/spanien/barcelona/forum/1276.aspx/spanien/barcelona/forum/1276.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2016-01-28 21:00
Liunil Masse - fast han är ju inte ordinarie? Det var det jag syftade på professor. Han har haft otur.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Santiago Cazorla
2016-01-28 20:52
BARÇA NÚMEROS – ?@barcanumbers

59% of Messi's goals and assists this season have arrived in those moments of the game when Barcelona have been losing or drawing.

Han har inte varit så bra som man är van vid men är fortfarande direkt avgörande. Förvånar mig inte om han kliver fram mot Atlético igen.
Barcelona NoGo™
2016-01-28 20:37
Hmm man kan ju tycka att man borde kunna hitta bättre deals eller är det inga företag som vill? De borde ju stå i kö kan jag tycka!
Barcelona Liunil Masse
2016-01-28 20:22
[QUOTE=Barcelonistas]Ter Stegen hoppas han verkligen lyckas. Har haft otur med sin start i Barca. [/QUOTE] Oturlig start att vara bidragande till en trippel alltså.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-28 20:20
[QUOTE=Junta Dimision]"Santi Nolla (Mundo Deportivo) already preparing everything as Barça will fail to renew with Qatar after making unreasonable demands. On his editorial today, he comments on what we knew already, Faus had agreed 60m for four years, but Bartomeu decided to ask for €100m. Bayern Munich pounced, signed a €15m deal with Qatar, and now Barça unlikely to renew with them as negotiations have cooled down. There are three possible outcomes, Barça bends and signs with Qatar for 60m or less; ends without sponsor; or signs with another brand. Barcelona has a massive financial problem, all the talks of Dybala, Verratti, Pogba is all bullshit in face of reality. The club lacks funds. Bartomeu and his board have a lot of work to do, without a sizable sponsorship Barça will have to sell one of MSN if no deal is found." Rafael Hernandez om Qatar dealen och varför den gick i stöpet. Snacka om att skjuta sig själv i foten Señor Bartomeu. [/QUOTE] Barça will have to sell one of MSN if no deal is found." Omöjligt att inte hitta en deal dock, även för Bartomeu. Så no worries där.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-28 20:05
"Santi Nolla (Mundo Deportivo) already preparing everything as Barça will fail to renew with Qatar after making unreasonable demands. On his editorial today, he comments on what we knew already, Faus had agreed 60m for four years, but Bartomeu decided to ask for €100m. Bayern Munich pounced, signed a €15m deal with Qatar, and now Barça unlikely to renew with them as negotiations have cooled down. There are three possible outcomes, Barça bends and signs with Qatar for 60m or less; ends without sponsor; or signs with another brand. Barcelona has a massive financial problem, all the talks of Dybala, Verratti, Pogba is all bullshit in face of reality. The club lacks funds. Bartomeu and his board have a lot of work to do, without a sizable sponsorship Barça will have to sell one of MSN if no deal is found." Rafael Hernandez om Qatar dealen och varför den gick i stöpet. Snacka om att skjuta sig själv i foten Señor Bartomeu.
Barcelona Vampíro
2016-01-28 19:46
Piqué postade den här bilden tidigare idag. Man glömmer fan ibland hur mycket man saknar vissa.
Barcelona the cameroonians
2016-01-28 19:44
Infantil A har varit i Qatar på turnering och idag besegrade U13-laget ASpire Academy med 3-1 efter bland annat två mål av skyttekungen Pablo Moreno.
Som grädde på moset fick ungdomarna också träffa Xavi.

Lite intressant, eller ska jag säga ironiskt, att Barcelonas akademi blivit bestraffat för att ha plockat till sig ungdomar/barn på ett "olagligt" sätt medan Qatars egna akademi gör precis samma sak utan att någon höjer på ögonbrynen.

Nytt angående akademin är också att det kommer införas delvis nya termer och spelare och ledare kommer t ex inte längre att tala om anfall och försvar utan om bollinnehavsfas och återerövringsfas. Motståndarna kommer inte längre att benämnas som fiende eller rival. Sist men inte minst ska ledarna fokusera på att kommunicera glädjen av att spela fotboll snarare än att vara resultatfixerade.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-28 19:15
Ter Stegen hoppas han verkligen lyckas. Har haft otur med sin start i Barca.
Barcelona Rambla~
2016-01-28 19:11
Gabriel Bäst spanska av alla måste ändå van Gaal ha talat, visst håller du med? :)
Barcelona Rambla~
2016-01-28 19:05
Ter Stegen vilken kung, flytande spanska när han intervjuades efter matchen igår. Yo lo se, yo lo se.... :)
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-01-28 18:53
@Barca3# BIGPUN:

Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-01-28 18:53
@Kröjff:
Ee, vad vill du komma fram till bro? Gå vidare bara
Barcelona Kröjff
2016-01-28 18:39
Barca3# BIGPUN Onödigt trams. Rodnar och skäms. Åtgärdat och glömt. Inom sinom tid..
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-01-28 18:20
@Katalano:

Behöver ej fortsätta. Skrev precis att jag missade att han skrev under med svenska innan.
Barcelona Davids3
2016-01-28 18:13
Tack Kröjff och katalano. Som ni säger så är detta ett språk som antagligen alla här inne förstår, därför lade jag inte ner tid på att översätta texten.

I övrigt var det danska :)
Barcelona DM1982
2016-01-28 18:07
Appeal court dismissed Madrid's complaint about video of Catalan tv comparing Madrid players to hyenas for violent behaviour in clasicos. note: madrid had asked 6M for hyenas video, first sentence gave them 0,02M, appeal sentence force them to pay all legal costs #fcblive
Barcelona Katalano
2016-01-28 18:07
@Barca3# BIGPUN:
För att fortsätta på Kröjff's inlägg så är det inte så att norska är ett språk du inte förstår. Om skribenten i fråga vore norsk så är det klart att han/hon skulle vara välkommen här ändå. För egen del så är faktiskt norskan lättare att förstå än vissa grammatiskt felskrivna meningar här ibland :D Edit: ser att du redan hann ta tillbaka inlägget innan jag postade detta. Men lämnar det då jag tycker att norska ändå inte är ett problem( så länge det är enstaka skribent och inte hela forumet blir fullt av det, såklart).
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-01-28 18:05
@Kröjff:

Ber om ursäkt nu i efterhand, missade att han skrev under.
Barcelona Kröjff
2016-01-28 17:59
@Barca3# BIGPUN:

Om jag förstår det hela rätt, så skrev inte Davids3 inlägget ifråga själv, utan citerade någon annan med ett modermål som i mångt och mycket liknar det svenska, Ska vi fortsättningsvis även översätta alla citat på engelska som flödar fritt på forumet till oförvitlig svenska, "bro"?
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-28 17:45
[QUOTE=Andresito]"When the tax man knocks on your door" [/QUOTE] hahahhaahahahahaahahaha
Barcelona Junta Dimision
2016-01-28 17:45
@Neymar N11:

Skulle säga att det är en större chans att finalen spelas på Bernabeu än att Athletic Bilbao tillåter den spanska nationalsången spelas på sin arena. Sätter mina pengar på att finalen spelas på Camp Nou, Calderon eller på Mestalla.
Barcelona Erik Satie
2016-01-28 17:44
@Neymar N11:

Är den alltid på Bernabeu nu för tiden? Den skulle ju vara det förra året också. Jag har ett vagt minne av att finalerna brukade spelas på Mestalla förr i tiden. Kanske jag som minns fel.
Barcelona Neymar N11
2016-01-28 17:29
Copa final is this year expected to be in Madrid. Unclear if Real Madrid would allow Barcelona to play final at Bernabeu stadium. [sport] Om vi nu tar oss till finalen så hade jag valt SAN Mames eller V.Calderon. Bernabeu med Perez i spetsen kan dra till Mars eller Jupiter
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-01-28 17:28
@Davids3:

Svenskt forum här bro.
Barcelona Davids3
2016-01-28 17:25
.
Barcelona Davids3
2016-01-28 17:25
"Xavi mener dog ikke, at der går langt tid før den 18-årige midtbanespiller(Seung-Woo Lee) er at finde på Cataloniens bedste mandskab. ”I løbet af et eller to år vil han være at finde på førsteholdet” fortalte Xavi til Navar Sports og efterfølgende sammenlignede ham med selveste Messi."

Hmm, det vore något :)
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-01-28 17:13
@Andresito:

Haha, vad är nästa ursäkt?
Barcelona Andresito
2016-01-28 17:01
@Barca3# BIGPUN:

Han är redan igång.
Barcelona Andresito
2016-01-28 17:00
"When the tax man knocks on your door"