/spanien/barcelona/forum/12767.aspx/spanien/barcelona/forum/12767.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-03-09 01:37
Barcelonito / Lucho Enrique 21

True story bro.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-09 01:36
Roligt att deras fans vill ha rött på Abidal men blundar för Van Persies slag mot Alves. Det var väl aningen värre.

Känns som alla Gunners hittar på ursäkter hela tiden. Och på det sättet känner de sig tillfredsställda trots uteblivna titlar och en tränare som sänkt klubbens ambitioner.

Förresten, Almeria, Gijon, Hercules, Malaga mm.... Alla har haft MYCKET bättre statistik mot Barcelona på Camp Nou än vad Arsenal hade.
Barcelona Rambla~
2011-03-09 01:35
Gunnerguy

Jag försvarar absolut inte domarens bedömning när han visar ut van Persie. Jag tycker att han är extrempt överpetig. Det var jju knappast några barcaspelare som omringade honom heller. Bara någon vanlig kommentar från någon spelare som det alltid är när någon slår bort bollen. Nej, där kunde han haft mycket mer känsla domaren. This is the fucking CL som någon tidigare har sagt, det är åttondelsfinal och mycket som står på spel.

Förresten, jag har inte nämnt någon stämpling, jag minns den knappt. Självklart blir alltid det första gula kortet också diskuterat när en spelare får sitt andra. Det första var säkert lite onödigt det också. Fast spelare ska trots det vara på sin vakt, vissa domare är väldigt nitiska och försöker verkligen sätta sin prägel på matchen. De har blivit tillsagda att beivra all spelförstörelse. Det går som vi såg i kväll väldigt ofta till överdrift.
Barcelona Barca4eva
2011-03-09 01:27
Gunnerguy

Det första var solklart gult, för en stund tyckte jag nästan att det var rött. Hans motiv var väldigt fult.

Både det första och det andra kortet, domaren också här, var onödigt gjort att orsaka av RvP.

Hur som helst, tackar för två goda matcher även om de har varit lite si o så!
daramhi
2011-03-09 01:26
ni som verkar ha bra koll på saker o ting härinne. råkar ni veta hur många chanser barca hade innan utvisningen och hur mga man hade efter?
Barcelona Manita
2011-03-09 01:24
Det är inte direkt första gången van Persie skjuter iväg bollen efter avblåsning. Han har gjort det flera gånger i Premier League och han gjorde precis samma sak i VM.
Gunnerguy
2011-03-09 01:21
Rambla~//

Stämplingen kommer jag ärligt talat inte ihåg... Och det menar jag verkligen. Det första gula kortet är också hårt dömt. Enligt mig kunde han ha klarat sig med en tillsägelse för att sedan eventuellt få ett första gult då han sparkar bort bollen. Att få två gula för dessa båda siituationer är minst sagt i saftigaste laget...
elbraco
2011-03-09 01:21
Rambla, tänkte också på det. Han hinner ju både med att ta ner bollen samt ladda och skjuta, och allt det på en sekund?

Slagg nu, lär drömma om finalen på wembley ;) det är bara det som gäller.

manita//
Någon skrev tidigare att han var okej.
Barcelona Manita
2011-03-09 01:20
Jag blev lite orolig i slutet. Såg ut som en allvarlig skada på Masch. Någon som har hittat något om skadan?
Barcelona Rambla~
2011-03-09 01:15
van Persie skott räknas inte som avslut efter avblåsning, han får kortet för att han slår bort bollen. Dessutom, det är sjukt överdrivet att det bara tog 1 sek mellan ablåsning och avslut.
2011-03-09 01:15
Det går inte att jämföra Tv-ljud och Camp Nou på plats. Arenan är så stor och öppen att ljudet försvinner. Tyckte det va riktigt bra tryck ikväll.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-03-09 01:12
Andreas - V.V [Barney S] //

Har alldrig vart på Camp Nou säger bara va jag hör och ser från tv soffan. Kolla på Emirates matchen fansen överrösta kommentatorerena så var de inte idag på camp nou.

Men som du säger så kan de vara ljudupptagingen och arenan som dämpar...
Barcelona Rambla~
2011-03-09 01:12
Gunnerguy

Jag håller med dig. Om det stämmer att han redan efter 15 min kände att matchen var över för hans del borde han ta det beslutet själv och be om att få byta. Förresten, 15 min, det är ju före målvaktsbytet dessutom.
2011-03-09 01:11
Hade jag varit Gunner så hade jag skämts om Arsenal hade gått vidare.
Barcelona Siempre Barça
2011-03-09 01:09
Det var en ganska spänd ordväxling mellan de bägge tränarna. “Wenger sa åt mej att gratulera domaren”, sa Pep.

Barcatränarens omdöme om motståndarna var att de klarade inte ens av att spela tre passningar i rad.

“Wenger har all rätt i världen att klaga, vad jag förstår. Men verkligheten var ju att de inte hade något passningsspel”, sa Josep.

“Det händer mycket under en match. Vi hade lärt oss läxan och vi hade satt oss själva att tänka på va de gjorde dåligt och bra. Vi hade nästan 70% bollinnehav. De kunde inte spela tre passningar i rad eller skjuta några skott på mål”,
Barcelona Pep the King
2011-03-09 01:08
Men kommer Boix Nois aldrig bli insläppta mer på Camp Nou?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-09 01:08
Dani Alves=The King

Haha, fucking skämtar du med mig?

Härmed borde det bli förbjudet att uttala sig om stämningen om man inte är på plats.
Ljudupptagningen tillsammans med arenans form förstör allt.
Det var så högt ljud att jag stundtals fick hålla för öronen, visselorkaner sen sjöng publiken "korta verser" i princip hela matchen.
Gunnerguy
2011-03-09 01:06
Rambla~//

Målvaktsbytet påverkade antagligen en hel del. Men Fabregas var SÅ dålig att han ändå skulle ha bytits ut innan matchen mer eller mindre var avgjord. Han gjorde ingen nytta vare sig offensivt eller defensivt och skadan kan ju sedan givetvis förvärras av vidare spel. Innan van Persies utvisning skulle han ha bytits mot Denilson, efter utvisningen Arshavin eller Bendnter. Han fick spela vidare just för att det var Fabregas:(
Barcelona Dani Alves=The King
2011-03-09 01:05
Alltså alla påpekar att de är mycket ljud på Camp Nou. Visst de sitter 95 000 men jag tycker stämmingen va si sådär...

Boix Nois är ju avstängda av rätta skäl, men har vi ingen annan supporter grupp. För stämmingen på arenan blir sämmre för varje år känns de som.

Alves sa i en intervjue att de är väldigt svårt att försöka elda upp fansen på Camp Nou, jag förstår han idag.

Pep försöket men stämmningen blev inte mycke bättre.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-09 01:05
Gunnerguy

Vad anser du då om Van Persies stämpling där han gick in med dobbarna före? Var ju inte helt olik Carraghers och Rafaels stämplingar i helgen som båda resulterade i gula kort.
Gult där, sen ett gult för hans slap to the face, och han hade varit utvisad i den första halvleken istället för i den andra.
2011-03-09 01:04
Kan säga så här.

Utvisningen var hård men ARSENAL VAR TOTALT utspelade.

Hade Barca varit effektiva hade detta utan problem kunnat sluta 5,6-0.

Jag skämdes för Arsenalfansens skull stundtals, betala så dyra pengar och sen få se sitt lag bli, ja vet inte vad..

Är så hypad nu så jag återkommer imorgon istället, ha´de boys.
Atlético kun'g
2011-03-09 01:01
Barcelonito / Lucho Enrique 21

kan tyvärr inte hitta klippet, men som jag minns det var det inget snack om offsiden. även om en grym korpdomare kanske skulle döma till din, läs barcas, fördel.

och att säga att v.persie är en lögnare känns svagt, då det är tydligt, att det är 1 sekunde från domarens vissla till avslut, och om du varit anfallare hade väl du reagerat på en domarvissling inbäddat i 85000 busvisslingar och stannat i din benpendling?. Som nämnt tidigare, barca förtjänade att gå vidare, synd att domaren avgjorde dock, skulle vara kul att se highlights på målchans när det var 11 mot 11, kan du fixa det?
Gunnerguy
2011-03-09 00:59
Även om van Persie vet att det är offside är det onödigt att varna honom (vet att reglerna säger det men skulle de följas till punkt och pricka skulle alla lag drabbas av tre utvisningar per match). Han skjuter ju inte Valdes i huvudet med full kraft.

Om signalen sedan verkligen går en sekund innan så är det ju sjukt, då hinner man ju inte reagera. Annars så tror jag som sagt att han vet att han är offside, avslutet är enligt mig inte "på allvar". Tror att han gjort något mer av det läget än att bomba bollen två meter utanför istället för att försöka få bättre vinkel.

Med tanke på att första kortet inte heller är helt självklart så blir ju varning nummer två än mer onödig:( Det är iaf min analys av utvisningen. Tror att den påverkade matchen men inte avgjorde den...
Barcelona LaSagradaFamília
2011-03-09 00:58
@Barcelonistas: varför håna arsenal och real? njut istället!
Barcelona Manita
2011-03-09 00:57
addeh

Word, hoppas nu Lyon slår ut Mourinho så är vi kvitt två av världens största whiners, Mourinho och Wenger.
Barcelonistas
2011-03-09 00:56
MADRID CABRON SALUD AL CAMPEON!
Om det är några diskussioner om straffen så är det bara att lägga ner, det var "straffområdesdomaren" som vinkade för straff.
Satt dock på andra sidan och han kan ju ha fel men då lär han inte jobba som just straffområdesdomare.

Utvisningen på RVP känns hård, antar att han får den för att han sparkar iväg bollen men sånt jävla ljud på Camp Nou alltså, inte lätt o höra.
Riktigt hård var den.
Barcelona Rambla~
elbraco

Precis, de kunde inte slå 3 pass i rad, hålla bollen inom laget och lugna ner spelet. Det gjorde ju att Barca kom i våg efter våg. Sådant är jobbigt att försvara sig mot, även om man är 11 på planen.

Jag tycker också att utvisningen var onödig och väldigt petig från domaren. Fast jag är övertygad om att Barca klarat av det ändå till slut.
Atlético addeh
2011-03-09 00:54
Puh, Shakhtar vore en mardrömsmotståndare. Håller på Abidal, Lyon vore fint att möta. :-)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-09 00:54
elbraco

Ja, de hann inte slå tre passningar förens bollen var tillbaka i Barcas ägo.
Annons: