/spanien/barcelona/forum/12763.aspx/spanien/barcelona/forum/12763.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona jonny p
2011-03-09 14:12
KungligaMadrid

Men i det här fallet var det ju det bästa laget som gick vidare.
Ryo Miyaichi
2011-03-09 14:12
Hetfield- Megan Fox is a dude

Som sagt, har sett det många gånger förr. Lag som har spelat ut andra lag totalt men ändå inte lyckats vinna.. Vårat 4-4 mot Newcastle är hjärtkrossande. Så bra fotboll i första, och sen kollaps/domarinsats i andra förstör allt.

Men sån är fotbollen, jag förstår vad du pratar om - Men det är återigen lättare att spela med lika villkor på planen ellerhur. 11-11
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-09 14:11
Det roliga med matchen är att Arsenal aldrig hotade Barca och vi hade alltid kontroll, men trots det var de med i matchen hela tiden. Allt handlade om Sergios självmål, hade det inte oturligt nog kommit på den där hörnan tror jag det hade kunnat bli 3,4-0. Det var egentligen Arsenals enda läge att få ett läge, då det var en av deras få(enda?) hörnor och resten av matchen hade bara Barca bollen.
Real Madrid KungligaMadrid
2011-03-09 14:10
Folk verkar inte förstå att det inte alltid är det bästa laget som vinner/går vidare. Lite det som är tjusningen med fotbollen. Fan, jag hade ju varit miljardär vid det här laget om det alltid varit det bästa laget som vunnit!

Allt handlar om att göra mål så er dominerande statistik betyder nada! Verkligen nada. Att säga att ni hade gått vidare ändå är väldigt naivt med tanke på att Arsenal faktiskt försvarade sig väldigt väl med 10 utespelare tills Fabregas skulle leka häftig och klacka. Det riktiga bombardemanget började när ni gjorde självmål och speciellt efter utvisningen, vilket är förståeligt för de flesta, men inte er.
elbraco
2011-03-09 14:10
Hur mycket kan man vältra sig i en förlust?

Det går inte att säga att RvP:s utvisning var totalt orättvist och att ni borde gått vidare om världen var rättvis samtidigt som du blundar för att Messis mål inte var offside...man måste öppna ögonen och se åt båda hållen.

Dessutom kan man spekulera i varför Koscielny inte fick sitt andra gula i straffsituationen. Jag tror det beror på att RvP redan var ute men som du sa, spekulera kan man alltid göra.
Ryo Miyaichi
2011-03-09 14:09
L.A.M Nr 10

Jag har inte sagt att barcelona inte är rättvist vidare nånstans?

Hunting/

Undanflyr inte verkligheten nånstans, jag vet vad jag tycker om Wengers coachande i denna matchen, jag vet vad jag tycker om laget som jag kollar 70 matcher om året på, tro mig. Men man måste ju ha få reflektera över matchen och att det röda kortet kan vara avgörande, vem säger den situationen ens hade kommit fram om vi vart 11 när det blev 2-1? Osv osv, man kan spekulera mycket.

Men för att du som är rätt barnslig ska förstå återigen, Barca förtjänade självklart att gå vidare, men nu beter du dig precis som jag sa innan.. Kom ner från den höga tronen, snälla - Och lär dig diskutera någorlunda åtminstonde..
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-09 14:07
Ryo Miyaichi

Du tycks inte förstå saken, om ni hade haft en skicklig tränare så hade ni stängt matchen och satsat på kontringar, ni hade ju Bendtner som bänkis.
Wenger har återigen visat att han är en högst överskattad tränare som förlitar sig på individuella prestationer än samspel i laget.

Faktum är att trots resultatet så var ni chanslösa redan under första halvleken, med eller utan Van Persie. Du kommer antagligen inte att acceptera det, men that's fine.
Ryo Miyaichi
2011-03-09 14:06
Hunting Bears

Jag har sagt det så många gånger, Barca var mycket bättre, men som mitt tidigare inlägg, det stog 1-1.

Messi var offside förra matchen på pedro-chesney-pedro studsen, och jag tyckte han lade sig fint neråt innan diabys ben var inär honom, så domarn tyckte väl som jag, att messi filmade där..
Barcelona L.A.M Nr 10
Ryo Miyaichi

Om bara mål räknas så är väl Barcelona rättvist vidare, eller?
Hunting Bears
Ryo Miyaichi

Och jag skiter fullständigt i era undanflykter från verkligheten. Ska ni gnälla på domaren får ni för i helvete vara konsekventa annars kan ni bara hålla käft

Vi hade ett bortdömt mål på Emirates, en straff som uteblev i första igår. Varför nämmns desssa som tveksamma av er men dom situationerna som ni råkade ut för är horribelt feldömda?

Patetisk jävla dubbelmoral.
Ryo Miyaichi
2011-03-09 14:03
Hunting/

Jag skiter fullständigt i att Barca hade hela matchbilden på sin sida, vet inte hur ofta vi har sett det i PL men ibland inte lyckats vinna matcher, allt handlar om mål, och det går fortfarande inte att undgå att vi hade 1-1 fram tills 68 minuten, och att det då börjades känna att man var en man mindre och det funkade inte längre..
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-09 14:02
Hoppas vi möter något grymt bra lag, helst ett engelskt, i kvartsfinalen och krossa dem, helst med en man mindre. Jobbigt att man som Barcasupporter inte kan vinna någon stor match utan att det ska komma en massa ursäkter.

En sak jag har tänkt på, alla stora matcher nuförtiden "avgörs" på en "domartabbe". Jag tycker det är väldigt tråkigt egentligen, varför kan inte bara människor inse det roliga i sporten och erkänna när man förlorar att ens lag var sämre. Efter alla matcher klagas det alltid på domaren om man förlorar, istället för vilken spelare som var bra, vem som var dålig, om det var rätt gubbar som spelade, hur bra motståndarna var, vilka som var det spelmässigt bästa laget etc etc. Tycker man borde tänka på sådana saker istället. Arsenal borde t.ex ifrågasätta Wengers defensiva taktik a lá Stoke, eller varför deras spelare inte hade ett enda skott mot mål på hela matchen

Sen bara en sista fråga. Fick RVP rött direkt eller var det hans andra gula? Om han redan hade ett gult sen innan så var det ju väldigt dumt att skjuta, han förtjänar ju nästan en utvisning bara för hans IQ i den situationen. För han måste ha hört/sett visslepipan/flaggan?
Ryo Miyaichi
2011-03-09 14:02
Hetfield- Megan Fox is a dude

Det är stor skillnad på Wengers dåliga försök på en plan b, än en mourinho plan a. Samt att ha spelare som Lucio/Cambiasso/Zanetti/Samuel/Chivu/Julio Ceasar som är alla extremt starka bakåt. Våran styrka är inte defensiven, det har det aldrig varit, därför är jag lite smått impad att vi klarade oss tills den 68 minuten att släppa in 2an. Men som sagt, en man mindre, vad ska man göra..
Hunting Bears
2011-03-09 13:59
Ryo Miyaichi

Vad spelar det för roll? Ni ska snarare tacka Busquets som gav er chansen att ens vara nära ett avancemang. För det går vanligtvis inte att göra mål utan att ha skott på mål

Rannsaka er själva först. Ni slog totalt 44 passningar i första halvlek och sköt totalt 0 skott. Det spelar ingen roll hur felaktigt det röda var. Ni skapade inte en målchans och har fan därmed inte ens rätten att klaga på domaren.

Att ha en tränare som påstår att ni alltid spelar ert egna spel och sedan inte lyckas ha ett skott på mål borde väl vara vad ni diskuterar idag snarare än ett rött kort.

Förövrigt hade ju Messi en situation i första han borde fått straff i. Dessutom hade vi ett felaktigt bortdömt mål i första matchen. Så det är nog dags för er att lägga korten på borden och titta igenom er egna klubb och inse att ni äte så jävla bra och att ni har så otur som ni påstår år efter år. Är det inte skadorna är det domarna. Det är då själva fan att Arsenal inte kan förlora en enda match och ta det med lite heder i kroppen och erkänna att ni var sämre på alla plan.

19-0 i skott. Mindre än 100 passningar under hela matchen. Det är dessa siffror ni ska analysera idag.
2011-03-09 13:57
Ryo Miyaichi

Går inte? Jo, god morgon på dig. Du verkar ha missat förra årets semi-final mot Inter. De spelade också med 10 spelare.

En skicklig tränare kan stänga matchen med oavsett hur många spelare. Jag ogillar Mourinho lika mycket som the next guy, men den mannen är en jävligt bra tränare.
Ryo Miyaichi
2011-03-09 13:56
Hunting Bears

Vi var ändå med i matchen tills domaren visade ut van persie och om det var svårt att spela 11-11 vad var inte då 11-10. Vi var vidare med 25 minuter kvar, men med 10 man mot en grymt spelande barcelona går inte...

Hunting Bears
2011-03-09 13:53
Hetfield

Arsenal hade 0 skott på mål.
Barcelona Mr. H
2011-03-09 13:46
Hoppas att vi får möta en till PL lag så att vi kan sänka dem också!!!

Folk hatar Barca för att de är rädda för oss och är självklart avundsjuka för att deras lag spelar så fantasilös fotboll att det fungerar bättre än sömnpiller!!

Shit va alla ska skylla på dommaren så fort man förlorar en match men de verkar ha glömt att Barca spelade ut de helt och de hade inget att komma med det var t.o.m Barca spelare som fick göra målet åt de!! Utvisningen var hård men nu är det som det är DEAL with it och JAA vi hade vunnit även om han hade vart kvar!!

Till Barca fans sluta bli provocerad och ignonera det bara, det är inte värt att lägga sin energi på nåra gråtande hackspätt njut av vår underbara fotboll och av vår framgång istället!! Ni vet inom er vad som är sant...

SÅ nu fick jag skriva av mig lite haha :D

Visca El Barca!!!
Barcelona Alvés
2011-03-09 13:45
Haha helt sjuk att vi kan möta Real Madrid i kvartsfinal, lite långtråkigt de skulle bli att få möta dom flera gånger på några månader
2011-03-09 13:43
Det är synd att en anrik klubb som Arsenal ska behöva ha ett svin till tränare i Wenger. Den mannen kan aldrig erkänna att motståndaren är bättre utan att behöva lägga till 3 miljoner ursäkter.
Jag gillar Arsenal som klubb, men jag står inte ut med Wenger. Synd att Arsenal gick från ett härligt klassiskt brittiskt lag till Wengers lilla sandlåda.

Wenger är som Katy Perry, en person som mjölkar så mycket det går från svunna titlar/one-hit-wonders.

Hur många mållägen hade Arsenal? Hur mycket konstruktivt spel hade de mot oss? Hur kan Wenger gå till Pep och mucka gräl genom att påstå att han ska tacka domaren, det är fan lågt av en person som har varit med i spelet så länge. Jag har ALDRIG hört Pep vara så där dryg när han förlorar.
Barcelona Alvés
2011-03-09 13:41
Länktips, Saknar verkligen våran Kung Carles:)
Barcelona Katalano
2011-03-09 13:38
Ryo Miyaichi

Hur gamla Barcafans har du egentligen pratat med om det är de där kommentarerna du fått? Låter otroligt löjligt! Det har nog inget som helst med det allmänna hatet mot Barcelona att göra dock. Råkar vara så att kommentatorerna och många journalister ibland öser för mycket superlativer om Barca och folk har blivit less på det helt enkelt.
Barcelona Barcaholic
2011-03-09 13:37
Är det någon som har något bra tips på vart man kan ladda ner Barcelonas matcher?
Lias08
2011-03-09 13:36
Jag har fått sms/mail/inlägg på facebook/Twitter m.m att vi kan inte vinna matcherna utan domarnas/Fifas hjälp!

Alla ni sliskiga barca haters som klagar på hur korrupt Fifa och dommarkåren är och att Barca alltid får allt med sig. Hur förklarar ni då att man blev berövade på en solklar straff i första mötet. Handsen i slutet var hur tydlig som helst. Detta hade givit ett 2-2 resultat vilket hade ändrat allt. Då hade denna matchen inte ens varit värd att titta på så säkert hade det varit att barca skulle gå vidare.
Så ni kan ju bara hålla käft med allt ert skitsnack, så jävla tröttsamt!

Vi spelade underbar fotboll och det är klart att det är en hård utvisning men det är ändå lite tråkigt att snacket efter enbart handlar om domslutet istället för det vackra spel Barca körde.
Jag ska citerar Pep: "Wenger sa åt mig att gratulera domaren. Han har all rätt i världen att vara upprörd, det förstår jag. Men om vi ska prata om matchen så hade dom inte tre konstruktiva passningar i rad."
Barcelona .Sami.
2011-03-09 13:33
Nu längtar jag bara att Borell ska gråta ut i FANTV.
elbraco
2011-03-09 13:31
Hetfield

Ahh okej...synonymt med Pedro då alltså :P
Håller med dig annars. Bänka han för Bojan eller Afellay mot sevilla.
Barcelona Frodo
2011-03-09 13:30
Har läst igenom lite på Redcafe, RAWK, LiverpoolForums och Bluemoon. Detta är alltså engelska ManU, Liverpool (2) och ManC forum. Majoriteten på dessa forum tycker att Barcelona borde ha gått vidare och att Arsenals insats med 0 skott på mål var pinsam. Att svenska anglofiler på Svenskafans övriga forum skyller på domaren säger hur mycket svenskar hatar Barcelona. Rätt pinsamt att se hur supportrar från exempelvis Chelsea hålla på Arsenal. Det är som att vi ska hålla på Real Madrid mot Lyon.

Jäklar vad folk ska gnälla på domaren. I första halvlek stämplade RvP Messi och det borde ha blivit ett gult kort. Vi fick ett regelrätt mål bortdömt i första matchen. Arshavin stoppade en boll med handen i första matchen. Messi blev fälld innanför straffområdet igår.

Allt bottnar i att vi inte har en tränare som skyller på domaren. Wenger som alltid drar sin klassiska "I did not see" när hans lag får fördelar men grinar så fort Arsenal förlorar en match är ju värst. Det ironiska är ju att han alltid klagar på hur lag som Stoke spelar mot Arsenal men han använde samma taktik mot oss igår.

Egentligen vill jag bara hylla laget men idioterna gör ju att man aldrig kan få njuta av en vinst. Vi spelade med en vänsterback och en mittfältare som mittbackar och ändå fick de inte iväg ett skott på mål. Det kanske är det som alla haters ska fokusera på.

Jag är för oliktänkande men frågan är om inte man ska ha stängt forum ibland? Visst är det bra att vara konsekvent och alltid ha öppet men folk vill verkar ju inte ens vilja diskutera.

Iniesta insats var vacker. Mascherano var en hjälte i slutminuterna. Abidal var ett monster. Och alla andra andra var också episka men jag sparar mina komplimanger till de till ett annat inlägg.
Barcelona DM1982
2011-03-09 13:30
.Sami.

Jo, det stämmer. Publiken buade när Fabregas byttes ut men jag vet inte om det var till Bendtner som byttes in eller till Fabregas. Hur som helst var det konstigt, med hypen som har varit kring Fabregas skulle man kunna tro att de skulle ställa sig upp och applådera frenetiskt. Känns inte som om publiken kände alldeles för mycket kärlek till Fabregas.
2011-03-09 13:29
elbraco

Italienskt uttryck för kämpaglöd och hjärta.
Barcelona Alvés
2011-03-09 13:28
One name, AbiRey
Annons: