/spanien/barcelona/forum/12769.aspx/spanien/barcelona/forum/12769.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-09 14:18
Rambla/

Vem/vilka det än blir som klubben köper in under sommaren så hoppas jag det "endast" blir komplementspelare och inga crackvärvningar med 30-40 miljoner euro prislappar på sig. Vi har en väldigt stark första elva. Det som klubben måste göra är att slipa till bänken och göra sig av med de utlånade spelarna.
Barcelona Barca o Mort!
2011-05-09 14:17
Messidinho10

För Sahin är nästan en b-lagspelare -,-
2011-05-09 14:13
addeh/

Av det jag såg av honom under VM-kvalet och Sydafrika var han väldigt duktig. Bra teknik, bra på att utmana, möjligtvis att han måste lära sig att släppa bollen tidigare. Problemet är att jag har svårt att se honom som en supersub, vilket han hade begränsats till i Barcelona eftersom ingen petar vår ordinarie trio längst fram. Han är så pass bra att han borde spela från start. Sen går det inte att komma ifrån de summorna som Udinese sägs kräva. Det är väl mest prislappen som gör att jag tappar lusten för Sánchez.
Barcelona Hetfield
2011-05-09 14:12
Jag tror att Neymar eller Cesc köps.

Neymar lär köpas bara för att Rosell ska visa anhängarna och världen att det är tack vare hans kontakter som vi fick Neymar (likt Ronaldinho). Cesc lär köpas så att Rosell lyckas göra det Laporta misslyckades i flera år.
Låter bara logiskt i mina öron.
Barcelona Rambla~
2011-05-09 14:10
Det beror på i vilket land man väjer att läsa ryktena om A Sánchez. I Italien är de säkra på att han går till Inter. I England skriver brittisk press att det nog blir City som värvar honom. Självklart är man inte sämre i Spanien när de hintar om Barcelona. Med tanke på hur Rosells värvningsstrategi har sett ut tills nu, att jobba i det tysta, skulle jag bli förvånad om Barca ens har planer på att värva Sánchez. Det kan vara rökridåer bara, så att klubben får jobba i lugn och ro med den man verkligen vill värva.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-09 14:08
Inne i Puertan är dom i alla fall riktigt skraja för att Sanchez ska krita på för Barca...
Atlético addeh
2011-05-09 14:05
el Flaco

Jag förmodar att du som chilenare har bra koll på Alexis Sánchez, tror du det vore en bra värvning, oavsett hur stora summor det pratas om?

Tråkigt att Dortmund blev av med Sahin. Bara att gratulera Madrid...
Barcelona Messidinho_10
2011-05-09 13:57
Va är AS7 klar för oss?? Fyfan jag hade blivit så glad om han kom till oss, medans real värvar b--spelare så värvarar vi JÄTTE TALANGER!!!!

VISCA BARA Y ROSELL
2011-05-09 13:37
Barcelona10Messi

Det är ju bara rykten än så länge. Var läste du det isåfall? Har du länk?
2011-05-09 13:32
Mascherano

Nej, och till det priset som Marca skrev kommer han heller aldrig bli det.
2011-05-09 13:31
Mascherano/

Nej, det står bara att Barça är intresserade av chilenaren. Det kanske de är, men jag kan inte tänka mig att klubben går med på att betala de summorna som det har nämnts i medierna de senaste dagarna.
Barcelona Barcelona10Messi
2011-05-09 13:31
Läste också precis om att Sanchez ska va klar för Barca. Vad tror ni i sånnafall. Blir det fågel elr fisk? Annars så nämns ju Rossi och Neymar också rätt så flitigt mellan raderna så fort man nämnar Barca och transferfönster.
Barcelona Mascherano
2011-05-09 13:27
el Flaco
Alexis Sánchez klar för Barca?
2011-05-09 13:21
I övrigt är det underhållande att läsa Madridtidningarna idag som jublar över att Cristiano Ronaldo möjligtvis tar hem Pichichin och Guldskon. Tydligen är det viktigare för de marängerna att deras gullegris vinner de individuella priserna medan Barça plockar hem ligatiteln. El madridismo har verkligen tappat när det gäller ambitionsnivån.

Sen var det även härligt att Messi igår inte var så besatt av att göra mål för att hänga med portugisen i skytteligan. Jag misstänkte att la Pulga skulle försöka gå på egna avslut så fort han fick chansen, men han var istället väldigt generös och spelade istället bollen till sina lagkamrater.
2011-05-09 13:14
Enligt Puyol (tror jag) är tanken att Abi ska spela 90 minuter i finalen.. vi får helt enkelt se!
Barcelona Rambla~
2011-05-09 13:10
el Flaco

Jag håller med när det gäller Abirey. Han är knappast tänkt för 90 minuter (ev förlängning) i finalen. Därför hoppas även jag på att Adriano blir frisk några dagar innan och hinner få lite speltid.
2011-05-09 13:08
Skönt att Bojan och Maxwell är tillbaka från sina respektive skador, men jag hoppas mer på att Adriano hinner tillbaks i tid för att spela finalen på Wembley. Tycker att han har under de senaste veckorna varit väldigt bra ute på vänsterbacksplatsen och jag hade nog valt honom före Maxwell. Puyol ser jag helst i mitten bredvid Piqué och Abidal räknar jag inte med ska hinna bygga upp sin kropp och muskelmassan, i dagsläget åtminstone.
Barcelona Rambla~
2011-05-09 13:05
Thiago är 19 år. Han kommer under en säsong ha väldigt ojämna prestationer. En så ung spelare klarar knappast att hålla en hög nivå under 38 ligaomgångar och ett helt CL. Thiago behöver minst 2-3 säsonger på sig för att ens nämnas i samma mening som spelare som Cesc, Iniesta, Xavi eller liknande. Det hoppas jag också att han själv inser och har tålamodet.
Barcelona Barcelona10Messi
2011-05-09 13:02
På ena sidan hoppas jag att Fabregas kommer tillbaka hem. Men sen börjar jag tänka att fan då lämnar Thiago kanske? Och det hade varit katastrof för Thiago är redan i 19-årsåldern kung! Tänk om några år då. Nej om jag personligen skulle välja mellan Thiago o Cesc blir det ynglingen. Dock så hoppas jag på bägge :P
Barcelona Rambla~
2011-05-09 13:01
Maxwell och Bojan har fått el alta medica. De är tillgängliga mot Levante. Det är bara att hoppas att även Adriano hinner bli fit innan CL-finalen.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-09 12:55
Rambla~

Haha det låter underbart ju, hoppas nu Fabregas kommer till oss och allt blir klart så fort som mäjligt!
2011-05-09 12:52
Rambla,

Nej, inte så vitt jag vet. Men det är spelare som kommer bli nyttig för Real. Många värvningar de har gjort har kännts lite "jaha" men denna känns som en fullsträff
Barcelona Hetfield
2011-05-09 12:51
Det är bara att gratulera Real Madrid för en bra värvning, de har egentligen saknat en ordentlig playmaker sen Zidane lämnade de. Nu har de en spelare som kan servera C.Ronaldo och Co.

Jag hoppas att Pep inser att vi behöver förstärka laget, man behöver ha lite nytt blod i laget.
Barcelona Rambla~
2011-05-09 12:49
Värvningen av Sahin är ett bevis på att Madrid har fått nobben av Cesc under hela våren. Till slut gav Perez upp.
Barcelona Rambla~
2011-05-09 12:47
Vadå? Har Barca ens varit intresserade? Har de plats för honom? Knappast.
2011-05-09 12:41
Skulle precis skriva det.. attans!
Barcelona Messidinho_10
2011-05-09 12:41
Jaha då har Real värva Nuri Sahin från B.Dortmund..
Barcelona Messidinho_10
2011-05-09 12:32
Vem fan är pajasen som har snott mitt nickname??
Barcelona Hetfield
2011-05-09 12:21
Francisco Franco <3

Kanske för att du är en idiot som försöker trolla forumet genom att leka Barcelona supporter och samtidigt ha General Francos namn som något positivt.

Snälla MOD, spärra skitet ur honom, blir så less på sånt.
Barcelona Akiljo
2011-05-09 11:18
Precis. Det blir sjukt kul i vilket fall som helst. Tack för hjälpen..
Annons: