/spanien/barcelona/forum/128.aspx/spanien/barcelona/forum/128.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ribohn Fan
6/23/2017 18:34
Ben Williams version av "Smells like......." det är vad jag vill ha i Barca.
Barcelona Dûssel
6/23/2017 18:33
@neymar JR || Cillessen #1:

Ok.
Barcelona Soda Popinski
6/23/2017 18:33
Hehehe .. "Sil och nubbe". Seg midsommar!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
6/23/2017 17:45
Helt otroligt hur vissa här klagar på ledningen så fort era favorit cracks inte är klar för oss. Som om det bara är att slå på en knapp och allt är klart. Och vilka summor man är beredd att betala, herrejävlar, samtidigt som man pratar om egna produkter o La Masia.

Konsten är INTE att köpa cracks för ernorma priser, det har alla våra presidenter gjort mer el mindre. Denna ledningen har värvat flera tunga cracks men folk är inte mätta. Konsten är snarare att hämta lite mindre kända för normala priser o göra dem super vikitga o nyttiga för laget. Vi har nått osmakliga pris höjder, nästan så att man tappar lusten för hela cirkusen.
Barcelona FCB_Messi
6/23/2017 17:29
Jag tror på detta scenariet : Veratti kommer bli klar när som helst , man åker inte vara hem från en semester på det sättet som han gjorde (om det nu stämmer).. Dembele kommer vi göra klart med för runt 90 mille , dock tror jag han anländer nästa sommar, betalningen så tror jag halva betalas nu, halva nästa sommar . Lucas Lima och bellerin tror jag inte på.
Barcelona Barcelonistas
6/23/2017 17:15
Jag lovar et att vi kmr misslyckas med alla våra värvningar..
Barcelona Den vise mannen
6/23/2017 17:02
oocbgb Är i Turkiet på AI-hotell och här finns det grejor!! Ingen sill dock :(((!
Barcelona Blaugrana91
6/23/2017 16:42
koeman92 Men vad vill du att klubben ska göra? Barca sägs vara överens med Dembele om det personliga kontraktet, men Dortmund kräver €90M för en spelare som knappast ännu är världsklass, du tycker alltså att vi ska betala ett sådant pris? Klubben erbjöd ett saftigt bud på €50M samt €20M i bonusar, något Dortmund tackade nej till. Dessutom har dess sportchef gått ut offentligt och sagt att han inte kommer lämna, man har även hotat med att rapportera Barca till Fifa om man fortsätter förhandla med spelaren. Så som sagt säg mig hur klubben ska gå vidare för du tycks ju veta precis hur man bör agera... Man slutar aldrig förvånas, det gnälls när klubben försöker värva vissa spelare, då ödslar man bara tid på en och samma spelare och man bör gå vidare... Och när man gör det då gnälls det istället på att man ger upp för lätt och är inkompetenta...
Barcelona Blaugrana91
6/23/2017 16:32
[QUOTE=Amo.38]Inte för att verka dryg eller så men källa på att hans agent dementerat? Trevlig midsommar! [/QUOTE] MD som varit i kontakt med agenten. Sport har nu även skrivit om det.
Barcelona Nemesis 10
6/23/2017 16:29
Amo.38

Jag håller med om att våran ledning är usla på att hantera tranfers, men det har skrivits mycket om att vi försökte värva Dembele redan förra året men han nekade oss pga att vi inte kunde garantera honom speltid.
En spelare av hans talang och kaliber ska starta matcher så mycket som möjligt och det har han fått göra i BVB vilket har gett han en bra utveckling.
Jag ser bara inte hur han ska ta plats i 11an om Valverde inte ändrar formationen.
Barcelona oocbgb
6/23/2017 16:27
[QUOTE=Den vise mannen]Nu gräver vi alla ner stridsyxan för en stund! Iniesta70 och alla ni andra släng undan fulwhiskeyen och fram med sil och nubbe! Glad midsommar och Visca Barca och mot ett gott 2017/2018!! Vi har trots allt Messi än i vårt lag och då är ALLT möjligt! [/QUOTE] Hehe, go kombination med en sil och en nubbe
Barcelona Den vise mannen
6/23/2017 16:23
Nu gräver vi alla ner stridsyxan för en stund! Iniesta70 och alla ni andra släng undan fulwhiskeyen och fram med sil och nubbe! Glad midsommar och Visca Barca och mot ett gott 2017/2018!! Vi har trots allt Messi än i vårt lag och då är ALLT möjligt!
Barcelona Amo.38
6/23/2017 15:58
@Nemesis 10:

Vänta en sommar i hopp om att han blir billigare eller? Låt oss säga att han har en kanon säsong igen, det är inte som att han kommer bli billigare. Nej hela hanteringen kring transfers, scoutning och hela köret är under all kritik. Inte värdigt våran klubb.
Barcelona koeman92
6/23/2017 15:57
@Barclasico:

I call bullsh*t! Handlar inte mer eller mindre om att klubben helt enkelt inte är kapabla nog att förhandla och få igenom en komplicerad värvning, vilket de visat gång på gång. Det lär bli exakt samma sak med Verratti kan jag lova, och då lär vi läsa rubriker som att vi redan har ett fullt dugligt mittfält och att Verratti inte behövs. Jag orkar inte mer..
Barcelona Amo.38
6/23/2017 15:56
@Blaugrana91:

Inte för att verka dryg eller så men källa på att hans agent dementerat?

Trevlig midsommar!
Barcelona Nemesis 10
6/23/2017 14:41
Att Dembele inte kommer denna sommar tycker jag är bra faktist, han har en garanterad startplats i BVB och kan fortsätta att utvecklas där nån säsong till innan vi köper loss honom. Hoppas bara att han inte gör som Verratti och förlänger sitt kontrakt varje säsong så att BVB har makten i framtida förhandlingar.

För mig är dom viktigaste värvningarna Verratti och en klass högerback typ Semedo. Då har vi fixat dom bristerna vi hade förra säsongen, Dembele blir bara en lyx värvning just nu och hur ska vi garantera han speltid när vi har MSN på topp som spelar varenda match nästan.

Jag har sagt innan att jag är rädd att denna sillyseason blir en flopp, det enda som ger mig hopp är en värvning av Verratti och även det verkar bli omöjligt. Jobbigt år för oss...
Barcelona Blaugrana91
6/23/2017 14:33
Lucas Limas agent har även han dementerat att det skulle finnas någon som helst kontakt med Barca, han försätter med att om Lima lämnar Brasilien så är Italien den mest tänkbara destinationen. Så MD hade återigen rätt :) Men folk på det här forumet väljer alltså att tro på tveksamma brasilianska rykten och gnälliga twitter-konton istället, allt för att återigen få klaga och gnälla på allt den här klubben gör... Ibland verkar det som vissa här VILL att klubben ska misslyckas med allt bara för att få gnälla på ledningen och visa att man nog hade rätt trots allt... Vilket i min värld är fullständigt oacceptabelt när man påstår sig hålla på en klubb... Trevlig midsommar på er.
Barcelona II Barça II
6/23/2017 14:19
Ha en fin midsommar kamrater och tro inte på allt ni läser!
Barcelona Barcelonistas
6/23/2017 13:59
Marco Verratti had a meeting with PSG in Paris. The player cut short is vacation to force his signing with Barcelona. [sport]
FCB- Culé master
6/23/2017 13:51
@neymar JR || Cillessen #1:

Man börjar tro på dem här konspirationsteorierna, nu ska man inte vilja låta som en antironaldo och sån fanatiker..men, man börjar fan inte undra om han verkligen skyddas väldigt ofta och har många bakom sig samt ballon d´or gynnandet han har från FIFA. Säger jag det här av bitterhet och för jag är Barca fan? försöker vara objektiv och man ser ju vissa mönster, jag är säker på att jag inte är senil än,hehe.
Barcelona DizzLow
6/23/2017 13:48
@Barclasico:

Ännu ett tecken på vad som egentligen händer i Barca, och konsekvenserna av våra tidigare beteenden i marknaden.
Vi köper dumt, dyrt och nytt alldeles för ofta, samtidigt som vi säljer sämre än barn som knackar dörr, och erbjuder kakor till sin klassresa.

Barca för mig, börjar likna mer en kommunist diktator stat, som propagerar stordåd och spektakel, men det slutar med inget alls.
Det enda som håller oss kvar i spelet är vår fina fasad. Fasaden är Messi, Suarez, Neymar. Som en diktatur stat visar vi vår perfekta byggda stad, medan landsbygden är tredje världen. Så ser vårt barca ut nu. Allt känns bara som en ren lögn med denna regim.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
6/23/2017 13:25
Prosecutor agrees to replace Messi 21-month prison sentence with a fine Allt för att skit Ronaldo inte ska få det hårdaste straffet, han skulle lätt ha haft över 24 månader men nu kommer man undan. Rättvisa? Ja men visst
Barcelona Diar Shekha
6/23/2017 11:37
Det börjar kännas lite frustrerande. Jag tror tyvärr att denna Veratti saga kommer sluta som Thiago Silva sagorna som tidigare somrar. Även om både Veratti & agenten gör allt de kan för få till en flytt, men i slutändan är ett kontrakt mellan två parter. Det stora problemet för mig är inte detta utan vem FCB ska värva som plan B. Om man nu på allvar ska gå för Parejo, Bruno Soriano eller Vitolo då tycker jag att man lika gärna ska behålla pengarna och satsa på våra medelmåttor i Rafinha & Gomes istället. Ang högerbacksplatsen. Nu när det börjar bli svalare runt Bellerin vad finns det för alternativ? Han Semedo, håller han verkligen måttet sett till dessa fantasisummor det pratas om eller är det bara någon man själv föredrar? En spelare som Kimmich(stavning?) från Bayern M hade inte varit fel. En ung & all round spelare med mycket boll i sig. Renato Sanchez(Plan B för Veratti) är en annan potentiell världsspelare i framtiden, men Bayern är ingen säljande klubb så. Jag vet inte, det känns tomt. +Lucas Lima. I slutändan om nu värvas så är det free transfer, går det åt helvete är det bara sälja honom. Världen går ej under. Nej, han tar ingen onödig plats på bänken heller. Våra andra reserver är ju inte så mycket till hjälp heller i vanliga fall. Nej det är inte Neymar eller hans Farsa som tvingat/övertalat ledningen att värva honom. Det är bara löjligt & parodi att tro det.
Barcelona Iniesta.70
6/23/2017 11:11
Yepp! Själv tycker jag det intressantaste ryktet var att Neymars syrra var/är lite av en fotbolls-groupie. Sure, inga halvtaskiga tvåfotare från Copacabana eller favelan duger här inte, utan här gäller det att kunna trixa med dollartecknen för att fånga damens uppmärksamhet. Maybe it runs in the family? Själv i min ungdom så försökte även jag fixa ladies utan en krona i fickan. Med en platina blond Vince Neil kalufs och ett dit sytt "Shout at the Devil" märke a la Mötley Crue hängandes på min slitna Levis jeansjacka så äntrade jag högstadie korridoren som en blek rockstjärne-kopia. Nää, ingen "töntig" reklamfri Barcatröja under. Jag skulle fälla brudar inte höja gympabetyget, eller hur? Oftast så slutade det med att de coolare killarna med sina ACDC märken på ryggarna satte ett krokben och jag studsa in i närmsta breakdance kvartett och paja frissan. Nope, fällde inga "girls,girls,girls" med mina tvåfotare heller. Varken med eller utan en "töntig" reklamfri Barcatröja. Så vad vill jag ha sagt med allt detta dravel? Inte ett skit. Ska jag slå ännu ett slag för mitt Barca rock'n roll motto: Hellre "Smells like La Masia teen spirit" än en överproducerad one hit wonder av DJ-Mendes? Nä. Behöver vi kalla in Xzibit och göra en helrenovering ala en två miljarders pimp my ride under detta "fönster"? Nää, tycker jag inte. Men det som oroar mig mest är att när fönstret stänger så står vi där med tomma fickor och får panta burkar för att få ihop till nån överhypade lirares lön. Och fram hoppar, Nix, inte Ashton Kutcher. Utan herr Mendes med frasen; "You've just got Punke'd" Nåja, trevlig midsommar på er. Och håll er borta från fulwhiskeyn!
Barcelona Soko
6/23/2017 11:08
Tenerife vann första matchen över Getafe med 1-0. Returen i Madrid spelas imorgon. Hoppas att Tenerife går upp i La ligan istället för Reals farmalag även om det även för Barcelona skulle innebära en längre resa. Tenerife har bra publik och fin arena. Man kan åka på semester och samtidigt se Tenerife mot Barcelona.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
6/23/2017 10:28
Va fan har hänt med forumet?
Har inte varit här inne på någon vecka.

Alla är så känsliga och hoppar på allt och allt.
Chilla lite, har inte heller någon större förtroende för den här ledningen. Men har bestämt att inte tro på vilka som ryktas till oss tills de har på sig den där Barca tröjan och bli fotade på Cam nou.

Go fortsättning
Barcelona Gabriel
6/23/2017 10:21
Ja okej, så basically går Dortmund it och säger fuck off till Barcelona och nu helt plötsligt var planen aldrig att köpa honom den här säsongen utan istället till 2018. How convenient av MD att rapportera det, allt för att skydda ledningen från deras egna fiasko och misslyckanden. Den tidningen gör allt i sin makt för att skydda Bartomeu och hans junta, det är känt sedan innan. Finns inte en chans att man inte var sugna på Dembélé redan i sommar, men efter Dortmund sagt piss off till Barcelona så ändrar man nu strategi och berättar till fansen "chill, vi har lagt upp en plan till att få honom till 2018 istället." Vilka clowner. Blir varken Verratti eller Dembélé i sommar. Robert har gått ut och sagt att vi kommer köpa "big names", jag kan knappt bärga mig tills jag ser vad hans big names är. Lär sluta med Deulofeu (om han ens vill komma), Cancelo och Parejo eller någon.
Barcelona Ribohn Fan
6/23/2017 10:09
Är Peter Crouch aktuell för Barca? Har Neymar druckit ett glas alkohol Är han ett svin i omklädningsrummet? Styr Neymars farsa hela Barca? Har Lucas Lima legat med Neymar syster? Ja! Detta är dem viktigaste frågorna för Barcas just. Fixar vi inte det så sälj Neymar
Barcelona the cameroonians
6/23/2017 10:09
Ett par tumregler när det gäller sillyseason. [Sport] är inte att lita på då de saknar direktkontakt in i klubbens beslutande instanser på A-lagsnivå. Det finns ingen röd tråd i det de skriver om övergångar, det mesta är random rykten som de förstorar upp och spär på. Många artiklar är dessutom inte undertecknade med någon journalist, och det ska alltid väcka varningsklockor. [MD] är ledningens egna kanal och allt som står där kommer vara vinklat till deras fördel. Gällande Lucas Lima, självklart dementerar de eftersom klubben inte får skriva kontrakt med en spelare om gratis övergång innan det är 6 månader kvar av kontraktet. Gällande Dembele kan jag bara spekulera, men är det inte lustigt att det först kommer info om att klubben går för honom, sedan kommer Dortmunds sportchef ut och krossar alla möjligheter för att MD sedan skriver att Barça vill vänta? Anpassning så att sportledningens agerande verkar genomarbetat och strategiskt. Med detta sagt så finns det ju trots detta ett par journalister som i stort brukar ha rätt och som kan anses som trovärdiga källor. Undantagen som bekräftar regeln.
Barcelona Fcb88
6/23/2017 10:06
@el Flaco:

De handlar knappast om våran ledning.. spelarmarknaden ser ut såhär idag.. priserna har spårat helt, titta bara på hur mycket United betalade för Martial.
Annons: