/spanien/barcelona/forum/12744.aspx/spanien/barcelona/forum/12744.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
PedroRodriguez
2011-03-09 15:32
Diar Iniesta

Ja, jag har också för mig att Messi har gjort 8 men Uefa tabbar sig och skriver 7.

L.A.M Nr 10

Den var bra, men inte mer. Passningspelet funkade väl utmärkt men vi hade mestadels svårigheter att skapa chanser. Alves avslut är helt ofattbart dåliga, han får två guldchanser som 10/10 ska vara mål. Jag fick hjärtat i halsgropen när Arshavin slog passen till Bendtner.

Tur att Bendtner är så dålig får man väl säga.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-03-09 15:30
Lottningen till kvart- och semifinalerna äger rum den 18/3 kl 12:00 CET i Nyon. Och då lottas alltså både kvartsfinalerna och semifinalerna. Barça och Shakthar är redan klara och jag tror knappast att Chelsea tappar 2-0 mot FCK på Stamford Bridge. Intressant att se om Spurs kan piska Milan ikväll, jag tror faktiskt det.
Barcelona Katalano
2011-03-09 15:30
L.A.M Nr 10

Ofta är det så att lag lyckas stå emot Barca i första halvlek trots ett ofantligt bollinehav och en rad halvchanser och försök av Barca att göra mål. Det är dock svårt att stå emot under en hel match då spelarna blir tröttare och tröttare av att bara jaga boll. Därför är det naturligt att målen rasar in under andra halvlek.
Barcelona Katalano
2011-03-09 15:26
Hetfield- Abidal > Chuck Norris

Nästa möte är inte lottat ännu
Barcelona NoGo™

Nej det är fri lottning sen när alla lag är klara.

Official: UEFA has opened disciplinary proceedings vs Wenger and Nasri. Both are to face charges of improper conduct

Bra där...
Barcelona Diar Iniesta Shekha
Nej, lottningen är nästa vecka tror jag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-09 15:25
Är det bara jag som tycker första halvleken igår inte var sådär jättebra? Visst hade vi bollen säkert 70 % av tiden, men vi kunde inte skapa några jättelägen förrens på slutet, då även målet kom.

Är även lite sur att vi inte uttökade ledningen i andra halvlek när det var lekstuga. Det var alltid bara ett mål som skiljde Arsenal från avancemang och om Bendtner hade satt sitt läge hade jag nog aldrig förlåtit spelarna för deras dåliga inställing vid avslutningsmomenten i andra halvlek.

Vad tycker ni?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
PedroRodriguez
Jo han har gjort 8 + två assister på 8 matcher. Förra året gjorde han 8 mål i Cl och året innan gjorde han 9:)
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
Är det Shakhtar vi möter nu i CL?
PedroRodriguez
2011-03-09 15:24
Har inte Messi gjort 8 mål i CL? På Uefas hemsida står det 7. Han hade 6 innan Arsenal igår och han satte två.
Barcelona Thiago Alcantara^^
2011-03-09 15:23
II Barça II

Kolla länktips om du vill ladda ner matchen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-09 15:22
Ryo Miyaichi

Ja, det ska vi göra. Vinn ligan ni med. Har ingen koll på tabellläget men det är säkert möjligt.
Ryo Miyaichi
2011-03-09 15:20
Se nu till att vinna CL för ni spelar den bästa fotbollen jag skådat.
Barcelona Katalano
2011-03-09 15:19
Nivån på diskussionen här inne idag har varit ruskigt låg, i många fall pinsam. Givetvis är Arsenalfansen besvikna på domaren som gav ett billigt gult kort till Van Persie och givetvis fanns det ett par straffar att hitta åt Barcas håll under de 2 mötena. Lägg ner domarsnacket nu... Det leder absolut ingen vart!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-09 15:17
Nog om domaren nu. Nu ska vi hylla laget.

Busquets och Abidal bildade tillsamans ett grymt bra mittbackspar där båda gjorde en jättematch. Fint passningsspel och säkert försvarsspel där inte många kom igenom. Olyckilgt för Sergio att han gjorde självmål dock.

Jag blev ockå grymt imponerad av Adriano. Han följde med upp i varje anfall och visade klass i offensiven. Även Dani Alves på andra kanten gjorde en av sina bättre matcher i Barcatröjan. Varje gång han hade bollen blev det farligt, han hade fina väggspel och kom förbi väldigt ofta. Han gjorde även ett par fina tacklingar.

Mascherano gör ett grymt defensivt jobb på mitten och visar att han är att lita på även i stora matcher. Han har också fina crossbollar och ett hyfsat passninsspel.

Xavi och Iniesta styr matchn som vanligt. Iniesta gör vad han vill och tar sig förbi spelare lika lätt som Arsenalfans skyller på domare, medan Xavi som vanligt är motorn på mitten och slår säkert 20 00 passningar rätt.

David Villa hade lite otur. Han kom till några lägen och hade i normalt skick gjort minst ett par mål. Men han tar sig ändå till lägerna och gör i spelet en bra match.

Pedro sätter som vanligt in en stenhård press vilket gör att Arsenal aldrig kan behålla bollen någon längre stund.

Messi var lite osynlig första halvtimmen i första halvlek. I andra halvlek är han magisk och hans samarbete med San Andrés är strålande. Gör ett världsklassmål och ett till på straff. Lysande match av argentinaren.
Barcelona Barca4eva
2011-03-09 15:15
Värst vad Guardiola har förändrats, han ser verkligen inte frisk ut.
Men det är ändå härligt att se honom så glad!
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-09 15:14
Förresten, Arsenal spelade med 10 man redan i första halvlek.

Fabregas kände av sin skada reda efter några minuter i första halvlek.
Hunting Bears
2011-03-09 15:12
And again vad? Du har en underton i alla dina inlägg om att du är lite mer äkta fan än alla andra. Det är ful jävla ton och antagande som jag börjar bli ganska trött på. I alla inlägg sätter du dig på piedestal och "du är minsann ett äkta Arsenal fan. Du känner äkta kärlek du". Det räcker liksom. Vi har förstått hur benhård Gunner du är.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-09 15:11
För de som kan spanska länkar jag gårdagens Punto Pelota. Alltid lika komisk att höra marängerna, i detta fallet Roncero, Siro López och el loco Gatti, skylla på att Barça vann tack vare domaren, att Cesc undermedvetet "hjälpte" Barcelona, och att Arsenal ordinariemålvakt klev av för att han var rädd för Barça och inte var att han var skadad.

Tyckte även det är värt att påpeka att publiken på Camp Nou, eller stora delar åtminstone, buade ut Cesc när han bytes ut i den andra halvleken med ställningen 3-1 till vår favör. Ingen lyckad återkomst för hans del, på alla sätt och viss.
Ryo Miyaichi
2011-03-09 15:11
Hunting Bears

And again.

Vet ni om folk köper gamla matchtröjor eller går det att köpa "nya" gamla matchtröjor? Tänkte jag samlade lite förr, har en gammal rivaldo, samt en gammal raul liggandes här hemma som jag inte vet vad jag ska göra av.
Ryo Miyaichi
2011-03-09 15:09
Gonzalez_Barca

Lite teknologi inom fotbollen hade jag inte tackat nej till, visst det blir lite tidskrävande, men vad bra det hade varit om dom vågade utveckla teknologin inom fotbollen - så man aldrig kan skylla på domaren. För det känns som att dom senaste 2 åren har nivån sjunkt sjukt mycket inte bara i England men överallt i världen.
Hunting Bears
Tror ingen bryr sig ett skit om din påstådda kärlek till Arsenal. Jag bryr mig inte om när du blev ett fan av dom och vad du har för tröjor och vart dom hänger.

Barcelona Barca4eva
Ryo Miyaichi

Abidal har varit sinnessjukt bra på sistone, herregud vad jag älskar snubben.
Ryo Miyaichi
2011-03-09 15:07
Jag föll för arsenal 96-97 nångång, den tröjan hänger fortfarande här på väggen, minnen det där. Stort Bergkamp fan.

Dock måste jag hålla med om hur bra Abidal är, mångsidig spelare som sjutton. En sån gubbe man verkligen vill ha i laget. Blev även positivt överraskad över Adriano, första gången jag sett honom spela tror jag.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-09 15:07
Henry tar Frankrike till VM efter att ha touchat handen.
England blir gör ett korrekt mål men domaren anser att bollen var utanför mållinjen i åttondelen VM10.
England får ett felaktigt dömt mål då bollen aldrig passerar mållinjen i VM finalen 66.
Argentina får ett mål trots att Teves var offside i åttondelen i VM10.
Domaren ler åt Teddy Lucic när han visar ut honom i åttondelen VM06.
Övrebo missar en hands på Ballack innuti chelseas straffområde i semifinalen i CL09, samma match missar han en hands på Pique, samt visar ut Abidal trots att han aldrig rörde Anelka.
Milito gör ett offside mål mot Barcelona i semifinalen i CL10.
Bayern Munchen gör ett offside mål mot Fiorentina i CL10, matchen efter gör Fiorentina ett offside mål.
Domaren missar en solklar hands på Arshavin i åttondelen i CL11.
Domaren missar en ful stämpling från Van Persie, men ger honom ett orättvist gult kort för "maskning" i ett senare skede.

Vad jag vill säga med allt detta är att domartabbar kommer _ALLTID_ att ske. Oavsett vilka det är som spelar så kommer alltid domarna att suga. Att hålla på säga att domaren är köpt etc är bara otroligt löjligt och visar på en enorm avundsjuka samt dålig förlorarmentalitet.
PedroRodriguez
2011-03-09 15:06
Javisst ska folk skylla på domaren igen. Jag bara gapskrattar åt allihopa som anser att Barcelona inte vann välförtjänt, så sjukt patetiskt. Barcelona mosade Arsenal på alla sätt & vis.

Pathetic.
Hunting Bears
2011-03-09 15:04
El Kaiser de Michoacán

Eller alla som började hålla på Arsenal i och med Ljungberg. Och Henke eller Zlatan i Barcelona. Fullt naturligt.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-03-09 15:03
Jag har alltid haft svårt att förstå kritiken mot att många började hålla på Barcelona när det började gå bra. Det är väl inget konstigt med att framgång lockar nya fans, det är väl snarare ganska naturligt? Arsenal fick säkert mängder av nya fans under sin säsong när dom gick genom ligan obesegrade liksom Madrid under sin Zidane-era. Så länge man fortsätter hålla på laget är man väl ingen medgångsupporter?

Själv föll jag för Barça när Rivaldo sänkte Valencia med sitt hattrick säsongen 00-01 och vi kunde kvalificera oss för Champions League kommande säsong.
Barcelona Barca4eva
2011-03-09 15:02
Matchen kan laddas ner i mitt länktips.

Vi gick vidare, helt rättvist, och saken är klar.
Barcelonistas
2011-03-09 15:02
Chelsea matchen hade vi flytt, 2 straffar borde Chelsea haft. Men vi spelade med en man mindre när Abidal blev utvisad (utvisningen sker innan handsen på Pique.

Kompensation?
Annons: