/spanien/barcelona/forum/12791.aspx/spanien/barcelona/forum/12791.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-08 22:37
Vilket mål av Sergi Roberto!!

Och Luis Enrique är en riktigt duktig tränare. Är mäkta imponerat över hur bra han fått igång maskineriet igen efter en tung vinter. Att han gjort det med ett lag fyllt av skador gör det ju bara till en ännu större bedrift. Synd att han lämnar klubben.
Barcelona Rambla~
2011-04-08 22:34
Frodo

Jag vet inte riktigt. Jag har helt enkelt fastnat för honom. Han är en hårt jobbande mittfältare som sliter i 90 min. Han verkar ha outtömlig energi, jobbar konstakt upp och ner. Trots det så besitter han egenskaper som god teknik och även nästa för mål. Jag fastnade nog för honom redan när han lirade U17-VM för något år sen. Jag får även intrycket av att han är ganska så tystlåten och ödmjuk.
Barcelona Hetfield
2011-04-08 22:34
Frodo

Personligen så är Sergi Roberto en personlig favorit, jag är väldigt svag för "krigare" och dessutom så är han i mina ögon den som petar Keita en vacker, vacker, vacker, vacker dag :P

Jag gillar också Muniesa, men det är mest för att han ser så ledsen ut hela tiden.
Canaletes
2011-04-08 22:32
GS16TMF

Är det din blogg?
Barcelona Frodo
2011-04-08 22:31
Rambla~

Klubben vill väl förlänga Robertos kontrakt till 2015? Det tyder ju i alla fall på att man har honom i åtanke vad gäller framtiden.

Förresten, varför är han din favorit i Barca B? Vore intressant att höra vem som är ens favorit i Barca B här på forumet. Jag vet att JDS är el Flacos favorit.
Barcelona Hetfield
2011-04-08 22:30
Rambla

Hmm, stanna kvar i Real Madrids akademi där 1. Man aldrig får spela i A-laget 2. Förr eller senare hamnar man i Getafe eller få spela i världens bästa akademi där klubben prioriterar egna produkter.
Tufft val :P

Nej, jag tror inte att Perez gör en sådan sak. Det var helt andra tider då med en idiot till president.
Barcelona Rambla~
2011-04-08 22:26
Hetfield

Perez lurade Figo att skriva på. Portugisen, den dumme fan, trodde han kunde utnyttja Perez för att få till ett bättre kontrakt med Barcelona.

Jag tror Perez skiter i vilka talanger som försvinner från Castilla om han kan visa för omvärlden att han snott åt sig spelare från Barcelona. Dessutom så är det inte bara att hämta talanger från Madrid. De är inte alltid så sugna på att flytta på sig. De ska också passa in på La Masia osv. Det ska vara rätt spelartyper tex.
Real Madrid GS16TMF
2011-04-08 22:25
Någon som vet när första El Clásicot spelas? Det är väl nästa helg eller?
Barcelona Hetfield
2011-04-08 22:22
Skillnaden är dock att när Real tog Figo så var det Real Madrid som var herren på täppen, så Barcelona kunde inte göra så mycket åt saken. Om Real Madrid skulle göra något sånt så finns det konsekvenser, och det vet de.
Ett exempel är just att vi kan börja ta deras talanger och utveckla de, det är något de inte vill.
Jag är glad att de tog Figo, när en person går till rivalerna så förtjänar han inte att spela för oss.
Barcelona Barcamannen
2011-04-08 22:21
Pena madristia
Tippar du med hjärtat eller med hjärnan även när real spelar?
Barcelona Rambla~
2011-04-08 22:21
Heh, rädd för att tappa gemensam respekt? Tror du han brydde sig om det när han lyckades lura till sig Barcelonas kapten en gång en gång i tiden? Han skiter i vilket, det är jag övertygad om. Får han chansen så hugger han när man minst anar det.

Oh jävlar, Barcelona B är nu uppte på 3:e plats, de har gått förbi Celta med 1p. Visserligen med en match mer spelad men trots allt förbi. Det är bara 3p upp till Betis, även de en match tillgodo då. Fy fan vilken säsong Lucho gör med detta unga lag. Då har de ändå haft en rätt så lång svacka efter nyår som höll i sig länge.
Barcelona Hetfield
2011-04-08 22:17
Rambla

Perez må vara som Paris Hilton i en klädbutik, men han är inte dum nog att rubba på en sådan tradition och ömsesidig respekt. Om Perez skulle värva Sergi Roberto så kan Barcelona börja ta deras bästa ynglingar, de lär hellre vilja spela i La Masia som är världens bästa akademi. Så han gör bäst i att värva cracks istället.

See, han förlorar oavsett.
Barcelona Rambla~
2011-04-08 22:16
Sergis kontrakt går ut efter nästa säsong. Jag tvivlar på att han förlänger om han snart inte får ta steget upp i A-laget. Kanske kan man få ur honom att förlänga 1 säsong till, men jag är skeptisk.
Barcelona Rambla~
2011-04-08 22:14
Hetfield

Den uppgörelsen gjordes med Calderon när han var president. Knappast att Perez bryr sig i dagsläget. Du gör bäst i att aldrig lita på den klubben när Perez styr. Kan han sno något från Barcelona vad det än må vara, prestige eller spelare, så gör han det.
Barcelona Hetfield
2011-04-08 22:11
Laporta gjorde klart med Real Madrid i början av hans roll som president att "ni rör inte oss, vi rör inte er", så att Real Madrid ska ta Sergi Roberto är skitsnack.

Däremot så har Sergi Roberto gott om intresserad (ja, Arsenal osv), så det vore bäst att ge honom en ärlig chans snart. Han kan göra det Keita gör, dessutom bättre.
Barcelona Rambla~
2011-04-08 22:09
Jo, för Barca skulle ju verkligen gå med på att släppa Sergi Roberto till Real Madrid. :P
Jävlar vad Sport hela tiden ska komma med sina skrämselartiklar. Störande!
Barcelona Frodo
2011-04-08 21:59
JDS har varit grym den senaste månaden. Sergi Roberto bör nog få några chanser nästa säsong. Jag tror att han kan bli en bra och hårt arbetande truppspelare i framtiden. Muniesa och Bartra är skickligare med bollen än de flesta mittbacksparen i la liga. Soriano leder väl skytteligan nu? Gissar på några fler mål i andra halvlek.
Barcelona Visca Barca #14
2011-04-08 21:57
men man spelar med sitt förnuft. Så det är en aning konstigt
2011-04-08 21:56
Nytt avsnitt av Crackovia. Spola fram till 1:19 så får ni se hur Pep tog ned spelarna på jorden efter segern mot Villarreal :P
Peña Madridista
2011-04-08 21:53
Visca Barca #14

Knappast konstigt :S när man tippar så spelar man inte med hjärtat...
2011-04-08 21:51
Peña Madridista

real fan som tippar på Barca. Okeeeeeeej
Barcelona Barcamannen
2011-04-08 21:46
...
Peña Madridista
2011-04-08 21:46
tippade på Barca... hehe
2011-04-08 21:45
2-0, Soriano!
Barcelona Barcamannen
Peña Madridista
?
Barcelona Barcamannen
GOOOOOOL!!!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
Soriano! 2-0!
Peña Madridista
2011-04-08 21:38
Vi har slagit Almeria med 0-8 och 5-0 denna säsongen... vore själva fan om vi inte vann imorgon :P
2011-04-08 21:36
Jag fattar inte varför ni vill ha bort Keita och införa ett köp på Arteta. Det låter bara helt absurt. Keita en spelare som är en afrikansk evighetsmaskin på mittfältet som har INGA problem med att sitta på bänken. En spelare som alltid presterar. Dock UNDERSKATTAD. Men jag ser inga problem med att ha kvar honom i Barca. Har hellre honom istället för en spelare som Arteta. otroligt onödigt att spendera pengar på en skadebenägen 29 åring. No no. Inväntar istället Thiagos utveckling och låta keita stanna kvar. Han är en riktig blaugrana. Kysser barca märket och vid avblåsningen på shaktar matchen. Tar han av sig tröjan och skriker ABIDAL framför kameran. Det är en RIKTIG fotbollsspelare med ödmjukhet.
Annons: