/spanien/barcelona/forum/12748.aspx/spanien/barcelona/forum/12748.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hyder
2011-06-17 00:16
Lite OT men om Urrutia vinner presidentvalet i Bilbao nästa månad sägs det att han redan gjort klart med Marcelo Bielsa som den nya tränaren. Det låter i mina öron som något otroligt spännande. Med en sådan offensivt inriktad tränare och den fysik och kvalité spelarna i Athletic besitter kan det mycket väl sluta i succé. Med spelare som Munian, Llorente, San Jose, Amorbieta och supertillskottet Herrera kan man nog fightas där uppe i alla fall. 6:e platsen senast får anses som väldigt bra men dem kan bättre.

Angående Herrera tycker jag att han i mångt och mycket har en spelstil som påminner lite om Iniestas motsvarande från de tidigare åren. Han kan bli hur bra som helst och kommer säkerligen att bära lejonen från Bilbao på sina axlar i många år framöver. Jag hoppas innerligt att ingen rensar det baskiska laget på spelare de närmaste åren, de har ett mycket intressant projekt på gång. Samma sak med Malága som inte bara är attkrativt på grund av pengar och löner men även för de geografiska fördelarna. De bli nog att räkna med om åtminstone 2 år.

Valencia är ett annat lag som kan bli sjukt starka till nästa säsong. Att man har fått in en klassmålvakt som Diego Alves och en ungtupp som Parejo är både bra och fördelaktigt, Sedan har man värvat in Remi sedan tidigare vilket är en riktigt bra spelare. Som grädden på moset har man ett par väldigt lovande talanger som kan slå sig in.

Jag vet att vi alltid spekulerar kring hur något annat lag än Real Madrid ska kunna hota oss och att vi alltid, inför varje säsong, tror att saker och ting ska ändras. Nu är det i sådan fall dags att göra det på riktigt. Jag sticket ut hakan och tror att Bilbao kan bära och således vara med där uppe samtidigt som Valencia blir utmanare nummer ett bortsett från de vita. Villareal kan bära eller brista och Sevilla får vi avvakta med. Atletico tror jag inte alls på med Manzano vid rodret och förmodade förluster i truppen utan dess like.
Barcelona Alvés
2011-06-16 23:57
Barcelona Éluc
2011-06-16 23:52
klappklapp

Samma här. Kommer hoppas på Roma i Serie A från och med nästa säsong med tanke på att någon/några av våra ynglingar kanske även drar dit.
Barcelona barca111
2011-06-16 23:36
framför allt sjunde!
Barcelona barca111
2011-06-16 23:36
framför allt sjunde!
Barcelona Barca4eva
2011-06-16 23:33
Sandro's punkter...Klockren som fan.
Barcelona *klappklapp* Pique!
2011-06-16 23:23
Såg ett twitter om Luis Enrique. Känns som om Roma litar stenhårt på killen. Hoppas att allt går bra för honom. Ska nog börja följa Roma nästa säsong.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-16 23:05
Det är mycket möjligt att klubben rustar ganska friskt inför nästa säsong. Kanske även lite inför kommande säsonger, genom smarta värvningar av högklass och spelare som håller i många år framöver. Det tror nästan jag också att man gör. Men aldrig att man köper tre cracks. Det är bara övedrivet och knappast det bästa sättet klubben kan rusta långsiktigt på. Max 2st och någon/några fynd tror jag på. Kanske överskrider man budgeten litegrann, men inte jättemycket. För som Barca4eva säger så måste det alltid in lite nytt blod varje säsong - så även i framtiden..
Barcelona Blaugrana91
2011-06-16 23:04
Barca4eva

Jo du har självklart rätt, men säg att vi värvade "ordentligt" denna sommar då skulle man allafall inte vara i behov av så många nya spelare ett par år framåt, utan kanske någon enstaka och framförallt billiga alternativ. Dessutom skulle det kanske räcka att bara flytta upp spelare från B-laget? Då får man ju in nya hungriga spelare.
Absolut inget omöjligt scenario enligt mig.
Barcelona Rambla~
2011-06-16 22:58
Ride

Malaga och räkna med. Hm, svårt att sia om, det är inte bara att köpa in en massa spelare. De ska ju fungera ihop också men jag litar på att Pellegrini vet vad han sysslar med. De kommer säkert vara med om att kunna slåss om en EL-plats i alla fall. Som sagt, det ska spelas ihop ett näsan helt nytt lag. Sådant kan ta sin lilla tid.
Barcelona Barca4eva
2011-06-16 22:54
Blaugrana91 Det funkar inte så. Nytt blod måste alltid in, tyvärr. Men förstår vad du menar och önskar samma sak.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Alvés
2011-06-16 22:52
Ge Thiago nr 4, det visar han varje gång han får spela i A-laget och i u21.. Fabregas kan ruttna där
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-06-16 22:51
Jag vill bara ge mig in i den sista Fabregas-diskussionen för den här sommaren. Om han inte kommer den här säsongen så kan han dra åt helvete. Då ska Thiago få nummer fyra och Fabregas kan ruttna i London och kvala in till Champions League varje säsong.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-16 22:41
1.70-ligan

Jag tror inget utan jag spekulerade bara. ;)

Att Rosell säger att man kanske kommer ta pengar från nästa sommars transferbudget och lägga till det till vår nuvarande visar ju att man vill köpa mer än en "dyr" spelare allafall.

Men visst känns det otänkbart att vi skulle köpa tre dyra spelare. Men som sagt ingen vet vad eller hur klubben tänker.

Att man kan tänka sig att ta av nästa års transferbudget visar väl att man kan tänka sig att spendera lite mer denna sommar för att kommande sommar inte värva så mycket, kanske inget alls.
Säg att vi köper ett par spelare nu i sommar, då behöver vi i princip inte värva något nästa år eller året därpå osv som sagt, eftersom laget isåfall skulle vara helt komplett. Tänk vad pengar man skulle kunna spara i längden, hade ju även passat utmärkt då FFP börjar gälla. Jag hade föredragit det faktiskt.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-16 22:38
Rambla

"Kan vi inte enas om en sak? Vi nämner inte Cesc mer den här sommaren. Han är en arsenalspelare tills de båda klubbarna säger något annat. Personligen är jag så trött på den spelaren och spekulationerna varje sommar om han ska till Barcelona eller inte. För en gångs skull verkar även klubben inte vilja diskutera honom officiellt. Det var annat under Laportas tid"

Amen och en fet co-sign!

Blir Malaga att räkna med nästa säsong?
Barcelona Hetfield
2011-06-16 22:36
Jag ogillar köpelag som får stålar pga. rika shejker, men jag måste erkänna att Malaga värvar smart. De betalar varken överpris eller köper stora stjärnor.

Jag tror att Malaga kan bli nästa Villarreal om Pellegrini lyckas med det han gör. Pellegrini är nog ingen tränare som ska träna storlag, men han tillhör eliten när det gäller att bygga lag från grunden (likt Villarreal). Förutom Monreal så är väl inte deras köp så....sexiga direkt.
2011-06-16 22:33
Rambla. Får lite vibbar om att de kan ha något på g där. Värvningarna är äldre, rutinerade, bra spelare. De kan bära en bit, men inte hela vägen. Nästa silly season får de nog mer etablerade namn.

Fast La Rosaleda är ju ingen arena för ett topplag i Spanien.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-06-16 22:33
Mm som fan, hur många spelare har de köpt sedan ligan tog slut? :o
Barcelona Rambla~
2011-06-16 22:32
Det måste vara roligt att vara nyrik. :P
Barcelona FC Barcelona #10
2011-06-16 22:31
Mathijsen klar för Malaga :P
Barcelona Rambla~
2011-06-16 22:29
Malaga alltså, vad händer där? Det säger bara BANG BANG BANG, och vips så har de nästan värvat en halv startelva. Jisses. :P
Barcelona Rambla~
2011-06-16 22:28
Kan vi inte enas om en sak? Vi nämner inte Cesc mer den här sommaren. Han är en arsenalspelare tills de båda klubbarna säger något annat. Personligen är jag så trött på den spelaren och spekulationerna varje sommar om han ska till Barcelona eller inte. För en gångs skull verkar även klubben inte vilja diskutera honom officiellt. Det var annat under Laportas tid.
AndreD - Winning!
2011-06-16 22:26
el Flaco

Okej, tack för info.
Barcelona el Flaco
2011-06-16 22:25
På tal om Juvenil B och Sergi så kan jag länka detta klippet på hur Sergi agerar innan och under matcherna. Väldigt aktiv och högljudd, han slutar aldrig att prata. Guardiola ska tydligen tycka om hans tränarmetoder. Ska bli intressant att se vad som blir av med honom under de närmsta åren.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-16 22:25
Blaugrana91

Du säger alltså:

"Cesc kommer nog tillslut den här gången, gäller bara att komma överens med Arsenal..."

För att i nästa andetag säga:

"Kan det kanske vara så att Barca redan gjort klart med Aguero och sedan förhandlar om både Sanchez och Rossi, men egentligen vill dem bara köpa en av dessa, men anledningen till att man förhandlar om båda är för att få ner priset på EN av dem"

...min fråga blir då: Tror du på fullaste allvar att Barca köper tre cracks i sommar? :P Kan inte se det där hända, av många olika anledningar.
2011-06-16 22:21
Jävligt kul att man stängde av streamen till matchen för att skriva "Sandro Rosells sju punkter mot Real Madrid".

Hur var straffdramat?

Hade varit kul att se a-laget i ett straffdrama någon gång. Sist var väl mot AC Milan i Gamper, men innan det?
Barcelona Blaugrana91
2011-06-16 22:20
,Sami

Om Aguero skulle komma så tror jag att både Pedro och Villa skulle känna sig hotade om startplatsen. Beror ju iof på hur Aguero isåfall presterar i inledningen också, skulle han göra det bra så tror jag Pep roterar med honom, Villa, Pedro och Sanchez/Rossi om nu klubben får för sig att köpa två (!) nya anfallare.Vilket jag anser är ondöigt...

Gällande Kuns uttalanden om Real, han har väl aldrig sagt rakt ut att han vill spela i Real, däremot har han sagt likt Cesc att han inte stänger dörren för något. (Ganska vanligt svar), det är väl Marca och AS som fått det till att han vill gå till just Real. Han har ju dessutom tidigare sagt att han aldrig skulle vilja gå dit, har därför svårt att tro att han gör det. Men man vet ju aldrig...

Sano97

Ett tips läs inte i det där patetiska forumet, hela högen därinne beter sig som 9 åringar...
Barcelona el Flaco
2011-06-16 22:19
Kul att Sergis manskap vann. Finalen mot Corinthians spelas nästa lördag. Starkt gjort av Juvenil B som lirade med många spelare från Cadete A, bl.a. målvakten Ondoa, försvararen Grimaldo, Colina som gjorde ett av målen, och Keita Balde som hoppade in i andra halvleken.

Just denne Balde har jag försökt följa ända sedan jag såg honom i det klippet där han och några andra barn från La Masia tränade med Eto'o, som skulle visa de hur en anfallare ska röra sig för att enklast komma till avslut. Keita gjorde helt OK ifrån sig idag och var väldigt stark i kroppen när han fick bollen felvänd. Hade för mig att han var utlånad, så därför var det en kul överraskning när jag såg honom hoppa in.
Barcelona DM1982
2011-06-16 22:18
Och så vinner vi en match till mot Real, det är en skön vana.

För övrigt är det bra att Rosell går ut med sina punkter, han visar att Real och Mourinho gick för långt. Nu är det upp till Real att visa att de kan vara gentlemen, att Mourinho inte kan vara det är en annan sak.
Barcelona Rambla~
2011-06-16 22:17
Skit i vad som skrivs i puertan.

Hur var det i CL-finalen då? Hur mycket tjafs mellan spelare, filmningar, domarattacker mm såg vi då? Ingenting, vilket bevisar att när två lag som vill spela fotboll och inte hålla på med annan skit, då blir det en bra fotbollsmatch där båda lagen respekterar varandra. Hade vi sett Mourinho i finalen vet vi alla hur det hade sett ut.

Hm, tappade de en 2-0 ledning mot Madrid? Lite svagt trots allt.
Annons: