/spanien/barcelona/forum/12764.aspx/spanien/barcelona/forum/12764.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-09 13:29
elbraco

Italienskt uttryck för kämpaglöd och hjärta.
Barcelona Alvés
2011-03-09 13:28
One name, AbiRey
elbraco
2011-03-09 13:27
Nu måste jag fråga...Hetfield, grinta? Aldrig hört uttrycket innan :P
Ramblas "stod för en indianare" var också ganska ny.

Jag diggar också Lavezzi. En argentinare med lite krut i sig, jag hade älskat den värvningen.
Barcelona Rambla~
2011-03-09 13:24
"Since Opta started analysing all CL games in 2003, Arsenal are the only team ever to record 0 shots in a match"

Grattis till rekordet. :)
2011-03-09 13:19
el Flaco & addeh

Jag tycker inte att Pedros bollbehandling är av världsklass, inte heller hans teknik (ja, det låter konstigt). Jag tycker att Pedros styrka ligger i hans grinta, han ger aldrig upp. Hans spelstil är väldigt krävande (likt Rooney, Tevez osv), det är därför de här spelarna brukar komma i en svacka i slutskedet av säsongen.

Det bästa för Pedro vore att vila honom och låta Afellay eller Bojan få testa vingarna så att säga. Båda två är spelare som har enorma lungor, så att ersätta Pedros pressarbete lär inte vara så jätte svårt (inte föratt förminska det Pedro gör för oss).

Om vi ska värva en ytter som kan rotera med Pedro så får det vara en säker och helst lite ålderstigen spelare, den perfekta vore Di Natale, men han är lagkapten i Udinese så det lär vara omöjligt.
Jag har sagt det och säger det igen, jag tycker att man ska gå för Vucinic. Han kan spela centralt och på kanterna, han har otroligt bra klipp i benen, bra kondition, målfarlig och han är runt 27 år.
Lavezzi är ett annat namn som dyker upp just nu, men han lär kosta skjortan.
Barcelona Rambla~
2011-03-09 13:19
Har nu i efterhand sett att det inte var Afellay som stod för en indianare igår. Det var Abidal som passade Adriano i ett trängt läge där två arsenalspelare befann sig i press. Wilshere kunde tackla Adriano och sno åt sig bollen och sen servera dansken.

Så förlåt Ibi. ;)
Barcelona Éluc
2011-03-09 13:18
Matchens fyra giganter igår var Messi, Iniesta, Abidal och Mascherano som alla presterade på världsklassnivå.
elbraco
2011-03-09 13:18
Jag såg inte matchen mot Zaragoza och vet inte hur bra Bojan spelade men vore det inte logiskt att bänka Pedro till Bojans förmån då han (pedro då alltså...) uppenbarligen är sliten.
Kanske en chans för en av mina favoriter i laget att stiga fram? Är Pedro dålig (lite orättvist ordval men men) så kanske det bäddar för Bojans självförtroende.
Att starta i en match mot ett bra lag som Sevilla vore också ett förtroendebevis för serb-spanjoren.
Atlético addeh
2011-03-09 13:17
NoGo

I ditt länktips får samtliga ett bevis på att Mascherano träffar klockrent på bollen. Jisses vilken brytning det är. Årets viktigaste.
Barcelona VizzlA^^
2011-03-09 13:16
Tycker Afellay förtjänar mer speltid och jag tror han kommer vara en stor tillgång för oss även i framtiden, bra om han kommer in i spelet så fort som möjligt. Med det i åtanke vore det klokt att vila Pedro då och då.
Vi kommer ha stor nytta av Ibrahim i kontringsspelet.
Atlético addeh
2011-03-09 13:13
Hetfield

Har också lagt märke till det. Frånsett hans kanon mot Mallorca för ett par veckor sedan har han varit väldigt osynlig i de senaste matcherna. En match är okej, men nu har detta hållit i sig ett länge tag vilket är lite oroande.

Det är svårt att sätta fingret på vad han inte lyckas med. Hans bollbehandling har inte varit den bästa och det har varit lite Bojan-stuk på honom på sistone, det vill säga bollens ovän. Rent arbetsmässigt och i presspelet gör han alltid bra ifrån sig.

Det kanske rent av beror på trötthet. Vem vet? Det känns i alla fall som en rimlig orsak och enligt mig är det bara ytterligare ett bevis på att våra anfallsreserver håller för dålig kvalité för tillfället. Pep vågar numera inte vila någon. Okej, Bojan fick starta senast mot Zaragoza, men det var en match. En ny anfallare/ytter behövs i sommar. Inte för att ersätta Pedro, utanför att ta plats som första anfallsreserv.
Red Reb
2011-03-09 13:12
Igår var ju den häftigaste utspelningen ever. TOTAL dominans. Det var bara i målprotokollet som det var spännande. 0 skott på mål säger väl allt.
Alla är väl överens om att det röda kortet riktigt hårt dömt. Men det mest pinsamma är ju Wengers "jag tycker synd om alla som älskar fotboll". Öhhhh, jo jag med. Som fick se ett lag som inte kommer över mittlinjen mer än en handfull ggr på 90 minuter. Som hade 0 skott på mål. Som knappt fick låna bollen. Jag tycker synd om alla som älskar fotboll, eftersom det bara var ett lag på planen igår.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-09 13:07
Hetfield/

Jag tycker att Pedro med bollen vid fötterna är inte lika vass som han har varit tidigare. Tar lite felbeslut, hamnar inte i lägen lika ofta, men i presspelet lägger han lika mycket arbete som alltid. I det anseendet är jag inte orolig. Att han sen kanske befinner sig i en liten formsvacka är mycket möjligt, men i ärlighetens namn är jag inte särskilt orolig för det. Trots det vore det intressant att få se Afellay från start i en tuff bortamatch mot Sevilla i nästa ligaomgång.
Barcelona Pep the King
2011-03-09 13:05
Igår så Kastade Pep in Afellay. Jag trodde Bojan skulle komma in istället. Pep kanske tror inte mer på Bojan?
2011-03-09 13:01
På tal om ingenting, är det bara jag som är orolig för Pedros form? Han gjorde inte en dålig match igår, men han blir stundtals väldigt anonym och passiv de senaste matcherna. Hans kända grinta och glädje verkar ha dämpats, kan det vara av trötthet?

Det vore kanske bäst att starta med Afellay och vila Pedro, han ser rätt så sliten ut. Hans spelstil är väldigt krävande då han springer hela tiden.
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-03-09 13:01
Cujo

Såg du förra matchen? Då blev Messis mål bortdömd..grät Pep?
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-03-09 12:59
Vill hylla Abidal igår.. han var KUNG där bak. Det är utan tvekan hans bästa säsong så här långt..
Real Madrid cujo
2011-03-09 12:57
hade samma sak hänt en Barcaspelare då hade det blivit upplopp...
inte ens i allsvenskan får man det andra gula kortet för en sån petites

Ryo Miyaichi
2011-03-09 12:56
Hunting Bears / elbraco

Är väl antagligen så i alla klubbar runt om, men det har blivit mycket fokus på just Barca nu det senaste eftersom vi mötts 4 gånger på 1 år, kanske därav man uppmärksammat det på ett annat sätt..

Whats up med Shaktar då? Visste ju vad dom kunde(Vi kom ju efter dom i gruppen) Men dom verkar vara riktigt farliga ju... Skrällen att dom kan ta sig långt kanske?
Barcelona El Soap
2011-03-09 12:52
Hetfield

Håller med, dessutom när han lämnade så lämnade han ut många intervjuer om "Filosofen" som var mycket nedlåtande. Dock valde inte Pep att ge några kommentarer, vilket ledde till att alla bara hörde Zlatans sida av historien. Det har också gett Pep och Barca mycket skit.

Riktigt skönt för övrigt med seger igår, man får dock hoppas vi slipper Shatkhar Donetskt i åttondelen, 31 månader utan förlust hemma. Skulle inte kännas bra om vi fick de.
2011-03-09 12:51
Rivaldo

Jag rekommenderar att du tittar på länken som NoGo skickade, där ser du att Mascherano träffar bollen.

Inget snack om den saken.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-09 12:51
NoGo™ /

MD tillägnade även idag en artikel åt Mascherano, "Ha nacido un héroe" - en hjälte föds, efter hans episka brytning igår. El Jefecito kan inte hyllas tillräckligt mycket.
Barcelona NoGo™
2011-03-09 12:48
Mascheranos brytning!

Se länk!
elbraco
2011-03-09 12:44
Heywood Jablome

Synd bara att han spelar i ett lag som Utsikten BK i div. 2. Hade han lirat med något topplag i Sverige (läs: AIK) hade det nog blivit ett jäkla liv :P
Barcelona NoGo™
2011-03-09 12:42
Kommer att vara evigt tacksam för Mascheranos uppoffring vid danskens friläge. Vilken krigare alltså o så sjukt viktigt så det finns inte. Tack för den!
Barcelona .Sami.
NoGo™
Jo jag håller med att det är sorligt att läsa vad Arsenal spelarna skriver på sina twitter eller dagböcker vad dom nu än har. Dom är dåliga förlorade. Barca var det bättre laget. Det är bara att njuta av segern och vi är i kvartsfinal. Oj oj oj:)
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
På tal om ingenting.

Anton Hysén. (Glenn Hyséns son) har erkänt att han är homosexuell. Jäklar vad intressant det här kommer att bli. Hoppas fler följer hans exempel!

elbraco
2011-03-09 12:39
co-sign på Hunting Bears.
Jag säger sällan heller rakt ut att jag är Barcafan då jag vet vilken stämpel man får.

Ryo Miyachi
Sen får idioterna mycket space då det bara är dom som svarar på provocerande Arsenalfans. Att det skulle vara 90% är det knappast, men det är majoriteten som syns och hörs när det vankas stormöten...däremot syns och hörs de väldigt lite när det diskuteras saker som t.ex. ungdomslag och fotbollsförbund här :P antar att det inte räcker med att säga "vi är bäst, knulla din mamma" då!
2011-03-09 12:36
Köpet av Zlatan var nog bland det sämsta som har hänt forumet (ja, värre än Rijkaards sista år då vi hamnade 3:a).

Forumet blev invaderat av Zlatanister som sket i klubben och ville hylla Zlatan, sen när Zlatan blev bänkad så var det dagliga diskussioner om "Pep är en idiot, Zlatan är bäst."
Tack och lov att han försvann..pjuu.
Hunting Bears
2011-03-09 12:35
RvP är ju förövrigt expert på att avsluta och sedan skylla på att han inte hörde signalen. Vet inte hur ofta jag sett honom göra så, sen om han gjorde så i det här läget vill jag inte säga något om. Men han måste ju vara den spelaren i världen med sämst hörsel om han aldrig hör signalen.
Annons: