/spanien/barcelona/forum/12796.aspx/spanien/barcelona/forum/12796.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-21 00:31
Snatch

Sist fick ni jaga boll i 80 min, så visst når ni finalen så lär ni få jaga ännu mer boll. Så fort det vankas ett lag med boll i sig är united usla.

Barcelona Gonzalez_Barca
2011-04-21 00:30
Snatch

Du menar som en vinst för oss ala 2009?
Barcelona Capitán - El tiburón
Grattis Real. Svider att säga, men Mourinhos mannar gör sitt jobb rätt. Ligga lågt, kompakt försvar och snabba kontringar.

Sätter vi inte de chanser vi får, har vi bara oss själva att skylla. Samtidigt som det kan bli väldigt okoncentrerat ibland i försvaret..
Däremot blev jag rejält frustrerad på utebliven tilläggstid vid slutet!
Efter all maskning från Real vid bytena och frisparkarna tänkte man att domaren skulle givit ett par extraminuter.

BITTERT är bara förnamnet! Nya tag nästa vecka för fan!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
Barcadinho

Du har en poäng där. Men samtidigt känns det inte som om överdrivet mycket pekar på en vinst i CL heller just nu. Spelarna är inte i sitt bästa slag. Det känns som man har blivit avbeväpnade. Mourinho har hittat en taktik mot vårt spel. Vad har barca att komma med? En dag då allt fungerar till 100% har vi fortfarande övertaget, annars inte....
Nu får vi bara hoppas vid Gud att man inte sätter nervositet i ligan också. En förlust i helgen får ses som relativt möjlig, och då finns det fortfarande en liten, liten risk att man tappar även den.

Sorry om man verkar negativ, men vafan. Det känns så jävla tråkigt just nu... lite som det gjorde borta mot Chelsea i 92 minuter. Man ska väl ha en del tur för att vinna en trippel, I guess...
Vi får bara hoppas att vi kan resa oss och gå vidare även när vi inte har marginalerna på vår sida.
Barcelona comprende
2011-04-21 00:29
Los mejores

Skillnaden var Di Maria, hans vilja lyste upp hela arenan han sprang för fan ett maraton där ute!
Villarreal Snatch
Nu förlorade Barca cirka 80 % fans på forumet. Måste ändå kännas skönt right?

Jag föräntar mig att denne "Hetfield" aldrig mer kommer tillbaka ... :) Klar som en korvspad är förnamnet!

Vi ses förmodligen i finalen. Barcelåna - United. Räkna med en seger för oss á la 08!
Ibi på hal is!
Gubbar med dom chanserna vi skapa var vi direkt inte värda segern , hela laget flöt inte på idag.

Stort + till : Pinto , Adriano som stoppar ronaldo flera gånger och Masken som vinner alla nickdueller mot Ade!

Blickarna framåt och nu tar vi dom i Cl!
Barcelona LaSagradaFamília
Barca kommer möta Real i supercupen även om Real vinner ligan eftersom vi var i final i CdR
Barcelona Barca4eva
Los mejores

Grattis och målet var offside...synd.
2011-04-21 00:28
baboobo

Vad fan snackar du om ditt troll?
Lär dig skriva, lär dig läsa, ta vinsten och fira den istället för att spy galla.

Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2011-04-21 00:28
Det jag är rädd för är att detta ska sätta sig i psyket på spelarna. Jag menar det är inte så att vi möter Madrid om två månader och man förbereda oss väl tills dess, det är en vecka där vi måste återhämta oss från förlusten och även komma i form.

Sen har vi även iskalla spelare som måste börja leverera annars åker vi på däng mot Madrid om och om igen.

Jag är inte så värst frustrerad över förlusten i sig, mer hur det kommer påverka oss. Jag hoppas innerligt att Pep kommer på något som kan lösa detta och få oss i form och hjälpa oss att få ett bra resultat i Bernabeu. Detta handlar så mycket mer än bara CL avancemang, vi får inte låta Madrid släcka våra titel drömmar, hellre Man U.

Motgång är en del av livet. Den kan inte kontrolleras. Vad vi kan kontrollera är hur vi reagerar på den. Motgång är som en stark vind. Den sliter bort från oss allt utom det som inte kan slitas sönder, så att vi ser oss själva så som vi verkligen är.
Barcelona Zadran Family
2011-04-21 00:27
Förresten kommer barca möta real i spanska cupen om nu barca vinner ligan?
Real Madrid Los mejores
De här lagen fixar alltid på något sätt en show man aldrig glömmer.. Ingen tvivel om vilka som är världens 2 största lag.. Idag var vi mycket bättre i första, och ni total dominerade i andra..

Skillnaden heter dock. ..... Cristiano Ronaldo, el mejor..

Vad tycker ni om Pedros mål, offside eller icke?

Hursom, tackar dock för en god match, som kunde ha slutat hur som helst.
Barcelona Rambla~
En sak jag störde mig på i kväll var hur lätt barcaspelarna lät sig provoceras. Jag är säker på att Pep har präntat in det i deras skallar att strunta i sådant. Ändå ska de fram och tjafsa vid vareje jävla domslut. Tappar fokus hela tiden pga det. De borde väl fatta att det är just Mourinhos tatkik att försöka få dem ur balans.
Barcelona Éluc - Anims Abidal!
Återigen, finns det statistik från matchen någonstans?
Atlético addeh
Håller med Messidinho. Varför slänga in Keita när vi jagar mål? Okej om vi hade kastat upp honom tillsammans med Piqué i offensivt straffområde för att ha något att hämta i luftrummet men det var ju knappast det som hände.
Real Madrid baboobo
snälla snacka inte om klass, pepe hit ramos dit...har ni glömt va ni gjorde mot Inter ?
klass ? knappast !
Barcelona LaSagradaFamília
2011-04-21 00:26
Jeffren vet hur man gör mål på Real :) (försök till optimism)
Barcelona Zadran Family
2011-04-21 00:26
Hoppas Hoppas barca slår ut real i champions. Gör de inte det så gör det ändå inget för att historien upprepar sig hela tiden och tiden går desutom jätte fort. Vi kommer möta de 4 gånger igen och det kan jag garantera er:D
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-21 00:25
Hur kan man ens ha energi kvar efter matchen och klaga på spelare. Shiit vilka människor! Jag är fan helt förstörd
Barcelona comprende
Där kom det folk vill ha en stor tung anfallare fast vi har fått det bevisat att det inte fungerar.

JAG ÄLSKAR BARCELONA FÖR HUR ÄN MATCHBILDEN SER UT SÅ SLÄPPER VI ALDRIG VÅRAN SPELIDÉ VÅRAN FILOSOFI, OCH INTE FAN BEHÖVER VI EN NY STATY DÄR UPPE SOM VI ALDRIG KOMMER HA ANVÄNDNING FÖRR!
Barcelona Messidinho_10
Jag fattar inte varför han sätter inte Afellay och Keita, när vi jagar en kvittering Sätt in Jeffren förfan och Thiago!!
Barcelona B-Guden
2011-04-21 00:24
Det går inte slä ljupled passningar på villa inse, Reals back linje är för låg man måste köra på instick
2011-04-21 00:23
Kan forum ansvarig göra sitt och banna "eliot" och de andra omogna provocerande fjortisar ifrån forumet.

Vare sig ni har åldern eller inte skriver ni som en så därav får ni fjortis smeknamnet.

Iväg med er
Barcelona Mangi
Bara saga grattis till Real!

Tycker vi faller pa en rad olika saker.

1. David Villa iskalla spel borjar bli skrammande likt hur Zlatan presterade forra aret.

2. Var trupp ar inte tillrackligt bred! Vi kan inte starta med en Villa som ar sa fruktansvart dalig och har varit det en lag tid nu och endast ha Affelay och Jeffren pa banken att slanga in!

3. Guardioala maste hitta ett alternativt spel nar vi inte klarar av att rulla ut vara motstandare, ett spel dar aven spelarna tror och kanner att dom kan vanda ett underlage. Vi ar ju inte ens nara att hota Real nar dom val tagit ledningen!

4.Vi ar for beroende av att Messis magi. Infor nasta ar vill jag ha in en tung men rorlig center, en Drogba. Flytta tillbaka Messi ut till hoger. Fine, vi kanske far en liten minskning i hans poangskord, men vi sprider malproduktionen pa fler spelare samt vi far in en elak spelare i boxen.

5.En plan B. Guardiola, kandes inte riktigt som att det fanns ngt motdrag nar vi hamnade i underlage.

Vad sager Ni andra, snalla kan vi fora konstruktiva diskussioner pa forumet trots att vi ar beskvikna och sa.
Barcelona Mangi
Bara saga grattis till Real!

Tycker vi faller pa en rad olika saker.

1. David Villa iskalla spel borjar bli skrammande likt hur Zlatan presterade forra aret.

2. Var trupp ar inte tillrackligt bred! Vi kan inte starta med en Villa som ar sa fruktansvart dalig och har varit det en lag tid nu och endast ha Affelay och Jeffren pa banken att slanga in!

3. Guardioala maste hitta ett alternativt spel nar vi inte klarar av att rulla ut vara motstandare, ett spel dar aven spelarna tror och kanner att dom kan vanda ett underlage. Vi ar ju inte ens nara att hota Real nar dom val tagit ledningen!

4.Vi ar for beroende av att Messis magi. Infor nasta ar vill jag ha in en tung men rorlig center, en Drogba. Flytta tillbaka Messi ut till hoger. Fine, vi kanske far en liten minskning i hans poangskord, men vi sprider malproduktionen pa fler spelare samt vi far in en elak spelare i boxen.

5.En plan B. Guardiola, kandes inte riktigt som att det fanns ngt motdrag nar vi hamnade i underlage.

Vad sager Ni andra, snalla kan vi fora konstruktiva diskussioner pa forumet trots att vi ar beskvikna och sa.
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-04-21 00:22
Självklart är man besviken men jag tänker inte sitta och spy galla över våra spelare. Sättet som vi höjde oss på i andra halvlek gjorde mig otroligt stolt och man fick hopp inför framtiden när vi möter liknande försvar. Så istället för att leta efter syndabockar väljer jag att hylla vår kämparinsats och gratulera Madrid samt deras fans. Vi förlorade mot värsta rivalen i en final dessutom, något som varken Pep eller laget har varit med om tidigare. Låt detta göra oss starkare. Nu blickar vi framåt mot Champions League. Visca el Barça!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
Det finns inga ursäkter och snälla SKYLL INTE på Pinto , vad fan skulle han göra? Han gjorde absolut inte bort sig. Vi hade bara otur och bolljäveln ville inte in.
Barcelona Éluc - Anims Abidal!
Går det att se statistik från matchen någonstans?
Barcelona Rambla~
2011-04-21 00:21
Ni som gnäller på Villa, det är inte första gången en bra spelare hamnar i en djup svacka. Ni borde också inse att han kommer ur den förr eller senare. Det är bara att bita ihop.

Addeh:

Förlust för Madrid i helgen och vi slår Osasuna och det skiljer 11p med 5 omgångar kvar (15p). Då är titeln så gott som bärgad. Då är denna förlust så gott som glömd. ;)
Annons: