/spanien/barcelona/forum/12741.aspx/spanien/barcelona/forum/12741.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-10 16:54
el Flaco.

Jag är inte helt emot tanken med dagsmatcher. Kan vara skönt om man har planer på kvällen. Däremot ska varenda match med kvalité spelas på kvällen.

Nästa säsong hoppas jag enbart att Betis går upp. Då får vi njuta av Sevilladerbyna igen!

De ligger trea nu med 53 poäng. Precis över strecket. Granada fyra med 44 poäng. Ettan Rayo Vallecano har 56 och tvåan Celta de Vigo har 54.
Ryo Miyaichi
2011-03-10 16:52
Andreas - V.V [Barney S]

Matchen slutade dock 4-3 mellan Barca & Arsenal, och danskjäveln var rätt nära på sätta 4-4 där i slutet om han hade haft en bättre första touch och inte masken offrat sig så rejält. Valdes kunde ju dock gjort en kanon räddning också, det vet man ju inte. Helt sjukt inte sant? Att vi kunde gått vidare efter varit så utspelade på Camp nou - det är väl det som är lite charmen med fotboll.

Peace
Atlético addeh
2011-03-10 16:52
På tal om Messi skrevs en artikel på klubbens hemsida om hans tio läckraste mål (länktips). Själv tycker jag 2-0-målet mot Manchester United i CL-finalen 2009 är hans absolut snyggaste, även om det finns flera andra soloprestationer som inte heller är så pjåkiga. Förmodar att många håller hans Maradona-kopia mot Getafe väldigt högt.

Har ni något annat mål producerat av denne magiske fotbollsspelare som ni diggar lite extra?
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-03-10 16:51
Grabbar är de någon som har koll på Puyols skada?
Ryo Miyaichi
2011-03-10 16:50
addeh

Jo det är galet om 3 spelare når över 20 mål. Och tänk då att ni har messi då också.. Det är helt otroligt.

Vad har hänt med Bojan förresten då? Var väl rätt mycket "snack" om honom förra säsongen och innan, men iår har det varit rätt så tyst runt honom..
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-10 16:50
Jag tror framför allt att Guardiola kommer att satsa på trebackslinjen i tuffa matcher när vi äger bollen och har flyttat framvåra positioner. Så som vi spelade mot Madrid. Puyol blir _nästan_ som en libero. Som fiskar upp bollarna som Abidal och Pique missar.

Piqué - Puyol - Abidal

Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-10 16:48
"Jag kan acceptera att vi blev utspelade men innan utvisningen skapade ni inga farligheter och vi hade 1-1 och var vidare"

Du, matchen går i repris nu..

Vi var till och med tvugna att göra ett självmål för fan! för att få lite spänning.

NI ÄR SÄMRE ÄN ZARAGOZA!
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-10 16:48
Josep Pedrerol från Punto Pelota avslöjade igårnatt att Mediapro har planer inför nästa säsong att införa nya TV-tider när man ska sända matcherna; på lördagar kl. 14, 16, 18, 20 och 22. På söndagar kl. 13, 15, 17, 19 och 21. Därmed fem matcher på vardera dagar och därmed kommer man sända samtliga matcher utan att två spelas vid samma tid. Barça och Madrid kan även komma att få spela flera gånger vid 14 tiden å lördagar eller kl. 13 på söndagar för att kunna sälja tv-rättigheterna i Asien.

Detta sägs vara Mediapros intentioner. Återstår dock att se om det går igenom.
2011-03-10 16:46
Matchen visas i repris på Viasat Sport nu!

Kanske man ser sig själv på tv!
Det känns konstigt att sitta hemma och kolla på matchen nu i efterhand, lol.
Atlético addeh
2011-03-10 16:45
Ryo Miyaichi

Har är väl uppe i 45 nu? Två mindre än han gjorde förra säsongen. Om han håller sig frisk vågar jag nog garantera att han kommer nå 60 mål. Det är ändå över tio ligamatcher, en Copa del Rey-final och förhoppningsvis ett antal Champions League-matcher kvar. Och loppan brukar ju inte alltid nöja sig med ett mål i varje match.

Villa och Pedro har gjort 21 respektive 20 mål den här säsongen. Villa några fler i ligaspelet, Pedro några fler i cupen. Med tanke på att det fortfarande är ganska många ligamatcher kvar att spela borde Villa nå 20 fullträffar och lite därtill, om Pedro lyckas komma i målform igen kan nog även han vara uppe och nosa på 20 ligamål om det vill sig väl.

Tänk om hela vår anfallstrio nådde över 20 mål i ligaspelet. Hur galet vore inte det?

Angående Pedro så tycker jag inte man ska låta honom vila mot exempelvis Sevilla i helgen. Det är en alldeles för viktig match och även om kanariefågeln inte producerat så många mål på sistone bidrar han alltid med en gedigen arbetsinsats.
Bajselåna - Fuskarnashögborg
2011-03-10 16:44
//AndreD
Vet inte hur du kan hitta en varning i den situationen. Jag kan acceptera att vi blev utspelade men innan utvisningen skapade ni inga farligheter och vi hade 1-1 och var vidare. Ni måste bara acceptera att ni gick vidare pga tjänstefel / mutning av dommaren.

P.S Alves borde ha fått 4-5 gula kort för filmning också.
2011-03-10 16:44
jonny p

Jag satt faktiskt under matchen och tänkte..
Fan, stackars Arsenalfansen där uppe.
Jag skulle SKÄMMAS..

Dom försökte inte ens, Zaragoza bjöd på mer motstånd..
Ryo Miyaichi
2011-03-10 16:37
addeh

Det är helt sjukt. Undra om han håller i detta resten av säsongen. Sjukt är det iallafall... Tänk om han stänker dit 50-60 mål - det är ju mer än vad vissa lag gör på en säsong!

Förresten hur många mål har villa & pedro gjort samt hur många tror du dom trycker dit iår? Verkar som Pedro är lite urform nu så han kanske bänkas i förmån för bojan/affelay för att få vila lite? Eller flytta upp iniesta och in med masken eller liknande..
Barcelona jonny p
2011-03-10 16:36
Ok att man alltid vill vinna men vad hände vikten av underhållningen. Det är väl också till stor del det fotboll handlar om.

Jag skulle skämmas om mitt så kallade anfallsglada lag ställde 10 man framför målvakten och sedan gnäller på ett (enligt regelboken) korrekt gult kort efter matchen.
Hunting Bears
2011-03-10 16:35
Framförallt är ju sidan ett forum för högerextrema människor som anser att rasbiologi etc är bra tankar
2011-03-10 16:30
Hetfield- Abidal > Chuck Norris

Fast eftersom det är ett sånt stort forum finns ju faktiskt det en del kloka människor där, behöver man svar får man oftast det..

Tyvärr har det spårat nu med en jävla massa p12 och trollande hela tiden, därav jag slutade besöka sidan.
Atlético addeh
2011-03-10 16:28
Ryo Miyaichi

Fortsätter Messi så här kommer han nog nå 60 mål.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-10 16:24
Coach Pep

Flashbacks är Sveriges kloak, jag slutade läsa när någon svarade på frågan "Varför hatar du Barcelona?" då skrev någon:
"Jag hatar Barcelona för hur Pep behandlade Zlatan. Jävlade dopade -----."

Suck.
AndreD
2011-03-10 16:21
Här är ett klipp när van Persie egentligen skulle fått sitt första gula. Äckliga arsenalfans som inte kan acceptera en förlust och att de blev utspelade.
Atlético addeh
2011-03-10 16:20
Frodo

Sånt där kallas trångsynthet. Tål inte personer som bara väljer att se saker och ting från ena sidan av myntet. Artikeln var ogenomtänkt och absurd.
Coach pep
2011-03-10 16:19
Att läsa fotboll på Flashback är nästan mindre givande än på Puertan.
2011-03-10 16:17
Jag tycker det är så förbannat roligt detta..

Direkt efter matchen slog jag en signal till en vän hemma i Svedala som var i Vemdalen med några polare..
Även Simon (en förbannat enögd Madridsta) var med..

I bakgrunden hör jag "Simon" säga, dricker domarna champagne med Barca nu?
Jag frågade min kompis, har ni sett matchen eller?
Polarn: Nej och jag är förbannad att jag missa den..
Fråga sen varför "Simon" i bakgrunden är så lack..
Jo, då har han LÄST PÅ FLASHBACK att domarna var dåliga.
Hahaha, LOL..
Jag var förut medlem på flashback men när några kallade Abidal för en medelmåtta (OBS, detta år) så lämnade jag forumet illa kvikt.
Fan, jävla inavlat forum :D

F.ö är det klart som fan det är större chans att få straff om man har bollen 80% i och omkring straffområdet..

Vi är bara hatade i Sverige i princip, allt beror på Zlatan, Zlatans tidning "aftonbladet" och avundsjuka, ren jävla avundsjuka :D
Hunting Bears
2011-03-10 16:12
Coach pep

Chelseafansen menar ju fortfarande på att det var dom som mer eller mindre vann CL det året. Det kommer dom aldrig släppa. Sjukt roligt att dom är så bittra fortfarande.
Coach pep
2011-03-10 16:02
Mot Inter förra året fick vi flera domslut emot oss. Detsamma med Arsenal i år. Man behöver inte älta Övrebö incidenterna längre då det jämnade ut sig redan förra året. Senaste året har domarn gjort livet riktigt surt för oss i CL.

2 år sedan Stamfordmatchen och folk tar forftarande upp skiten som om det vore igår. Makalöst.. Hur länge pallar man bo här? :P
Barcelona Frodo
2011-03-10 16:01
Jag läste precis "Domarnivån-Ett globalt problem?" som någon på England-red har skrivit. Jag trodde att det skulle vara en bra artikel som skulle belysa många av de problem som finns med domarna. Istället insinuerade den här idioten att vi fått domsluten med oss i CL-finalen där vi mötte United och självklart drog han upp RvP utvisning men inget om de domslut vi inte fick med oss.

Ryo Miyaichi

53 mål kanske?
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-10 15:57
Frodo/

Trots att Abidal har varit i en brutal form nästan hela säsongen hittills ser jag ände Puyol & Piqué som det ordinarie mittbacksparet. Att fransmannen kan spela på två positioner är en klar fördel, men just nu ser jag inget behov av att köpa in en ny vänsterback med Maxwell och Adriano i laget. Dessutom skulle jag vilja se Fontás ta klivet upp till A-laget nästa säsong för att ha täckning på samtliga positioner i backlinjen.
Barcelona Manita
2011-03-10 15:54
Nästa vecka håller alla på Bayern. Hoppas verkligen Inter som är Italiens enda hopp åker ut. Orkar inte med de kassa lagen från skitligan.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-10 15:53
asfaf

Abidal blev felaktigt utvisad i CL, men det är ingen utanför Barcelona som nämner det. Kan det vara föratt vi är bättre förlorare?

Du är ett troll, tillbaks till under bron och skräm folk.
Ryo Miyaichi
2011-03-10 15:52
Sentuary

Arsenalfansen finns det nog gått om, vi försvinner inte vid motgångar som andra lag ;-)

Förresten, tror ni Inter ryker mot Bayern? Inte bra för den Italienska fotbollen - men den kunde jag inte bry mig mindre om, piss-liga!

Hur många mål tror ni Messi gör iår? 70?
Barcelona Rambla~
2011-03-10 15:50
asfaf

Du är så förbannat enögd att man inte ens orkar kommentera ditt inlägg. Du är en liten avundsjuk människa, det räcker så.
Annons: