/spanien/barcelona/forum/12753.aspx/spanien/barcelona/forum/12753.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien OTBAG
2011-06-19 12:23
Figeta//

Vi är inte ett dugg "villiga" att sälja Cesc i år. Både Gazidis och Wenger har sagt att han stannar. När Wenger senast fick frågan om Nasri och Cesc´s situationer i klubben så sa han att "båda stannar, speciellt Fabregas".

Och på senaste mötet mellan Arsenal Supporters Trust och Ivan Gazidis så sa Gazidis att ingen nyckelspelare kommer lämna.

Vi kommer aldrig vara _villiga_ att sälja våran kapten, och efter alla uttalanden vi har gjort om det så bör Barcelona respektera det och söka spelare någon annanstans.

Och Cesc själv?

“If sometime I have to move from Arsenal I will say so when it happens, without disrespecting the club that has given me so much, but right now I’m an Arsenal player and I’m very happy there,” Fabregas said told press in Madrid.

“I’m very happy to be where I am, otherwise it would mislead people and lead to speculation.

“Yes, I’m frustrated at not winning titles, I’ve always wanted to win and not winning always hurts more when you’ve given so much.

“However, I am captain of Arsenal, I am a Gunner and it is there that I have become a player and that I have matured as a person.”

"I have values and after all that I have lived in eight years I am not going to say a word that would ruin everything. I have always acted with discretion. I am very happy at Arsenal."

Citat från 4 dagar tillbaka. Han har ingenting emot att vara kvar i Arsenal.

Sedan finns det inte en chans i universum att vi kommer släppa honom för en struntsumma som £30 miljoner som ni bjöd förra säsongen, och i år är han tydligen "mindre värd" enligt Rosell. Då ska vi alltså släppa honom för cirka £25 miljoner, dags att vakna upp.

När Arsenal ser vilka priser det är runt om i världen så kommer vi inte släppa en av världens bästa mittfältare, våran kapten och ledare för under £50 miljoner.
Barcelona Hetfield
2011-06-19 12:21
Dragon Blood

Har du inte lärt dig att sluta tro på det Wenger säger? Om allt Wenger lovade var sant så hade ni vunnit trippeln nu.

Det är upptill Cesc, inte Wenger.
Barcelona Figeta
2011-06-19 12:20
Dragon Blood

Laporta och Wenger var direkt inte bästa vänner. Dem förhandlade inte ens överhuvudtaget utan det var snack med pressen endast.

Nu har vi fått klartecken att komma över till London och diskutera och det tyder på att Arsenal är villiga att uppfylla Cesc önskemål men inte till vilket pris som helst.
Spanien Dragon Blood
2011-06-19 12:16
Figeta

Vad grundar du det på? Att Arsenal i år är villiga att sälja Cesc. Jag känner tvärtom, att det var troligare ifjol. Var inte alls lika mycket uttalanden av Cesc eller Wenger som talade emot då som denna sommar.
Barcelona Figeta
2011-06-19 12:12
Efter att ha följt Cesc sagan i flera år så känns det som att Arsenal i å faktiskt är villiga att sälja honom till skillnad från tidigare säsonger. Men självklart vill dem få bra betalt för honom och det är det som stoppar honom till oss.

Sandro är hård och kommer inte bara slänga iväg pengarna. Skulle Laporta vara president denna sommaren skulle dem nog får deras 500 miljoner direkt men tror starkt på att det aldrig kommer hända något liknande under Sandros tid.

Canzo
2011-06-19 12:10
Cesc behövs ju egentligen inte. Bättre och ge Thiago mer speltid istället. Då sparar man också runt 40m som man kan lägga på spelare nästa säsong eller en duktig mittback istället.
AndreD - Winning!
2011-06-19 11:58
Ha det bra alla, åker till Grekland nu. Take it easy ;)
Spanien Dragon Blood
2011-06-19 11:57
Hetfield

Jag är inte ens säker på om jag vill ha kvar Cesc i Arsenal så det får mig inte att "må bättre". Inget vet såklart säkert utom grabbarna själva men det går ju att få en ganska klar uppfattning av alla uttalanden.

Jag kan utan tvekan se hur Cesc kan stanna under ett par säsonger till, inte för evigt dock.
Barcelona Napao
dios-maradona >>Har du hittat streem länk till matchen?
Tack Sami
PedroRodriguez
Kiko Femenia (Hercules): "There's a lot of talk about Barça lately, and of course I'd like to go, it's my dream." [via diario informacion]

Kiko Femenia: "Hopefully the negatiations won't take long and there can be a deal as soon possible now. Truth is a transfer is close."

Då är det väl en tidsfråga tills Kiko blir helt klar.
Barcelona dios-maradona
2011-06-19 11:56
,Sami

Tack! uppskattas, ledig imorn så det blir kolla på fotboll och invänta morgondagens rubriker.
Spanien Dragon Blood
2011-06-19 11:53
el Maestro!

Orkar inte leta upp länkar till allt detta men något sånt här.

Cesc verkar i princip ha åsikten, jag skulle vilja spela i Barca men klagar inte om jag får stanna i Arsenal. Jag tänker inte göra mig omöjlig och min framtid är inte upp till mig utan till Wenger och ledningen i Arsenal. Det här sade han i Mallorca (tror jag) förra veckan och verkar helt klart vara trovärdigt.

Wenger sade i fransk tv något i stil med att spanska medier alltid har pratat, Cesc kommer att fortsätta vara en "gunner" i en lång tid. Detta var i tv så det är såklart också trovärdigt.
,Sami
2011-06-19 11:52
dios-maradona
Här har du Stream:) Till matchen Chile Vs Estland. Hoppas Sanchez kommer imorgon och skriver på för Barca.
Barcelona Hetfield
2011-06-19 11:52
Alexis Sánchez: "Me voy al Barcelona"

Ok, nu är det nog mer eller mindre säkert att Sanchez är klar för oss. Han redan gratulerats och sagt hejdå till sina klubbkamrater.

Det står även att Barcelona och Fabregas har börjat med förhandlingarna.
Barcelona Hetfield
2011-06-19 11:50
Barcelona have made formal contact with Arsenal about a transfer of Arsenal midfielder Cesc Fabregas (24). [mirror]
Barcelona Hetfield
2011-06-19 11:49
Dragon Blood

Du börjar kännas mer som en repig skiva som upprepar en sak för att få dig att må bättre. Faktum är att Barcelona är Cesc hem, sen om han kommer i år vet ingen av oss, sen att han har hemlängtan är bara förståeligt.

Jag kan inte se hur Cesc kan stanna kvar i klubben.
Barcelona el Maestro!
2011-06-19 11:46
Dragon Blood:

Kan du verkligen vara så säker som 100 procent på att han stannar?
Vad grunder du din fullständiga övertygelse på? Få vi höra?
Barcelona dios-maradona
2011-06-19 11:45
Chile möter Estland ikväll, 19:00 chilensk tid. Så någon gång under midnatt här. Sanchez kommer förmodligen spela ett tag. har inte hittat någon stream ännu men om jag hittar så lägger jag upp så kan den som är intresserad se han spela
Spanien Dragon Blood
2011-06-19 11:43
el Maestro!

Jag är i princip 100% övertygad om att Cesc stannar. Har man följt detta noga de senaste veckorna så har jag svårt att se hur man kan ha en annan åsikt.
Barcelona el Maestro!
2011-06-19 11:39
Dragon Blood //
"...and we do not want to let him go."

Självklart att han lägger till det där. Det är ju som du kanske vet en klassisk fras.
Vi har hört det där tusen gångar förut i andra fall. Man måste säga det, det hör till.
Jag säger dock inte att Arsenal kommer att sälja Cesc. Han kanske stannar i slutändan ändå. Vi får se om det slutar som i förra sommaren.
Spanien Dragon Blood
2011-06-19 11:37
westinho

Håller verkligen inte med.
Barcelona westinho
2011-06-19 11:36
Dragon Blood

Jag tror nästan det kvittar ifall Arsenal vill släppa honom eller inte, och jag tror de vet det själv också. Fábregas bestämmer.
Barcelona westinho
2011-06-19 11:34
Criff -Llourinho

Rosell och grabbarna jobbar i det tysta till skillnad från Laporta. Det är ju helt klart mycket bättre strategi än vad vår förra president hade.
Spanien Dragon Blood
2011-06-19 11:33
el Maestro!

Hehe, kul att det saknas en del i ditt citat.

“Yes, they have spoken to us about Cesc. They have been in touch. But so far they have not made a bid - and we do not want to let him go."

Ganska viktig del...
Barcelona Criff -Llourinho
2011-06-19 11:24
Jag undrar egentligen vad ledningen har sysslat med om dem först nu börjar prata med klubbarna & lägga bud.
Vi brukar ju bestämma redan i Februari vilka som ska värvas.
Denna sommaren känns det som dem pratat med spelarna i typ 1 ½ månad. För att först nu kontakta klubbarna.
,Sami
2011-06-19 11:23
el Maestro!
Hahaha sorry! Vaknade precis Jag skyller på drinkarna från igår:)
Barcelona el Maestro!
2011-06-19 11:10
"Tuesday" är väl tisdag?
Hur är det med engelskan? Hehehe, skämtar med dig.
,Sami
2011-06-19 11:08
Winger will fly to Spain on Monday to negotiate personal terms and sign deal as reports claim both clubs have reached agreement on transfer.
Sen står det så hära.

Barcelona could complete their negotiations with Udinese and sign Chile international Alexis Sanchez by Tuesday, according to a number of Spanish reports. Vad då Torsdag?? Jag som blev sjukt glad igår trodde han skulle komma imorgon och skriva på .

Barcelona el Maestro!
2011-06-19 11:00
Katalaniska medier skriver att Barcas ledning åker till London i nästa vecka för att förhandla med Arsenal om Cesc.
Goda nyheter för de, inklusive jag, som hoppas på att Cesc äntligen ska komma hem för att spela för Barca.

Arsenals direktör avslöjer att Barca har tagit kontakt med Arsenals ledning men har inte gett något bud. Jag förstår att man inte kan lägga fram ett bud innan man vet att mottagande klubben är med på noterna. Man måste höra sig för först. Där är vi nu tror jag.

Chairman Peter Hill-Wood:

Yes, they [Barca] have spoken to us about Cesc. They have been in touch. But so far they have not made an offer.

But he [Cesc] comes from Barcelona so it is understandable if he wanted to go back. However, they have not made an offer so far.”

Jag vet att det är många som inte vill ha Cesc just nu. Jag respekterar andras åsikter givetvis.

Edit: Hans sätt att utrycka sig säger en del till mig. Än så länge har Barca inte lagt ett bud... Han förväntar sig alltså att ett bud ska komma. Alltid något!
Barcelona Afellay_20
2011-06-19 10:31
Alltså jag fattar inte varför ledningen inte säljer de spelare som vi ska sälja redan nu och inte vänta till sista dagarna. Jag menar annars kommer alla lag leka för att få spelarna grattis. Och vi vet ju hur enkelt det är att lura Barca när det gäller köpa/sälja spelare
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: