/spanien/barcelona/forum/12789.aspx/spanien/barcelona/forum/12789.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-03-07 22:33
Jag hoppas verkligen Mascherano får spela imorgon, han är ju otroligt bra på att stoppa kontringar och det kan nog vara användbart imorgon.
Real Madrid RM fanatico
2011-03-07 22:21
Stark offensiv, ser inte att Barca blir utslagna av arsenal då dom alltid spelar för naivt mot er.

Men det brukar ofta bli roliga matcher att se på när två lag vågar spela fotboll.
Barcelona Barca4eva
2011-03-07 22:21
Cataloniaboy

Det blev inget hattrick då ett av målen räknades som självmål, men det var ändå riktigt stark! Det är väl mest åldern som gör att man inte vill satsa på honom, men kanske skulle han vara bra som backup nästa år?
Barcelona Cataloniaboy
2011-03-07 22:17
Såg iförsig bara första halvtimmen av Barca B:s match, men hörde att Nolito gjorde ett hattrick. Kul! Jag vet att jag är en av få som "gillar" honom, och jag förstår inte hur man inte kan "gilla" honom. Visst, han passar ju knappt sina medspelare, men han har ju varit en av B-lagets viktigaste spelare iår, och har bidragit med mycket mål och assist. Han har redan fått testa på A-lagsspel, och jag ser gärna honom i A-laget vid skador, avstängningar mm.

Förövrigt är det hemskt att se Tenerife. Förra säsongen spelade man i La Liga, nu ligger man i botten i Segunda División. Tragisk utveckling!

Men det är kul att B-laget är med uppe i toppen och kämpar om topplaceringarna. Det som jag undrar är hur spelarna tänker när de vet att de inte kan bli uppflyttade. Hur motiverade kan det vara över att veta att man inte kan bli uppflyttade trots att man ligger med i toppen. Dock så är ju spelarna säkert hungriga, då de kämpar om att komma upp i A-laget.
Barcelona Barca4eva
2011-03-07 22:16
RM fanatico

Alves - Busquets - Abidal - Adriano/Maxwell

Xavi - Mascherano - Iniesta

Pedro - Messi - Villa

Detta är förmodligen det bästa man kan ställa upp med, Busquets blir tvungen att ersätta Pique och Masken tar hans plats. Jag vet inte varför men jag tycker att man hellre ska ha Adriano som vänsterback ifall man vill ha offensiv.

Resten är ju det vanliga.

Edit: Haha Addeh, vad lika våra inlägg var=p
Atlético addeh - Remuntada!
2011-03-07 22:15
RM fanatico

Om inget oförutsägbart sker lär följande elva ställas på benen imorgon;

Valdés - Alves, Busquets, Abidal, Maxwell - Xavi, Mascherano, Iniesta - Pedro, Messi, Villa.

Möjligtvis att Adriano ersätter Maxwell som vänsterback, annars är jag helt övertygad om att elvan kommer se ut så där. Busquets går alltså ner i mittförsvaret medan Mascherano tar över hans plats som pivoté.
Real Madrid RM fanatico
2011-03-07 22:11
Vilken start 11 förväntar ni er imorgon?

Bildar Abidal och Busquets mittlås?
Barcelona LaSagradaFamília
2011-03-07 21:56
Äh varför bli upprörd? Cesc säger ju bara att han vill till Barca, vad är det jag missat?
Barcelona Barca4eva
2011-03-07 21:56
Herregud, det här är ju bara komiskt.
Spanien Rivaldo!
2011-03-07 21:52
Men herregud lugna ner er. Med tanke på att få här inne läser Arsenal's hemsida så tänkte jag upplysa er om det "senaste" i Cesc-gate eller hur man nu vill tolka det. Tycker ni det är provocerande så får det stå för er, det är inte poängen från min sida. Ser det som i princip meningslöst att diskutera med fans till samma lag.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-07 21:50
Rivaldo!

Haha, visst att påhoppen skulle komma och att man skulle bli missförstådd, givetvis vill jag inte att R.V.P ska bli skadad, jag gillar ju honom.
Men om man chansar och spelar en halvskadad spelare så SKA DET STRAFFA SIG.
Ska man spela ska man vara 100% fit vilket jag hoppas R.V.P är.
Då är det en orsak mindre Arsenal fansen kan klaga på vid ev förlust.

Nej, jag vill inte se R.V.P skadad men om Wenger spelar han halvskadad ska dom fan inte ha mage att klaga sen likt (ÅH SÅ OTUR VI HAR MED SKADOR, VARENDA GÅNG...tjalala) ..
Barcelona IlTriplete
2011-03-07 21:49
elbraco

Birmingham, skitlag? De förtjänar lite mer respekt än att kallas för "skitlag".
Barcelona Blaugrana91
2011-03-07 21:46
Rivaldo!

Vad är vitsen med att visa att han sagt så? Att vi ska bli övertygade om att han vill vara kvar i Arsenal eller? Haha
Det är ju inte direkt så att han kan säga, "Jag tänker på Barcelona hela tiden och vill spela där med en gång"

Jag tror att vi alla vet (Ni Arsenalfans också) vart han egentligen vill spela och på den platsen är han just nu! ;)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-07 21:45
elbraco

Du förtjänar det.
Barcelona Frodo
2011-03-07 21:45
Rivaldo!

Hade du nicket "Elsafrånunderjorden" förut?

elbraco

Det är ett jobbigt för deras psyke att innerst inne veta att deras kapten vill spela i en annan klubb.;)
elbraco
2011-03-07 21:37
Rivaldo!

Återigen, vad gör du här? Du är ju ett arsenalfan och inte barcelonafan, det har du bevisat flera gånger då det enda du skriver handlar om arsenal på något sätt. Hela tiden gör du provocerande inlägg.

Om han vill göra sitt bästa för Arsenal kan han ju börja med att slå ett skitlag som Birmingham.
Spanien Rivaldo!
2011-03-07 21:29
Citat av Cesc från Arsenal.com:

“I don't like people talking about what I feel. Only I know what I feel. I want to do my best for Arsenal, and that is it."
elbraco
2011-03-07 21:29
jaha, hade för mig att det stod Oriol helt enkelt :P
Barcelona Alvés
2011-03-07 21:14
Det enda som gäller imorgon är att inte släppa in några mål och göra ett tidigt mål så det inte blir stressat som mot inter förra året! VISCA EL BARCA VAMOOOOOOOOOOOOOOS
Barcelona B_a_r_ç_a
2011-03-07 21:09
Såg en timme av Barca B matchen. Oriol gjorde första (som jag missade). Andra målet kom när Bartra följer med i ett anfall och driver bollen på kanten riktigt snyggt och tar sig förbi några backar ( påminner om Messi assist i helgen) sedan spelar han snett bakåt mot straffpunkten fär Nolito kommer med fart och slår in bollen hårt in i mål. 3e målet kom genom att Nolito viker in från sin vänster kant förbi 2 spelare och skjuter bollen som går i stolpen sen på målvakten och in i mål. 4e va riktigt snyggt. Målvakten springer utanför sitt straff område och rensar en boll som går några meter från halva plan där Nolito klipper till och slår den över målvakten in i mål.

Av det jag såg så var Bartra bäst på plan, han gjorde det riktigt bra idag.
Barcelona el Maestro!
2011-03-07 21:04
Har Nolito gjort hat-trick igen. Killen bör ju lyftas upp i nästa säsong i så fall.

Edit; Det var väl Soriano som gjorde hat-trick senast i och för sig.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-07 21:00
¡Barca! - Crèma Catalana

Och jag har en känsla av att det antingen kommer en urladdning från Barcelona och att vi vinner med ett par mål eller att det blir en jämn match.

Jag hoppas på det förstnämnda! ;)
Barcelona Barca4eva
2011-03-07 20:59
elbraco

E.O.Garcia är Edu Oriol -.-

Sedan räknades väl ett av Nolitos mål som självmål istället
2011-03-07 20:58
@Elbraco:
E.O = Edu Oriol?
AndreD
2011-03-07 20:58
Haha, denna måste ni se. Riktigt rolig :D
elbraco
2011-03-07 20:56
Enligt Livescore har inte Oriol gjort mål, och inte heller har Nolito gjort hattrick.

23' [0 - 1] E.O. Garcia
41' [0 - 2] Nolito
79' [0 - 3] S. Aragonés (o.g.)
82' [1 - 4] Nolito
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-03-07 20:48
Har en äcklig känsla att vi kryssar imorgon..hoppas verkligen att jag har fel
Atlético addeh - Remuntada!
2011-03-07 20:46
Kul att Barça B åter fått igång maskineriet och börjar vinna matcher. Nu är nog ett nytt kontrakt säkrat i alla fall.
2011-03-07 20:44
Vilka spelar för B-laget? Och vilka startade?
Barcelona Barca4eva
2011-03-07 20:44
Värst vad många mål Barca B har gjort på sistone o.O
Annons: