/spanien/barcelona/forum/12771.aspx/spanien/barcelona/forum/12771.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-03-09 10:17
Rivaldo!

Trots det så letar du efter halmstrån. Någonstans ifrån drar du upp att Diaby skulle haft frispark innan en uteblivna straffen på Messi i första halvlek. Eh jaha? Blev det ens någon straff? Varför då ens dra upp det? Tänk om OM hela tiden varit OM?

Dessutom, Wilshere blev inte nerdragen, Mascherano var klockrent på bollen och rensade iväg den vilket reprisen tydligt visade. Mascherano blev irriterad för att Wilshere låg kvar när han inte ens träffade honom. Fast i din lilla "rapport" så blev han ju så klart nerdragen.

Så där håller du på, hela tiden små instick och där Arsenal alltid ställs i det possitiva perspektivet. Vad är syftet?
Spanien Rivaldo!
2011-03-09 10:15
Rambla~

Kul för han. Minns inget orättvist från första matchen, Messi's avblåsta mål var ju tydligen offside om man kolla på repriser men den diskussionen känns ju aningen avslagen.

Kommentar på Abidal's strypgrepp?
Spanien Rivaldo!
2011-03-09 10:12
"Ingen bryr sig om era dommarsnack.. "

Sådana typer av argument övertygar mig bara om att jag har rätt.

Qanii

Skyller verkligen inte på domaren ang. det. Nästan alla spelare på planen stog i en hög och det var nog inte allt för lätt att se. Som du säger så brukar domaren vara väldigt noga med sådana där saker.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-09 10:12
"De lag som är bäst i världen på att hålla bollen inom laget måste man ha elva spelare på banan för att slå. Sen kanske det inte hade gjort någon skillnad med Robin van Persie på planen för slutresultatet är en sak. Men det känns ju bittert att ha ett jättebra läge för att gå vidare och sen få en spelare utvisad för en skitsak rent ut sagt."

Bra av Arsenalredaktion, de brukar vara lagom arroganta och dryga innan matcherna, men det är starkt av de att vara ödmjuka och ha lite självdistans den här gången.
Kudos.
Barcelona Rambla~
2011-03-09 10:08
Rivaldo!

Varsågod, from Iniesta with love.

Iniesta: "Everyone has its own side of the story. In the first game we were also badly treated by the referee but we decided not to comment"
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-09 10:08
Återigen, det gula kortet var hårt och onödigt, det visade brist på förståelse och is i magen, men samtidigt så måste Van Persie veta att sånt leder till kort. Lägg till att det var i ett läge där han just precis hade fått ett gult kort och varit inblandad i bråk, dessutom så SÅG han att linjedomaren viftade med flaggan.

En sak som jag vill förstå (Arsenalfans får gärna svara på frågan), hade ni gått vidare med Van Persie? Ni hade 0 målchanser, förutom möjligen det sista men det kom mer av en tabbe från Afellay.
Målet som ni fick kom av ett självmål av Busquets, och återigen, ni hade 0 målchanser i matchen.

I bortamötet så ägde vi första halvleken (ja, det är inget snack om saken), men vi var så ruskigt ineffektiva. Under andra halvleken så kom ni in i matchen, och ni förvaltade mållägen på ett mycket bra och effektivt sätt, kudos for that.

Men det jag säger är att även som en objektiv fotbollsälskare så var det klart om vilket lag som förtjänade att gå vidare, även om Arsenal hade gått vidare så hade snacket varit att det var oförtjänt.
Dubbeleggat svärd.
Barcelona De Goda "Erat hat gör oss starkare"
2011-03-09 10:03
Vi gick vidare och Arsenal åkte ut.

Så tacksamt det måste vara att alltid skylla på domaren för sina förluster. Det är alltid någon annans fel.

Jag blir stolt över Barcaspelarna som inte tjöt i media efter Intermatchen förra året som VanP.

Och det roliga är att motståndarna är inte heller goda vinnare, kolla bara på hur Mou betedde sig efter slutsignalen förra året.

Såna här vinster är än mer härliga. Nu längtar jag bara att Borell ska gråta ut i FANTV också :D
Barcelona Dani Alves=The King
2011-03-09 10:03
Arsenal va SÄMST punkt slut..

Crye me a river..

Ingen bryr sig om era dommarsnack..
Barcelona Qanii
2011-03-09 09:53
Det va mycket bra match från vår sida igår, Barcelona gjorde nästan rätt på alla punkter. Vi behöver döda matcherna och sätta alla lägen som ges speciellt i CL där varje mål är livs avgörande...Då slipper man få ont i magen när man ser Bendner få sånt läge i 87 min hade det vart V persi så hade det vart mål där garanterat! Sen så va gula kortet mot just V persi väldig hård tycker jag. Så det va orättvist mot arsenal där men sen så skulle vi haft en solklar straff när Messi åker ner av Diaby.. Tycker om arsenal dom spelar anfalls fotboll förutom igår då de hade parkerat buss framför målet.. Hoppas vi slipper möta shaktar fy fan va dom spelar bra, nu är ju roma si sådär lag men ändå. Dom spela ut Roma totalt i bägge matcherna. Skärpning i avsluten och vi kommer komma långt! Önskar arsenal lycka till i PL och fa cupen..

Rivaldo!

Förstår din tanke Abidal kunde ha åkt ut för det verkligen!
Domarna är väldigt hårda med sånt så det hade vart rött kort om han hade sätt det men som tur va så såg han inget! Domar insatsen kan alltid diskuteras det alltid något lag som får lite fördel det precis som livet det är inte alltid rättvist hur mycket än man försöker få det till. Sen kan man förstå domaren som inte har ögon i nacken han kan ju inte se allt som händer på plan, och upptäcktes de inte av de andra 6 domarna så är det svårt.
Spanien Rivaldo!
2011-03-09 09:51
Barcelonistas

Ska jag tolka det som att jag hade rätt?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-09 09:49
Messis första mål. Lägg märke till Pep*
Barcelonistas
2011-03-09 09:35
Rivaldo

hur orkar du? dra ner till en hollywood och ****** en brud istället för att sitta 24/7 och diskutera domaren. Hur bra var domaren i första mötet?
Spanien Rivaldo!
2011-03-09 09:33
Rött kort på Abidal? (Länktips).

Hade inte sett den situationen innan, detta händer i första halvlek i "bråket" efter Wilshere blev nertacklad.

Det var även några som påpekade att Arsenal skulle ha haft frispark innan Diaby's tackling på Messi som många påpekade var straff. Ska leta efter någon repris på det om inte någon redan har?

Se slutet när Jamie Redknapp kommenterar RvP's andra gula kort, vilket för mig inte ens är diskuterbart, det finns inte.

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/robin-van-persie-after-barcelona-loss-8709336/

Notera att jag inte försöker påstå att Arsenal förtjänade att gå vidare med detta, jag vill bara räta ut domarinsatsen igår. Är inte ute efter att provocera.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-09 08:52
Det som var bra igår var att vi inte fick några varningar. Det är bara Iniesta som har ett kort , men honom behöver vi inte oroa oss för , han är lugn och brukar inte spåra ur. Jag tycker att han gjorde sin ´bästa match i karriären igår, jag har aldrig sett honom så där bra under mina 7 år som cules.
Barcelona Medianen
2011-03-09 08:49
älskabarcelona /
Eh va? Domarn straffar Wenger? :)
Barcelona Barca4eva
2011-03-09 08:34
Lun,G

Some people make sense, you don't.
Barcelona älskabarcelona
2011-03-09 07:49
RVP utvisning var helt rättvist! Han skulle inte vara med redan från början men Wenger ljög . Till slut så fick han vad han förtjänade :D
Barcelona Orho-
2011-03-09 07:39
fattar inte kritiken mot domaren... RVP var troligen den enda som inte hörde pipan, att han sen skyller på domaren som borde gett barca straff i första + att rvp borde åkt redan i första visar bara vem som e skämtet. Tydligen försöker man dölja deras ofattbart dåliga insats genom att skylla allt på domaren.
Tiago jr
2011-03-09 06:26
TACKA BUSACCA.......

Har du slutat gråta än eller? Bara inse att småbarnen i arsenal inte kommer vinna nått i år heller sluta ta ut det på oss att era småbarn aldrig växer upp och vinner en titel
Barcelona TACKA BUSACCA.......
2011-03-09 05:52
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Då borde du skämmas för chelsea matchen ni blev utspelade men som vanligt fick ni domarna med er typiskt barca. hade det varit en barca spelare som haft ett gult kort och sedan gjort som van persie hade domaren aldrig gett han rött. FC UEFA BARCELONA SÅ PATETISKT!

Barcelona haeger
2011-03-09 05:32
Helt otroligt vilken underbar seger!

Att folk tror att vi vann matchen pga (den felaktiga) utvisningen på Van Persie kan ju inte mena allvar.
Och det folket som säger att vi inte förtjänade att gå vidare måste skoja lika mycket de med.
Barcelona älskabarcelona
2011-03-09 05:07
Vilka vill man helst inte möta nästa omgång ? Jag personligen vill inte möta Tottenham . Ett lag som Tottenham har absolut inget att förlora och dom har mycket snabba yttrar som ställer om snabbt på kontringarna . Drömlottningen skulle nog vara Schalke om dom lyckas slå Valencia .
Barcelona Blaugrana91
2011-03-09 04:51
Haha har läst igenom många av forumen här på SF och till min förvåning så anser folk att vi inte förtjänade att gå vidare?! Vi har fått hjälp av domarna enligt dessa idioter...
Dem forum som var värst var ju såklart Inter och Chelseas...Reals har jag inte läst än....
Det enda forumet där folk var något så här normala var Man Uniteds forum!

Hur kan man vara så blinda att inte kunna erkänna att Barcelona förtjänade att gå vidare?? Vi spelade ut Arsenal totalt och hade 19 (!) skott på mål, Arsenal hade 1....
Vi hade vunnit matchen även om Van Perise inte hade blivit utvisad...
Sen hur kan vi alltid ha domarna med oss tänker jag? På Emirates så blev vi blåsta på Messis 2-0 mål och en straff, så detta var helt rättvist!!

Men så otroligt skönt att vi är vidare!!

Nej nu ska jag sova! God natt eller ja god morgon kanske jag ska säga! ;)

Atlético kun'g
2011-03-09 03:03
Rambla~

hur kan du mena att det inte funkade då barca inte skapade några klara målchanser innan det?, minns att messi rann igenom och sköt rakt på almunia, samt att adriano hade ett skott i stolpen från snäv vinkel, annars var det väl inget jätteläge?, och försvarspel måste väl räknas i farliga målchanser, inte bollinnehav?
Atlético kun'g
2011-03-09 03:01

sant att wenger inte slösar pengar, varför skulle han? är väl aldrig bra att slösa pengar? fiskar talanger hos barca känns väl lite hårt?, arsenal och wenger bedriver en sund ekonomisk filosofi, och det kan man ju tycka vad man vill om. vill man vinna titlar, leva över sina tillgångar, vilket jag tycker känns väldigt fel rent samhällsekonomiskt, men det kanske inte du anser.

angående spelarköp så är de spelare du räknat upp knappast några dyra värvningar, och adderar man spelarlöner skulle jag inte bli förv¨nad om de barcaspelarna du räknat upp skulle bli dyrare i drift

Barcelona Rambla~
2011-03-09 02:55
Funkade ypperligt? Var det därför Arsenal var satta under konstant press och aldrig lyckades lyfta upp laget under hela första halvlek? Jag hade fått uppfattningen att Arsenal var ett offensivt lag, ett offensivt lag som spelar sin fotboll oavsett vilket lag de möter och gör det på vilken arena som helst ute i Europa. Åtminstone låter det så när man hör Wenger förklara saken. Jag vet inte, jag kanske har missuppfattat det hela. Jag kan också sitta här och påstå att det aldrig hade hållt att vara så belägrade under 90 min oavsett utvisningen. Det är lätt att sitta här och göra det när vi ändå aldrig kan få svaret på det.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-09 02:52
Vet inte om Barcas lag kostar mer än Arsenals. Ni har köpt Nasri, Van Persie, Kocienly, Sagna, Arshavin, Roscicky, Almunia och nästan alla andra i ert lag. Barca har uppfostrat gratisspelare som Xavi, Iniesta, Valdes, Pedro, Messi, Pique, Puyol, Busquets. De hade kostat en del o köpa kan jag tala om för dig.

Arsenal har betalat av arenan vad jag förstår och pengarna finns att spendera. Det är bara det att Wenger fiskar hellre talanger hos Barca än investerar ägarnas pengar. Jag kan förstå ägarna som inte sparkar Wenger. Jag menar, fansen begär ingenting, de nöjer sig med CL-kvart och andraplatser hit och dit, Wenger slösar inga pengar....

Hade jag varit ägare för Arsenal så hade jag också behållit honom.
Barcelona Rambla~
2011-03-09 02:50
kun'g

Så din poäng är att det är helt okej för Arsenal att ta stora lån, bygga en stor arena som ska generera stora framtida intäkter så att klubben ska bli än mer konkurrenskraftig? Medans andra klubbar inte får låna pengar för att det i dagsläget uppstår situationer som kräver det? Vad ger Arsenal rätten till det men inte andra klubbar?
Atlético kun'g
2011-03-09 02:50
Rambla~

om vi droppar ekonimin skulle jag välrent taktiskt sätt kalla det ett 4-5-1 med 10 man bakom boll. Ett försvarspel som bygger på att täppa igen ytorna i mitten för att tvinga barcaspelarna ut på kanterna, funkade ypperligt, om man bortser ifrån fabregas klackpass 1 meter ovanför eget straffområde, fram tills v.persie blev utvisad. eller hur skulle du förklara det?
Atlético kun'g
2011-03-09 02:45

Tesen är att laget som spenderar mest vinner, och det håller du väl med om?, Rikast klubbar vinner i fotboll i 8/10. Men eftersom du missat hela substansen i diskussionen som började med ett anklagande på Wenger, som menat på att han inför ett loosermentalitet i arsenal, en klubb han förde till 49 matcher utan förlust i premier league, statistik som inte ens barca kan matcha i la liga, medans jag menar att han fört klubben till en ny nivå iom hans ekonomiska handlingsplan som är tänkt att försäkra klubbens position i europa även i framtiden.
Annons: