/spanien/barcelona/forum/12761.aspx/spanien/barcelona/forum/12761.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético fabianothebest
2011-03-09 11:53
men de konstiga är att i camp nou får alltid motstandar laget rött kort. speciellt i cl.
kalla mig paranoid men så har det sett ut senaste tiden.
kolla bara matchen mot inter förra året.
va ju inget rött kort på motta t.ex
elbraco
2011-03-09 11:49
Är det bara jag som tycker gårdagens match blev lite av ett antiklimax?
Till viss del domarens fel men jag trodde verkligen inte att Arsenal skulle spela på resultat.Arsenal kan och förtjänar inte att gå vidare om man inte i returen går ut på plan med 0-0 i hjärnan och försöker spela fotboll. Nu lirade man på resultat istället, och det estetiska och det vackra var det bara ett lag som bjöd på igår kväll.
Skyll på domaren så mycket ni vill, men utvisningen skedde i 57'e minuten och fram till dess hade man inte ens fått se en tendens till anfallspel från gunners sida. Som neutral supporter kan jag tänka mig att det var en rätt medelmåttig match.
Barcelona VizzlA^^
2011-03-09 11:46
Almunia:
- Vi måste erkänna att det är rättvist att Barcelona går vidare.

Kudos till Almunia som inte är trångsynt likt Wenger.
Barcelona VizzlA^^
2011-03-09 11:44
fabianothebest

Men herregud..över två matcher tycker jag att Barca haft domarn mest emot sig..fan såg du inte emirates matchen?..men sådant jämnar ut sig..iniesta sade det bra.
Btw omoget av Wenger att säga till Pep att han skulle gratulera domarn.
Real Madrid hala higuain #20#
2011-03-09 11:39
En mycke bra match av barca måste jag säga ni är det bättre laget sett över 180 minuter o ni går vidare helt rättvist. Och det är bra för den spanska ligan också ju mer spanska lag går vidare:)
Atlético fabianothebest
2011-03-09 11:32
hade bara arsenal varit ett lag som kunde försvara i 90 minuter så hade ni inte gått vidare igår.
återigen tycker ja att domaren varit till er fördel i en avgörande match.
lite synd men tråkigt faktiskt.
för eran del väntar desto bättre defensivt tänkande lag och frågan e om ni vill möta lag som kan parkera bussen?
Barcelona VizzlA^^
2011-03-09 11:31
"Granero Y Higuain" - Dani Parejo

Hade varit avgjort redan i första mötet om målet hade blivit godkänt och att åtminstone en av straffsituationerna ledde till straff.
Sen tyckte jag inte matchbilden förändrades i och med utvisningen..
Barca gjorde 5 mål arsenal 2, ganska klar seger över två matcher.

Sen delar jag med mig av dagens citat:

Abidal:
- I kvartsfinal vill jag möta Lyon...

Vet att han spelat i Lyon, men man förstår piken.
Barcelona Basuuka
2011-03-09 11:27
"Granero Y Higuain" - Dani Parejo.

Ärligt talat, tror du inte det hade varit klappat och klart om Messis mål hade blivit godkänt på emirates?
Barcelona Jonken
2011-03-09 11:26
haha det är så underhållande och se alla som kommer in och skriver och är kissiga för att Barca gick vidare och måste hitta andra orsaker till att Barca gick vidare än deras egen styrka.. domarn hit, domarn dit. Sånt där jämnas ut hela tiden. visst jag tycker att utvisningen var hård men vi i Barca lägret skulle även kunna komma med att Messi skulle ha fått en straff också i första halvlek eller att vi fick ett mål felaktigt bortdömt i London blablabla och så kan det fortsätta i all evighet. Barca hade gått vidare även fast Van Persie varit på planen då han ändå inte deltar i försvaret. Men så här är det när man håller på världens bästa klubb, sånt man får leva med :)
Real Madrid "Granero Y Higuain" - Dani Parejo
2011-03-09 11:25
Varje gång du kommer in och besöker Les Rambles har du en tendens att göra detta forum till din egen lilla sandlåda där du spyr galla över Barcelona. Således - spärrad. /Mod
Barcelona VizzlA^^
2011-03-09 11:19
3 missade straffar för barca över de två matcherna (två solklara), ett felaktigt avblåst mål, totaldominans spelmässigt och när det gäller målchanser, Arsenal gnäller över ett felaktigt gult kort.

Nuff saaaid.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-09 11:16
Granero Y Higuain

Om du ska komma in hit och förolämpa oss så kan du stanna kvar i Puertan. Lustigt att ett lag som Real Madrid pratar om fördelar då ni får kort upphävda titt som tätt.

Koncentrera på att ta er vidare mot Lyon då ni har skämt ut spansk fotboll i flera år nu (i CL).
Real Madrid "Granero Y Higuain" - Dani Parejo
2011-03-09 11:13
addeh

Barcas dominans i all ära, men du kan ju inte förneka att utvisningen var den utlösande faktorn till ert avancemang. Försök att förbi se det faktum att ni var överlägsna och spelmässigt förtjänade avancemanget, men det tar ju inte ifrån domarens horribla misstag..

Historian är intakt, domarna sympatiserar med Barcelona i vanlig ordning, men vid detta nu är man inte förvånad då det upprepas varje år.

Gratulerar dock till avancemanget!
Spanien Rivaldo!
2011-03-09 11:09
Rambla~

(Ändrade en sak)

Hittar ingen repris själv. Som jag minns det så knuffade han Alves i armen/bröstet men jag kanske minns fel då.

Som jag sa innan så hade det förmodligen inte hänt om Abidal hade blivit straffad för sitt tilltag eftersom det så uppenbarligen var i ren frustration som RVP gjorde det.
Barcelona Rambla~
2011-03-09 11:04
addeh

Nej nej, van Persie knuffade bara Alves över bröstet enligt Rivaldo! Trots att reprisen tydligt visar händer i ansiktet men den är säkert manipulerad i efterhand. Av AS kanske?
Atlético addeh
2011-03-09 10:53
Angående Abidals strypgrepp så var det oerhört onödigt och det hade inte varit mer än rätt att ge honom en varning för det. Men ett rött kort? Hell no. van Persies slag mot Dani Alves ansikte var minst lika fult och hände dessutom under pågående spel.

De som fortsätter älta att van Persies utvisning gjorde att Barcelona avancerade till kvartsfinal måste vara en riktigt trångsynt person med en konstig syn på fotbollen. Guardiolas manskap var överlägsna. Wenger borde vara glad att det var så spännande till sista minuten istället för att klaga på domaren.
2011-03-09 10:52
OTBAG

Nja, jag tycker att Wenger borde ha tagit in Bendtner direkt, han må vara en medioker spelare men han har tyngd.

Sen förstår jag inte meningen med att spela med Fabregas då han inte ens kunde springa igår. Nåja, väl mött.
Barcelona Klint
2011-03-09 10:50
Rivaldo!

Den logiken kan förhoppningsvis inte vara allvarligt menad? Om Messi eller valfri spelare blir nersparkad har han därefter full rätt att bryta mot reglerna och undkomma bestraffning?
Spanien OTBAG
2011-03-09 10:50
Diar Iniesta Shekha//

Ber dig vänligt att titta på reprisen. Vid en kamera 100 meter från van Persie kan det tyckas att han tittar på linjemannen, men inte när han är inzoomad, då ser man att blick är på bollen hela tiden.

Hetfield- Megan Fox is a dude//

Där är vi dock oense, om han inte hör signalen är det helt rätt att skjuta. Om han hör signalen och är frustrerad, då är det däremot korkat men det är ingenting varken du eller jag kan veta, endast van Persie. Men när jag själv varit på plats på Emirates är det svårt att höra vissa avblåsningar p.g.a ljudnivån.

Jag skyller dock inte endast på domaren, tyckte Wengers matchcoachande var otroligt naivt. När van Persie blir utvisad måste han agera med ett byte, ni pressade på men eftersom vi inte hade någon alls som låg där uppe så kunde Alves och Adriano gå än mer framåt utan att tänka på kontringar, även Busquets tog fler offensiva initiativ.

Nåväl, jag lämnar Les Rambles med detta så att jag slipper bli påhoppad bara för att jag är Arsenal-fan.

Grattis ännu en gång. Nästa säsong ska vi banne mej ha revansch en gång för alla.

Väl mött.
Spanien Rivaldo!
2011-03-09 10:47
Klint

Håller inte med. Visst ser bilden på Abidal's "strypgrepp" värre ut på bild men alla tilltag i hals- och ansiktsregionen under sådana där bråk/arga diskussioner brukar vara rött. Nu såg nog inte domaren det så jag dömer inte honom. Det RvP gör är mer en knuff mot Alves bröst under aktivt spel vilket brukar bli just gult. Eftersom detta med allra största sannolikhet var p.g.a det Abidal gjorde så hade det inte hänt om han hade blivit straffad.
2011-03-09 10:44
Rivaldo

Snälla, kolla på reprisen så ser du att han träffar bollen klart och tydligt, till och med kommentatorn sa det.

OTBAG

Du har rätt, men det gör inte saken mindre korkad. Kortet var hårt, men Van Persie får faktiskt skylla sig själv, han är rätt så känd för hans heta temperament.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-09 10:43
Kolla vid 0:2. Han kollar ju mot linjedomaren när han tar upp flaggan , klart att han ser flaggan, det var Bosse också inne på. Sen är det väl självklart att han säger, eh jag såg inte, han går ju inte ut och säger det var mitt fel , jag tar på mig skulden.
Barcelona Katalano
2011-03-09 10:40
Intressant att många (absolut inte alla) Arsenalfans bara ser till resultatet i matchen och domarinsatsen, och nästan helt bortser från det faktum att Arsenal spelmässigt var totalt underlägsna igår. Som Gunner hade jag varit otroligt besviken på lagets spel och gratulerat motståndarna som tydligt var det bättre laget.

Domarinsatsen var inte den bästa men faktum är att det bästa laget under de 2 matcherna gick vidare.
Barcelona Klint
2011-03-09 10:37
Rivaldo!

Om man får flika in här så tyckte jag att Abidals mindre schyssta tilltag förtjänade ett gult kort. Men ett rött? Nej, så farligt var det faktiskt inte. Stillbilden ger sken av något som inträffade i stridens hetta. Då var i princip van Persies "slag" mot Dani Alves av samma fulhetskaraktär och borde med denna logik också belönats med ett rött kort. Kan nog hitta någon fin stillbild där det ser ut som att den gode Robin lappar till Dani.

Men för att sammanfatta så tyckte jag inte att Abidal förtjänade ett rött kort.
Spanien OTBAG
2011-03-09 10:35
Hetfield- Megan Fox is a dude//

Vill bara påpeka en sak: "dessutom så SÅG han att linjedomaren viftade med flaggan."

Nej, det gjorde han inte. Se reprisen, van Persie tittar endast på bollen. Efter han har avslutat så tittar han ut mot linjemannen, ser en flagga och grimaserar.

Är inte ute efter att provocera eller liknande, bara påpeka så det blir rätt.

Väl mött.

Länktips.
Spanien Rivaldo!
2011-03-09 10:28
De Goda "Erat hat gör oss starkare"

Så länge det inte var något felaktig domslut innan för Arsenal's del som någon påpekade igår så är det straff, hur kan man säga något annat?

Abidal rött eller ej?
Spanien Rivaldo!
2011-03-09 10:27
Hetfield- Megan Fox is a dude

Nej?
Spanien Rivaldo!
2011-03-09 10:26
Rambla~

Den eventuella frisparken var bara något jag hörde, har inte sett själv. Några påpekade att RvP´s andra gula kort inte spelade någon roll p.g.a den uteblivna straffen. Om ja, försöker bara att avgöra huruvida domarinsatsen igår var bra eller dålig.

Nerdragen blev han nog allt, annars skulle han inte ha legat där. Nerdragen är inte lika med frispark, vilket jag inte tror han skulle ha haft heller.

Nu snackar du en massa skit, Arsenal aldrig fel? Jag skrev nyss att jag inte tyckte Arsenal förtjänade att gå vidare, är det inte nog med negativt mot dem?

Gult kort? Okej. Knappast värt rött? Okej.
Barcelona Qanii
2011-03-09 10:22
Lägg ner nu Rambla~ & Rivaldo! ni kommer inte komma någon vart. Det bara acceptera det som hänt och man kan ju tydligt se att ni två inte delar samma åsikt så det ingen ide att föra diskussion om detta ämne då det inte leder någonvart eller?

Det bara upp och hoppa och gå vidare och försöka göra det bättre till nästa gång. Ingen ide att analysera hur, varför, tänk om... :D
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-03-09 10:21
Var det rött kort: NEJ
Avgjordes matchen tack vare röda kortet: NEJ
Förtjänar Barca att gå vidare: JA!

Det är bara att kolla på statistiken... Barca KROSSADE Arsenal och Arsenal fansen borde vara glada att det blev 3-1 och inte 8-1
Annons: