontring- och försvarsspel.

elbraco

Ett bollinnehav på en tredjedel av matchen är självklart att agera defensivt. Att Barcelona som i stort sett enda lag ofta är över 70% är en abnormalitet. 80% bollinnehav över en hel match har mig veterligen aldrig existerat i en fotbollsmatch på högsta nivå, men du får gärna visa mig fel.

Presspel eller inte. Matchen kommer att handla om att Barcelona har bollen, Arsenal försvara och kontrar när de får chansen.

Måste gå nu, men svarar senare!
Atlético Wilshere#19
2011-03-07 19:01
Hetfield- Megan Fox is a dude //

Edit: Du missförstod mig. Jag menade att ni antagligen ser van Persie som ett större hot än Bendtner eller Chamakh, inte Villa. :-)
elbraco
2011-03-07 19:00
tarrak

"Statistik ger sällan hela bilden, men jag kan garantera att Barcelona kommer ha minst 65%av bollinnehavet och dubbelt så många skott."

Det betyder inte att Arsenal kommer spela defensivt. Om Arsenal spelar defensivt kommer vi ha 80% bollinnehav. Och att hålla tätt är inte alltid synonymt med defensivt spel heller. Jag är säker på att Wengers lag kommer att spela med presspel och inte parkera bussen. Allt annat vore nästan korkat.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-07 18:56
Wilshere

Det finns ingen i världen som tycker att Chamakh/Bendtner/Van Persie är farligare eller bättre än Villa, så det är klart att vi tycker så.
Spanien Marc Overmars#11
2011-03-07 18:53
tarrak //

Jag menar på att Arsenal kommer exakt likadant som i första matchen då Barca var spelförande folk härinne tycks tro att Arsenal går in för 0-0 vilket är naivt.

Barcelonistas //

Jag förstår inte poängen med ditt länktips.. jag anser Arsenal vara ett bättre lag än Real.

Atlético Wilshere#19
2011-03-07 18:52
Barcelonistas //

"Wenger och arsenal är rädda för oss. För varför överhuvudtaget mörka van persies skada? så jävla uppenbart att ni är rädda för oss ( och det med all rätt, massaker väntas på Camp Nou"

Varför kan du/ni inte bara erkänna att ni fick en lite obehaglig känsla när ni läste att van Persie finns med i Arsenals trupp? Jag hade fått det om ni hade mörkat en skada på t.ex. Villa och jag kan tänka mig att ni ser van Persie som ett större hot än Bendtner och/eller Chamakh.

Andreas - V.V [Barney S] //

Du får tycka att det vore dumt av Wenger att spela van Persie imorgon men det är inget borde bekymra dig om, tycker jag, och att önska att en motståndarspelare blir skadad är bland det värsta som finns. En vidrig önskan...
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-07 18:48
Även om Arsenal kanske vill ha bollen och spela offensivt så går det inte mot Barcelona, då är det vi som bestämmer. På Emirates Stadium tyckte i alla fall inte jag att Arsenal gick för att parkera bussen, ändå så såg det ut som det när vi hade våran bästa period i första halvlek. Hoppas ni fattar vad jag menar.

Personligen tänker jag lite tillbaka på förra säsongen när vi blev utslagna av Inter. Även om det var en 3-1 förlust istället för 2-1 så känns det likadant. För det första tog vi ledningen på bortaplan men det andra laget vände. Sedan var alla ändå ganska självsäkra och trodde vi skulle gå vidare, men Inter ställde upp med den största försvarsmuran världen skådat och vi hade grymma problem.

Liknande scenario imorgon? Troligen inte, men jag har som sagt i tidigare inlägg inte den bästa känslan.
Spanien Rivaldo!
2011-03-07 18:45
Andreas - V.V [Barney S]

Du verkar vara lite av en IDIOT själv :/
Canaletes
2011-03-07 18:39
Finns hopp!!

Förra året när vi utklassade Arsenal hade vi som mittbackar Marquez och Milito!
Barcelonistas
2011-03-07 18:30
Vi har under Guardiola varit överlägsna på camp nou vilka vi än mött spelmässigt/ resultat mässigt. Minns ni föra säsongen mot stuttgart borta mötet där vi var ila ute? För att sedan fullständigt köra över dom på Camp Nou med 4-0. Finns många fler exp. Sen är en 2-1 ledning knappast en säker ledning det räcker att vi bara gör 1-0 så är vi vidare. Mous inter hade en 2-0 ledning att försvara ( inter har/ hade ett mycket bättre defensivt lag)

Så det jag vill komma fram till är att arsenal är körda oavsett hur dom spelar.
2011-03-07 18:20
Fabregas spelade halvskadad i förra mötet också, så jag tror inte att Wenger tänker "spara" Van Persie.

Just saying. Jag tror att Wenger vill vinna matchen alldeles för mycket.
Barcelona Napao
2011-03-07 18:18
Barcelona B spelar idag mot tenerife kl 19 och här är lite streem länkar.
Barcelona tarrak
2011-03-07 18:16
Andreas

Lägg ner. Att hoppas på att andra människor skadar sig är IDIOTI. Chansar Arsenal med en halvskadad spelare så kan de självklart inte klaga om han förvärrar skadan, men det är inbe samma som att han förtjänar det. Låt oss stå över sådant snack och hoppas att det är två optilmala lag som gör upp imorgon.
Barcelona el Maestro!
2011-03-07 18:14
Att gå i försvarar och rikta in sig på att kontra är vad Arsenal gjorde även förra året. Det tror jag inte att det kommer att skilja sig i år heller.
Det konstiga med förra årets match var att Arsenal fortsatte att spela på samma sätt även när Barca gjorde tog ledningen. Det var kontringsspel som gällde hela vägen för Wenger.

I år tror jag att Arsenal har bättre mittfält och möjligen även bättre anfallare om Van Persie kommer till spel. I vilket fall som helst är det kontring som kommer att gälla. Likadant var det även i finalen. Det går inte att slå Barca på något annat sätt.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-07 18:09
Det är ju underbara nyheter att Van Persie är med, om han spelar småskadad hoppas jag uppriktigt att han åker på en 4 månader skada.
Visst, kan anses jävligt dumt och tänka så av mig men att spela med halvskadade spelare är IDIOTI och bör bestraffas efter det.

Om 11 timmar och 56 minuter är man på väg, hoppas det blir lynchstämning utanför Arsenals hotell som det var mot Madrid.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-07 18:07
Jag läste någonstans att Wenger sagt att dem kommer försvara sig, enligt mig låter det otroligt dumt (eller bra för oss), dem har inte spelarmatrialet att försvara sig i 90 minuter mot ett Barcelona som kommer sätta in en helt galen press. Jag tror inte Arsenal kommer kunna stå emot vår offensiv.
Barcelona tarrak
2011-03-07 18:01
elbraco

"Att Wenger kommer spela defensivt är nog det dummaste jag hört"

För det första kommer det inte att handla mig om vad Arsenal vill. På Camp Nou är det Barcelona som styr spelet oavsett motstånd. Wenger vet att de har ledningen och att de inte kan slå Barca med deras egna medel på bortaplan. De kommer inrikta sig på att hålla tätt och kontra när chansen finns. Något annat är otänkbart.

Statistik ger sällan hela bilden, men jag kan garantera att Barcelona kommer ha minst 65%av bollinnehavet och dubbelt så många skott.
Barcelonistas
2011-03-07 17:55
Marc Overmars

Kolla länktips.
Barcelona tarrak
2011-03-07 17:55
Marc Overmars

Så vi är överens om att Barcelona kommer vara det klart spelförande laget? Vad menar du då med att folk fått för sig något konstigt om Arsenals spel? Jag har inte läst annat än just att Barcelona kommer anfalla, Arsenal försvara och kontra.
elbraco
2011-03-07 17:54
Att Wenger kommer spela defensivt är nog det dummaste jag hört, den enda anledningen till att de vann över oss är att de spelade hänsynslöst offensivt.
Det är Arsenals only shot imorron. Vi kommer spela övermänskligt som vi gjorde i Clasicon, och då kan inget defensivt lag försvara sig genom en parkerad buss. Möjligtvis Inter under Mourinho men knappast Arsenal under Wenger.

Jag är som vanligt lite nervös inför kontringarna däremot...
Barcelona Cataloniaboy
2011-03-07 17:53
addeh
"På tal om försvaret så är jag inte ett dugg orolig för hur Busquets ska klara sig bredvid Abidal. Katalanen är oerhört bekväm med bollen och slår i snudd på aldrig bort en passning. Han kanske inte är världens snabbaste, men han är positionssäker och är även en helt okej huvudspelare."
Co-sign
Atlético addeh - Remuntada!
2011-03-07 17:51
Hetfield

Adriano är kvickare än Maxwell men nu när Walcott inte kommer medverka känns faktiskt den Maxwell som det bästa alternativet. Skulle inte höja på ögonbrynen om Adriano fick förtroendet, men det skulle kännas lite riskfyllt då han inte alls besitter den rutinen som sin brasilianske konkurrent.

Annars håller jag med dig, Busquets, Mascherano och Abidal lär bilda ett sorts tre-manna försvar då vi anfaller med ytterbackarna.

På tal om försvaret så är jag inte ett dugg orolig för hur Busquets ska klara sig bredvid Abidal. Katalanen är oerhört bekväm med bollen och slår i snudd på aldrig bort en passning. Han kanske inte är världens snabbaste, men han är positionssäker och är även en helt okej huvudspelare.
Barcelona Cataloniaboy
2011-03-07 17:49
Hetfield
Jag tror inte att Pep väljer att starta med en så pass offensivt inriktad taktisk uppställning. Jag tror han kommer att avvakta med att flytta upp ytterbackarna längre upp i banan, tills typ 60 minuter är spelade och ifall Barca skulle jaga ett ledningsmål.
Spanien Marc Overmars#11
2011-03-07 17:47
tarrak //

Ni dominerade ju på Emirates enda skillnaden är väl att ni trisar upp bollinnehavet, jag måste återigen poängtera att anfall är ju erat bästa försvar så att Puyol och Pique saknas i defensiven kommer väl inte märkas särkilt mycket. Sen måste ju Alves skärpa till sig när han jobbar hemåt.
Barcelonistas
2011-03-07 17:42
marc overmars

Wenger och arsenal är rädda för oss. För varför överhuvudtaget mörka van persies skada? så jävla uppenbart att ni är rädda för oss ( och det med all rätt, massaker väntas på Camp Nou
Barcelona Cataloniaboy
2011-03-07 17:41
Precis som er andra har jag en positiv känsla inför morgondagen. Visst, det är vi som har pressen på oss, men samtidigt krävs det bara 1-0, och sen är det vi som är vidare. Det ska inte mycket till. Hemma på Camp Nou är vi riktigt starka och har inte tappat poäng här sedan i början av oktober, varav Arsenal senast tappade poäng hemma i lördags...

Att Wenger mörkar Van Persies skada och tar med honom i matchtruppen är säkert bara för att "skrämma" Pep. Dessutom sa ju Wenger idag att man skulle spela väldigt defensivt imorgon och försvara sin ledning. Då finns det egentligen ingen anledning att starta med en halvskadad(helskadad t o m) Van Persie.

Det som skrämmer är vårt skade- och avstängningsläge. Två av våra viktigaste spelare är borta, vilket gör att vi inte har särskilt många alternativ att välja mellan nere i försvaret. Det bästa är att flytta ner Busquets i backlinjen, vilket innebär att Sergio bildar ett mittlås med Abidal. Dessutom har ju Mascherano blivit bättre och bättre den senaste tiden, och den här matchen kommer passa honom, tror jag. Angående vänsterbacks-positionen är det ett svårt val, som står mellan Adriano och Maxwell. Då vi ska framåt är egentligen Adriano det självklara alternativet. Adriano var ju även en av våra bästa spelare i onsdags mot Los Ché.
Min startelva morgon:
Valdés
Alves, Busquets, Abidal, Adriano
Xavi, Mascherano, Iniesta
Pedro, Messi, Villa

Det som oroar lite är Valdés skadebekymer. Man kanske skulle låtit honom vila även i lördags. Det lär dock inte vara några större problem.
Barcelona tarrak
2011-03-07 17:41
Marc Overmars

Självklart kommer det se annorlunda ut. Jag är inte alls säker på att vi vinner, men speldominansen kommer vara massiv. Förra året hade Barca runt 70% av bollinnehavet och fyrdubbelt så många skott på mål och något annat är inte att vänta den här gången. Så här ser det ut oavsett om det är Arsenal, Chelsea eller Madrid som besöker Camp Nou. Det som kommer vara avgörande för matchen är hur bra Barcelona anfaller och hur Arsenal lyckas avvärja attackerna. Inget annat.
2011-03-07 17:39
--------Busquets-----Abidal--------
-------------Mascherano----------
Alves-----------------------------Adriano
------------Xavi--------Iniesta
------Pedro-------Messi------Villa

Jag tror att vi lär spela så imorgon med två väldigt fria yttermittfältare i Alves och Adriano som lär dra isär Arsenals mittfält. Busquets, Abidal och Mascherano lär vara väldigt defensivt inriktade imorgon med tanke på hur offensiva yttrar vi har, de lär städa bakom de.
Annons: