/spanien/barcelona/forum/12770.aspx/spanien/barcelona/forum/12770.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-09 00:20
Ska bli jäkligt skönt att höra den där jävla Kristian Borell i eurotalk.
Barcelona Rambla~
2011-03-09 00:19
(Oooo to be aGooner)

Ursäkta min nyfikenhet, men varför är det inte straff? Får man fälla spelare utan att träffa bollen? Det kallas för att vara sen in i situationen. Konstigt att polack-fransosen (ursäkta, men hans namn är jobbigt att komma ihåg och än mindre stava till) inte fick sin andra varning där. Han var dessutom nära den flera gånger under matchen.
Barcelona Shqipi
2011-03-09 00:19
Inte för att det spelar någon roll men man ser att v. Persie har hört domaren blåsa och vet att han var offside när han slänger skottet så nonchalant. Det syns på hans kroppsspråk och som de sa i studion är detta något v.Persie gör systematiskt. Petigt kort kanske men befogat. Han får skylla sig själv helt enkelt.

I alla fall...överlägsna på plan ikväll fastän det blev nervös ju närmare slutsignalen klockan tickade.
Barcelona B-Guden
2011-03-09 00:18
(Oooo to be aGooner)

Hur ska man få straff då ? Om det varit Real hade du inte tyckt det var straff ?
Han tar Pedro inte bollen....
Valencia Ferhardt
2011-03-09 00:18
måste bara säga att det är inte bara i La Liga storlagen får domsluten med sig.
helt sinnesjukt att kunna ge ut ett andra gult kort för att en spelare inte hör en offsideavblåsning på camp nou när där är 90 000 i en avgörande cl match,....

ni hade lätt vunnit ändå. tråkigt att det kommer bli snack om hur domslutet påverkade matchbilden
Canaletes
2011-03-09 00:17
Va skön Abidal är!!!!

Jag fattade inte skämtet förrens nu (mitt huve e ju helt loco)

Abidal: Till kvartsfinalerna vill jag ha Lyon
Barcelona Mrfaariis
2011-03-09 00:17
första gången birro hyllar barca haha !!
Barcelona Rambla~
2011-03-09 00:16
Ryo Miyaichi

Obs!

Klart du får ha vilken tröja du vill. Det betyder inget.
Barcelona (Oooo to be aGooner)
2011-03-09 00:16
Hetfield- Megan Fox is a dude//
Nej, har aldrig skrivit att ni inte var bättre. Ni var helt överlägsna.:)

Men ändå var ju resultatet med 11 man på planen märkligt nog 1-1, och Arsenal behövde ju inte skapa efter självmålet egentligen. Och det hade ju knappast skadat att ha en man till på planen. Sen tyckte jag ju inte straffen var straff heller men det är en annan diskution.

Lycka till i vidare cupspel.
2011-03-09 00:15
Wenger hade tydligen sagt till Guardiola: "Tacka domaren"

Guardiola säger att han förstår om Wenger är irriterad, men att Arsenal inte ens slog tre passningar till varandra.
Barcelona Rambla~
Ryo Miyaichi

Jag tycker att du lurar dig själv lite. Arsenal hade ingenting innan 1-1 heller, så jag förstör inte hur du kan få det till att Arsenal hade förändrat sitt spel och börjat bättre. Snarare var det Barcelona som fortfarande gick framåt. Den hörnan Arsenal fick, var en slumphörna. Med all respekt.

Jag tycker själv att utvisningen bara var löjlig från domarens sida. Fast oavsett vilket, vP får fan skylla sig själv. Han vet att han är offside, han bör se flaggan. Problemet är att han är van vid att komma undan med det, för han gör ofta samma sak i PL. Fast det är klart, där vågar väl ingen visa gult kort för det.
Barcelona Manita
Ryo Miyaichi

"Som sagt, jag tyckte matchen svängde åt alla håll i andra halvlek, i första var det ju enkelriktat på planen..."

Lol, börjar nästan gråta nu.

724-199 i passningar, 19-0 i skott, 69-31 i bollinnehav.
Atlético addeh
2011-03-09 00:14
Ryo Miyaichi

Svängde åt båda håll i andra halvlek? Vi såg definitivt inte samma match.
LOTG - Cruijff #9
2011-03-09 00:13
Tycker bara Van Persie & co skämmer ut sig a lá Drogba när dom klagar på domaren. Visst hans beslut var petigt, men inte felaktigt. Stor skillnad. Står inte i regelboken att man FÅR skjuta iväg bollen om man överröstas av 90.000, går inte att skylla på sånt. Domaren är hård men han har rätt till 100%. Sista gången jag nämner eller diskuterar det. Härlig vinst, och Messis lobb över Almunia... därför han är världens bästa.
Cigge
2011-03-09 00:12
Gratulerar till en välfötjänt seger. Tråkigt att eftersnacket kommer handla om en tveksam utvisning och att domarens insats som vanligt ska stå i centrum. I vilket fall var ni värda och gå vidare och personligen vill jag ha kvar de åtta bästa lagen. Föredrar att även att det går bättre för spansk fotboll än till exempel den engelska.

Ännu en gång, stort grattis!
2011-03-09 00:12
Ryo Miyaichi.

Svängde åt alla håll i andra halvlek? Förklara gärna för mig hur matchen kunde svänga när ni inte skapade någonting?

Jag kan förstå att du är bitter över vad som hände, men matchen svängde inte. Det var spel på ett mål. Det visar statistiken.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-09 00:11
Oooo to be a gooner

Klart att utvisningen påverkade matchen, inget snack om saken. Men i slutändan så var vi bättre, och faktum är att även med Van Persie så skapade ni inget framåt heller.

No offense, men vi var det bättre laget, med eller utan utvisningen. Men väl mött och hoppas att ni kniper ligan, eller i alla fall CL-plats.

Ryo Miyaichi
2011-03-09 00:09
addeh

Kan inte komma in här med arsenaltröjan väl?

Som sagt, jag tyckte matchen svängde åt alla håll i andra halvlek, i första var det ju enkelriktat på planen...
Ryo Miyaichi
2011-03-09 00:08
Från Cescs twitter;

"Great support from the arsenal fans. I take full blame for the result tonight. One of the worst moments of my life. I apologise."

Han om nån var verkligen under isen idag, berodde nog på hans hamsring-skada.
Atlético addeh
2011-03-09 00:08
Ryo Miyaichi

För det första antar jag att du är Arsenal-supporter trots din Barcelona-tröja till höger. Lite adrenalin och kör på? Efter den snöpliga kvitteringen var det väl snarare Barcelona som öste på för ett ledningsmål. Såg vi samma match?

Efter kvitteringen fram till Messis straffmål spelade vi så bra att jag inte får fram ord som kan beskriva hur fantastiskt det bra.
Barcelonistas
2011-03-09 00:07
Denna utvisningen ska man sitta och diskutera i länk!

Van persie är fullt medveten om reglerna ( " jag hörde inte") snaaaaart din clown!
Barcelona (Oooo to be aGooner)
Hetfield- Megan Fox is a dude//
Fast Spurs och Toon- matcherna spelade visserligen värdelöse Squillaci, även om jag förstår vart du vill komma.

Däremot förstår jag inte de här nere som menar att utvisningen inte hade någon större inverkan. När Van Persie blev utvisad så var ju Arsenal vidare, hur än spelet sett ut.

Sen hade ni säkert gjort några mål i alla fall, men det kan ingen veta.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Wenger har bråkat med domaren och Pep i tunneln. Även Arshavin och Iniesta har tjafsat lite.

Wenger är en jäkel på skämma ut sig.
Canaletes
2011-03-09 00:06
Nån som kan räkna hur jävla många gånger Xavi passade till Alves med sina crossbollar? VIlken connection dem har asså!! :D
Barcelona Messidinho_10
2011-03-09 00:06
724-199 i passningar, 19-0 i skott, 69-31 i bollinnehav.

Bona noches
Barcelona De Goda "Erat hat gör oss starkare"
2011-03-09 00:05
addeh---- jag har aldrig skrivit LOL men den här gången kan jag inte låta bli hahahah LOL :D
Messi har väl gjort 45 mål den här säsongen? Två mål till och han tangerar Ronaldos rekord och sitt eget.
Ryo Miyaichi
addeh;

Vi började andra klart klart mycket bättre än vad vi hade spelat i första, och sen kommer 1-1, man får lite adrenalin och kör på, sen dömer ju domarn bort oss totalt, helt och hållet - kan man ens orka med att säga annat är man ju helt okunnig inom fotboll.

Ja Barcelona spelade riktigt, riktigt bra fotboll - erat press-spel är helt makalöst, men i slutändan handlar allting om mål och inte chanser/passningar/bollinnehav och det är så jag ser på det hela.

Jag är inte så grinig över att vi åkte ur för barca var så mycket bättre, men allt handlar om mål och med 11 man på planen tror jag vi hade klarat ett kryss.

Cheers.
Barcelona Rambla~
2011-03-09 00:04
En annan sak som imponerar på mig. Såg ni hur försiktiga spelarna är i sin press att inte göra foul? De är verkligen måna om att inte ge domaren en anledning att blåsa frispark. Det kräver stor försiktighet och skicklighet.
Atlético addeh
2011-03-09 00:04
Haha vilken underbar bild. Snacka om en bild som säger mer än tusen ord.
Annons: