/spanien/barcelona/forum/12746.aspx/spanien/barcelona/forum/12746.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-11 01:11
För mig är det aldrig oförtjänt när man ställer upp med ett lag som vinner en match. Då har de spelarna förtjänat att spela. När vi presterar dåligt med Keita, då kan jag köpa att inte bara han, utan några till får oförtjänt med speltid.

Det var exakt samma diskussion med Busquets och Yaya Toure. Majoriteten tyckte att Busquets inte förtjänade att spela. Jag brydde mig inte spelarnas ålder, utan tänkte på lagets resultat. Vem säger nu att Busi inte förtjänar att spela? Det handlar om laget och klubben. Enskilda spelare har jag aldrig brytt mig om sålänge vi har resultatet med oss.
elbraco
2011-03-11 01:03
Senaste nytt från Aftonbladet. Det här var faktiskt lite roligt, ett franskt amatörlag la ett bud på Messi som skämt, och som straff så stängde franska fotbollsförbundet av ordföranden i ett halvår! Ingen humor där inte...
Atlético addeh
2011-03-11 01:01
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Det har jag väl inte sagt? Men du skrev tidigare att om man hade slängt in Thiago istället för Keita hade den senare fått spela tre matcher, vilket jag motbevisade inte stämmer då han inte bara spelat, utan startat närmare 20 och totalt spelat 38. Och ja, det kan jag tycka är lite väl oförtjänt.
elbraco
2011-03-11 00:56
På tal om Crackovia så är det programmet så jä*la roligt va? :P
Puyol när han möter Chygrynskiy: "Chirri...churri?"
Barcelona Pep - El Míster
2011-03-11 00:54
Här står det Keita iallafall. Har vi rätt ut problemet? :)
2011-03-11 00:54
AndreD

Haha, letar men alla bilder är framifrån. Det var det senaste mästerskapet som spelades och minns att många här diskuterade just namnet Keite.
AndreD
2011-03-11 00:52
Barcelonito

Har du bild på det? Verkar inte särskilt troligt...
2011-03-11 00:49
Undrar då varför han inte valt att ha Keite på sina Barça tröja då? Känns väldigt ologiskt när han har Keite på sin landslagströja och kallas för Keite.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-11 00:46
Precis. Och här kan du höra Puyol skrika Keite medan Keita har en presskonferens. Därför kallar vi honom Keite. :-)

Intressant diskussion angående Thiago. Men kommer nog se ut på det här sättet resten av säsongen då enligt Guardiolas och Vilanovas plan är att Thiago under den här halvan av säsongen ska spela en avgörande roll för b-laget. Nästa säsong kommer nog hans break och han kommer nog få fler minuter.
elbraco
2011-03-11 00:44
Och inte så att jag tycker senaste krönikan var dålig, men den känns nästan onödig när man läser kommentarerna. Just pouring more fuel to the fire.

Diskussionen om det var rättvist eller ej är inte ens intressant för någon, fotboll är ologiskt och ibland orättvist. Då är det bättre att ignorera och slippa alla dessa haters...
Barcelona Blaugrana91
2011-03-11 00:43
Hmm intressant, var inne på Sport och kollade en omröstning som handlade om Fabregas, frågan var om man vill se Fabregas i Barca nästa säsong?
51% hade då svarat nej och 49% ja, iof rätt jämt, men jag vill minnas att vid tidigare omröstningar så har många helt klart varit för en värvning av honom. Verkar som många ändrat sig.
2011-03-11 00:43
I Afrikanska mästerskapet stod det Keite på hans tröja och inte Keita. Spelarna kallar honom för Keite.
elbraco
2011-03-11 00:41
pep - el mister

I Crackovia så säger han som spelar Puyol Keite istället för Keita då Puyol kommer från en by där man ersätter a med e i vissa sammanhang tror jag.
Speciellt i ett visst avsnitt som den riktiga Puyol såg (tror den är det avsnittet då Puyol försöker sova men inte kan) där hans om spelar honom hela tiden säger "Keiteeee, KEITEEE", och nu har det gått så långt att den riktige Puyol säger Keite istället för Keita till Keita :P
I länktips är videon som jag tror det är, någon får gärna fylla i om jag har fel.
Barcelona barca_joe
2011-03-11 00:41
Nej det har du rätt i, men jag menar bara att... vill gärna att en ny Xavi eller Iniesta kommer fram och jag kan se Thiago bli riktigt bra och vill se att han får chanser. Då de liks byter ut Pedro Villa Xavi eller Iniesta kan de ju slänga in Thiago mot de sämre lagen då de leder med 2/3-0 istället för honom, bara det jag menar. Keita får gärna hoppas in om det står 1-0 och alla andra möten, men då har en stabil ledning är det kul att se unge nya spelare, men det är kanske bara min åsikt.
2011-03-11 00:39
För Pep handlar det nog inte om att bjuda publiken på en till lirare på planen som ni verkar vilja. Keita är en A-lags spelare som vi betalar en lön för och han finns i truppen av diverse anledningar. Inte bara för att ändra matchbilder men också för att avlasta Iniesta och Xavi. Dessutom bidrar han med stabilitet när vi leder med ett par baljor. Tycker inte riktigt ni har anledning att kritisera Pep i detta fallet.

Men som sagt, självklart är det bra mycket mer underhållande att få se en sån talang som Thiago på Camp Nous matta när vi leder, men så resonerar nog inte Pep. Han får sina inhopp, tillhör B-laget och är nog nöjd med att flyttas upp nästa säsong.

Det skulle också skapa onödiga dispyter mellan klubben och Keita om han får mindre speltid. Han kanske börjar se sig om efter andra klubbalternativ vilket också gör att vi måste se oss runt efter en liknande spelartyp, vilket inte är enkelt. Han accepterar bänken, har bra inställning och som vi pratade om tidigare en hel del kvalitéer som vi har nytta av ibland. Dom växer faktiskt inte på träd.
2011-03-11 00:37
addeh

Du anser att 10 av 27 matcher i ligan är oförtjänt mycket för Keita alltså? :)
Atlético addeh
2011-03-11 00:36
När Keita försvinner om ett par säsonger, helst efter nästa, hoppas jag Sergi Roberto är redo att ta steget upp till A-laget då hans spelstil påminner lite om malierns.
2011-03-11 00:34
Hetfield- Abidal > Chuck Norris

Nej, Keita ger mer erfarenhet, bättre presspel, bättre defensivt arbete, bättre kraft och fysik. Det Thiago ger kan både Xavi, Iniesta och Afellay ge. Och när Keita får spela så blir han just den nöjda truppspelaren som han är. Det är viktigt att han känner sig nöjd med sin roll i truppen annars sticker han och vi måste värva en liknande spelare, och tro mig, det blir en spelare utifrån och inte Thiago.
Atlético addeh
2011-03-11 00:31
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Du kanske missat att Keita faktiskt startat tio matcher den här säsongen i ligaspelet, samtliga i Copa del Rey samt ett par i Champions League?

Sedan behöver man inte slänga in Thiago varje gång man leder (det är för övrigt sällan han finns med på bänken) men vid vissa tillfällen, som i en hemmamatch mot ett mindre bra lag där vi leder stabilt, vad är poängen med att kasta in Keita då?
2011-03-11 00:31
barca_joe

Thiago är en väldigt bra spelare. Men en annorlunda spelare är han inte i Barcelona. Det kryllar av spelare med hans stil både i A-laget och även i B-laget och Juvenil. En spelare som Busquets var helt annorlunda för att vara från La Masia och därför fick han chansen. Thiagos problem är att han slåss med Xavi och Iniesta. Inte med Keita.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-11 00:29
Och Keita blir Maradona när han slängs in i en död match där han ändå bara springer runt som en borttappad hundvalp?

Yeah, bra logik. Det är ju bättre att en yngling får smaka på A-lagstid föratt få släppa på nerverna.
Barcelona barca_joe
2011-03-11 00:28
Precis det jag menar. Keita är väldigt underskattad och är en bra spelare, men då matcher är avgjord känns det lite tråkigt bara. Thiago tror jag extremt mycket på, han en annorlunda och spännande spelstil och är väldigt kreativ. Med en liten finslipning och speltid så tror jag det kan bli något riktigt fint!
2011-03-11 00:25
Om man ska ge Thiago chansen varje gång Barca leder bara för att man leder så hade Keita spelat typ 3 matcher hittills. Tränar man med A-laget och är en rutinerad spelare så ska man få spela så mycket som det går.

Jag har sagt det innan och säger det igen, Thiago kommer aldrig utvecklas av att spela 20 minuter i matcher där vi leder med 3-0 eller mer. Då laget minskar tempot och andra laget inte kämpar något vidare. Han utvecklas i så fall mer av B-lagsspel då han får starta.
Atlético addeh
2011-03-11 00:25
el Flaco

Det var ju under inledningen av säsongen han var bra, mot Athletic bland annat. Efter det, när vi närmade oss juletider, blev han allt sämre. Då kan jag knappast tänka mig att han fick speltid för att han inte spelade VM.

Håller med Hetfield, vad är syftet med att slänga in Keita i en hemmamatch där vi leder med 3-0? Minns inte vilka vi mötte, men ungefär så var det för ett tag sedan,hemmamatch och stabil ledning då Pep valde att skicka in maliern på plan istället för Thiago. Ser absolut noll logik i det. Ynglingen som behöver all speltid han kan få skulle kunna lära sig mycket under de minuterna.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-11 00:21
Vad är poängen med att slänga in Keita i en match som är avgjord? Vad utgör det för syfte?

Pep och Keitas relation är som Ancelotti och Seedorfs. Vad som än hände så skulle Seedorf in, oavsett vem som satt på bänken.
2011-03-11 00:20
Föressten, varför envisas folk att skriva Keite och inte Keita? Är det något katalanskt uttryck eller? Det står ju Keita på hans tröja tänker jag...
2011-03-11 00:19
Men inte sagt att jag också sett Thiago oftare när vi har en stabil ledning, vilket å andra sidan känns lite drygt mot Keita bara för att han inte är någon teknisk superlirare. Han är duktig och får hoppa in vare sig vi leder eller har ett lika resultat. Thiagos och Affelays tid kommer, tro mig!
2011-03-11 00:16
Känns väldigt korkat att ifrågasätta Keita. Visst, han precis som alla andra spelare är inte alltid på topp. Men bara för att han är en truppspelare betyder inte det att han skall få massa kritik för att han får spela mycket. Pep vet nog vad han gör!

Dessutom tror jag ni underskattar hans kvalitéer. I matcher där vi inte får hål på motståndaren ser jag ingen anledning att sätta in t.ex. Bojan eller Thiago. Varför? Jo, om Messi&Co inte fått hål tidigare så skapar man ju inte större chans med liknande spelare. Keita däremot bryter mönstret totalt och det är avgörande när man ska skapa nya ytor. Hans löpningar i djupet och hans huvudspel skapar inte bara mål utan större ytor för t.ex. Messi som isåfall kan avgöra.

Spelare som Affelay, Bojan och Thiago är inga spelare man sätter in för att vända matcher. Dom är spelare som ska utvecklas i lugn och ro för att sedan, om allt går som det ska, ta en startplats om några år.
Barcelona barca_joe
2011-03-11 00:16
Inte för att Keita är dålig på något sätt men. Han får gärna för hoppa in mot Sevilla borta då vi leder 1-0 eller 2-0. Men mot Getafe (t.ex inget ont mot dem) så ser jag hellre att en ung som Thiago får chansen.
Barcelona barca_joe
2011-03-11 00:14
Problemet med Keita för mig är att han slängs in då de leder med 3-0 ibland. Fan in med Thiago som har en jätteljus framtid för sig och låt han utvecklas
Annons: